Ujawnienie przestępstwa podczas rozprawy sądowej

Krzysztof kw1618

Jaka jest procedura, jeśli Sąd podczas przesłuchania świadków ujawni
inne przestępstwo niż to którego dotyczy rozprawa ?

Świadek zeznaje i całkiem nieświadomie, w dobrzej wierze dla sprawy,
wspólnie z innym świadkiem dokonują czynu zagrożonego karą p.w.
ściganego z urzędu i mówią to przed sądem.

Dawid Rutkowski

Ale dokonują tego czynu zagrożonego karą p.w. zeznając? Czy wcześniej?

J.F

Nie rozumiem - sklada falszywe zeznania, czy prawdziwe, ale
obciazajace go (swiadka)?

Cos mi sie widzi, ze sad oleje, lub powiadomi prokurature o mozliwosci
popelnienia przestepstwa.
Bo to nie jest sprawa swiadka tylko oskarzonego.
Prokurator zreszta na sali jest, wiec sad nie musi powiadamiac :-)

Oskarzonemu moze natomiast zarzuty zmienic, jak dojdzie do wniosku,
ze inne sa lepsze.

J.

nie_ma...@onet.pl

Krzysztof kw1618 <kw1...@gazeta.pl> napisał(-a):
Sąd może zgłosić prokuraturze wraz z odpisem.
Ale pewnie tego nie zrobi, więc możesz także ty zgłosić zawiadomienie o
możliwości popełnienia przestępstwa podając sprawę i datę zeznań.
No i muszą być na to dowody, samo przyznanie nic nie znaczy, bo w prokuraturze
może się wyprzeć.

Krzysztof kw1618

W dniu 11.01.2022 o 11:07, J.F pisze:

> Nie rozumiem - sklada falszywe zeznania, czy prawdziwe, ale
> obciazajace go (swiadka)?

Np. podczas rozprawy o znęcanie się nad rodziną, zeznają, że stojąc obok
okna i słysząc awanturę w mieszkaniu, widzieli jak ich sąsiad kradnie
innemu sąsiadowi akumulator z samochodu i wynosi z samochodu obrazy o
wartości ok. 5000 zł.

J.F

Moze sie przedawnilo :-) Jest na to przedawnienie?

Poza tym wtedy jak widzieli, to nie wiedzieli ze kradnie,
wyszlo pozniej, jak sasiad szukal akumulatora i swiadkow :-)

Ale ich akurat nie bylo w domu, zona pozniej powiedziala, ze byl
sasiad i szukal :-P

A dzielnicowy jakos nie spytal ... albo znow na żone trafil :-)

J.

Robert Tomasik

W dniu 11.01.2022 o 11:16, nie_ma...@onet.pl pisze:
Dość ryzykowne, bo sąd dopuszcza się sam przestępstwa. Raczej powiadamia
prokuratora przesyłając odpis protokołu z rozprawy. Zwróćcie uwagę, ze
zawiadomienie o kradzieży akumulatora pewnie było i sądzić należy, że
ktoś umorzył postępowanie z powodu niewykrycia sprawcy.

--
Robert Tomasik

ąćęłńóśźż

Musisz wylegitymować sędziów celem ustalenia sprawców.

-----

Shrek

W dniu 11.01.2022 o 06:07, Krzysztof kw1618 pisze:
> Jaka jest procedura, jeśli Sąd podczas przesłuchania świadków ujawni
> inne przestępstwo niż to którego dotyczy rozprawa ?

Żadna - sąd to urzędnik więc na 99% ma to w dupie.

--
Shrek

***** *** i konfederację.

nie_ma...@onet.pl

Krzysztof kw1618 <kw1...@gazeta.pl> napisał(-a):
Nie, nie widzą że kradnie. Widzą, że wymontowuje akumulator i wynosi jakieś
obrazy.

Chyba, że jednocześnie przepytują sąsiada czy pożyczał/sprzedawał akumulator i
są rzeczoznawcami potrafiącymi wycieniać obrazy na odległość.

Krzysztof kw1618

W dniu 2022.01.11 o 19:25, nie_ma...@onet.pl pisze:
Wszystko co piszesz jest możliwe, ale ja o procedurę pytam.

Krzysztof kw1618

W dniu 2022.01.11 o 18:35, Shrek pisze:

> Żadna - sąd to urzędnik więc na 99% ma to w dupie.

Chodzi o art. 304 kpk. Sędzia oprócz tego, że jest obywatelem, jest
jeszcze sędzią, który z mocy ustaw ma nadane szczególne uprawnienia.

Shrek

W dniu 11.01.2022 o 21:12, Krzysztof kw1618 pisze:

> Chodzi o art. 304 kpk. Sędzia oprócz tego, że jest obywatelem, jest
> jeszcze sędzią, który z mocy ustaw ma nadane szczególne uprawnienia.

Jak dla mnie martwy przepis.

Krzysztof kw1618

> [...]
> zawiadomienie o kradzieży akumulatora pewnie było i sądzić należy, że
> ktoś umorzył postępowanie z powodu niewykrycia sprawcy.

Dobry przykład... ileż to drobnych przestępstw, które już nie są
wykroczeniem, gdzie ustalenie sprawców nie powiodło się z tych czy
innych przyczyn.

Krzysztof kw1618

W dniu 2022.01.11 o 21:24, Shrek pisze:

> Jak dla mnie martwy przepis.

Ciekawe, czy są jakieś statystyki wszczętych spraw na podstawie donosów,
czy jak to się teraz nazywa: sygnalistów.

Robert Tomasik

W dniu 11.01.2022 o 17:38, ąćęłńóśźż pisze:

> Musisz wylegitymować sędziów celem ustalenia sprawców.

Sądzisz, że nie wpisano personaliów w protokół?

--
Robert Tomasik

Shrek

W dniu 11.01.2022 o 21:40, Krzysztof kw1618 pisze:

> Ciekawe, czy są jakieś statystyki wszczętych spraw na podstawie donosów,
> czy jak to się teraz nazywa: sygnalistów.

No są jakieś przecieki - pegazusy się "sygnalistom" zaklada:P

Tomasz Kaczanowski

W dniu 11.01.2022 o 21:10, Krzysztof kw1618 pisze:
tu zastosowanie pewnie będzie miał art 304 KPK §2.

--
http://zrzeda.pl

Tomasz Kaczanowski

W dniu 11.01.2022 o 18:35, Shrek napisał:

> Żadna - sąd to urzędnik więc na 99% ma to w dupie.

Znaczy się procedura jest art 304 KPK, tyle, że martwa...

--
http://kaczus.zrzeda.pl

ąćęłńóśźż

Mogli być przebierańcy.

-----

ąćęłńóśźż

IMHO podobnie, zresztą ograniczałoby to ustalenia sądu z zeznań świadków, przykładowo pracujących na czarno, sąd wielokrotnie
zapewnia "my się tym nie zajmujemy".

-----

Shrek

> Znaczy się procedura jest art 304 KPK, tyle, że martwa...

Swoją drogą jest za to jakaś sankcja?

Smok Eustachy

"Wysoki Sądzie nie mogłem ukraść auta bo w tym czasie mordowałem
teściową we Wrocławiu"