Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)

A. Filip

Feb 13, 2024, 10:40:05 AMFeb 13
Czyli przekładając na praktykę:
Jak wolno "dyskryminować" Rosjan hurtem za Ukrainę ale nie wolno
"Izraelczyków" za działania Państwa Żydowskiego w Strefie Gazy?

Oczekuje "interesującego" (rozbawiającego) dzielenia włosa ma czworo
za wyjątkiem idiotów którym "inteligencji" starczy tylko na podwójną
moralność Kalego. Jak nie może być lepiej to niech choć będzie śmieszniej.

--
A. Filip
| Kiedy w styczniu lato, w lecie zima za to. (Przysłowie polskie)

J.F

Feb 13, 2024, 11:56:27 AMFeb 13
On Tue, 13 Feb 2024 16:39:31 +0100, A. Filip wrote:
> Czyli przekładając na praktykę:
> Jak wolno "dyskryminować" Rosjan hurtem za Ukrainę ale nie wolno
> "Izraelczyków" za działania Państwa Żydowskiego w Strefie Gazy?

No ale Ukraina nie napadła na Rosję niedawno.

Natomiast Rosja napadła na Ukrainę :-)

> Oczekuje "interesującego" (rozbawiającego) dzielenia włosa ma czworo
> za wyjątkiem idiotów którym "inteligencji" starczy tylko na podwójną
> moralność Kalego. Jak nie może być lepiej to niech choć będzie śmieszniej.

J.

Kviat

Feb 13, 2024, 11:59:35 AMFeb 13
W dniu 13.02.2024 o 16:39, A. Filip pisze:
> [...]
> za wyjątkiem idiotów którym "inteligencji" starczy tylko na podwójną
> moralność Kalego. Jak nie może być lepiej to niech choć będzie śmieszniej.

Już cię kiedyś pytałem, ale oczywiście to zignorowałeś, bo nie pasuje ci
to do koncepcji:
czy zanim ruskie onuce napadły na Ukrainę, to Ukraińcy obwiązani
dynamitem wysadzali się w ruskich kinach, restauracjach, porywali
ruskich dla okupu, a z ruskich porwanych kobiet robili niewolnice
seksualne...?

Poczułeś się wystarczająco rozbawiony ("zainteresowany")?
No i czy wystarczy ci "inteligencji" na samodzielną odpowiedź, czy
najpierw skonsultujesz się z mocodawcami?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

nadir

Feb 13, 2024, 12:29:09 PMFeb 13
W dniu 13.02.2024 o 17:59, Kviat pisze:

> [...]
> dynamitem wysadzali się w ruskich kinach, restauracjach, porywali
> ruskich dla okupu, a z ruskich porwanych kobiet robili niewolnice

Czy zanim Palestyńczycy zaczęli się wysadzać w izraelskich kinach i
restauracjach, itp., itd., to przypadkiem niejacy Syjoniści nie
wpierdolili im się na kwadrat?

Shrek

Feb 13, 2024, 12:33:35 PMFeb 13
> [...]

> dynamitem wysadzali się w ruskich kinach, restauracjach, porywali
> ruskich dla okupu, a z ruskich porwanych kobiet robili niewolnice

A robili to zanim żydzi wpadli na pomysł że zjadą się z całego świata i
wypierdalając palestyńczyków z ich domów stworzą tam sobie państwo?

Albo zapytam inaczej - to palestyńczycy uganiaja się po całym świecie za
żydami, czy żydzi się wpierdalają paletyńczykom do na chate?

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

J.F

Feb 13, 2024, 12:34:56 PMFeb 13
On Tue, 13 Feb 2024 17:59:32 +0100, Kviat wrote:

> [...]
> dynamitem wysadzali się w ruskich kinach, restauracjach, porywali
> ruskich dla okupu, a z ruskich porwanych kobiet robili niewolnice

no, ostrzeliwali delikatnie przygraniczną strefę "nowych republik" z
armat, ze wzajemnoscią zresztą.
Zamieszki między dwoma ugrupowaniami też się wczesniej zdarzały,
czasem krwawe, jak np w Odessie.

No i taki np Bandera, który sie opowiadał za terrorem ... w stosunku
do Polaków. I skazany za udział w zamachu na Pierackiego.

No ale to by mozna porównac do sytuacji w Palestynie z 80 lat temu ...

J.

J.F

Feb 13, 2024, 1:00:38 PMFeb 13
On Tue, 13 Feb 2024 18:33:34 +0100, Shrek wrote:

> [...]
>
> Albo zapytam inaczej - to palestyńczycy uganiaja się po całym świecie za
> żydami, czy żydzi się wpierdalają paletyńczykom do na chate?

No, w ostatnim czasie to właśnie Palestynczycy sie wpakowali Żydom
na chatę ... te pierwsze ataki ...

J.

Shrek

Feb 13, 2024, 1:14:00 PMFeb 13
W dniu 13.02.2024 o 19:00, J.F pisze:

> No, w ostatnim czasie to właśnie Palestynczycy sie wpakowali Żydom
> na chatę ... te pierwsze ataki ...

Żydzi się wpierdalają na chatę Palestyńczykom od ponad 100 lat.

Jeszcze raz zapytam - to Palestyńczycy się uganiają po całym świecie za
Żydami czy Żydzi się wpiedalają do Palestyny? Więc to nie jest tak że
Palestyńczycy nienawidzą żydów, oni ich po prostu nie lubią u siebie.
Ich prawo. Jak na to patrzę to też nie lubię Żydów u siebie - nigdy nie
wiadomo co im do łba strzeli. A to sobie wymyślą że to ich państwo, a to
że Polacy im holokaust zrobili. Jak tak patrzę to o ile wcześniej byli
mi obojętni to teraz ich po prostu u siebie nie lubię. W sumie w ogóle
ich nie lubię bo nie lubię hipokrytów.

Jacek

Feb 13, 2024, 2:57:09 PMFeb 13
W dniu 13.02.2024 o 18:29, nadir pisze:
"Syjoniści" mieszkają na Syjonie od jakichś 3 tysięcy lat. Tyle że
dopiero ostatnio się zawzięli i postanowili sobie zrobić państwo. Wcale
im się nie dziwię, zważywszy zaszłości 20-wieczne. I tak wykazali się
cierpliwością, bo czekali z tym jakieś 2000 lat :)

A. Filip

Feb 13, 2024, 3:40:50 PMFeb 13
"J.F" <jfox_x...@poczta.onet.pl> pisze:

> No ale Ukraina nie napadła na Rosję niedawno.
>
> Natomiast Rosja napadła na Ukrainę :-)

<advocatus-diaboli> Czyż Rosja nie podjęła kroków w celu "zapobieżenia
ludobójstwu" niczym NATO w Serbii? Czy USA jak się okazało że
(oficjalny) powód podboju Iraku "nie znajduje potwierdzenia" to
przywróciło stan sprzed "wtargnięcia" czy zostawiło u władzy swoich
Irakijczyków? </advocatus-diaboli>

Czyli czym się ma różnić napaść Rosji na Ukrainę od napaści USA na Irak
poza _bezpośrednią_ aneksją zamiast "zainstalowania swoich"?
Dla mnie _bezpośrednia_ aneksja zamiast baz wojskowych jak USA w Kosowie
wydaje się być jedyną naprawdę znaczącą różnicą. Ktoś coś dorzuci?

