Ważny precedens dla "nie wykluczających" odwołania się do ETPC/Strasburga

৪টি ভিউ
প্রথম অপঠিত মেসেজটিতে চলে আসুন

A. Filip

পড়া হয়নি,
৬ জানু, ২০২২, ৮:৫১:০৩ AM৬/১/২২
প্রাপক
W streszczeniu: o łamaniu konwencji trzeba drzeć mordę już przed sądami
w Polsce.

A suer-cyniczne streszczenie polityczne to: Zmienił się polityczny
klimat, teraz pasowało uwalić to powód się znalazł.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-59882444

--
A. Filip
| Jaka matka, taka natka. (Przysłowie polskie)

Marcin Debowski

পড়া হয়নি,
৬ জানু, ২০২২, ৬:৪২:৫০ PM৬/১/২২
প্রাপক
No ale to tak zwykle jest, że musi zostać wyczerpana droga krajowa, no
chyba, że chodzi o samą przewlekłość drogi krajowej?

--
Marcin

A. Filip

পড়া হয়নি,
৬ জানু, ২০২২, ৮:৩৪:১২ PM৬/১/২২
প্রাপক
Marcin Debowski <aga...@INVALID.zoho.com> pisze:
Droga krajowa (w UK) została wyczerpana. Wyczerpana *bez* podniesienia
kwestii łamania konwencji praw euro-człowieka. To według ETPC
przekreśliło prawo do osadu ETPC.

--
A. Filip
| Błąd leży w pośpiechu. (Przysłowie chińskie)

Marcin Debowski

পড়া হয়নি,
৭ জানু, ২০২২, ৬:৪২:৫৮ PM৭/১/২২
প্রাপক
Skoro podnoszą przed ETPC coś czego nie podnieśli na drodze krajowej to jak?

--
Marcin

J.F.

পড়া হয়নি,
৮ জানু, ২০২২, ৫:২০:০১ AM৮/১/২২
প্রাপক
Ale ale - czy krajowe sądy nie powinny stosowac samodzielnie krajowego
prawa , czyli np w naszym przypadku uwzgledniajacego podpisane umowy
miedzynarodowe?

J.

--
Marcin

nie_ma...@onet.pl

পড়া হয়নি,
১০ জানু, ২০২২, ৫:১০:০৩ AM১০/১/২২
প্রাপক
"A. Filip" <an...@pseudonim.pl> napisał(-a):

> Droga krajowa (w UK) została wyczerpana. Wyczerpana *bez* podniesienia
> kwestii łamania konwencji praw euro-człowieka. To według ETPC
> przekreśliło prawo do osadu ETPC.

To raczej oczywiste, że wszystkie argumenty (tak jak dowody) trzeba od razu
przytoczyć -- a nie wymyślać przed sądami następnych instancji.

Obudziłeś się wczoraj czy dużo gadasz a mało wiesz?

A. Filip

পড়া হয়নি,
১০ জানু, ২০২২, ৫:১৩:৪৫ AM১০/১/২২
প্রাপক
nie_ma...@onet.pl pisze:
A od konwencji praw euro-człowieka są sądy krajowe czy ETPC?
Te pierwsze "niekoniecznie" a ten drugi jest tylko od tego.

--
A. Filip
| Brama dobroczynności trudno się otwiera i trudno zamyka.
| (Przysłowie chińskie)

nie_ma...@onet.pl

পড়া হয়নি,
১০ জানু, ২০২২, ২:৪৯:২৫ PM১০/১/২২
প্রাপক

> A od konwencji praw euro-człowieka są sądy krajowe czy ETPC?
> Te pierwsze "niekoniecznie" a ten drugi jest tylko od tego.

Tak, gałganie, te pierwsze też.
Jak podnosisz, że coś jest niezgodne z kontytucją, to przed sądem rejonowym czy
dopiero przed TK?

Shrek

পড়া হয়নি,
১০ জানু, ২০২২, ৩:০২:২৮ PM১০/১/২২
প্রাপক
W dniu 08.01.2022 o 11:19, J.F. pisze:

> Ale ale - czy krajowe sądy nie powinny stosowac samodzielnie krajowego
> prawa , czyli np w naszym przypadku uwzgledniajacego podpisane umowy
> miedzynarodowe?

Generalnie powinny. No ale ja na przykład dostałem w uzasadnieniu (co
prawda w rejonie, więc gówno warte) że traktaty nie leżą w kompetencji
sądu...

--
Shrek

***** *** i konfederację.