Kontrola zus

Shrek

Jan 1, 2022, 5:48:27 AMJan 1
https://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/Od-stycznia-kontrole-L4-po-nowemu-ZUS-sprawdzi-logowanie-telefonu-i-dane-z-biura-podrozy,228073,2.html

"kontrolerzy będą mogli sprawdzić logowanie telefonu oraz do portali
społecznościowych w czasie trwania zwolnienia lekarskiego;"

Przepraszam - to są jakieś kurwa jaja? Urzędnik ot tak będzie mógł sobie
stalkować ubezpieczonego, bo popełnia przestępstwo pobierania zasiłku?

Starałem się znaleźć źródło ale znalazłem tylko to:

dementii rzecz^H^H^H kłamcy prasowego zus.

"Chciałbym uspokoić ubezpieczonych i zdementować kilka nieprecyzyjnych
informacji, jakie pojawiły się w przestrzeni medialnej. ZUS nie będzie
mógł wystąpić do operatora sieci komórkowej ani banku o informacje na
temat ich klientów. Nowe przepisy nie dają takich uprawnień ZUS.

W ustawie zostały natomiast doprecyzowane kwestie związane z
przekazywaniem informacji do ZUS. Od 1 stycznia 2022 r. Zakład
Ubezpieczeń Społecznych będzie uprawniony do pozyskiwania danych i
informacji w zakresie niezbędnym do ustalenia prawa do zasiłków, ich
wysokości, podstawy wymiaru oraz do ich wypłat od ubezpieczonych oraz
płatników składek.

i wisienka na torcie:

"Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie śledzą ubezpieczonych w
mediach społecznościowych. Ale czasami podczas kontroli zwolnień
lekarskich zdarza nam się korzystać z pozyskanych tam informacji "

No więc starałem się znaleźć zakres tych "niezbędnych danych i
informacji ale tam jest tylko odniesienie do tłit^H^H rozporządzenia
ministra.

Art. 68. [Kontrola]
1. Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz płatnicy składek, o których mowa
w art. 61 ust. 1 pkt 1, są uprawnieni do kontrolowania ubezpieczonych co
do prawidłowości wykorzystywania zwolnień od pracy zgodnie z ich celem
oraz są upoważnieni do formalnej kontroli zaświadczeń lekarskich.

2. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego, po
zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej, określi, w drodze
rozporządzenia, szczegółowe zasady i tryb kontroli prawidłowości
wykorzystywania zwolnień od pracy oraz formalnej kontroli zaświadczeń
lekarskich.

Więc podsumowując - zasady kontroli ustala minister tłi^H^H
rozporządzeniem, niedorzecznik zaprzecza i mówi, że nie przecieka bo nie
padało. Normalnie bym powiedział że to aszdziennik, ale po pierwsze
aszdziennik z głodu zdycha, po drugie jest dementi kłamcy, po trzecie w
ustawie jest delegacja do tłitera ministra, po czwarte zwolnienie da się
z koronapierdolcem powiązać a stamtąd droga do aresztu domowego i
pozbawienia praw człowieka już prosta, po ostatnie czas zbiega się z
pisim ładem.

Ktoś coś?
--
Shrek

cef

Jan 1, 2022, 7:16:39 AMJan 1
W dniu 2022-01-01 o 11:48, Shrek pisze:
ZUS od zawsze był uprawniony do kontrolowania zwolnień
(pomijam jak to jest ujęte w przepisach) ale nigdy nie potrafił
skorzystać z narzędzi dostępnych. Tak samo jak ze wszystkimi
innymi urzędniczymi kontrolami. Brakuje im albo jaj albo narzędzi.

Jak odrzucisz to co piszą portale, dziennikarze i porównasz to z tym co
opublikowano
w DU, to okaże się, że twój news to jakby odgrzewany kotlet.

Shrek

Jan 1, 2022, 7:43:47 AMJan 1
W dniu 01.01.2022 o 13:16, cef pisze:

> ZUS od zawsze był uprawniony do kontrolowania zwolnień
> (pomijam jak to jest ujęte w przepisach) ale nigdy nie potrafił
> skorzystać z narzędzi dostępnych.

Ale jak konkertnie mógł to sprawdzać? No bo logować pozycję po btsach to
chyba jednak nie.

> Tak samo jak ze wszystkimi
> innymi urzędniczymi kontrolami. Brakuje im albo jaj albo narzędzi.

Ja akurat nie podejrzewam, że zus zacznie wykorzystywać te możliwości
zgodnie z przeznaczeniem. Sanepidowi też zawsze jaj brakowało, a jak
dostali zielone światło na jebanie obywateli to przynajmniej część
sprawiała wrażenie jakby im to satysfakcję sprawiało.

> Jak odrzucisz to co piszą portale, dziennikarze i porównasz to z tym co
> opublikowano
> w DU, to okaże się, że twój news to jakby odgrzewany kotlet.

No właśnie szukałem co w DU i znalazłem ustawę gdzie jest delegacja do
rozpo^H^H tłitu ministra. Normalnie bym powiedział że to kaczka
dziennikarska. No tylko że w normalnym kraju ani czasach nie żyjemy, no
i ta kaczka;). Masz linka do tego rozporządzenia może?

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 8:22:57 AMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 11:48:26 +0100, Shrek napisał(a):

> Przepraszam - to są jakieś kurwa jaja? Urzędnik ot tak będzie mógł sobie
> stalkować ubezpieczonego

Zgodnie z ludzką naturą, połowa ludzi będzie oszukiwać na zwolnieniach.
Shreku, to będzie z krzywdą dla ciebie. I dla mnie, niestety też.
Zabulimy z własnych podatków. I co, mamy się oburzać że urzędnicy od
wypłaty zasiłków będą sprawdzać czy oszust oszukuje? Ja jestem za. Za
wizytami domowymi, śledzeniem logowania telefonów i przeglądaniem
sprawozdań z wakacji na fejsie. Prawo niekontrolowane przestaje działać.
--
Jacek
I hate haters.

cef

Jan 1, 2022, 8:24:09 AMJan 1
W dniu 2022-01-01 o 13:43, Shrek pisze:

> Ale jak konkertnie mógł to sprawdzać? No bo logować pozycję po btsach to
> chyba jednak nie.