--
A. Filip
| Dobry młyn wszystko zmiele. (Przysłowie polskie)

A. Filip

Feb 13, 2024, 3:45:19 PMFeb 13
Jacek <ja...@x.pl> pisze:
<ironia> Jak to miło się dowiedzieć ile indianie ameykańscy mają
tysiącleci na "wypierdolenie inwazyjnych białasów" z Ziemi Przez
Wielkiego Ducha Obiecanej. </ironia>

--
A. Filip
| Wszystkie początki są trudne. (Przysłowie niemieckie)

A. Filip

Feb 13, 2024, 4:09:15 PMFeb 13
Kviat <kv...@nie.dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
> dynamitem wysadzali się w ruskich kinach, restauracjach, porywali
> ruskich dla okupu, a z ruskich porwanych kobiet robili niewolnice

Z czego rozgrzesza (także wstecznie) Niemcy wrzucenie grantów do
kawiarni Nur für Deutsche w Warszawie oraz (pojedyncze) zamachy (AK?) na
dworce kolejowe w Niemczech? Według standardów na dziś to były zamachy
terrorystyczne, nieprawdaż?

Nawet jak kupić twoją argumentacje to ni złamanego wuja nie daje
Izraelowi czeku in blanco i prawa do równania w dół do Hamasu
_bez konsekwencji_ . Hamas jest *już* na liście organizacji
terrorystycznych a Izrael nie, nieprawdaż?

https://pl.wikiquote.org/wiki/Emiliano_Zapata

--
A. Filip
| Komu księżyc świeci, temu i gwiazdy błyszczą.
| (Przysłowie polskie)

Jacek

Feb 13, 2024, 4:38:29 PMFeb 13
W dniu 13.02.2024 o 21:45, A. Filip pisze:
A tak coś na temat byś powiedział? Zresztą, nieciekawym :)

nadir

Feb 13, 2024, 5:08:05 PMFeb 13
W dniu 13.02.2024 o 20:57, Jacek pisze:

> [...]
> im się nie dziwię, zważywszy zaszłości 20-wieczne. I tak wykazali się
> cierpliwością, bo czekali z tym jakieś 2000 lat  :)

Czyli w sumie nic się nie stało, że Hitler postanowił wyczyścić rdzennie
germańskie ziemie z tychże "Syjonistów"? :D

Marcin Debowski

Feb 13, 2024, 7:03:53 PMFeb 13
On 2024-02-13, A. Filip <an...@pseudonim.pl> wrote:
> [...]
> za wyjątkiem idiotów którym "inteligencji" starczy tylko na podwójną
> moralność Kalego. Jak nie może być lepiej to niech choć będzie śmieszniej.

Zacznijmy od tego, że ewentualne sankcje na Izrael i rzeczywiste sankcje
na ruskich, to nie jest ani antysemityzm ani jakiś antyrusizm. To czego
własciewie dotyczy pytanie?

--
Marcin

A. Filip

Feb 13, 2024, 8:05:02 PMFeb 13
Marcin Debowski <aga...@INVALID.zoho.com> pisze:
A to ty jeszcze nie spotkałeś "interpretacji" że anty-Izraelizm jest
formą (skrywanego?) antysemityzmu? Ja widziałem więcej niż raz.
Wiec jak jasno wyrazisz że ty tej "interpretacji" nie podzielasz
(jako reguły) to nasza dyskusja będzie biciem piany o
drugorzędne detale.

Ja zbyt często odnoszę wrażenie że definicja że antysemita to ktoś kogo
Żydzi nie lubią może być zbyt często być zbyt trafna. <ironia>
Antysemityzm wyssany z mlekiem matki nie nabiera głębszego sensu
z tą definicją? </ironia>

--
A. Filip
| Hulaj duszo, piekło gore! (Przysłowie polskie)

Marcin Debowski

Feb 13, 2024, 8:47:22 PMFeb 13
No ale my jestesmy na pl.soc.prawo co nas do czegoś powinno zobowiązywać :)
Poza tym to tez nie jest antyizraelizm.

Antyizraelizm to byłaby dyskryminacja ze wzgledu na sam fakt bycia
obywatelem izraela (bez żadnych innych warunków). Tu byłaby
dyskryminacja ze względu na to co Izrael robi, a nie sam fakt bycia
Izraelem.

Ludziom się już zwyczajnie ebie. Winę za to ponoszą w dużej mierze ci,
którzy jadą na nosnych hasłach rasistowskich czy ksenofobicznych dla
własnych korzyści.

Jak mi się nie podoba. że Żyd kopci Chanukową świecą w wąskim
przedpokoju bo mi brudzi ściany, i zabronię temu Żydowi to robić, to to
nie jest żaden antsemityzm. Antysemitzm byłby wtedy, gdybym zabronił bo
kopcący jest Żydem.

--
Marcin

Wiesiaczek

Feb 14, 2024, 12:07:40 AMFeb 14
W dniu 13.02.2024 o 21:40, A. Filip pisze:
Krótkie uzupełnienie:

Kto napadł na USA, że oni ciągle prowadzą wojny?

--
Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Shrek

Feb 14, 2024, 12:40:37 AMFeb 14
W dniu 13.02.2024 o 23:08, nadir pisze:
W sumie to się stało. Wychodzi na to że "syjoniści" są niepokojąco
podobni do adolfa i jego bandy. Przed wojną też było mnóstwo idiotów co
twierdzili że to Polacy są winni bo się z tym korytarzem wygłupiają
zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za każdym
razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek Palestyny i
będzie ok.

Shrek

Feb 14, 2024, 12:49:15 AMFeb 14

> Ludziom się już zwyczajnie ebie.

To nie ludziom się samym z siebie jebie...

> Winę za to ponoszą w dużej mierze ci,
> którzy jadą na nosnych hasłach rasistowskich czy ksenofobicznych dla
> własnych korzyści.

NIe. Winę za to ponoszą walczący ze wszelkimi "-izmami" do tego stopnia
że staje się to celem ich egzystancji i widzą te izmy wszędzie. Pytanie
tylko czy "sukcesy" odnoszą przypadkiem czy ktoś lub coś temu pomaga bo
jest to z jakiegoś powodu wygodne.

W przypadku Izreala sprawa jest akurat prosta - prowadzą oni aktywną
politykę historyczną (zresztą bardzo skutecznie) i "antysemityzmy"
wszelakie są im niezbędne, zarówno na rynek wewnętrzny jak i zewnętrzny.
Co zresztą powoduje że nawet "antysemitów" nie muszą nawet tworzyć -
wystarczy nazwać tych co twierdzą że Polacy nie są sprawcami holokaustu
albo tych co im się ludobójstwo w gazie nie podoba i już.

Marcin Debowski

Feb 14, 2024, 2:01:51 AMFeb 14
On 2024-02-14, Shrek <1...@wp.pl> wrote:

> [...]
> że staje się to celem ich egzystancji i widzą te izmy wszędzie. Pytanie
> tylko czy "sukcesy" odnoszą przypadkiem czy ktoś lub coś temu pomaga bo

To niewąpliwie również.

--
Marcin

A. Filip

Feb 14, 2024, 2:09:44 AMFeb 14
Czy odbieranie/konfiskata majątku obywatelom Rosji (oligarchom) bo Rosja
na Ukrainę napadła jest dyskryminacją ze względu na sam fakt bycia
(bogatym) obywatelem Rosji?
Jeśli obywatel ma być "współwinny grzechów państwa bo (bardzo) bogaty" to
interpretacje w tym duchu rozwinąć/poszerzyć bardzo łatwo, nieprawdaż?

