Sklep i zakas fotografowania

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 10:49:41 AM1/10/08
Witam,

Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
mojej stronie?

Pozdrawiam
misia

zkruk [Lodz]

Jan 10, 2008, 10:57:00 AM1/10/08
Misia Puchatka wrote:
> Witam,
>
> Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
> produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

moze odrazu zakaz oddychania? ;)

> Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
> mojej stronie?

hle hle hle

Olgierd

Jan 10, 2008, 11:16:56 AM1/10/08
Dnia Thu, 10 Jan 2008 16:49:41 +0100, Misia Puchatka napisał(a):

> Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
> produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

I słusznie.
Ja bym jeszcze dopisał zakaz oglądania towaru, pytania o cenę, no i -
last but not least - dokonywania zakupów.

> Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
> mojej stronie?

Trzeba uznać, że klient, który chce inaczej awanturujący się jest.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 11:21:04 AM1/10/08
Użytkownik zkruk [Lodz] napisał:

> moze odrazu zakaz oddychania? ;)

> hle hle hle

Dobra, przyznam sie. Na pregu jest dyskusja (czy raczej flejm). Jestem w
opozycji do grupy oszolomow, ktorzy twierdza mniej wiecej tak:

"Jesli wejdziesz do mojego sklepu, i zrobisz zdjecie, a mnie sie nie
podoba, ze robisz zdjecie, to mam prawo wyrzucic cie z tego sklepu pod
grozba kary na podstawie KK art. 193 'Kto wdziera się do cudzego domu,
mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew
żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.'"

No i szukam informacji czy to jest w jakimkolwiek miejscu powiazane. Bo
cytowany Art. moim zdaniem odnosi sie do miejsca prywatnego, lokalu,
posesji - a nie do miejsca publicznego, dostepnego dla wszystkich.

Robienie zdjec w miejscach publicznych nie jest karalne. Wiec nie widze
podstawy do opisanego powyzej "wyrzucenia" robiacego zdjecia z takiego
np. sklepu Saturn czy inny MediaMarkt...

Misia Puchatka
--
Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
"Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

Johnson

Jan 10, 2008, 11:34:01 AM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Dobra, przyznam sie. Na pregu jest dyskusja (czy raczej flejm). Jestem w
> opozycji do grupy oszolomow, ktorzy twierdza mniej wiecej tak:

No i generalnie, oszołomy mają rację.

--
@2008 Johnson

"Koniec świata się zbliża ..."

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 11:36:26 AM1/10/08
Użytkownik Johnson napisał:

> No i generalnie, oszołomy mają rację.

Konkretna podstawa prawna?

Olgierd

Jan 10, 2008, 11:53:25 AM1/10/08
Dnia Thu, 10 Jan 2008 17:36:26 +0100, Misia Puchatka napisał(a):

> Konkretna podstawa prawna?

Art. 193 kk ;-)
zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
osobno.

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 12:02:09 PM1/10/08
Użytkownik Olgierd napisał:

> Art. 193 kk ;-)
> zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
> osobno.

Moment moment, sklep MediaMarkt tomiejsce publiczne. Wiec moge tam wejsc
(nie moze mi wlasciciel zakazc tam wejsc). Wiec jesli mnie wyprosi,. to
ja po prostu wchodze od nowa. I jak mnie bramkarz nie chce wpuscic
dzonie po patrol policji i... wchodze.

Uwazam, ze KK art 195 nie dotyczy miejsc publicznych wlasnie z tego
powodu. Do czasu az nie zlamie prawa nie masensu,z eby mnie ktos mogl,
wyprosic pod grozba KK, bo ja mam prawo tam wejsc.

Wiec jak to jest?

;)

Albo jak to wyglada w praketyce. Bramkarz mowui "prosze wyjsc albo pana
wyrzuce".A ja mowie "nie wyjde, nei zrobilem nic zlego". I co sie dzieje
dalej? PRzeca jak mnie koles wyniesie ze sklepu, to ja dzwonie po
policje oi skarze sie o napasc/naruszenei nietykalnosci itp.

No i tlumacze dalej skoro kradlem/bylem awanturujacy sie - to czemu
ochrona nie wezwala policji (zwlaszcza do kradziezy?).

castrol

Jan 10, 2008, 12:05:52 PM1/10/08
Olgierd pisze:

> Art. 193 kk ;-)
> zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
> osobno.

