Skuteczne i zgodne z prawem zaprzestanie płacenia za RTV

pe...@o2.pl

Jan 23, 2024, 5:33:29 PMJan 23
Na wstępie pozdrawiam i proszę o poradę :)

1). Kowalski od baaaardzo dawna nie ogląda telewizji,
a radia w ogóle nigdy nie słuchał, bo mu przeszkadza.

2). Nie ma telewizora ani radia, więc chce zaprzestać
płacenia abonamentu rtv, począwszy od lutego b.r.

3). Jak powinien to skutecznie, zgodnie z prawem zrobić?

4). Co należy zadeklarować na Poczcie jako powód rezygnacji?
4.1). "W ogóle nie posiadam radioodbiornika i telewizora
oraz w ogóle nie oglądam radia i telewizji?"
4.2). Jest niby komputer i antena satelitarna
- co z tymi fantami...?
4.3). Smartfon jakiś też jest...
4.4). Co i jak dokładnie napisać na Poczcie,
w ramach wypowiedzenia korzystania z RTV,
aby faktycznie nie płacić legalnie abonamentu?

Pytam, w kontekście wyroku NSA, który podobno
jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

Pozdrowienia i dzięki za info :)

io

Jan 23, 2024, 6:06:50 PMJan 23
W dniu 23.01.2024 o 23:33, pe...@o2.pl pisze:
Nie jestem przekonany, że należy się z tego śmiać.

Robert Tomasik

Jan 23, 2024, 6:21:45 PMJan 23
W dniu 23.01.2024 o 23:33, pe...@o2.pl pisze:
> Co i jak dokładnie napisać na Poczcie,
> w ramach wypowiedzenia korzystania z RTV,
> aby faktycznie nie płacić legalnie abonamentu?

Jeśli nie posiadasz telewizora ani radia, to ja bym po prostu napisał
prawdę. Nie posiadasz i tyle. Nie wiem, na ile ma to sens w kontekście
planowanych zmian gdzie wszyscy mają płacić. Nie wiem, na ile ma to po
prostu obecnie sens.
--
(~) Robert Tomasik

J.F

Jan 24, 2024, 5:35:05 AMJan 24
On Tue, 23 Jan 2024 23:33:23 +0100, pe...@o2.pl wrote:
> [...]
> 4.1). "W ogóle nie posiadam radioodbiornika i telewizora
> oraz w ogóle nie oglądam radia i telewizji?"

Nie posiadam.
A posiada? Co bedzie, jak wpadnie kontrola?
I w samochodzie radio wymontować lub zasłonić :-)

> 4.2). Jest niby komputer i antena satelitarna
> - co z tymi fantami...?

Chyba bez znaczenia. Abonament jest za odbiorniki.
Od biedy za odbiornik można by uznać dekoder satelitarny - jak ma
wyjscie audio ...

> 4.3). Smartfon jakiś też jest...

Na razie bez znaczenia.
szczegolnie jak model bez odbiornika UKF FM :-)

> [...]

> jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
> nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
> urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

O ile pamietam bardzo stare przepisy, to telewizor nawet mogłeś mieć,
ale miał być odłączony od zasilania (wtyczka wyciągnieta z gniazdka),
i antena zdemontowana :-)

https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Obowiazek

"
-Za odbiornik podlegający rejestracji uważa się urządzenie technicznie
dostosowane do odbioru programu radiowego lub telewizyjnego.
Użytkownicy oglądający programy telewizyjne oraz słuchający radia z
wykorzystaniem komputera, telefonu komórkowego, tabletu czy innych
urządzeń wielofunkcyjnych są zobowiązani do dokonania rejestracji oraz
uiszczania opłat abonamentowych (link do wyroku NSA z dnia 7 marca
2023 r. o sygn. akt II GSK 94/20).

-Charakteru odbiorników nie mają odtwarzacze audio i odtwarzacze
wideo, pozwalające na odtworzenie nagranej wcześniej audycji lub
filmu, a także odbiornik telewizyjny niepodłączony trwale ani czasowo
do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór programu, pełniący rolę
monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów produkcyjnych."