Z dostępnych narzędzi. Czyli mógł zajrzeć na socialmedia i wywnioskować.
Mógł wysłać kontrolera fizycznie w wywnioskowane miejsca i złapać na
gorącym uczynku.
Logowanie po sieci to raczej dopiero inne służby ale to już raczej na etapie
jak się uruchomi prokuraturę do ścigania za oszukiwanie ZUS.

> [...]
> dostali zielone światło na jebanie obywateli to przynajmniej część
> sprawiała wrażenie jakby im to satysfakcję sprawiało.

Większość rzeczy można skontrolować "na logikę" ale nikt nie ma
do tego albo jaj albo zielonego światła.

> [...]
> dziennikarska. No tylko że w normalnym kraju ani czasach nie żyjemy, no
> i ta kaczka;). Masz linka do tego rozporządzenia może?

Użyj google i poczytaj - tam jest bardziej co można
kontrolować a nie jak.
Jakoś nie widzę inwencji u urzędników.

cef

Jan 1, 2022, 9:38:58 AMJan 1
Jakoś do tej pory brakowało pomysłu na to.
Co przeszkadzało kontrolerom np skarbówki zajechać w niedzielę
na parking pod marketem czy kąpieliskiem i spisać rejestracje
z samochodów, które widać na pierwszy rzut oka, że są służbowe?
A następnie kontrole w firmach umów, przebiegów i konfrontacja
ze stwierdzonym stanem faktycznym?
To łatwiej było wymyslić pierdylion przepisów nie pozwalających zaliczać
podobnych wydatków do kosztów czyli karać wszystkich niż łapać
tych, którzy prawa nadużywali.
Żadne narzędzie nie pomoże jak do użycia przewidziane są nieodpowiednie
osobowości.

Shrek

Jan 1, 2022, 9:42:16 AMJan 1
W dniu 01.01.2022 o 14:24, cef pisze:

> [...]
> etapie
> jak się uruchomi prokuraturę do ścigania za oszukiwanie ZUS.

No właśnie tak to sobie do tej pory wyobrażałem. Z tym że nie do końca
wyobrażam sobie, żeby prokurator wydał wniosek o logowania teledonu bo
janusz na dwutygodniowym l4 poszedł do supermarketu.

> Większość rzeczy można skontrolować "na logikę" ale nikt nie ma
> do tego albo jaj albo zielonego światła.

No ale widzisz, że jak ich ze smyczy spuścić to niektórzy pierdolca
dostają. Dlatego pytam co w tym tłicie ministra jest.

> Użyj google i poczytaj - tam jest bardziej co można
> kontrolować a nie jak.

No właśnie nie znalazłem jak. Więc spodziewam się, że skoro hasło się
pojawiło to była próba przepchnięcia przy jakiejś okazji. Na przykład
pod przykrywko koronopierdolca.

--
Shrek

Shrek

Jan 1, 2022, 9:46:35 AMJan 1

> Zgodnie z ludzką naturą, połowa ludzi będzie oszukiwać na zwolnieniach.
> Shreku, to będzie z krzywdą dla ciebie.

Jest było i będzie. Natomiast ewentualna inwigilacja obywateli bez
kontroli będzie z całą pewnością dodatową krzywdą dla społeczeństwa i to
większych rozmiarów niż l4 janusza.

> Zabulimy z własnych podatków. I co, mamy się oburzać że urzędnicy od
> wypłaty zasiłków będą sprawdzać czy oszust oszukuje?

A niech sobie sprawdzają. Tylko wiesz - jest różnica między sprawdzaniem
a inwigilacją obywateli.

> Ja jestem za. Za
> wizytami domowymi, śledzeniem logowania telefonów

To przemyśl to jeszcze raz.

> Prawo niekontrolowane przestaje działać.

Dokładnie - kto będzie pilnować kontrolujących? Przypominam że chcesz tu
szeregowym urzędnikom przyznać prawo względem obywatela którego jedyną
winą jest skorzystanie z L4 jakiego nie posiada szeregowy kulson
względem szeregowego przestępcy.

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 10:17:02 AMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 15:46:34 +0100, Shrek napisał(a):

> Jest było i będzie. Natomiast ewentualna inwigilacja obywateli bez
> kontroli będzie z całą pewnością dodatową krzywdą dla społeczeństwa i to
> większych rozmiarów niż l4 janusza.

Ciekawe jaka to ta krzywda. Zdradzisz? Coś mi się widzi że nadużywasz
wielkich słów. Krzywda, społeczeństwo, obywatel, inwigilacja. Ja wolę
proste słowa - oszust, kontrola, prawo. Czemu nie protestujesz że kanary
sprawdzają bilety a policaje trzeźwość?

Robert Tomasik

Jan 1, 2022, 10:34:01 AMJan 1
Ja spoglądając na takie tematy obawiam się, na ile kontrolujący będą w
stanie właściwie zinterpretować posiadane dane. Przykładowo: kobieta źle
się czuje w ciąży i nie może pracować. Czemu domagać się, by leżała w
domu? A jak pójdzie do matki, siostry, koleżanki, czy nawet pojedzie w
góry, to czy to oznacza, ze czuje się dobrze? Zwolnienie dotyczy brak
zdolności do pracy, nie zaś do przemieszczania się - co do zasady
oczywiście.

--
Robert Tomasik

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 11:46:48 AMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 16:33:59 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
> góry, to czy to oznacza, ze czuje się dobrze? Zwolnienie dotyczy brak
> zdolności do pracy, nie zaś do przemieszczania się - co do zasady

Sądzę że przeciętny ludzki rozum wystarcza by prawidłowo zinterpretować
postępowanie ocenianego człowieka. Dodatkowym ułatwieniem jest obecność
lub nieobecność zalecenia lekarza - pacjent powinien leżeć czy unikać
wychodzenia na dwór itd. A koniec końców, jesli ktoś czułby się
pokrzywdzony decyzją urzędnika, to zawsze ma drogę odwoławczą i może
przedstawić swoje racje. Urzędnik ma natomiast przełożonego który ma
kontrolować jakość jego pracy i w przypadku zbyt dużej ilości
przegranych spraw powinien takiego urzędnika przesunąć do zamiatania
korytarzy.

Shrek

Jan 1, 2022, 12:07:17 PMJan 1

> Ciekawe jaka to ta krzywda. Zdradzisz?

