wpłacający na dowodzie wpłaty

Monika Głowacka

Jan 11, 2022, 3:36:06 AMJan 11
Jest ustawa o praniu pieniędzy czy jakoś tak i tam napisali, że osoba
płacąca rachunki w banku czy na poczcie gotówką musi być zidentyfikowana
z dokumentu.
OK. nie ma z tym problemu.

Teraz w pandemii osoby starsze prosiły inne osoby, aby na poczcie czy w
banku zapłaciły im rachunki i w niektórych bankach kasjer kazał
przepisywać blankiet wpłaty, aby wpłacającym była osoba co przyniosła
gotówkę, w przeciwnym przypadku nie przyjęli wpłaty bo nie... bo ustawa.

Czy jest jakiś zakaz płacenia gotówką w imieniu innej osoby ?

jureq

Jan 11, 2022, 4:18:55 AMJan 11
W dniu Tue, 11 Jan 2022 09:35:14 +0100, użytkownik Monika Głowacka
napisał:
W wypadku ogólnym nie ma zakazu. Powiem więcej: w typowych wypadkach
nikogo nie obchodzi za kogo się płaci. Dlatego na druku wpłaty nie ma
nawet miejsca na wpisanie danych osoby, w której imieniu jest dokonywana
wpłata. Jest tylko miejsce na dane osoby dokonującej wpłaty. Wszelkie
inne informacje można wpisać w polu: tytuł wpłaty.

Dawid Rutkowski

Jan 11, 2022, 4:59:04 AMJan 11
O ile się zmieści.
Kłopotu nie ma, gdy się wpłaca dużej firmie, która dla każdego klienta otwiera indywidualny (a tak naprawdę
raczej "wirtualny") rachunek.
Ale jak małej, np. jakiejś głupiej wspólnocie mieszkaniowej, gdzie wszyscy wpłacają na jeden numer rachunku,
to może być kłopot z identyfikacją, kto daną sumę zapłacił.
Oczywiście czasem nawet wpisanie nie pomoże w 100% - np. w mojej wspólnocie są 3 rodziny Rutkowskich
(na 160 mieszkań - wiedziałem, że Rutkowskich w DC dużo, ale żeby aż tyle?) i jak jeszcze nie mieliśmy indywidualnych
kont, to zdarzyło się raz, że mi zaksięgowali cudzą wpłatę i chyba dwa razy, że moja poszła na konto kogoś innego - widać
spojrzeli tylko po nazwisku, bo imiona różne (a i numer lokalu w tytule wpisuję).

J.F

Jan 11, 2022, 7:53:29 AMJan 11
On Tue, 11 Jan 2022 01:59:02 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> O ile się zmieści.

No i pytanie na ile kontroluja dane wplacajacego.
Na poczcie, przy umiarkowanych, kwotach raczej wcale.

> [...]
> (na 160 mieszkań - wiedziałem, że Rutkowskich w DC dużo, ale żeby aż tyle?)

Hm, ewidencja dzialalnosci gospodarczych znajduje 2247 Rutkowskich,
7108 Kowalskich, i 14939 Nowakow. I jeszcze 3267 "Kowalska".

Wiec istotnie dosc popularne nazwisko ... ale zeby az tak?
To nie moze byc przypadek :-)

O, dzialanosci w Warszawie 222 tys. Rutkowskich 188.
Mniej niz 1 promil ... w totka zagrajcie razem :-)

A we Wroclawiu 27 na 72 tys ... znaczaco mniej.
W Poznaniu 44 na 60 tys ... czyzby nie bylo to popularne nazwisko ...
we Lwowie?

J.

Krzysztof kw1618

Jan 11, 2022, 9:57:15 AMJan 11
W dniu 11.01.2022 o 13:52, J.F pisze:
W tym wątku chyba chodzi o to, że dasz gotówkę Ygrekowskiemu, ten
pójdzie do banku lub na pocztę, a tam dowód lub paszport i
kasjer+nadzorca kasjera powie: Ygrekowski ? za Rutkowskiego ? nieeeee!
Musi Pan zmienić wpłacającego na Ygrekowski i wspólnota dostanie jako
Ygrekowski wpłacający kase na konto dostanie.

Krzysztof kw1618

Jan 11, 2022, 9:58:46 AMJan 11
W dniu 11.01.2022 o 09:35, Monika Głowacka pisze:
Każdą czynność prawną można wykonać przez przedstawiciela, chyba, że
ustawa stanowi inaczej.

J.F

Jan 11, 2022, 10:49:59 AMJan 11
Owszem, ale zainteresowalo nas tez skad trzech Rutkowskich w jednym
bloku.

Chociaz ... jesli sie nie myle w obliczeniach, to pr-stwo jest 0.07% -
czyli nie takie znow nieprawdopodobne...

J.

ąćęłńóśźż

Jan 11, 2022, 11:41:43 AMJan 11
Jak pocztowy blankiet wpłaty niepodpisany to zacznie się szopka.
Ciekawe co gdy firma wpłaca?

-----

Dawid Rutkowski

Jan 11, 2022, 4:36:36 PMJan 11
Nie wiem, jak to liczyłeś, ale znaczy to, że w 1 na 1500 bloków ze 160 mieszkaniami będzie 3 Rutkowskich.
Bloków w DC na pewno więcej ;>