A jak podłączony do komputera, który jest podłączony do internetu,
co umożliwia słuchanie PR ? :-)

A jak jeszcze ten internet jest pakiecie z TV kablową ... no ale
monitor nie jest podłaczony do modemu/dekodera kablem HDMI ...
No chyba, ze jest :-)

A jak ktos przez internet słucha prywatnego radia ?

J.

RadosławF

Jan 24, 2024, 5:38:04 AMJan 24
W dniu 23.01.2024 o 23:33, pe...@o2.pl pisze:
> Na wstępie pozdrawiam i proszę o poradę :)
>
> 1). Kowalski od baaaardzo dawna nie ogląda telewizji,
> a radia w ogóle nigdy nie słuchał, bo mu przeszkadza.

Płacisz za "manie" odbiornika a nie za fakt oglądania.

> 2). Nie ma telewizora ani radia, więc chce zaprzestać
> płacenia abonamentu rtv, począwszy od lutego b.r.

Jak nie ma to zgłasza i nie płaci.
Ale ja bym doradzał sprawdzić czy aby na pewno nie ma.
Np. na pewno nie ma radia w aucie?

> [...]
> jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
> nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
> urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

Osoba prywatna jeszcze takiego wyroku nie dostała.
No ale zawsze kiedyś musi być ten pierwszy.

Na komputerze czy telefonie możesz oglądać TV czy słuchać
radia przez sieć. Komputera i smartfona też Kowalski nie posiada?

Pozdrawiam

J.F

Jan 24, 2024, 6:00:01 AMJan 24
Zmiany nastąpią, albo nie nastąpią, Duda podpisze, albo zawetuje -
niech wyrejestrowuje.

J.

_Master_

Jan 24, 2024, 9:47:15 AMJan 24
W dniu 2024-01-24 o 11:38, RadosławF pisze:
> Na komputerze czy telefonie możesz oglądać TV czy słuchać
> radia przez sieć. Komputera i smartfona też Kowalski nie posiada?

Może w końcu Tusk dotrzyma obietnicy:

"Zrobię wszystko aby abo. rtv ZLIKWIDOWAĆ"

Tyle już lat minęło ;-)

RadosławF

Jan 24, 2024, 6:59:41 PMJan 24
W dniu 24.01.2024 o 15:47, _Master_ pisze:

> Może w końcu Tusk dotrzyma obietnicy:
>
> "Zrobię wszystko aby abo. rtv ZLIKWIDOWAĆ"
>
> Tyle już lat minęło ;-)

Likwiduje.
Tyle już powołał dyrekcje kolejnej. :-)

Pozdrawiam

Robert Tomasik

Jan 24, 2024, 7:39:47 PMJan 24
W dniu 25.01.2024 o 00:59, RadosławF pisze:
> Likwiduje. Tyle już powołał dyrekcje kolejnej. 🙂

Mnie intryguje, czemu nie rozwiąże się tego w dość naturalnie nasuwający
się pomysł, czyli po prostu z podatku. Tyle, że wówczas pewnie taka
telewizja musiałaby jakieś przetargi urządzać. No przecież bez ściemy,
to każdy wie, że telewizję każdy ogląda i każdy słucha radia. Oczywiście
możemy zacząć pajacować, że nie, ale też nie każdy ma rower, a nie jest
to argumentem za zniesieniem finansowania dróg dla rowerów.
--
(~) Robert Tomasik

io

Jan 24, 2024, 9:11:26 PMJan 24

> Mnie intryguje, czemu nie rozwiąże się tego w dość naturalnie nasuwający
> się pomysł, czyli po prostu z podatku.

Pomysł na dalsze pasożytowanie na społeczeństwie?