Zresztą jest przypadek z Davos jak Żydom nie chcą nart pożyczać nie
po prostu dlatego że Żydzi ale że sobie (mieli) wyrobić fatalną opinie
jako klienci. <ironia> Trzeba zmusić podłych antysemitów do obsługi
"fatalnych (Żydowskich) klientów" albo lepszego prawnie zamaskowania
"tych klientów nie obsługujemy". </ironia>

https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-antysemickie-plakaty-w-szwajcarii-narty-nie-dla-zydow,nId,7329589
https://www.bbc.com/news/world-europe-68283043

--
A. Filip
| Upił się jak bąk. (Przysłowie polskie)

Jacek

Feb 14, 2024, 2:54:05 AMFeb 14
W dniu 13.02.2024 o 23:08, nadir pisze:
Nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka. Przez ostatnie 2 tys. lat
ziemie byłego królestwa Izraela były okupowane a to przez Rzymian, przez
Persów, przez Arabów (od czasu dżihadu), przez Osmanów. Okoliczności
były niesprzyjające restytucji. Holokaust wyzwolił w społeczności
międzynarodowej na tyle współczucia że restytucja państwa stała się
możliwa. Widzę tu pewną analogię z historią polskiego państwa. Też przez
200 lat byliśmy pod okupacją i dopiero w sprzyjających okolicznościach
odzyskaliśmy państwowość. Zabawne, że i w jednym i drugim przypadku
nastąpiło to ze znaczną pomocą USA :) A wracając do twojego sposobu
myślenia, dobrze się stało że nasza szlachta okazała się głupia bo bez
tego nigdy by nie nastąpił renesans państwa :)

Robert Wańkowski

Feb 14, 2024, 3:13:55 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 06:40, Shrek pisze:

> [...]
> zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za każdym
> razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek Palestyny i

A wiadomo czego chcą Palestyńczycy? Może Izrael odda im ziemię i będzie
spokój?

Robert

Tomasz Kaczanowski

Feb 14, 2024, 3:16:33 AMFeb 14
Problem w tym, ze mieszkający na tym terytorium od pokoleń wyznawcy
religii żydowskiej w dużej mierze sa przeciw państwu Izrael.
Najciekawsze, że ciężko się połapać, kto jest antysemitą w tym sporze,
bo Palestyńczycy sa semitami i część Izraelczyków też, ale jak się
okazuje nie jest to takie jednoznaczne, szczególnie jeśli chodzi o tych
co przybyli w ostatnich dziesięcioleciach na ten teren.

--
http://zrzeda.pl

Jacek

Feb 14, 2024, 3:16:55 AMFeb 14

> [...]
> zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za każdym
> razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek Palestyny i

Wbij sobie w zakuty łeb że nie istnieje nic takiego jak naród
palestyński. Analogicznie nie istnieje naród saudyjski, omański czy
jordański. To wszystko tylko naród arabski, zjednoczony wspólnym
językiem, obyczajem, religią i pochodzeniem. Kraj zwany dziś Palestyną
to od kilku tysięcy lat ziemie żydowskie. Arabowie przybyli tam 600 lat
temu roznosząc na szablach swoją religię, zobowiązani przez proroka. Są
po prostu zasiedziałymi okupantami. Zastanów się teraz dlaczego
obywatele strefy Gazy nie mogą opuszczać swoich granic? Nie wpuszcza ich
ani Egipt ani Jordania. Czemu to ma służyć? Przecież to Arabowie, mogli
by mieszkać w dowolnym arabskim państwie bez konfliktu kulturowego a
kiedyś (zanim przerobili pomoc międzynarodową na bunkry i dzieci) było
ich tylko kilkadziesiąt tysięcy. Czemu i komu ma służyć sztuczne
utrzymywanie arabskiej, zamkniętej enklawy? Ponieważ jesteś ty i podobni
tobie twardogłowi myśliciele niezdolni do samodzielnego znalezienia
odpowiedzi na to pytanie, nie będę się znęcał i sam powiem. Wszystkie
bez wyjątku arabskie państwa są satrapiami, dyktaturami czy wręcz
tyraniami. Fajno jest dyktatorowi mieć pod ręką wroga którego można
pokazać swoim obywatelom i na niego zrzucić winę za wszystkie
nieszczęścia czy niedostatki. Izrael się znakomicie sprawdza w tej roli.
A Gaza wraz z swoimi ludźmi znakomicie się nadaje do szczucia i tak też
jest wykorzystywana. Kogo dyktatorzy mogliby szczuć gdyby ludzie z Gazy
się rozpełzli po całej Arabii? No więc trzymają ich w zagrodzie i
szczują jak nie przymierzając, brytany. Ten stan rzeczy jest napędzany
przez ropę i się skończy wraz z odejściem od paliw kopalnych i brakiem
kasy za ropę, mam taką nadzieję.
A zarządzanie przez pokazywanie wrogów to miałeś okazję podziwiać we
własnym kraju, całkiem niedawno. Niczego to cię nie nauczyło :)

Robert Wańkowski

Feb 14, 2024, 3:18:28 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 06:49, Shrek pisze:
> ludobójstwo w gazie

Gra słów? :)

Robert

Jacek

Feb 14, 2024, 3:19:33 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 06:07, Wiesiaczek pisze:

> Krótkie uzupełnienie:
>
> Kto napadł na USA, że oni ciągle prowadzą wojny?

Np. Japończycy, bałwanie. Reszty sam się doszukaj. Poczytaj też sobie o
doktrynie izolacjonizmu.

Tomasz Kaczanowski

Feb 14, 2024, 3:21:15 AMFeb 14
A czy to nie była odpowiedź na zajmowanie siłą i pozbawianie domów przez
nowoprzybyłych syjonistów domów palestyńskich?

--
http://zrzeda.pl

A. Filip

Feb 14, 2024, 3:47:42 AMFeb 14
Shrek <1...@wp.pl> pisze:

> [...]
> zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za
> każdym razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek

Byłoby to dość sensowne podejście bez przykładu gdzie to wcześniej
doprowadziło Czechosłowację która "znikła z mapy (politycznej)".
Ja możliwe też bym mówił że "propozycje" kanclerza niemiec adolfa
h. były sensowne i do przyjęcia przez RP2 gdybym nie był przekonany że
to były "żądania na otarcie" a po ich spełnieniu prawie na pewno
pojawiłyby się kolejne.

Pokój z Izraelem "po Izraelsku" wydaje się sprowadzać do "trzymania głowy
nisko" i zaakceptowania z entuzjazmem że Izrael ma zawsze mieć to co już
zachapał i zachapuje (osiedla Żydowskie na Zachodnim Brzegu i aneksja
terenów "murem (nie tylko) bezpieczeństwa").

Czyż Putin na Ukrainie nie wydaje się chcieć zmusić Ukrainę/Ukraińców
do "żebrania o pokój" (zawieszenie ognia)?
Czy UE raz zachapaną jurysdykcję kiedykolwiek odda?

--
A. Filip
| Ucz się posługiwać lewą ręką, póki jeszcze masz prawą.
| (Przysłowie damańskie)

A. Filip

Feb 14, 2024, 4:13:23 AMFeb 14
Jacek <ja...@x.pl> pisze:
Kolonia Hawajów była efektem izolacjonizmu czy pierwszego i ostatniego
zaboru Królestwa Hawajów pod płaszczykiem "republiki ludowej"?
Japonia uderzyła w kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów", czyli w
terytorium USA w innym sensie niż łatwowierni frajerzy mogą zakładać.
W kwestii realistycznie oczekiwanej reakcji zmienia to nic, w kwestii
"moralnej wyższości" sporawo IMHO.

Podli indianie amerykańscy ciągle napadali na pokojowe USA
a USA się "tylko broniło"? Ile razy "republiki bananowe" napadały na
USA które się broniło interwencjami?

Ja USA współczuje poparcia przez nadgorliwych idiotów którzy aż
wyśrubowują oczekiwania że USA ni złamanego wuja nie ma szans ich
spełnić (na dłuższą metę). To poniżej wystarczy kupić "w znaczącej
mniejszości" by móc mieć sporawo wątpliwości czy sprzedawany poziom
"czystości intencji" mogą kupić zasadniczo idioci.

https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_interventions_by_the_United_States
> The United States has been involved in numerous foreign interventions
> throughout its history. By the broadest definition of military
> intervention, the U.S. has engaged in nearly 400 military
> interventions between 1776 and 2023, with half of these operations
> occurring since 1950 and over 25% occurring in the post-Cold War
> period.[1]

"Nie trzeba być dobrym, wystarczy być najlepszym (dostępnym wyborem)"
"Nadgorliwość gorsza od faszyzmu".