Co za bzdury. Osoba uprawniona moze zadac opuszczenia lokalu juz po jego
zamknieciu. Wtedy bedzie mozna zastosowac wspomniany artykul. Wczesniej,
z oferta sklepu, ma prawo zapoznac sie kazdy, kto ma na to ochote, a
sklepikarz nie ma prawa odmowic zapoznania sie z oferta bo sam popelni
wykroczenie.

Jacek

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 12:07:03 PM1/10/08
Użytkownik castrol napisał:

O właśnie, gdzie szukać przepisów z tym związanych?

castrol

Jan 10, 2008, 12:07:32 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> O właśnie, gdzie szukać przepisów z tym związanych?

KC i KW

Jacek

castrol

Jan 10, 2008, 12:07:06 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> No i tlumacze dalej skoro kradlem/bylem awanturujacy sie - to czemu
> ochrona nie wezwala policji (zwlaszcza do kradziezy?).

A jakim cudem Cie wyrzuci skoro nie ma nawet prawa Cie tknac? Z oferta
sklepu, w godzinach otwarcia, ma prawo zapoznac sie kazdy kto ma na to
ochote i sklepikarz nie ma prawa odmowic zapoznania sie z oferta czy
odmowic sprzedazy.

Jacek

William

Jan 10, 2008, 12:14:56 PM1/10/08

Użytkownik "Misia Puchatka" <adam_mi...@amorki.pl> napisał w wiadomości

Możesz zamknąc sklep i otworzyć hurtownię tylko dla podmiotów gospodarczych.
W umowach cywilnych zawieranych z klientami zawrzesz zakaz fotografowania,
wchodzenia z plecakiem, w adidasach itp.

Johnson

Jan 10, 2008, 12:41:27 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Moment moment, sklep MediaMarkt tomiejsce publiczne.

A co to jest miejsce publiczne? Według prawa. proszę jakąś definicje
wynikającą z prawa.

> Wiec moge tam wejsc (nie moze mi wlasciciel zakazc tam wejsc).

A gdzie jest napisane, w prawie, że możesz wejść do miejsca publicznego
i robić tam co chcesz?
Spróbuj wejść do media marktu nocą i zobaczymy czy właściciel nie może
ci zabronić :)

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 12:54:58 PM1/10/08
Użytkownik Johnson napisał:

> A co to jest miejsce publiczne? Według prawa. proszę jakąś definicje
> wynikającą z prawa.

Obawiam sie, ze nie ma prawnej definicji.
Tak samo jak nie ma definicji "Człowiek", "Mężczyzna", "Kobieta" czy
"Pies".

Przyjmuje sie, ze miejsce publiczne to miejsce, gdzie ma dostęp bez
żadnych ograniczeń nieokreslona liczba osób.

> A gdzie jest napisane, w prawie, że możesz wejść do miejsca publicznego
> i robić tam co chcesz?
> Spróbuj wejść do media marktu nocą i zobaczymy czy właściciel nie może
> ci zabronić :)

Hmmm, ale my tutaj mówimy nie o godzinach zamknięcia, tylko godzinach
otwarcia. Wtedy kiedy sklep jest czynny moge do niego wejsc i zapoznac
sie z ofertą. Jakakolwiek próba uniemozliwienia mi zapoznania się z
ofertą w godzinach otwarcia MediaMarktu (niewpuszczenie, wyproszenie,
odmowa sprzedaży) spowoduje wykroczenie wg. KW - rozdział Rozdział XV
"Wykroczenia przeciwko interesom konsumentów."

Johnson

Jan 10, 2008, 1:11:52 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Obawiam sie, ze nie ma prawnej definicji.
> Tak samo jak nie ma definicji "Człowiek", "Mężczyzna", "Kobieta" czy
> "Pies".

Wymienione przez ciebie rzeczy to rzeczy naturalne istniejące w
przyrodzie i mogą być rozumiane przez wszystkich bez definicji, a
miejsce publiczne nie istnieje w przyrodzie. Więc np ja nie wiem co to
znaczy.

> Przyjmuje sie, ze miejsce publiczne to miejsce, gdzie ma dostęp bez
> żadnych ograniczeń nieokreslona liczba osób.

To sklep twojej definicji nie spełnia.

> Hmmm, ale my tutaj mówimy nie o godzinach zamknięcia, tylko godzinach
> otwarcia. Wtedy kiedy sklep jest czynny moge do niego wejsc i zapoznac
> sie z ofertą.

A gdzie jest tak napisane?

> [...]
> odmowa sprzedaży) spowoduje wykroczenie wg. KW - rozdział Rozdział XV
> "Wykroczenia przeciwko interesom konsumentów."