Oczywiście - na przykład naczelnikowi powieszono pieluchę na płocie i
stado zusowskich pacynek z uprawnieniami jak abw szuka kto był w
pobliżu. I potem różne kulsony czy pracodawcy jak akurat w budżetówce
"sprawcy" pracują utrudniają "sprawcom" życie. Oczywiście nie jest to
możliwe, bo przecież musisz być na L4 - jak tylko zus występuje o dane,
to telekom to sprawdza w... zusie;) Pewnie niemożliwe - mniej więcej tak
jak setki kulsonów pilnujących płotu czy schodów?

> Coś mi się widzi że nadużywasz
> wielkich słów.

Pewnie tak jak ci co nie widzieli problemu że prokurator generalny jest
funkcjonariuszem politycznym. No przecież nie będzie niszczył dowodów w
jakiś głupich sprawach o stłuczkę? Albo szykanował prokuratorów
odmiawiający odmowy wszczęcia śledztwa w niewygodnych sprawach. A już
zupełną bajką byłoby gdyby takich prokuratorów przenoszono karnie na
zadupia albo szpiegowano pegazusem - prawda?

Jak prawo umożliwoa popełnienie władzy kurewstwa, to jest tylko kwestią
czasu aż owo kurewstwo zostanie popełnione.

> Czemu nie protestujesz że kanary
> sprawdzają bilety a policaje trzeźwość?

Bo kanary nie domagają się mojej lokalizacji i listy zakupów z karty.

--
Shrek

Shrek

Jan 1, 2022, 12:12:05 PMJan 1

> [...]
> kontrolować jakość jego pracy i w przypadku zbyt dużej ilości
> przegranych spraw powinien takiego urzędnika przesunąć do zamiatania

Ty chyba kraje pomyliłeś:p Wszak na przykład uzdrowicielska moc
orzeczników zusowskich jest równie legendarna, co dajmy na to zdrowy
rozsądek i przestrzeganie prawa przez kulsonów. Na przykład nie do
pomyślenia jest żeby orzecznik orzekł że zdolny do pracy a potem lekarz
medycyny nie dopuścił. No albo żeby kulson zagazował posłankę pokazującą
legimtymację poselską i nie wyleciał karnie ze służby. No kto o takich
rzeczach w polsce słyszał. No w każdym razie nie ww telewizji,
przynajmniej tej państwowej:P

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 12:18:12 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 18:07:14 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
> to telekom to sprawdza w... zusie;) Pewnie niemożliwe - mniej więcej tak
> jak setki kulsonów pilnujących płotu czy schodów?

Acha. Dopiero teraz się okazało że tak naprawdę to ci chodzi nie o to że
ZUS kontroluje ludzi na zwolnieniach tylko o to że politycy nadużywają
urzędników ZUS. Na drugi raz mów dokładniej o co ci chodzi. Jeśli chodzi
o nadużywanie władzy - moja pełna zgoda. Takich polityków należy wycinać
krótko przy korzeniach.

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 12:25:30 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 18:12:02 +0100, Shrek napisał(a):

> Ty chyba kraje pomyliłeś

Shrek, nie pierdol bo ci za to nie płacą. Ja piszę jak ma być a nie jak
jest. A piszę to po to by wskazać że jakakolwiek naprawa musi się zacząć
od analizy istniejącego stanu rzeczy, porównaniu go do stanu pożądanego
(i dlatego go wskazuję) oraz określeniu postępowania zmierzającego do
zmiany rzeczywistości w pożądanym kierunku. Więc, skoro zgłaszasz
anomalię, ja wskazuję jak ma być a razem możemy się zastanowić nad
metodami sanacji. Wrzuciłeś problem więc się spodziewam że wskażesz
rozwiązania.
Jeśli natomiast odmówisz ostatniej czynności to wyjdziesz na malkontenta
który powinien pisywać na pręgierz a nie na prawo, albo co gorsza, na
hejtera któremu zależy jedynie na wykazaniu jaki on wspaniały a inni
jacy głupcy.

Shrek

Jan 1, 2022, 12:30:25 PMJan 1

> Acha. Dopiero teraz się okazało że tak naprawdę to ci chodzi nie o to że
> ZUS kontroluje ludzi na zwolnieniach tylko o to że politycy nadużywają
> urzędników ZUS.

Oczywiście - bo samo to że zus ściga nadużywających zwolnień (co zapewne
cię zaskoczy) mi zupełnie nie przeszkadza. Natomiast to żeby pod tym
pretekstem mieli dostęp do lokalizacji mojego telefonu i listy zakupów
kartą już jak najbardziej.

> Takich polityków należy wycinać
> krótko przy korzeniach.

Rozumiem - na początek wytnij prokuratora generalnego:P Albo kurskiego
co ozdrowiał w wyniku dodatniego testu. Albo komendanta co zdemisjonował
pomniejszych naczelników kulsonerii bo ktoś powiesił pieluchę
naczelnikowi na płocie. Albo szefa czy samego funkcjonariusza boa co
terrorystyczne julki pałą napierdalał. Albo ordynatora co woził w ramach
obowiązków kule naczelnikowi do domu. Wybierz sobie jednego, wytnij go
krótko, to porozmawiamy do czego jeszcze powinno mieć dostęp państwo w
ramach szpiegowania obywateli.

--
Shrek

Shrek

Jan 1, 2022, 12:33:51 PMJan 1

> Shrek, nie pierdol bo ci za to nie płacą. Ja piszę jak ma być a nie jak
> jest.

Super. A ja ci piszę jak jest i dlaczego jestem przeciwny, żeby państwo
mi wkładało do dupy lokalizator, sprawdzało zakupy na karci i to rękami
szeregowych funkcjonariuszy jakiegoś urzędu, którego celem jest
wypłacanie zasiłków i emerytur a nie walkaz terroryzmem.

> Więc, skoro zgłaszasz
> anomalię, ja wskazuję jak ma być a razem możemy się zastanowić nad
> metodami sanacji. Wrzuciłeś problem więc się spodziewam że wskażesz
> rozwiązania.

Owszem - wrzuciłem problem że władza chce się dobrać do mojej
lokalizacji i listy zakupów i moim zdaniem rozwiązaniem tego problemu
jest żeby władza się ugryzła w dupę. Nawet jak dzięki temu jakiś janusz
wyłudzi l4.