> Tyle, że wówczas pewnie taka
> telewizja musiałaby jakieś przetargi urządzać. No przecież bez ściemy,
> to każdy wie, że telewizję każdy ogląda i każdy słucha radia. Oczywiście
> możemy zacząć pajacować, że nie,

No to nie pajacuj, że niby nie znasz nikogo, kto jednak nie ma telewizora.

> ale też nie każdy ma rower, a nie jest
> to argumentem za zniesieniem finansowania dróg dla rowerów.

A bo to wszystkie drogi są nasze a media żadne nie są nasze bo publiczne
są polityków a prywatne prywaciarzy, więc argument jest.

J.F

Jan 25, 2024, 4:57:12 AMJan 25
On Thu, 25 Jan 2024 01:39:43 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Mnie intryguje, czemu nie rozwiąże się tego w dość naturalnie nasuwający
> się pomysł, czyli po prostu z podatku. Tyle, że wówczas pewnie taka
> telewizja musiałaby jakieś przetargi urządzać.

Nie wiem czy musiałaby, nie wiem czy urządza.

W końcu jest w w tym i trochę odpowiedzialnosci - zatrudniasz Gwiazde,
to nie najtansza oferta z przetargu.
Podobnie chyba te wszystkie koncerty noworoczne i inne z publicznych
pieniędzy. Slyszałes, zeby tam przetarg był?

> No przecież bez ściemy,
> to każdy wie, że telewizję każdy ogląda i każdy słucha radia.

Nie każdy. Radia słucham - RMF zazwyczaj. Prywatne.
PR właczyłem niedawno na godzine, zobaczyc czy się cos zmieniło.

TVP ... z rzadka widzę w programie cos do obejrzenia.
Dzis moze bym obejrzał Ojca Mateusza o 20:35, czy reportarz o Tonym
Haliku o 22:30. O ile nie będę robił czegoś innego.
Nie interesują mnie mydlane opery, tance z gwiazdami, seriale
obyczajowe, itp.
No ale jest jeszcze TVP2, historia, kultura, Kobieta, abc, rozrywka,
seriale, itp. Ale czesc platne ekstra za kabel lub satelitę.

> Oczywiście
> możemy zacząć pajacować, że nie, ale też nie każdy ma rower, a nie jest
> to argumentem za zniesieniem finansowania dróg dla rowerów.

Gorzej, jak patrzysz na taką droge, i nikt nią nie jedzie.
No ale we wrocławiu rowerzystów przybywa, hulajnogi elektryczne też.

J.

Robert Tomasik

Jan 25, 2024, 7:16:55 AMJan 25
W dniu 25.01.2024 o 10:57, J.F pisze:

> [...]
> No ale jest jeszcze TVP2, historia, kultura, Kobieta, abc, rozrywka,
> seriale, itp. Ale czesc platne ekstra za kabel lub satelitę.

Ja się oduczyłem w stanie wojennym oglądać telewizji. Jeśli już coś
oglądam, to z nagrania, bo można reklamy przeskakiwać. Albo po prostu
idzie, jak radio "w tle".

> Gorzej, jak patrzysz na taką droge, i nikt nią nie jedzie.
> No ale we wrocławiu rowerzystów przybywa, hulajnogi elektryczne też.

To już inna sprawa. Znam miejsca, gdzie już trzy równoległe do siebie
zrobili. Podejrzewam, że po to, by wyrobić ilość kilometrów. Poprzednie
dwie moim zdaniem wystarczyły. Za to są kierunki, na których nikt tych
ścieżek nie robi. Ale to osobny temat.

--
(~) Robert Tomasik

J.F

Jan 25, 2024, 9:27:23 AMJan 25
On Thu, 25 Jan 2024 13:16:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Ja się oduczyłem w stanie wojennym oglądać telewizji.

Ale wiadomosci TVP przez ostatnie 8 lat czasem oglądałem.
Od razu mi się młodo na duszy robiło, bo styl ten sam co za Urbana :-)

> Jeśli już coś
> oglądam, to z nagrania, bo można reklamy przeskakiwać. Albo po prostu
> idzie, jak radio "w tle".