--
A. Filip
| Być kulą u nogi. (Przysłowie polskie)

Tomasz Kaczanowski

Feb 14, 2024, 4:29:51 AMFeb 14
W dniu 14-02-2024 o 09:16, Jacek napisał:

> Wbij sobie w zakuty łeb że nie istnieje nic takiego jak naród
> palestyński.

tak to wszystko sa semici (tak jak i część żydów). Tylko wyznają inną
religię. Dlatego część żydów popiera palestyńczyków (bo często mają
wspólnych przodków).

--
http://zrzeda.pl

A. Filip

Feb 14, 2024, 4:40:16 AMFeb 14
Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> pisze:
Czy _Naród_ Żydowski istniał zanim stworzyli (odtworzyli) go Syjoniści?
"Naród Palestyński" całkiem być może nie istniał *zanim Izrael go stworzył* .
Co wystarczyło do stworzenia "Narodu USA"? Wspólny wróg i wojna z nim.

--
A. Filip
| Stary pies nie szczeka na próżno. (Przysłowie jakuckie)

nadir

Feb 14, 2024, 4:51:13 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 08:54, Jacek pisze:

> Nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka. Przez ostatnie 2 tys. lat
> ziemie byłego królestwa Izraela były okupowane a to przez Rzymian, przez
> Persów, przez Arabów (od czasu dżihadu), przez Osmanów.

No Germanowie też lekko nie mieli, najpierw Hunowie, potem Słowianie.

> A wracając do twojego sposobu
> myślenia, dobrze się stało że nasza szlachta okazała się głupia bo bez
> tego nigdy by nie nastąpił renesans państwa :)

Czyli w sumie "Syjoniści" powinni być wdzięczni za nazistów i holokaust,
przeżyła najsilniejsza i najwartościowsza substancja, w myśl zasady - co
nas nie zabije to nas wzmocni. To jest twój sposób myślenia?

Tomasz Kaczanowski

Feb 14, 2024, 4:53:32 AMFeb 14
Naród, to taki konstrukt trochę sztuczny, więc trudno powiedzieć. Wszak
definicje opiera się na _poczuciu_ przynależności.

--
http://kaczus.zrzeda.pl

nadir

Feb 14, 2024, 4:53:50 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 09:16, Jacek pisze:

> Wbij sobie w zakuty łeb że nie istnieje nic takiego jak naród
> palestyński.

Czyli można ich z czystym sumieniem zajebać. Tacy współcześni Untermenschen.

Olin

Feb 14, 2024, 5:17:32 AMFeb 14
Dnia Wed, 14 Feb 2024 10:53:48 +0100, nadir napisał(a):

> Czyli można ich z czystym sumieniem zajebać.

Powiedz kolegom, żeby wypuścili zakładników i wyszli z tuneli.
Będzie po wojnie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: gtracz64[NA]gmail.com

ubóstwie."
autor nieznany

https://sites.google.com/view/gtracz

Olin

Feb 14, 2024, 5:24:27 AMFeb 14
Dnia Wed, 14 Feb 2024 00:03:48 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> To czego
> własciewie dotyczy pytanie?

Filipek rutynowo musi podzielić się ze światem swoimi problemami.
Jak widać, antysemityzm doskonale się do tego nadaje, bo robi się od razu
flejm.

A. Filip

Feb 14, 2024, 6:08:40 AMFeb 14
Olin <ku...@adres.w.stopce> pisze:

> Powiedz kolegom, żeby wypuścili zakładników i wyszli z tuneli.
> Będzie po wojnie.

Jestem pewien że IDF weźmie ich do niewoli tak jak tych trzech (?)
zakładników z Izraela co Hamasowi uciekli.

<ironia> Głupi Ojcowie założyciele USA nie wiedzieli że wystarczy się
poddać żeby było po wojnie? </ironia> Analogia jest jako taka bo może
nie byli terrorystami ale w przypadku całkowitej klęski by "zawiśli razem".

IMHO Izrael udanie podzielił Palestyńczyków na Al Fatach na Zachodnim
Brzegu i Hamas w Strefie Gazy (co najmniej tym czego nie robił) a teraz
ma _także_ niechciane konsekwencje.

https://www.brainyquote.com/quotes/george_orwell_159449

--
A. Filip
| Nawet Bóg odwraca się na widok głupca. (Przysłowie cygańskie)

nadir

Feb 14, 2024, 6:27:12 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 11:17, Olin pisze:

> Powiedz kolegom, żeby wypuścili zakładników i wyszli z tuneli.
> Będzie po wojnie.

To ciągłe przypisywanie komuś nieistniejących znajomości, to własne
projekcje czy zwykła ciasnota umysłu?

Marcin Debowski

Feb 14, 2024, 6:39:02 AMFeb 14
On 2024-02-14, A. Filip <an...@pseudonim.pl> wrote:
> [...]
> Czy odbieranie/konfiskata majątku obywatelom Rosji (oligarchom) bo Rosja
> na Ukrainę napadła jest dyskryminacją ze względu na sam fakt bycia

To chyba nie jest jedye kryterium? Jakieś związki z Kremlem zdaje się
miały też być? No ale w sumie co w tym egzotycznego, bogatsi zwykle
płacą więcej w tym podatków w Polsce. Czy to antypolonizm?

> [...]
> "fatalnych (Żydowskich) klientów" albo lepszego prawnie zamaskowania
> "tych klientów nie obsługujemy". </ironia>

Jest jeszcze taki problem, że o ile moje postrzeganie antyXXXizmu jest
pewnie formalnie poprawne, to jest jeszcze taki problem, że to
faktycznie nakręca rzeczywisty rasizm. Pytanie czy fakt, że przesłanki
nie są rasistowskie może być tu usprawiedliwiniem.

--
Marcin

J.F

Feb 14, 2024, 7:12:23 AMFeb 14
On Wed, 14 Feb 2024 06:07:37 +0100, Wiesiaczek wrote:

> Krótkie uzupełnienie:
> Kto napadł na USA, że oni ciągle prowadzą wojny?

Irak, Afganistan, Palestynczyczy - mowiąc o 9/11 :-)

A poza tym nie musiał napadać - zauważ, że często pomagają.
zachodniej Europie w I ws, w II ws, Chinom w IIws i wczesniej,
Korei, Wietnamowi, Chorwatom, Kosowianom, Kuwejtowi ...

J.

Jacek

Feb 14, 2024, 7:33:20 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 10:53, nadir pisze:
Głupiś nieodmiennie. Można np. wyzwolić ziemie żydowskie spod arabskiej,
wielusetletniej okupacji. Co, walka wyzwoleńcza ci nie w smak? A poza
tym jak zapoznasz się z rozwojem wydarzeń w tej okolicy to ci wyjdzie że
nie Żydzi zaczęli tylko Arabowie. Tak było i w 48 roku i rok temu, kiedy
po kilkunastu latach ostrzeliwania Izraela rakietami i organizowania
samobójczych ataków na Żydów przez Arabów, Żydzi się wreszcie wkurwili i
dają Arabom popalić. Kto wiatr sieje, burzę zbiera.

alojzy nieborak

Feb 14, 2024, 7:35:35 AMFeb 14
Jacek napisał(a):

> [...]
> im się nie dziwię, zważywszy zaszłości 20-wieczne. I tak wykazali się
> cierpliwością, bo czekali z tym jakieś 2000 lat :)

Filistyni od 12 tys lat.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Philistine_Language_Map.png

Jacek

Feb 14, 2024, 7:35:49 AMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 10:51, nadir pisze:
Nie, to twój sposób myślenia. O ile w ogóle można to nazwać myśleniem,
bo mnie to wygląda raczej na proces chorobowy :)

A. Filip

Feb 14, 2024, 7:36:08 AMFeb 14
"J.F" <jfox_x...@poczta.onet.pl> pisze:
> On Wed, 14 Feb 2024 06:07:37 +0100, Wiesiaczek wrote:
> […]
>
> Irak, Afganistan, Palestynczyczy - mowiąc o 9/11 :-)
> […]

A 9/11 nie można postrzegać jako konsekwencji wspierania przez USA
"wolności i demokracji inaczej" w Egipcie i Królestwie Saudów?
Co można wybrać jak "wiodąca siła wolności i demokracji" wspiera lokalny
(krwawy) reżim? Fundamentalizm Islamski wypełnił skrzętnie tą niszę
IMHO *stworzoną przez USA* [także wspieraniem Mudżahedinów (Talibów 0.5)].