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 12:40:42 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 18:33:49 +0100, Shrek napisał(a):

[-] ciach bzdety

> [...]
> lokalizacji i listy zakupów i moim zdaniem rozwiązaniem tego problemu
> jest żeby władza się ugryzła w dupę. Nawet jak dzięki temu jakiś janusz
Niestety ale twoje rozwiązanie jest kompletnie nieprzydatne. Chćby z
tego powodu że władza nie ma dupy. Ponieważ widzę że nie włożyłeś nawet
minimalnego wysiłku by przedstawić sensowną propozycję rozwiązania
problemu, zaliczam cię do hejterów szczekających na karawanę. Która, jak
wiadomo, sobie idzie. Miłego szczekania w nowym roku.

Shrek

Jan 1, 2022, 12:53:58 PMJan 1

> [...]
> tego powodu że władza nie ma dupy. Ponieważ widzę że nie włożyłeś nawet
> minimalnego wysiłku by przedstawić sensowną propozycję rozwiązania

Ależ ja mam całkiem sensowne rozwiązanie problemu zusu chcącego dostępu
do danych o lokalizacji i transakcjach. I wbrew temu co piszesz, jest to
rozwiązanie sensowne i stosowane w całym cywilizowanym świecie - po
prostu zus (ani ich odpowiedniki) tych danych nie mają.

Podaj kraje w których "lokalny zus" ma dostęp do geolokacji i listy
transakcji użytkowników, to zobaczymy czy moje czy twoje rozwiązanie
jest popularniejsze i gdzie.

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 1:17:33 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 18:53:56 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
>
> Podaj kraje w których "lokalny zus" ma dostęp do geolokacji i listy
> transakcji użytkowników, to zobaczymy czy moje czy twoje rozwiązanie

Wiesz że ci nie wymienię żadnych krajów bo nie wiem jak tam jest. Ty
zapewne też nie wiesz, więc jakbym ci wymienił USA albo Nową Zelandię to
byś tylko gały wytrzeszczył i nie mógł zaoponować. Wszelako jest wiadome
że wszystkie ubezpieczalnie, czego by nie ubezpieczały - statków od
zatonięcia, samochodów od rozbicia czy sufitów od zalania mają swoich
urzędników którzy pieczołowicie sprawdzają czy sufit zalany a wrak na
dnie. I spróbuj takiego nie wpuścić do mieszkania bo masz takie prawo.
Możesz się pożegnać z odszkodowaniem. Więc nie możesz odmówić ZUS-owi
możliwości sprawdzania bo to narusza twoją wolność. Zresztą zawierając
umowę wyrażasz zgodę. A poza tym przypominam że tobie nie chodziło o to
że ZUS sprawdza tylko o to że jego urzędnicy są nadużywani przez władzę.
A to inne zagadnienie i prosiłbym żebyś w tej materii właśnie
zaproponował rozwiązanie.

Robert Tomasik

Jan 1, 2022, 1:20:56 PMJan 1
> [...]
> kontrolować jakość jego pracy i w przypadku zbyt dużej ilości
> przegranych spraw powinien takiego urzędnika przesunąć do zamiatania

No ale z czego wynika, ze ma leżeć w swoim domu? Reszta domowników idzie
do pracy / szkoły. To chyba akurat leżenie gdzieś, gdzie można liczyć na
pomoc nie jest jakoś szczególnie dziwne.

--
Robert Tomasik

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 1:35:22 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:20:52 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> No ale z czego wynika, ze ma leżeć w swoim domu?

Pytaj lekarza. On wie dlaczego.
A poza tym, jest i drugi aspekt gry pomiędzy ubezpieczonym oszustem a
ZUS-em. ZUS nalegając by oszust nie opuszczał domu zabiera mu większość
zysku z oszustwa, więc oszust zastanowi się dwa razy czy mu się opłaca.
I ZUS całkiem sensownie domniemywa że oszust skoro nie może pracować,
jest tak chory że nawet nie będzie mu się chciało wstawać z łóżka.
Wskażę jeszcze kolejny aspekt tej gry. Otóż, sporo z udających się na
zwolnienie choruje na chorobę zakaźną. Wtedy zakaz wychodzenia z domu
powinien być dużo bardziej kategoryczny z oczywistych przyczyn i
powinno to być kontrolowane nie tylko przez ZUS ale i przez Sanepid czy
nawet Policję (jak to widzimy przy covidzie).

Shrek

Jan 1, 2022, 1:49:43 PMJan 1

> Wiesz że ci nie wymienię żadnych krajów bo nie wiem jak tam jest.

To skąd pomysł, że mój pomysł by zus nie miał dostępu do geolokacji
klientów i historii ich transakcji jest rozwiązaniem "kompletnie z
dupy"? Też nie wiem gdzie "zus" ma dostęp do takich danych ale domyślam
się, że jeśli jest tak w jakimkolwiek cywilizowanym kraju to będzie to
wyjątek w skali globalnej.

> Ty
> zapewne też nie wiesz, więc jakbym ci wymienił USA albo Nową Zelandię to
> byś tylko gały wytrzeszczył i nie mógł zaoponować.

Pewnie bym mógł. Pobieżnie bym sprawdził a jakbym nie znalazł to bym
poprosił o źródełko. Ale dobrze wiesz, że w cywilizowanych krajach tak
się nie dzieje:P

> [...]
> urzędników którzy pieczołowicie sprawdzają czy sufit zalany a wrak na
> dnie. I spróbuj takiego nie wpuścić do mieszkania bo masz takie prawo.

Misui - porównujesz nieporównywalne (rozmawiamy o obywatelach a nie
nieruchomościach czy pojazdach). Już nie mówiąc o tym że zus w
przeciwieństwie do ubezpieczeń nie jest dobrowolny. Wiem - oc - i ci od
oc też nie mają prawa bez twojej zgody włożyć ci nadajnika w dupę.

> Więc nie możesz odmówić ZUS-owi
> możliwości sprawdzania bo to narusza twoją wolność.

Owszem mogę - organy władzy publicznej działają w ramach obowiązującego
prawa czy jakoś tak. W brzydkiej książeczce na "k" tak było napisane.

> Zresztą zawierając
> umowę wyrażasz zgodę.

Wat? Jaką umowę zawarłwm i kiedy? Gdzie tam było napisane, że strona ma
prawo przeglądać telefon drugiej strony?

> A poza tym przypominam że tobie nie chodziło o to
> że ZUS sprawdza tylko o to że jego urzędnicy są nadużywani przez władzę.

Dokładnie - niech sobie sprawdzają. Ale od logowań do btsów i historii
transakcji niech spierdalają. Takie rzeczy to na wniosek i po akceptacji
sądu (a każdy sąd odrzuci w przypadku dwutygodniowego L4).