Tak, też mi idzie w tle. Ale raczej nie TVP/PR ... to za co mam
płacic?

J.

Robert Tomasik

Jan 25, 2024, 6:40:37 PMJan 25
W dniu 25.01.2024 o 15:27, J.F pisze:
> Tak, też mi idzie w tle. Ale raczej nie TVP/PR ... to za co mam
> płacic?
Uważam, że to po prostu forma podatku i tyle.
--
(~) Robert Tomasik

Marcin Debowski

Jan 25, 2024, 6:48:35 PMJan 25
On 2024-01-25, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:
> Tak, też mi idzie w tle. Ale raczej nie TVP/PR ... to za co mam
> płacic?

Jeśli się uzna, że to to ma jakąś narodową misję, to za tę misję. Tyle,
że po zaoraniu przez pis trochę ciężko uznac tę misję za narodową. Ale
tak samo mozna tez o tych wspomnianych ścieżkach rowerowych (zdrowie
narodu) i pierdylionie różnych rzeczy finansowanych z pieniędzy
podatników. A jak nie masz dzieci, to czy powinieneś płacić za
szkolnictwo? A jak nie masz nóg to za bieznie na stadionach? A jak nie
interesuje Cię sport to za utrzymanie drużyn narodowych. A jak a jak...

--
Marcin

Robert Tomasik

Jan 25, 2024, 6:53:14 PMJan 25
> Jeśli się uzna, że to to ma jakąś narodową misję, to za tę misję. Tyle,
> że po zaoraniu przez pis trochę ciężko uznac tę misję za narodową.

No więc należałoby odorać, ukarać, ale mówiąc szczerze likwidacji jestem
przeciwny.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

Jan 26, 2024, 12:17:11 AMJan 26

> [...]
> szkolnictwo? A jak nie masz nóg to za bieznie na stadionach? A jak nie
> interesuje Cię sport to za utrzymanie drużyn narodowych. A jak a jak...

Prawda jest taka, że w czasie pokoju telewizja jest potrzebna politykom
nie obywatelom;)

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

Marcin Debowski

Jan 26, 2024, 12:43:24 AMJan 26
On 2024-01-26, Shrek <1...@wp.pl> wrote:

> Prawda jest taka, że w czasie pokoju telewizja jest potrzebna politykom
> nie obywatelom;)

Patrząc po mojej propisowskiej rodzicielce to korzysta z mszy z
Łagiewnik, tureckich seriali i programów przyrodniczych. Indoktrynacja
pewnie zachodziła gdzieś pomiędzy. Niestety z dużą skutecznością. Teraz
mam tylko dylemat czy te seriale tureckie to nie czasem misja narodowa
Turcji.

--
Marcin

Shrek

Jan 26, 2024, 12:56:59 AMJan 26

> Patrząc po mojej propisowskiej rodzicielce to korzysta z mszy z
> Łagiewnik, tureckich seriali i programów przyrodniczych.

Pierwsze zapewnia trwam, drugie i trzeci polsat.

Tureckie seriale to wstyd - nie dla rodziców a telewizji:P

Tu już nawet nie o propagandę chodzi, bo przed pisimi to nawet jakiejś
nachalnej nie było. Po prostu politycy muszą się gdzieś pokazywać i
poziom wejścia mysi być wysoki, bo kto to słyszał, żeby się nowi nie
akredytowani politycy z kapelusza pojawiali:P

No i jak robert pisze - wolne media to zakała świata. Szkalujo kulsonów,
zamiast poczekać na oficjalne potwierdzenie że kulsony som spoko a
stachowiak wzioł i umar. Dla kliknięć złamali karierę czterem dobrym
kulsonom! Tfu pismaki pierdolone. Jakby tak powołać nie wiem - jakiś
urząd - może główny urząd do spraw kontroli prasy i widowisk to nie
każdy mógłby być "dziennikarzem" i pleść co mu język przyniesie.I jak
robert mówi w końcu byłby spokój i prządek a społeczeństwo nie
ekscytowałby się jakimiś pierdołami:P

_Master_

Jan 26, 2024, 4:27:33 AMJan 26
> [...]
> pewnie zachodziła gdzieś pomiędzy. Niestety z dużą skutecznością. Teraz
> mam tylko dylemat czy te seriale tureckie to nie czasem misja narodowa

badania jednoznacznie wskazują że pisowski elektorat jest bardziej
otwarty na inne narracje niż POwski.