<cynizm> 9/11 to konsekwencje polityki zagranicznej które nie pozostały
za granicą. </cynizm> Jak się szczura zagoni do kąta to przestaje uciekać.
Dać USA kopa w jaja jest względnie łatwo *jak ma się w dupie konsekwencje* .

--
A. Filip
| Tam, gdzie jest rana, blizna zostanie na zawsze.
| (Przysłowie ormiańskie)

alojzy nieborak

Feb 14, 2024, 7:43:25 AMFeb 14
Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
> okazuje nie jest to takie jednoznaczne, szczególnie jeśli chodzi o tych
> co przybyli w ostatnich dziesięcioleciach na ten teren.

Mało istotne. Ortodoksi są przeciw syjonizmowi co wynika z ich wiary.

Shrek

Feb 14, 2024, 11:06:55 AMFeb 14

> A czy to nie była odpowiedź na zajmowanie siłą i pozbawianie domów przez
> nowoprzybyłych syjonistów domów palestyńskich?

Mondrzejsze o tym nie wspominać to uuuuu antysemityzm jest:P

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

Shrek

Feb 14, 2024, 11:20:06 AMFeb 14
> [...]

> jordański. To wszystko tylko naród arabski, zjednoczony wspólnym
> językiem, obyczajem, religią i pochodzeniem.

Ja pierdolę - to ty widzę w kwestii ras i narodów jeszcze bardziej
popierdolony jesteś niż adolf:P

A może naród polski też nie istnieje, to tylko naród słowiański i z tym
związkiem radzieckim to w sumie niegłupi pomysł był?

> Kraj zwany dziś Palestyną
> to od kilku tysięcy lat ziemie żydowskie.

LOL.

> Arabowie przybyli tam 600 lat
> temu roznosząc na szablach swoją religię, zobowiązani przez proroka.

LOL^2. Tak jakby Żydzi się na święte księgi nie powoływali:P

Shrek

Feb 14, 2024, 1:07:39 PMFeb 14

> Gra słów? :)

Nie, nazywanie rzeczy po imieniu. Albo antysemityzm jak wolą inni;)

Shrek

Feb 14, 2024, 1:09:03 PMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 11:24, Olin pisze:

> Filipek rutynowo musi podzielić się ze światem swoimi problemami.
> Jak widać, antysemityzm doskonale się do tego nadaje, bo robi się od razu
> flejm.

Mondrzejsze o tym nie wspominać:P

A. Filip

Feb 14, 2024, 1:27:20 PMFeb 14
Shrek <1...@wp.pl> pisze:

> Nie, nazywanie rzeczy po imieniu. Albo antysemityzm jak wolą inni;)

AFAIR Minister rządu Izraela dwa razy "sugerował" użycie broni atomowej
której Izrael "nie ma" w Strefie Gazy. Bez kupy wyjaśnień/doprecyzowań
to nie wygląda na proponowanie "ostatecznego rozwiązania" kwestii Strefy
Gazy i wymazania z mapy?

https://www.nytimes.com/2023/11/05/world/middleeast/amichay-eliyahu-israel-minister-nuclear-bomb-gaza.html

--
A. Filip
| Pieniądze szczęścia nie dają. (Przysłowie polskie)

Shrek

Feb 14, 2024, 1:33:08 PMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 19:26, A. Filip pisze:

> [...]
> której Izrael "nie ma" w Strefie Gazy. Bez kupy wyjaśnień/doprecyzowań
> to nie wygląda na proponowanie "ostatecznego rozwiązania" kwestii Strefy

Przecież nie jest żadną tajemnicą, że Izrael gdby mógł to by
Palestyńczyków wymazał z mapy. W zasadzie może, ale raz że ciężko cały
naród wybić - hitler rady nie dał. Dwa że boją się reakcji świata. Trzy
że z tą bombą to chyba raczej pierdolił trzy po trzy bo by się skończyło
że by pariasami jednak zostali i nawet diaspora by im nie pomogła a
poza tym za blisko do nich. Aż tak pojebani to raczej nie są. Po prostu
go antyantysemityzm poniósł.

nadir

Feb 14, 2024, 2:22:33 PMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 13:33, Jacek pisze:

> [...]
> samobójczych ataków na Żydów przez Arabów, Żydzi się wreszcie wkurwili i
> dają Arabom popalić. Kto wiatr sieje, burzę zbiera.

Wijesz się jak pizda w occie, nieodmiennie. Pytanie jest proste,
Palestyńczykom należy się holokaust? tak/nie

Robert Wańkowski

Feb 14, 2024, 3:08:35 PMFeb 14
W dniu 14.02.2024 o 19:07, Shrek pisze:

> Nie, nazywanie rzeczy po imieniu. Albo antysemityzm jak wolą inni;)

Ni, nie, nie, gazie - od gazu.
Gdybyś używał wielkich liter może by mi się nie skojarzyło. :)

Robert

Shrek

Feb 14, 2024, 3:20:43 PMFeb 14

> Ni, nie, nie, gazie - od gazu.
> Gdybyś używał wielkich liter może by mi się nie skojarzyło. :)

Aaa. Że tak. Staram się używać dużych liter. Po prostu przyzwyczajenie.
Ale coś w tym jest... Żydzi uczą się od... najlepszych w tym temacie.

J.F

Feb 15, 2024, 2:49:56 AMFeb 15
On Wed, 14 Feb 2024 19:33:06 +0100, Shrek wrote:

> Przecież nie jest żadną tajemnicą, że Izrael gdby mógł to by
> Palestyńczyków wymazał z mapy. W zasadzie może, ale raz że ciężko cały

No własnie, może, i mógł wielokrotnie.
Moze nie chciał, moze nie wypadało, moze liczy/ł na "rozsadnych
Palestyńczyków".
Gdzies tam jeszcze sa te rezulocje ONZ o podziale na dwa panstwa.
Izrael powstał, a Arabom/Palestyńczykom jakoś się nie chciało
oficjalnego państwa założyć.

> naród wybić - hitler rady nie dał. Dwa że boją się reakcji świata.

Dobrze mu szło, i oni wiedzą o tym najlepiej.

Ale przecież nie trzeba wybić, wystarczy wypędzic, albo poczekać aż
sami emigrują.

Ja tam myślę, ze im zasadniczo ta Gaza nie przeszkadza, moze by nawet
na niej zarobili, tylko nie mogą stamtąd rakiety przylatywać.

> [...]
> że by pariasami jednak zostali i nawet diaspora by im nie pomogła a
> poza tym za blisko do nich. Aż tak pojebani to raczej nie są. Po prostu

Pewnie jakos tak.
A Gaze być może dadzą radę wykończyć inaczej - chocby to zalewanie
tuneli hamasu, które łatwo uzasadnić, może zasolic studnie w Gazie..

J.

Kviat

Feb 15, 2024, 3:51:42 AMFeb 15

> Czy zanim Palestyńczycy zaczęli się wysadzać w izraelskich kinach i
> restauracjach, itp., itd., to przypadkiem niejacy Syjoniści nie
> wpierdolili im się na kwadrat?