> A to inne zagadnienie i prosiłbym żebyś w tej materii właśnie
> zaproponował rozwiązanie.

No zaproponowałem. Ogólnie przyjęte na świecie - niech spierdalają.

--
Shrek

Robert Tomasik

Jan 1, 2022, 1:58:48 PMJan 1

> Pytaj lekarza. On wie dlaczego.

Widziałeś kiedykolwiek zalecenie lekarza przebywania we własnym
mieszkaniu? Pytam, bo ja nie, ale mało się tematem interesowałem.

> A poza tym, jest i drugi aspekt gry pomiędzy ubezpieczonym oszustem a
> ZUS-em. ZUS nalegając by oszust nie opuszczał domu zabiera mu większość
> zysku z oszustwa, więc oszust zastanowi się dwa razy czy mu się opłaca.

A co z tymi, co nie są oszustwami?

> I ZUS całkiem sensownie domniemywa że oszust skoro nie może pracować,
> jest tak chory że nawet nie będzie mu się chciało wstawać z łóżka.

Sensu w tym żadnego nie widzę.

> [...]
> powinno to być kontrolowane nie tylko przez ZUS ale i przez Sanepid czy
> nawet Policję (jak to widzimy przy covidzie).

O ile nakaz przebywania w jakimś jednym obranym miejsca ma w mojej
ocenie sporo sensu, to czemuż ma to być dom? W wypadku COVID wiele osób
chroniąc rodzinę odbywało kwarantanny w hotelach, szpitalach, czy jakiś
domkach działkowych.

--
Robert Tomasik

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 3:06:57 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:49:40 +0100, Shrek napisał(a):

> No zaproponowałem. Ogólnie przyjęte na świecie - niech spierdalają.

Głupiś.

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 3:13:55 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:58:44 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> Widziałeś kiedykolwiek zalecenie lekarza przebywania we własnym
> mieszkaniu? Pytam, bo ja nie, ale mało się tematem interesowałem.
Owszem, widziałem. Poza tym na zwolnieniu jest kod choroby i nie jest
tajny. Z niego możesz wywnioskować czy oszust złamał nogę czy oszukuje.

> A co z tymi, co nie są oszustwami?
Nic, a co ma być. Kontrola przyjdzie, gość w domu, wszystko OK.

> Sensu w tym żadnego nie widzę.
Niby w czym? Bo ja w takim domniemaniu sens widzę.

>O ile nakaz przebywania w jakimś jednym obranym miejsca ma w mojej
>ocenie sporo sensu, to czemuż ma to być dom?
Nie rozpraszaj dyskusji. Nie zajmujemy się tym gdzie, tylko tym czy i
jak kontrolować. No więc, Tomasik, kontrolować ludzi na zwolnieniu czy
nie? I jeśli tak to jak to sobie wyobrażasz? I jeśli nie to dlaczego?

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 3:16:42 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:49:40 +0100, Shrek napisał(a):

> No zaproponowałem. Ogólnie przyjęte na świecie - niech spierdalają.

Nie zapominaj codziennie wieczorem sprawdzać dupy. Może ci ktoś nadajnik
wetknął.

Robert Tomasik

Jan 1, 2022, 3:40:59 PMJan 1

> Owszem, widziałem. Poza tym na zwolnieniu jest kod choroby i nie jest
> tajny. Z niego możesz wywnioskować czy oszust złamał nogę czy oszukuje.

Ale ja nie neguję istnienia oszustwo. Jedynie zwracam uwagę na to, że
pobyt lub nie w miejscu zameldowania przez osobę, która "musi leżeć" w
żadnym stopniu nie koreluje z oszustwem.

> Nic, a co ma być. Kontrola przyjdzie, gość w domu, wszystko OK.

No właśnie. Co ma pobyt w domu do rzeczy? Spokojnie jesteśmy w stanie
wywieść, że nieobecność w domu związku z koniecznością leżenia nie ma
żadnego. O tym, że może spać i nie otworzyć już litościwie nie wspominając.

Kolejny raz podkreślę, że nie o ochronę oszustów mi chodzi, tylko o to,
ze proponowany sposób ich ujawniania jest wprost niedorzeczny.

> Niby w czym? Bo ja w takim domniemaniu sens widzę.

To mnie przekonaj. Co złego - przykładowo - widzisz w odwiezieniu chorej
żony do matki, by ta się nią mogła opiekować? A to tylko jeden z wielu
racjonalnych scenariuszy.

> Nie rozpraszaj dyskusji. Nie zajmujemy się tym gdzie, tylko tym czy i
> jak kontrolować. No więc, Tomasik, kontrolować ludzi na zwolnieniu czy
> nie? I jeśli tak to jak to sobie wyobrażasz? I jeśli nie to dlaczego?

Ja nic nie rozpraszam. Zwracam uwagę na niedorzeczność wywodzenia na
podstawie nieobecności w miejscu zamieszkania oszukiwania systemu
ubezpieczeniowego.

--
Robert Tomasik

Jacek Maciejewski

Jan 1, 2022, 3:55:39 PMJan 1
Dnia Sat, 1 Jan 2022 21:40:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> Zwracam uwagę na niedorzeczność wywodzenia na
> podstawie nieobecności w miejscu zamieszkania oszukiwania systemu
> ubezpieczeniowego.

Ja widzę że to zadziała w 99% przypadków. Pozostałe można sobie darować.
A poza tym, kiedy powiedziałem że sprawdzenie obecności w domu ma być
jedynym sposobem? To jedynie wstępna czynność. W razie mocnych podejrzeń
należy podjąć i inne kroki, o których tu też była mowa.
Zadałem ci dwa pytania wyprowadzające dyskusję na prostą. Raczyłeś je
zignorować. Dlaczego?

Michał Jankowski

Jan 1, 2022, 4:07:07 PMJan 1

> Widziałeś kiedykolwiek zalecenie lekarza przebywania we własnym
> mieszkaniu? Pytam, bo ja nie, ale mało się tematem interesowałem.

Biorąc zwolnienie lekarskie podajesz lekarzowi adres pobytu. Jeżeli na
zwolnieniu jest napisane "chory powinien leżeć" to masz leżeć pod tym
adresem. Ewentualne zmiany miejsca pobytu należy zgłaszać do ZUS.