Po prostacku sobie układasz ideologię. Fakty są INNE

J.F

Jan 26, 2024, 4:31:23 AMJan 26
On Fri, 26 Jan 2024 00:40:33 +0100, Robert Tomasik wrote:
> Uważam, że to po prostu forma podatku i tyle.

Mniej więcej tak, ale:
a) nie wprost tak nazwane,
b) no jednak powiązane z telewizją i radiem, więc jak kto nie ogląda i
nie słucha, to dlaczego miałby płacic :-)

Może wziąść władza na siebie, i finansować z publicznych pieniędzy
z innych podatków ... ale to jednak dość duza kwota.
Podniesć te inne podatki?
Zrezygnować z innych wydatków?

J.

Kviat

Jan 26, 2024, 6:00:59 AMJan 26
W dniu 26.01.2024 o 10:27, _Master_ pisze:
Fakty są takie, że ta "otwartość" opiera się na płaskiej Ziemi,
chemtrailsach, 5G, żywej wodzie, chipach w szczepionkach,
międzynarodowych spiskach gejów, związkach Tuska z gestapo i innych tego
typu bredniach.
Otwartość na takie inne narracje to nie zaleta. To porażka systemu
edukacji i często opieki zdrowotnej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pizzagate
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/9410532,kaczynski-o-torturach-na-kaminskim-i-stalinowskich-sadach-to-decyzja.html

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Marcin Debowski

Jan 26, 2024, 9:07:39 AMJan 26
On 2024-01-26, Shrek <1...@wp.pl> wrote:

> Pierwsze zapewnia trwam, drugie i trzeci polsat.
>
> Tureckie seriale to wstyd - nie dla rodziców a telewizji:P

Nie widziałem nawet kawałka, ale ponoć bardzo życiowe som. Nie to co te
amerykańskie jakieś.

> [...]
> poziom wejścia mysi być wysoki, bo kto to słyszał, żeby się nowi nie
> akredytowani politycy z kapelusza pojawiali:P

Tak, to faktycznie może i właściwe, tj. takie miejsce, ale co do zasady
to produkować się produkują i gdzieindziej. Co raz wysłuchuję dłuższych
perror np. na rmffm.

--
Marcin

Marcin Debowski

Jan 26, 2024, 9:37:08 AMJan 26
On 2024-01-26, _Master_ <z...@z.pl> wrote:

> badania jednoznacznie wskazują że pisowski elektorat jest bardziej
> otwarty na inne narracje niż POwski.

I niewielu znajdzie się takich, którzy temu zaprzeczą. Np. narracja typu
peło kradło więc, że pis nakradł (i dalej kradnie, tj doi) jest ok, to
typowa narracja pisowskiego suwerena i w drugą (peo) stronę nie działa.

Czy też chciałeś coś innego powiedzieć? Musisz mnie tu trochę objaśnić.
Nie wiem, czy mówisz o otwartości jako ciekawości innych kultur i wtedy
interesujące jest, że zupełnie nie wyczułeś sarkazmu, co z kolei
świadczy o jakiejś w tym temacie nadwrażliwości, czy też sygnalizujesz
jeszcze inny problem? A może po prostu s/narracje/nacje?

No są, dlatego tak wiele osób ogląda tvn.

--
Marcin

_Master_

Jan 26, 2024, 10:04:51 AMJan 26
> czy też sygnalizujesz

Ziew...

Niosę kaganek oświaty bo co rusz jakiś debil krytykuje mocherów
klęczących prze ekranem.