To bardziej skomplikowane niż myślisz.
W telegraficznym skrócie: pretensje kierować do Brytyjczyków, Niemców,
Francuzów i generalnie do prostaczków podatnych na manipulację, którym
wmówiono, że są antysemitami. Głównie do fanatyków religijnych, którzy
nie potrafią ze sobą rozmawiać (obu stron, a nawet trzech, włączając to
katolickich fundamentalistów).
A w późniejszym okresie do państw z islamskimi fanatykami religijnymi
finansującymi Hamas.

Pozdrawiam
Piotr

Kviat

Feb 15, 2024, 3:58:36 AMFeb 15
W dniu 13.02.2024 o 18:33, Shrek pisze:

> A robili to zanim żydzi wpadli na pomysł że zjadą się z całego świata

Masz rację. Wpadli na taki pomysł podczas śniadania.
Wieczorem byli już w Palestynie.

Pozdrawiam
Piotr

alojzy nieborak

Feb 15, 2024, 5:13:35 AMFeb 15
Kviat napisał(a):

> A w późniejszym okresie do państw z islamskimi fanatykami religijnymi
> finansującymi Hamas.

Twoi fumfle (niektórzy) też potępiają.

v. minimalistyczna obrazkowa:
https://twitter.com/Rafal_G14/status/1723574311380721971

v. krótka:
https://twitter.com/wszewko/status/1723570397717651800

v. nieco pełniejsza:
cyt.
"Potępiam Izrael za przekazywanie katarskich pieniędzy Hamasowi".
https://www.cbc.ca/news/politics/netanyahu-israel-gaza-hamas-1.7010035

nadir

Feb 15, 2024, 5:53:35 AMFeb 15
W dniu 15.02.2024 o 09:51, Kviat pisze:

> [...]
> wmówiono, że są antysemitami. Głównie do fanatyków religijnych, którzy
> nie potrafią ze sobą rozmawiać (obu stron, a nawet trzech, włączając to

Ależ ja znam tą historię.

> A w późniejszym okresie do państw z islamskimi fanatykami religijnymi
> finansującymi Hamas.

Ano właśnie, tak samo jak Izrael ścigał Eichmanna czy terrorystów z
Monachium, tak może/mógł ścigać przywódców Hamasu, chociażby w Katarze.
Ale jak widać nie o to tu chodzi.

Shrek

Feb 15, 2024, 11:41:58 AMFeb 15

> To bardziej skomplikowane niż myślisz.
> W telegraficznym skrócie: pretensje kierować do Brytyjczyków, Niemców,
> Francuzów
Wini są inni;)

Shrek

Feb 15, 2024, 11:44:32 AMFeb 15
W dniu 15.02.2024 o 08:49, J.F pisze:

> No własnie, może, i mógł wielokrotnie.

Mógł, ale mu nie było wolno:P

> Dobrze mu szło, i oni wiedzą o tym najlepiej.

I wyciągają wnioski. Trzeba najpierw odczłowieczyć "wroga" a potem
rozwiązać kwestię ostatecznie. Tylko się przeliczyli i jednak dostają
propaganbdowe baty.

A. Filip

Feb 15, 2024, 12:31:44 PMFeb 15
Shrek <1...@wp.pl> pisze:

> Mógł, ale mu nie było wolno:P

> I wyciągają wnioski. Trzeba najpierw odczłowieczyć "wroga" a potem
> rozwiązać kwestię ostatecznie. Tylko się przeliczyli i jednak dostają
> propaganbdowe baty.

Paragraf na to jest jak to będą robić w Polsce?
Może i jest ale się zdziwię++ jak zostanie (skutecznie) zastosowany.

--
A. Filip
| Kto chce coś zrobić, znajduje sposób, kto nic nie chce robić,
| znajduje wymówkę. (Przysłowie arabskie)

J.F

Feb 16, 2024, 5:43:41 AMFeb 16
On Thu, 15 Feb 2024 17:41:56 +0100, Shrek wrote:

> Wini są inni;)

No ale taka historia.
Jak Włosi, tzn Rzymianie, Żydów wygonili (nie wszystkich), zamieszkali
tam Arabowie/miejscowi.

Teren (szeroki bardzo) trafił w końcu pod panowanie osmańskie.

Żydom zaświtała idea powrotu jeszcze w 19w, i jakies początki
osadnictwa nastąpiły.

Po czym ... gdzies w/po Iws
-Arabowie byli tak zachwyceni Osmanami, ze Anglikom udało sie ich
namówic na powstanie, obiecując niepodlegle arabskie państwo.

-Anglicy wpadli na pomysł, ze to swietne miejsce dla osiedlenia Żydów.

-i sobie jeszcze wczesniej z Francuzami podzielili region na strefy
wpływów.

I się nawet nawet Żydzi dogadali z Arabami, tzn z emirem Fajsalem,
na podział terytorium.
Tylko ze Fajsala bardziej interesowała Syria i Irak, a Palestyńczycy
... wcale ?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_Fajsal-Weizman

J.

Shrek

Feb 16, 2024, 3:17:47 PMFeb 16
W dniu 16.02.2024 o 11:43, J.F pisze:

> No ale taka historia.
> Jak Włosi, tzn Rzymianie, Żydów wygonili (nie wszystkich), zamieszkali
> tam Arabowie/miejscowi.

Nie do końca - ci miejscowi/arabowie tam mieszkali od zawsze i są
semitami chyba. A żydzi mówią że stu stali w kolejce 2,5k lat temu tylko
poszli do kibla.

Akarm

Feb 18, 2024, 6:03:37 AMFeb 18
W dniu 13.02.2024 o 17:59, Kviat pisze:

> czy zanim ruskie onuce napadły na Ukrainę

Mała uwaga:
na Ukrainę napadły onuce rosyjskie, a nie ruskie.
Ruscy żołnierze są obrońcami Ukrainy.

--
-
Akarm

Zbynek Ltd.

Feb 18, 2024, 6:39:08 AMFeb 18
Akarm napisał(a) :

> Mała uwaga:
> na Ukrainę napadły onuce rosyjskie, a nie ruskie.
> Ruscy żołnierze są obrońcami Ukrainy.

Zależy kto nazywa i kogo. Same kacapy rozróżniają Ruskij od
Rosijanin. Ten pierwszy to obywatel Federacji Kacapskiej, a ten
drugi to etniczny (biały) obywatel Republiki Kacapskiej.

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Kviat

Feb 18, 2024, 6:50:41 AMFeb 18

https://wsjp.pl/haslo/podglad/83040/rusek
https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html
https://pl.wiktionary.org/wiki/rusek

> Ruscy żołnierze są obrońcami Ukrainy.

Nie wydaje mnie się.
Bardziej prawdopodobne jest to, że obrońcami Ukrainy są żołnierze ukraińscy.

https://www.pap.pl/aktualnosci/ukrainski-deputowany-sredni-wiek-ukrainskiego-zolnierza-ponad-40-lat-trwa-wojna-na

"średni wiek ukraińskiego żołnierza na froncie to ponad 40 lat; armia
nie ma kogo mobilizować"

Nie znalazłem informacji, że zaczęli mobilizować ruskich.

Pozdrawiam
Piotr

J.F

Feb 19, 2024, 2:18:55 AMFeb 19
Jest jeden "rosyjski legion". A przynajmniej tak się chwalą.

Nie jest też tajemnicą, ze wśrod mieszkańców Ukrainy są zwolennicy
"postępu" oraz zwolennicy Rosji, szczególnie putinowskiej.
Oraz pewnie tacy, którzy nie mają zdania.

Mobilizowanie tych rusofilnych, pewnie jest trudne i może być
bezcelowe.

J.

alojzy nieborak

Feb 19, 2024, 12:04:31 PMFeb 19
alojzy nieborak napisał(a):
I kfiat z olinem nabrali wody w usta.
Jakie wy som przewidywalni. Do bólu.