MJ
PS. Czy w czasie leczenia np. złamanej nogi mogę pisać pamiętnik i go
potem opublikować za pieniądze?

Shrek

Jan 1, 2022, 4:41:25 PMJan 1
W dniu 01.01.2022 o 22:07, Michał Jankowski pisze:

> Biorąc zwolnienie lekarskie podajesz lekarzowi adres pobytu.

Nieprawda. Przynajmniej mnie nigdy o to nie pytali. Jakiś tam w systemie
pewnie mają/ Ale teraz poproszę podstawę prawną, że mam przebywać 24/7
pod tym adresem.

> Jeżeli na
> zwolnieniu jest napisane "chory powinien leżeć" to masz leżeć pod tym
> adresem. Ewentualne zmiany miejsca pobytu należy zgłaszać do ZUS.

*) Potrzebne źródło.

--
Shrek

Shrek

Jan 1, 2022, 4:43:37 PMJan 1

> Nie zapominaj codziennie wieczorem sprawdzać dupy. Może ci ktoś nadajnik
> wetknął.

Niezapomnij codzienni wysłać logów z telefonu do zusu.

--
Shrek

m4rkiz

Jan 1, 2022, 5:02:11 PMJan 1
> Sądzę że przeciętny ludzki rozum wystarcza by prawidłowo zinterpretować
> postępowanie ocenianego człowieka.

Jak długo w grę nie wchodzą premie.

> Dodatkowym ułatwieniem jest obecność
> lub nieobecność zalecenia lekarza - pacjent powinien leżeć czy unikać
> wychodzenia na dwór itd.

Skoro to zalecenia to nie są wiążące.

> A koniec końców, jesli ktoś czułby się
> pokrzywdzony decyzją urzędnika, to zawsze ma drogę odwoławczą i może
> przedstawić swoje racje.

Albo zapisać je na tylnej ściance wychodka.

> Urzędnik ma natomiast przełożonego który ma
> kontrolować jakość jego pracy i w przypadku zbyt dużej ilości
> przegranych spraw powinien takiego urzędnika przesunąć do zamiatania
> korytarzy.

Kolega widzę nietutejszy?

Robert Tomasik

Jan 1, 2022, 5:18:40 PMJan 1

> Ja widzę że to zadziała w 99% przypadków. Pozostałe można sobie darować.

Po prostu nie podzielam Twoje poglądu. O ile znalezienie na FB fotek z
wczasów, gdzie chory pomimo złamania nogi biega oczywiście jest powodem
do niepokoju - choć nie dowodem oszustwa, bo fotka może być sfałszowana.
No to nijak przełożenia "chory musi leżeć", na konieczność pobytu w
miejscu zamieszkania dostrzec ne potrafię.

> [...]
> należy podjąć i inne kroki, o których tu też była mowa.
> Zadałem ci dwa pytania wyprowadzające dyskusję na prostą. Raczyłeś je

Jakie to pytania? Po prostu nie chce mi się przeszukiwać wątku w
poszukiwaniu tych szczególnie dla Ciebie cennych pytań. Z drugiej strony
nie widzę powodu, bym miał odpowiadać na wszelkie zadawane tu pytania.
czasem po prostu uważam za słuszne ich zignorowanie, a czasem nie znam
na nie odpowiedzi. Pytanie są do wszystkich, więc być może ktoś inny
bedzie znał na ne odpowiedź. To specyfika grup dyskusyjnych. Rozmawiasz
z grupą, a nie ze mną.

--
Robert Tomasik

m4rkiz

Jan 1, 2022, 5:39:57 PMJan 1

> [...]
> jedynym sposobem? To jedynie wstępna czynność. W razie mocnych podejrzeń
> należy podjąć i inne kroki, o których tu też była mowa.

Koledze widzę marzy się powrót do inspekcji robotniczo chłopskiej i trójek społecznych? :)

https://youtu.be/zNTtUYhNcKI?t=1254

Michał Jankowski

Jan 1, 2022, 6:17:53 PMJan 1
W dniu 01.01.2022 o 22:41, Shrek pisze:

> Nieprawda. Przynajmniej mnie nigdy o to nie pytali. Jakiś tam w systemie
> pewnie mają/

„9b. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 8, zawiera:
1) datę wystawienia;
2) dane ubezpieczonego: pierwsze imię, nazwisko, numer PESEL albo serię
i numer paszportu i datę urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL, oraz
adres jego pobytu w czasie trwania niezdolności do pracy;

MJ

Marcin Debowski

Jan 1, 2022, 7:35:53 PMJan 1
On 2022-01-01, cef <cez...@interia.pl> wrote:

> [...]
> Logowanie po sieci to raczej dopiero inne służby ale to już raczej na etapie
> jak się uruchomi prokuraturę do ścigania za oszukiwanie ZUS.

A prowokacje wolno im robić?

--
Marcin

Marcin Debowski

Jan 1, 2022, 7:46:54 PMJan 1
On 2022-01-01, Shrek <1...@wp.pl> wrote:

> [...]
> cię zaskoczy) mi zupełnie nie przeszkadza. Natomiast to żeby pod tym
> pretekstem mieli dostęp do lokalizacji mojego telefonu i listy zakupów

Dodajmy, że skoro dostali nowe narzędzia to zapewne ktoś wcześniej
jęczał, że stare są niewystarczające. Teraz więc może zapanować taka
potrzeba, żeby się wykazać jak te nowe uprawnienia były jednak
konieczne. I weźmy teraz np. taki gps, siedzisz sobie w domu, a ten
spokojnie może pokazać lokalizację 50m dalej w Biedronce :) nie mówiąc już
o przydomowym ogródku.

--
Marcin

Marcin Debowski

Jan 1, 2022, 8:05:12 PMJan 1
Tyle, że z tego nie wynika konieczność nieustannego siedzenia pod tym
adresem, a przyjęcie takiego założenia prowadziłoby do absurdów - Np. co
jakby ten adres dotyczył wielkopowierzchniowego budynku, np. jakiejś
hali, albo wręcz całego kompleksu przemysłowego? Bardziej bym ten adres
rozumiał jako miejsce gdzie można taką osobę znaleźć, co nie oznacza, że
zawsze.