Robert Tomasik

Jan 26, 2024, 6:15:04 PMJan 26
W dniu 26.01.2024 o 10:31, J.F pisze:
> Może wziąść władza na siebie, i finansować z publicznych pieniędzy
> z innych podatków ... ale to jednak dość duza kwota.

Upór przy nie rozwiązaniu tego tak wzmaga we mnie przypuszczenia, że
jest jakiś tego cel. Ta opłata jest reliktem z czasów, gdy naprawdę nie
wszyscy mieli dostęp do radia czy telewizora.
--
(~) Robert Tomasik

Marcin Debowski

Jan 26, 2024, 6:35:41 PMJan 26
Ta likwidacja to zdaje się bardziej wizerunkowa, i jako próba obejscia
przepisów. Też nie jestem za likwidacją, ale nie bardzo wiem jak
kontrolować apolityczność po tym precedensie, który ustanowił pis.

--
Marcin

Shrek

Jan 27, 2024, 6:52:21 AMJan 27

> Tak, to faktycznie może i właściwe, tj. takie miejsce, ale co do zasady
> to produkować się produkują i gdzieindziej. Co raz wysłuchuję dłuższych
> perror np. na rmffm.

Radio to radio - nie to samo co kolorowa telewizja. Przyszłość to media
społecznościowe, ale na razie poza gówniarzami to jeśli chodzi o rząd
dusz liczy się głównie telewizja.

Arnold Ziffel

Jan 27, 2024, 11:30:36 AMJan 27
Robert Tomasik <robert....@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> możemy zacząć pajacować, że nie, ale też nie każdy ma rower, a nie jest
> to argumentem za zniesieniem finansowania dróg dla rowerów.

Coraz mniej ludzi. Młodzi teraz oglądają streamy w internecie (prywatne,
jakiś koleś gra w grę i przy tym gada, streamuje to, a inni z jakiegoś
powodu to oglądają, ja nie rozumiem fenomenu). Ja mam telewizor, mam jakiś
minimalny pakiet w kablówce (bo nie mogłem wziąć internetu bez niego), ale
nawet nie podłączałem, bo musiałbym kupić kabel, a nie widzę sensu, skoro
i tak nie oglądam. Telewizor jest podłączony do kompa, robi za monitor do
filmów. Radia nie słucham bo ile można słuchać reklam środków na upławy z
pochwy i żylaki odbytu albo wyjących beztalenć. W samochodzie też słucham
własnych mp3, tego co mi się podoba a nie tego co mi narzucają. I takich
ludzi jest coraz więcej.

Generalnie internet zmienił sposób konsumpcji treści. Już się nie siedzi i
nie konsumuje tego, co akurat leci, tylko aktywnie się to wybiera.

--
Kelner, proszę o porcję ambrozji!
- Że co proszę?

J.F

Jan 29, 2024, 3:07:32 PMJan 29
On Sat, 27 Jan 2024 12:52:19 +0100, Shrek wrote:

> Radio to radio - nie to samo co kolorowa telewizja. Przyszłość to media
> społecznościowe, ale na razie poza gówniarzami to jeśli chodzi o rząd
> dusz liczy się głównie telewizja.

Starsi wymieraja, młodsi osiagają 18 lat ..

zresztą zobacz, ze politycy media spolecznosciowe odkryli dawno temu

J.

_Master_

Jan 29, 2024, 4:14:56 PMJan 29
> ale nie bardzo wiem jak
> kontrolować apolityczność po tym precedensie, który ustanowił pis.

Jak to jak?
Tak samo tylko BARDZIEJ.
Tusk ma parcie aby pobić Kaczyńskiego. ;-)

Shrek

Jan 29, 2024, 4:29:43 PMJan 29
W dniu 29.01.2024 o 21:07, J.F pisze:

> Starsi wymieraja, młodsi osiagają 18 lat ..