A to przypadkiem nie mowa o sprzedaży? Jakoś nie widzę zapoznawania się
z ofertą, a tym bardziej fotografowania.

Jak robisz zdjęcia w sposób oczywisty znaczy [nie rozdwoisz się ;) ], że
nie robisz zakupów.
A skoro nie robisz zakupów można cię wyprosić.

Robienie zdjęć nie jest czynnością konieczną dla zakupów :)

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 1:23:35 PM1/10/08

> [...]
> przyrodzie i mogą być rozumiane przez wszystkich bez definicji, a
> miejsce publiczne nie istnieje w przyrodzie. Więc np ja nie wiem co to

"Miejsce publiczne - to miejsce dostępne dla bliżej nieokreślonej liczby
osób" - M. Bojarski, W. Radecki, Kodeks wykroczeń z komentarzem, s. 197.
Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 1997.

Cóż, to, że ty nie wiesz co to znaczy moze ci zaszkodzić.

> To sklep twojej definicji nie spełnia.

Bo pisalem definicje z pamieci. Teraz juz spełnia.

> A gdzie jest tak napisane?

Co gdzi ejest jak napisane?

> otwarcia MediaMarktu (niewpuszczenie, wyproszenie,

> A to przypadkiem nie mowa o sprzedaży? Jakoś nie widzę zapoznawania się
> z ofertą, a tym bardziej fotografowania.

co nie jest zabronione jest dozwolone.

Pokaz mi podstawe prawna zakazujaca fotografowania wystawionych na
sprzedaz produktów.

> Jak robisz zdjęcia w sposób oczywisty znaczy [nie rozdwoisz się ;) ], że
> nie robisz zakupów.

Jak chodze po sklepie, tez nie robie zakupów.

> A skoro nie robisz zakupów można cię wyprosić.

Nie mozna. W tym problem, ze wtedy tez nie mozna. Chyba, ze przedtawisz
przepis pokazujacy, ze mozna konsumenta wyrzucic ze sklepu na podstawie
widzimisia.

> Robienie zdjęć nie jest czynnością konieczną dla zakupów :)

Robienie zdjec nei ejst czynnoscia prawnie zakazaną.

;)

Johnson

Jan 10, 2008, 2:00:06 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> [...]
> Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 1997.
>
> Cóż, to, że ty nie wiesz co to znaczy moze ci zaszkodzić.

A odróżniamy prawo cywilne i prawo karne? Definicja z prawa karnego
niekoniecznie jest identyczna w prawie cywilnym.

> Co gdzi ejest jak napisane?

Że w godzinach otwarcia możesz to i tamto.

> co nie jest zabronione jest dozwolone.

Przecież jest zabronione - art. 193 kk ??

> Pokaz mi podstawe prawna zakazujaca fotografowania wystawionych na
> sprzedaz produktów.

> Jak chodze po sklepie, tez nie robie zakupów.

No, ale przynajmniej można przypuszczać, że będziesz robić, ale jak
zaczynasz fotografować to można spokojnie domniemywać że przyszłaś po
fotografować :)

> Chyba, ze przedtawisz przepis pokazujacy, ze mozna konsumenta wyrzucic ze sklepu na podstawie
> widzimisia.

To ty mi pokaż że nie można, że gdzieś jest zakaz wypraszania, kgoś co
robi na moim terenie wbrew woli właściciela. Przypominam że obowiązuje
art. 64 ust. 3 Konstytucji RP.

> Robienie zdjec nei ejst czynnoscia prawnie zakazaną.

A co to ma do rzeczy. Spanie też nie jest zakazane to znaczy ze możesz w
sklepie spać?

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 2:10:18 PM1/10/08

> A odróżniamy prawo cywilne i prawo karne? Definicja z prawa karnego
> niekoniecznie jest identyczna w prawie cywilnym.

Niekoniecznie. Ale majac do wyboru brak definicji i definicje z prawa
pokrewnego - co wybrac?

Po za tym sad moze potem rosadzic, czy ta definicja jest zla.

> Że w godzinach otwarcia możesz to i tamto.

Hmmm, moze nigdzie. A moze w ustawie o handlu?

> No, ale przynajmniej można przypuszczać, że będziesz robić, ale jak
> zaczynasz fotografować to można spokojnie domniemywać że przyszłaś po
> fotografować :)

Nie, fotografuje okazyjnie. Wchodzac nie bylo nawet intencji robieni zdjec.

> To ty mi pokaż że nie można,

Ech, to grupa prawna. Wiec prosze cie o konkrety.

Jesli nie ma w prawie ZAKAZU, to jest to DOZWOLONE.