Jak rozumie zwolnienie wynika z niezdolności do pracy, którą się
wykonywało w okresie bezpośrednio poprzedzającym niezdolność, więc jak
ktoś zwichnął sobie powżniej rękę, a szuflował łopatą to raczej ma
przeciwskazanie do pracy fizycznej. Ale co ma siedzenie w domu, pod
określonym adresem do takiej przypadłosci? Wręcz pewnie dojdzie do
siebie prędzej udajac się np. do wód :)

--
Marcin

Shrek

Jan 2, 2022, 2:39:38 AMJan 2

> A prowokacje wolno im robić?

Szczerze, to wątpię.

--
Shrek

Shrek

Jan 2, 2022, 2:42:46 AMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 00:17, Michał Jankowski pisze:

> [...]
> i numer paszportu i datę urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL, oraz
> adres jego pobytu w czasie trwania niezdolności do pracy;

Ok - czyli mnie po prostu nigdy nie pytali a zakładali że to wcześniej
podany adres zamieszkania.

--
Shrek

Shrek

Jan 2, 2022, 2:45:01 AMJan 2

> [...]
> przeciwskazanie do pracy fizycznej. Ale co ma siedzenie w domu, pod
> określonym adresem do takiej przypadłosci? Wręcz pewnie dojdzie do

Zaznaczają "chory powinien leżeć" albo "chory może chodzić". Ale masz
rację, że nie wynika z tego w żaden konkretny sposób obowiazek siedzenia
24/7 w miejscu wpisanym przez lekarza. No i jak ma leżeć, to może jednak
pójść do kibla albo zrobić sobie śniadanie:P

--
Shrek

Shrek

Jan 2, 2022, 2:46:50 AMJan 2

> [...]
> konieczne. I weźmy teraz np. taki gps, siedzisz sobie w domu, a ten
> spokojnie może pokazać lokalizację 50m dalej w Biedronce :) nie mówiąc już

Przede wszystkim telefon nie jest tożsamy z obywatelem. Znaczy to po
drugie, bo przede wszystkim to niech spierdalają bez nakazu sądu.

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 2, 2022, 3:36:35 AMJan 2
Dnia Sat, 1 Jan 2022 23:18:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> Rozmawiasz
> z grupą, a nie ze mną.

Ty natomiast najwyraźniej rozmawiasz z samym sobą :) Odpowiedzi
dyskutantow sa ci zbędne.

Jacek Maciejewski

Jan 2, 2022, 3:38:31 AMJan 2
Błysnąłeś jak pestka w gównie :)

Jacek Maciejewski

Jan 2, 2022, 3:41:42 AMJan 2
Dnia Sun, 2 Jan 2022 08:44:17 +0100, Shrek napisał(a):

> No i jak ma leżeć, to może jednak
> pójść do kibla albo zrobić sobie śniadanie:P

Shrek, daj spokój, nie ogarniesz. Zagadnienie czy delikwent oszukuje czy
nie to nie na twój rozum, zanim dojdziesz do konkluzji to resztka
neuronów ci się wypali.

Shrek

Jan 2, 2022, 3:53:01 AMJan 2

> Shrek, daj spokój, nie ogarniesz. Zagadnienie czy delikwent oszukuje czy
> nie to nie na twój rozum, zanim dojdziesz do konkluzji to resztka
> neuronów ci się wypali.

Źle rozumiesz. Piszesz na grupę prawo, więc to czy oszukuje czy nie
zależy od tego jakie "oszukujący" ma obowiązki i jaka jest ich podstawa
prawna. Zwolnienie to nie izolacja a "przebywanie" pod adresem to nie
areszt. Niezależnie od tego pozycja telefonu z punktu widzenia prawa nie
jest różnież tożsama z pozycją "oszusta". To wszystko do kupy sprawia,
że w zasadzie cała dyskusja nie ma większego sensu. Chcesz szeregowym
urzędnikom dać bez kontroli prawo jakby walczyli z terroryzmem i w sumie
nic im to nie daje. Na dodatek piszesz, że nie danie im takiego prawa
jest propozycją "z dupy", mimo że tak własnie odbywa się to w całym
cywilizowanym świecie. Sorry ale odpłynąłeś troszkę.

--
Shrek

m4rkiz

Jan 2, 2022, 6:30:31 AMJan 2

> Błysnąłeś jak pestka w gównie :)

A potrafisz jakoś uzasadnić? Jak widać już za komuny doszli do wniosku że sprawdzanie
pracy lekarza przez byle kogo jest bez sensu. Wiedzą jakie są średnie czasy pobytu na l4,
ile zwolnień wystawia dany lekarz, ile bierze dany pracownik, mają podkreślone na czerwono
anomalie a ty proponujesz atak siekierą z bardzo lichą podstawą prawną lub całkiem bez
niej na każdego jak leci.

A wystarczy kupić drugi numer do leżenia w szufladzie, na drzwi przykleić karteczkę
'wyszedłem do lekarza\apteki" i cały ten misterny plan idzie w pizdu - nie żebym
pochwalał, przez ostatnie 25 lat byłem na l4 jakieś dwa tygodnie.

m4rkiz

Jan 2, 2022, 6:32:24 AMJan 2

> A prowokacje wolno im robić?

"Wie Pan co, mam tu taki last minute all inclusive za trzy stówy...' :)

Michał Jankowski

Jan 2, 2022, 6:47:01 AMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 08:41, Shrek pisze:
Wielokrotnie byłem świadkiem wpisywania do zwolnień innego adresu niż
ten zameldowania ani niż jakikolwiek adres zamieszkania podany wcześniej
jakiemuś urzędowi.

W czasach papierowych zwolnień lekarz wpisywał to, co mu się
podyktowało, przy wizytach domowych domyślnie ten adres, na który
przyszedł...

Teraz - nie wiem, być może domyślnie wpisują jakiś adres, który "mają w
systemie".

MJ

Marcin Debowski

Jan 2, 2022, 7:52:20 AMJan 2
Właśnie tak to sobie wyobrazam, vide dwie urzędniczki US, które jakiś
temu zmolestowały o wymianę żarówki właściciela warsztatu samochodowego.

--
Marcin

m4rkiz

Jan 2, 2022, 8:29:42 AMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 12:46, Michał Jankowski pisze:
> [...]
> przyszedł...
>
> Teraz - nie wiem, być może domyślnie wpisują jakiś adres, który "mają w

Nie było mnie pod tym adresem bo pękła mi rura, wysiadł prąd, potrzebowałem całodobowej
opieki itd. itp.

Czy jest przewidziana prawnie możliwość (oraz konieczność?) aktualizowania tego adresu w
razie w?