Ale dopóki nie wymrą obecni pięćdziesiątlatkowie to politykom potrzebna
jest telewizja.

> zresztą zobacz, ze politycy media spolecznosciowe odkryli dawno temu

I tak i nie. PiS opierał się głównie na propagandzie w telewizji -
dlatego tacy obsrani teraz są. To co dzieje się w mediach
społecznościowych "nadąża" jakby za tym co dzieje się w klasycznych,
pewnym wyjątkiem jest to, że część tematów w portalach objawia się w
wyniku tego że ich "dziennikarze" siedzą na wykopie;) Społecznościowe to
przyszłość, ale jeszcze nie teraźniejszość. Do tego potrzeba żeby zetki
dorosły i wtedy odbędzie się naturalna zmiana.

_Master_

Jan 30, 2024, 6:21:19 AMJan 30
W dniu 2024-01-29 o 22:29, Shrek pisze:
> PiS opierał się głównie na propagandzie w telewizji

To jest tylko powielana gooooowno prawda

Badania naukowe pokazują że pisowcy są bardziej otwarci na inne narracje
niż lemingi klęczące przed TVNem

Takie są fakty.

Wyobraź sobie teraz brak tvn polsatu, rmfu zetki i wielu innych stacji i
gazet

Jak to by się skończyło dla poparcia Tuska?

Przypominam że PiS już raz wygrał wybory kiedy to PO zawłaszczyło TVP

Pamiętasz jeszcze?

Shrek

Jan 30, 2024, 11:35:15 AMJan 30
W dniu 30.01.2024 o 12:21, _Master_ pisze:

> To jest tylko powielana gooooowno prawda
>
> Badania naukowe pokazują że pisowcy są bardziej otwarci na inne narracje
> niż lemingi klęczące przed TVNem
>
> Takie są fakty.

Instytut danych z dupy?

> Wyobraź sobie teraz brak tvn polsatu, rmfu zetki i wielu innych stacji i
> gazet
>
> Jak to by się skończyło dla poparcia Tuska?

No własnie dlatego tak pisiorom zależało żeby zaorać media.

nie_ma...@onet.pl

Feb 2, 2024, 2:13:04 PMFeb 2
"pe...@o2.pl" <pe...@o2.pl> napisał(-a):

> [...]
>
> 2). Nie ma telewizora ani radia, więc chce zaprzestać
> płacenia abonamentu rtv, począwszy od lutego b.r.

Nie ma nic, a płacił abo? Chwała mu :)

> 3). Jak powinien to skutecznie, zgodnie z prawem zrobić?
>
> 4). Co należy zadeklarować na Poczcie jako powód rezygnacji?
> 4.1). "W ogóle nie posiadam radioodbiornika i telewizora
> oraz w ogóle nie oglądam radia i telewizji?"

Napisać to. Zgodne z prawdą?

> 4.2). Jest niby komputer i antena satelitarna
> - co z tymi fantami...?

Za to należy się abo :)

> 4.3). Smartfon jakiś też jest...

To nie podlega.

> 4.4). Co i jak dokładnie napisać na Poczcie,
> w ramach wypowiedzenia korzystania z RTV,
> aby faktycznie nie płacić legalnie abonamentu?

4.1

Mateusz Bogusz

Feb 2, 2024, 3:09:03 PMFeb 2
On 27.01.2024 17:22, Arnold Ziffel wrote:
> [...]

> Generalnie internet zmienił sposób konsumpcji treści. Już się nie siedzi i
> nie konsumuje tego, co akurat leci, tylko aktywnie się to wybiera.

W kontekście tego pierwszego stwierdzenia, to nie widzę tutaj dużej
zmiany. Jeżeli spojrzeć na treści w internecie jako odpowiednio duża
liczba "kanałów" z tv, sposób konsumpcji właściwie się nie zmienił.

Wtedy ktoś przygotowywał treść którą oglądałeś przed telewizorem, jak i
teraz ktoś taką treść przygotowuje grając w grę ;-)

Mateusz Bogusz