Kviat

Feb 19, 2024, 6:52:19 PMFeb 19
W dniu 19.02.2024 o 18:04, alojzy nieborak pisze:

> I kfiat z olinem nabrali wody w usta.
> Jakie wy som przewidywalni. Do bólu.

Spodziewałeś się komentarza do swoich urojeń?
Jakie wy som przewidywalni. Do bólu.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

alojzy nieborak

Feb 19, 2024, 7:24:54 PMFeb 19
Kviat napisał(a):

> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

cbc kanada nadawca publiczny łosiu.
Co wyciąłeś magicznie wraca:
"Potępiam Izrael za przekazywanie katarskich pieniędzy Hamasowi".
https://www.cbc.ca/news/politics/netanyahu-israel-gaza-hamas-1.7010035

Po co? Wystarczy sięgnąć do historii.

Casus belli przyczynek/podkładka do wojny.
Już Jagiełło to to ćwiczył z krzyżakami, spalił własnych swojaków aby mieć
podkładkę do wojny. Później RU ćwiczyli przed agresją na finlandię i Hitla też.

A dziś widać jak izraelek pompował kasę w hamasy. Co hamasy
mogą zrobić izraelowi? Praktycznie nic. Hamasoskie rakiety są prymitywne, "ż" kopuła radzi sobie ze setką
hamasoskich rakiet. Więc pompowanie kasy w hamasy stanowiło nikłe ryzyko,
zginęło może 20 "ż", tyle co umiera w pół godziny (licząc 30mln społeczność "ż").

Korzyść dla izraela? Ziemia.

Akarm

Feb 20, 2024, 3:05:40 AMFeb 20
W dniu 18.02.2024 o 12:50, Kviat pisze:
Odnoszę wrażenie, że żadna z Rusi nie leży na terenie Rosji. Wojska
ruskie pochodzą z Rusi (obojętnie, czy Kijowskiej, czy Czerwonej, czy
Halickiej, czy Czarnej, czy nawet Białej), zaś rosyjskie z Rosji.
Znaczna część Rusi znajduje się na Ukrainie. Agresorami są Rosjanie, a
nie Rusini. To armia rosyjska (zwana rosyjskimi onucami) napadła na
wojska ruskie i cywilnych Rusinów, zamieszkujących Ukrainę.

Tomasz Kaczanowski

Feb 20, 2024, 3:09:01 AMFeb 20
W dniu 18-02-2024 o 12:50, Kviat napisał:

> [...]
> https://pl.wiktionary.org/wiki/rusek

> Nie wydaje mnie się.
> Bardziej prawdopodobne jest to, że obrońcami Ukrainy są żołnierze

Przedpiszca pisał o mieszkańcach Rusi (to Ukraińcy akurat) Jak
popatrzysz to masz też w definicjach (np w słowniku PWN). To, że u nas o
tym znaczeniu zapomniano i na siłę idiotycznie chciano np przemianować
pierogi ruskie (które z Rosją mają niewiele wspólnego) to właśnie
problem z tym, że niektórzy zapomnieli o pierwotnym znaczeniu słowa "ruski".
--
http://zrzeda.pl

Kviat

Feb 20, 2024, 5:36:23 AMFeb 20
W dniu 20.02.2024 o 01:24, alojzy nieborak pisze:

> cbc kanada nadawca publiczny łosiu.

Uroiłeś sobie, że to są moi fumfle. Łosiu.

Kviat

Feb 20, 2024, 5:55:42 AMFeb 20

> Przedpiszca pisał o mieszkańcach Rusi (to Ukraińcy akurat) Jak
> popatrzysz to masz też w definicjach (np w słowniku PWN).

Jak przedpiszcza chce pisać o mieszkańcach Rusi, to niech sobie pisze.
Na zdrowie.

Ja pisałem o ruskich onucach.

Słownik języka polskiego PWN
https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html

rusek (lekceważąco o Rosjaninie) -s•kiem; -s•ki, -s•ków a. Rusek
ruska (lekceważąco o Rosjance) -sce, -skę; -sek a. Ruska
ruski (lekceważąco o Rosjaninie) -skiego, -skim; -scy, -skich a. Ruski

Pozdrawiam
Piotr

J.F

Feb 20, 2024, 1:35:55 PMFeb 20
On Tue, 20 Feb 2024 09:08:58 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

> Przedpiszca pisał o mieszkańcach Rusi (to Ukraińcy akurat) Jak

I Rosjanie rosyjscy?

> popatrzysz to masz też w definicjach (np w słowniku PWN). To, że u nas o
> tym znaczeniu zapomniano i na siłę idiotycznie chciano np przemianować
> pierogi ruskie (które z Rosją mają niewiele wspólnego) to właśnie

Z Ukrainką gadałem, to mowi, ze u nich są pierogi z serem, albo z
ziemniakami, ale nie z mieszanką.

> problem z tym, że niektórzy zapomnieli o pierwotnym znaczeniu słowa "ruski".

Ale oprócz tego masz jeszcze Rosjan.
Onoici powiedzą "russkij jazyk", czy "ja russkij".

Nawiasem mówiąc - rosyjski
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA
Русский язык

ukrainski
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0
Російська мова

J.

Akarm

Feb 20, 2024, 3:53:39 PMFeb 20
W dniu 20.02.2024 o 11:55, Kviat pisze:

> ruski (lekceważąco o Rosjaninie) -skiego, -skim; -scy, -skich a. Ruski

Dobrze byłoby, gdybyś zauważył, że to nie jest przymiotnik, tylko
rzeczownik.

I byś zapamiętał, że wojska ruskie bronią znacznej części Rusi,
znajdujących się w granicach Ukrainy, przed rosyjskimi (ja ich zwę
putinowkimi) onucami. Najeźdźcy pochodzą z Rosji, a nie z Rusi.

Marcin Debowski

Feb 20, 2024, 6:18:42 PMFeb 20
On 2024-02-20, Akarm <akarm...@wp.pl> wrote:

> [...]
> znajdujących się w granicach Ukrainy, przed rosyjskimi (ja ich zwę
> putinowkimi) onucami. Najeźdźcy pochodzą z Rosji, a nie z Rusi.

Nic z tym nie zrobisz. "Ruski" jako pejoratywne określenie Rosjan jest
mocno zakorzenione i nie da się tego łatwo odkręcić, bo nie ma językowo
nośnej formy alternatywnej. Jeśli będziesz pisał "wojska ruskie bronią
znacznej części Rusi" to większość zrozumie, że masz na myśli
putinowskie onuce i jeszcze na dokładke, wyjdzie, że bronią swoich
dawnych ziem. Uzycie formy przymiotnikowej niewiele tu zmienia bo
pejoratywna forma rzeczownikowa jest identyczna i jedynie kontekst
pozwala wychwycić różnicę. Ruska onuca to nie będzie onuca pochodząca z
Rusi, a onuca Ruskiego.

Lepiej pisac jak sugerujesz, putinowska, ale nie ma się co zżymać, jesli
ktoś użyje zakorzenionej i uniwersalnie w j.polskim rozumianej formy.

--
Marcin

Shrek

Feb 21, 2024, 12:42:20 AMFeb 21
W dniu 20.02.2024 o 21:53, Akarm pisze:

> I byś zapamiętał, że wojska ruskie bronią znacznej części Rusi,
> znajdujących się w granicach Ukrainy, przed rosyjskimi (ja ich zwę
> putinowkimi) onucami. Najeźdźcy pochodzą z Rosji, a nie z Rusi.