Shrek

Jan 2, 2022, 9:43:26 AMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 12:30, m4rkiz pisze:

> [...]
> przykleić karteczkę 'wyszedłem do lekarza\apteki" i cały ten misterny
> plan idzie w pizdu - nie żebym pochwalał, przez ostatnie 25 lat byłem na

Przecież nie ma żadnych wątpliwości, że jakby coś takiego weszło to
wykorzystywanie tego zgodnie z przeznaczeniem stanowiłoby margines;)

--
Shrek

Shrek

Jan 2, 2022, 9:46:28 AMJan 2

> Wielokrotnie byłem świadkiem wpisywania do zwolnień innego adresu niż
> ten zameldowania ani niż jakikolwiek adres zamieszkania podany wcześniej
> jakiemuś urzędowi.

A że tak zapytam - rozumiem często bywasz świadkiem wypisywania komuś
zwolnień lekarskich? W jakich okolicznościach występujesz w roli
świadka? Bo zaczynam wątpić w prawdziwość twoich wypowiedzi...

--
Shrek

Shrek

Jan 2, 2022, 9:51:51 AMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 14:29, m4rkiz pisze:

> Czy jest przewidziana prawnie możliwość (oraz konieczność?)
> aktualizowania tego adresu w razie w?

Nie mam pojęcia - ale próbowałem być przykładnym obywatelem i w celu
uniknięcia zbędnych spacerów psów pod niewłaściwy adres i poinformować
że syn na kwarantanie przebywa poza miejscem zameldowania. Nagrałem
sobie 40 minut muzyczki z przesterami jakby tusk w tvp mówił,
przerywanej komunikatami, że jeśli dzwonisz na inforlinnię do spraw
kwarantanny w sprawie kwarantanny, to żebyś nie zawracał dupy tylko
dokonał samoaresztowania przez internet. Innych opcji nie przewidziano a
nikt nie odebrał. Pewnie dokonałem jakiegoś przestępstwa. A psy i tak
nie przyszły:P

--
Shrek

ąćęłńóśźż

Jan 2, 2022, 11:37:11 AMJan 2
Chciałbym wiedzieć, co osobie chorej na zwolnieniu lekarskim bez zalecenia leżenia w łóżku, przeszkadza podlać pomidory w ogródku.

-----
> janusz na dwutygodniowym l4 poszedł do supermarketu.

Michał Jankowski

Jan 2, 2022, 2:55:19 PMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 15:46, Shrek pisze:
A co jest takiego dziwnego, że lekarz przychodzi do mojej chorej żony,
ojca, matki, etc, z którymi mieszkam albo do których przyjechałem pomóc
w nagłej chorobie?

MJ

Shrek

Jan 2, 2022, 3:05:10 PMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 20:55, Michał Jankowski pisze:

> A co jest takiego dziwnego, że lekarz przychodzi do mojej chorej żony,
> ojca, matki, etc, z którymi mieszkam albo do których przyjechałem pomóc
> w nagłej chorobie?

W sumie nic. Poza tym że na przykład ja niegdy nie byłem świadkiem
wypisywania komuś zwolnienia. W ogóle zwolnienie wypisywano mi może ze
20 razy w życiu, nigdy nie pytano o adres przebywania, a tu się okazuje,
że inni byli wielokrotnie świadkami wypisywania zwolnień innym i to
jeszcze jakieś dziwne adresy wpisywano. Więc przyszło mi do głowy, że
albo ja jestem dziwny albo ty wyjątkowy albo zmyślasz. Sam nie wiem co o
tym sądzić:P

--
Shrek

Monika Głowacka

Jan 2, 2022, 4:31:20 PMJan 2
W dniu 2022.01.01 o 22:43, Shrek pisze:

> Niezapomnij codzienni wysłać logów z telefonu do zusu.

Zatraca się zawód detektywa.
Podobno detektyw ma jedyne uprawnienie, przetwarzanie danych osobowych
bez wiedzy i zgody osoby, a tu do kontroli ZUS by się detektyw z tym
uprawnieniem przydał.

Ochroniarze na osiedlach, gdy nie było jeszcze czujek do odbijania,
wysyłali SMS do centrali o określonej treści. Można by wprowadzić, aby
na zwolnieniu wysyłać SMS do ZUS, wtedy ZUS miałby prawo uzyskać dane z
jakiej lokalizacji nadano SMS.

Shrek

Jan 2, 2022, 4:37:59 PMJan 2
W dniu 02.01.2022 o 22:31, Monika Głowacka pisze:
> Można by wprowadzić, aby
> na zwolnieniu wysyłać SMS do ZUS, wtedy ZUS miałby prawo uzyskać dane z
> jakiej lokalizacji nadano SMS.

Was to chyba już do reszty pojebało.

--
Shrek

Marcin Debowski

Jan 2, 2022, 7:06:23 PMJan 2
A jak jest w Polsce przy kowidzie?

--
Marcin

Marcin Debowski

Jan 2, 2022, 7:28:13 PMJan 2
On 2022-01-02, Shrek <1...@wp.pl> wrote:
> [...]
> jest propozycją "z dupy", mimo że tak własnie odbywa się to w całym
> cywilizowanym świecie. Sorry ale odpłynąłeś troszkę.

Tak na zdrowy rozum to powinny być opcje, że albo jesteś sam sobie panem
i kwestia L4 wynika z umowy z pracodawcą przy minimalnej interwencji
ustawowej państwa, albo preferujesz model socjalistyczny, ze wszystkimi
tego konsekwencjami. Czyli wracamy do dyskusji o ubezpieczeniach
zdrowotno-społecznych.

--
Marcin

Shrek

Jan 3, 2022, 12:25:03 AMJan 3

> [...]
> ustawowej państwa, albo preferujesz model socjalistyczny, ze wszystkimi
> tego konsekwencjami. Czyli wracamy do dyskusji o ubezpieczeniach

Zasadniczo to nie jest twój wybór co wolisz:P

--
Shrek

Shrek

Jan 3, 2022, 12:26:53 AMJan 3

> A jak jest w Polsce przy kowidzie?

Nijak - straszą że przy kwarantanie masz zainstalować apkę. W teorii jak
masz apkę to masz robić głupie zadania ale kulsony nie przychodzą. Nie
instalujesz i też nie przychodzą. Taki teatrzyk:P

--
Shrek

Jacek Maciejewski

Jan 3, 2022, 2:56:10 AMJan 3