Nie ma zakazu fotografowania => dozwolone.

> że gdzieś jest zakaz wypraszania, kgoś co
> robi na moim terenie wbrew woli właściciela.

Jesli wbrew woli wlasciciela jest zapoznawanie sie z ofertą, to ja nie
mam pytań ;)

Zdjecia robie w celu zapoznania sie z ofertą.

> Przypominam że obowiązuje
> art. 64 ust. 3 Konstytucji RP.

WOLNOŚCI I PRAWA EKONOMICZNE, SOCJALNE I KULTURALNE

Art. 64.

1. Każdy ma prawo do własności, innych praw majątkowych oraz prawo
dziedziczenia.

2. Własność, inne prawa majątkowe oraz prawo dziedziczenia podlegają
równej dla wszystkich ochronie prawnej.

3. Własność może być ograniczona tylko w drodze ustawy i tylko w
zakresie, w jakim nie narusza ona istoty prawa własności.

Szczerz powiedziawszy nie rozumiem nawiązania. Zinterpretujesz?

> A co to ma do rzeczy. Spanie też nie jest zakazane to znaczy ze możesz w
> sklepie spać?

Nie wiem, to zalezy pewnie od sklepu ;)

Johnson

Jan 10, 2008, 2:20:25 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Niekoniecznie. Ale majac do wyboru brak definicji i definicje z prawa
> pokrewnego - co wybrac?

To w prawie cywilnym nie ma definicji rzeczy ruchomej. Zastosuj sobie
definicję rzeczy ruchomej z prawa karnego do prawa cywilnego, wtedy
będziesz wiedziała co wybrać ...

> Hmmm, moze nigdzie. A moze w ustawie o handlu?

Może nigdzie ?

> Nie, fotografuje okazyjnie. Wchodzac nie bylo nawet intencji robieni zdjec.

A powiedz mi co jeszcze nosić bez intencji oprócz aparatu
fotograficznego ? A liczą się czyny a nie intencje.

> Ech, to grupa prawna. Wiec prosze cie o konkrety.

Rozumiem, że konstytucja to zbyt nikły akt prawny by się nim przejmować.
Z PiS-u jesteś ?

> Zdjecia robie w celu zapoznania sie z ofertą.

To już nie po to by zrobić zdjęcie?

> Własność może być ograniczona tylko w drodze ustawy i tylko w
> zakresie, w jakim nie narusza ona istoty prawa własności.
>

> Szczerz powiedziawszy nie rozumiem nawiązania. Zinterpretujesz?

Przecież nie jesteś w stanie tego zrozumieć. Nie będę się wysilał.

Paweł Marcisz

Jan 10, 2008, 2:21:39 PM1/10/08
On Jan 10, 8:10 pm, Misia Puchatka <adam_mickiew...@amorki.pl> wrote:

> Niekoniecznie. Ale majac do wyboru brak definicji i definicje z prawa
> pokrewnego - co wybrac?

Przecież to nie jest definicja z prawa karnego, tylko z komentarza.

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 2:25:10 PM1/10/08
Użytkownik Johnson napisał:

> To w prawie cywilnym nie ma definicji rzeczy ruchomej. Zastosuj sobie
> definicję rzeczy ruchomej z prawa karnego do prawa cywilnego, wtedy
> będziesz wiedziała co wybrać ...

Ok, zostawmy to. Nie jest to istotne. Bo takie rzeczy rozpatrzy sad. Nie
ma definicji człowieka i mezczyzna, nie ma definicji miejsca
publicznego, nie ma wielu definicji. A jednak sady sobie jakos z tym
radzą. A inni ludzie spusują interpretacje, by si enimi pozluzyc, gdy
potrzebne.

> A powiedz mi co jeszcze nosić bez intencji oprócz aparatu
> fotograficznego ? A liczą się czyny a nie intencje.

Moge noisic telefon komórkowy, z ktorych wlasciwie kazdy nowy ma teraz
fotoaparat wbudowany. Telkefon nosze bo tak. Nie ma zakazu noszenia
telefonow i wnoszenia ich do sklepów.

> Rozumiem, że konstytucja to zbyt nikły akt prawny by się nim przejmować.
> Z PiS-u jesteś ?

Obawiam sie, ze konstytucja jest zbyt ogólna, by Ci zezwolic wyrzucic
mnie ze sklepu, bo zrobilem zdjecie.

> To już nie po to by zrobić zdjęcie?

Robic zdjecie by robic zdjecie? No jest w tym pokretna logika.