To tak jakbyś o armii włoskiej mówił legiony rzymskie. Albo nosił kutasa
wyeksponowanego na zewnątrz spodni:P

Tomasz Kaczanowski

Feb 21, 2024, 1:28:32 AMFeb 21
To ze słownika ortograficznego, poniżej masz znaczenia ze słownika
języka polskiego PWN:
1. «dotyczący Rusi»

I takie jest znaczenie pierwotne. Stąd np wywodzą się popularne pierogi
ruskie.
--
http://zrzeda.pl

Tomasz Kaczanowski

Feb 21, 2024, 1:44:13 AMFeb 21
W dniu 20-02-2024 o 19:35, J.F napisał:

>>> https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html

> I Rosjanie rosyjscy?

> Z Ukrainką gadałem, to mowi, ze u nich są pierogi z serem, albo z
> ziemniakami, ale nie z mieszanką.

no tak, tylko, to, że czymś się sugeruje, to nie znaczy, że gdzieś takie
same potrawy są, tak jak ryba po grecku czy schab po żydowsku.... Sama
Ruś to trochę więcej różnych ziem. Książę moskiewski dopiero w XVI wieku
starał się zjednoczyć rózne księstwa rusi pod swoim caratem. Stąd u nas
nazywało się przez długi czas nie rosjanami a moskalami. Natomiast
jednym z większych księstw Rusi była Ruś Kijowska

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Kviat

Feb 21, 2024, 4:32:09 AMFeb 21

> Dobrze byłoby, gdybyś zauważył, że to nie jest przymiotnik, tylko
> rzeczownik.

rusek (lekceważąco o Rosjaninie) -s•kiem; -s•ki, -s•ków a. Rusek

Na Ukrainę napadł rusek. Z innym ruskiem. Wielu rusków.
Czego jeszcze nie rozumiesz?

Pozdrawiam
Piotr

Akarm

Feb 21, 2024, 11:49:32 AMFeb 21
W dniu 21.02.2024 o 06:42, Shrek pisze:

> To tak jakbyś o armii włoskiej mówił legiony rzymskie.

Nie, to nie jest trafione.
To tak, jakbyś na armię włoską mówił wojska rzymskie.
A w odniesieniu do ruskich onuc, to byłoby podobnie, gdybyś np. w razie
agresji Francji na Włochy, o wojskach francuskich powiedział: rzymskie
onuce, zamiast francuskie onuce.

> Albo nosił kutasa
> wyeksponowanego na zewnątrz spodni:P

A tutaj, to już zupełnie s=ę pogubiłeś.

Akarm

Feb 21, 2024, 12:34:49 PMFeb 21
W dniu 21.02.2024 o 10:32, Kviat pisze:

> rusek (lekceważąco o Rosjaninie) -s•kiem; -s•ki, -s•ków a. Rusek
>
> Na Ukrainę napadł rusek. Z innym ruskiem. Wielu rusków.
> Czego jeszcze nie rozumiesz?

Ja nie rozumiem? :D
Przecież nawet linijkę wcześniej widzisz moją uwagę mówiącą o tym.
Dokładnie o tym.
Ale kiedy używamy przymiotnika, to: rosyjski, putinowski, bandycki, itd.
Zaś jeśli chodzi o wojska ruskie, to pochodzą z Rusi, a nie z Rosji.

Dygresja:
- skutkiem nieuctwa były niedawne próby zastępowania nazwy pierogów
ruskich. :D

Kviat

Feb 21, 2024, 7:44:16 PMFeb 21
W dniu 21.02.2024 o 18:34, Akarm pisze:

> [...]

Słownik języka polskiego PWN:
https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html

rusek (lekceważąco o Rosjaninie) -s•kiem; -s•ki, -s•ków a. Rusek

ruskie onuce (l.m.) - ruska onuca (l.p.) - to taki najgorszy sort ruska,
czyli lekceważąco (obraźliwie wręcz) o już zlekceważonym rosjaninie,
czyli rusku, ale w l.m.

Pojęcia nie mam jak można to jaśniej wytłumaczyć...

Pozdrawiam
Piotr

Shrek

Feb 22, 2024, 12:38:33 AMFeb 22
W dniu 21.02.2024 o 17:49, Akarm pisze:

> Nie, to nie jest trafione.
> To tak, jakbyś na armię włoską mówił wojska rzymskie.

Niech będzie... Armia włoska jest włoska a nie rzymska.

> A w odniesieniu do ruskich onuc, to byłoby podobnie, gdybyś np. w razie
> agresji Francji na Włochy, o wojskach francuskich powiedział: rzymskie
> onuce, zamiast francuskie onuce.

Nie. Znaczenie słów się zmienia i nic na to nie poradzisz.

> A tutaj, to już zupełnie s=ę pogubiłeś.

E tam. To bardzo dobra analogia próbujesz przypisać współczesnym słowom
dawne znaczenia. Więc bądź konsekwentny i kutasa prezentuj z dumą:P

Tomasz Kaczanowski

Feb 22, 2024, 1:05:09 AMFeb 22
W dniu 22-02-2024 o 01:44, Kviat napisał:

> Słownik języka polskiego PWN:
> https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html
>
> rusek (lekceważąco o Rosjaninie) -s•kiem; -s•ki, -s•ków a. Rusek

powołujesz się na słownik języka polskiego PWN, a dajesz cytat ze
słownika ortograficznego PWN. Definicję z SJP masz ponizej
i tam jedna z definicji jest:
1. «dotyczący Rusi»

--
http://zrzeda.pl

Kviat

Feb 22, 2024, 3:09:43 AMFeb 22
jedna z

> 1. «dotyczący Rusi»

oraz...:
2. pot. «dotyczący Rosji lub Związku Radzieckiego»

I bardzo dziwne jest, że jedna z definicji, która jest wyżej w tej samej
części - nie bez powodu, ci się nie wyświetla:

*Słownik języka polskiego PWN*
rusek
1. Rusek lekcew. «Rosjanin»
2. pot. «język rosyjski jako przedmiot w szkole; też: lekcja tego języka»
Ruski lekcew. «Rosjanin»
• Ruska

Pozdrawiam
Piotr

Akarm

Feb 22, 2024, 3:51:36 AMFeb 22
W dniu 22.02.2024 o 09:09, Kviat pisze:

> [...]
> 1. Rusek lekcew. «Rosjanin»
> 2.  pot. «język rosyjski jako przedmiot w szkole; też: lekcja tego języka»

Nie do wiary.
Powołujesz się na słownik, cytujesz jego zapisy, a nadal nie odróżniasz
rzeczownika od przymiotnika?
Cóż, widocznie już tak masz. I jak widać, nie udaje się tego zmienić. :(
Zatem odpuszczam sobie bezsensowne usiłowania.

Akarm

Feb 22, 2024, 4:04:05 AMFeb 22
W dniu 22.02.2024 o 06:38, Shrek pisze:

> Nie. Znaczenie słów się zmienia i nic na to nie poradzisz.

A co to ma wspólnego z Rusinami?
W Polsce też są regiony rozmaite. A nikt z tego powodu nie będzie
twierdził, że Mazurzy już nie są Mazurami, bo są już tylko Polakami.

> E tam. To bardzo dobra analogia próbujesz przypisać współczesnym słowom
> dawne znaczenia. Więc bądź konsekwentny i kutasa prezentuj z dumą:P

Jeśli się nie pogubiłeś, to bądź uprzejmy wyjaśnić dlaczego miałbym
nosić jakiekolwiek frędzle, wisiory czy insze dyndasy przy spodniach.
Podaj choć jeden powód. Tylko nie taki, że np. Ty takie dziwne ozdoby
nosisz.

Tomasz Kaczanowski

Feb 22, 2024, 4:14:45 AMFeb 22
To kwestie historyczne. Rózne Rusie itp były w pewnym momencie historii
pod panowaniem moskiewskim. Ponieważ terenów róznych Rusi w pewnym
momencie jeden z książąt zebrał odpowiednio dużo nazwał to Rosją (U nas
historycznie częściej nazywano w pewnym momencie Moskalami). Co ciekawe,
jedną z tych Rusi była Ruś Kijowska.

--
http://zrzeda.pl