> Przecież nie jesteś w stanie tego zrozumieć. Nie będę się wysilał.

Moze po prodstu nie potrafisz tego zinterpretowac. I tylko szczekasz jak
burek, ktoremu pan kazal...?

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 2:26:13 PM1/10/08
Użytkownik Paweł Marcisz napisał:

Poprosze o definicje "Mężczyzna" wedle prawa karnego.

Bo jak jej nie ma to nie ma mozliwosci karania mężczyzn.

Johnson

Jan 10, 2008, 2:31:42 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Poprosze o definicje "Mężczyzna" wedle prawa karnego.
>
> Bo jak jej nie ma to nie ma mozliwosci karania mężczyzn.

Tak ci się tylko wydaje. Nie ma przestępstwa które może być popełnione
tylko przez mężczyznę ... wszędzie mowa o ludziach ....
Chyba że twierdzisz ze ludźmi są tylko mężczyźni. Tylko wtedy kim ty
jesteś :) ?

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 2:42:28 PM1/10/08

> Tak ci się tylko wydaje. Nie ma przestępstwa które może być popełnione
> tylko przez mężczyznę ... wszędzie mowa o ludziach ....

Noto definicja "Czlowieka" misi na bank byc w praiw karnym ;)

> Chyba że twierdzisz ze ludźmi są tylko mężczyźni. Tylko wtedy kim ty
> jesteś :) ?

Emo ;P

Johnson

Jan 10, 2008, 2:46:09 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Noto definicja "Czlowieka" misi na bank byc w praiw karnym ;)

Należałoby najpierw zdefiniować słowa użyte w defincji "człowieka",
potem słowa uzyte w definicji słów użytych do definicji człowieka; a
potem słowa użyte do definiowania słów użytych do definiowania słów
użytych do definiowania "człowieka" itd ....

Jotte

Jan 10, 2008, 2:40:43 PM1/10/08
W wiadomości news:fm5rt1$6dh$1...@atlantis.news.tpi.pl Johnson
<joh...@nospam.pl> pisze:

> Tak ci się tylko wydaje. Nie ma przestępstwa które może być popełnione
> tylko przez mężczyznę ... wszędzie mowa o ludziach ....

No to definicję prawną ludzi poproszę.
Może nie być z prawa karnego, może być z prawa handlowego albo z prawa
wielkich liczb...

--
Jotte

Johnson

Jan 10, 2008, 2:51:32 PM1/10/08
Jotte pisze:

> No to definicję prawną ludzi poproszę.

Należałoby najpierw zdefiniować słowa użyte w definicji "człowieka",
potem słowa użyte w definicji słów użytych do definicji człowieka; a

potem słowa użyte do definiowania słów użytych do definiowania słów
użytych do definiowania "człowieka" itd ....

Jotte

Jan 10, 2008, 3:02:41 PM1/10/08
W wiadomości news:fm5t27$b2h$1...@atlantis.news.tpi.pl Johnson
<joh...@nospam.pl> pisze:

> [...]
> słowa użyte w definicji słów użytych do definicji człowieka; a potem słowa
> użyte do definiowania słów użytych do definiowania słów użytych do

No to do dzieła.
Zostaniesz wielkim definiatorem...

--
Jotte

Johnson

Jan 10, 2008, 3:12:31 PM1/10/08
Jotte pisze:

> Zostaniesz wielkim definiatorem...

A nie tym przypadkiem?
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2554383

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 3:15:49 PM1/10/08

> [...]
> potem słowa użyte do definiowania słów użytych do definiowania słów
> użytych do definiowania "człowieka" itd ....

Proscizna ;)

Zaraz po zdefiniowaniu "czlowiek" bedzi emozna zdefiniowac pojecie
"miejsca publicznego". ;)

kam

Jan 10, 2008, 3:16:37 PM1/10/08
castrol pisze:

> sklepikarz nie ma prawa odmowic zapoznania sie z oferta bo sam popelni
> wykroczenie.

bredzisz jak zwykle na ten temat

KG

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 3:23:24 PM1/10/08
Użytkownik kam napisał:

bredzisz, juz ustalilismy, ze to wykroczenie za KW Art. 135. Kto,
zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar
przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
odmawia sprzedaży takiego towaru,podlega karze grzywny.

Jotte

Jan 10, 2008, 3:21:20 PM1/10/08
W wiadomości news:fm5u9i$efh$1...@atlantis.news.tpi.pl Johnson
<joh...@nospam.pl> pisze:

> A nie tym przypadkiem?
> http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2554383

A skąd!
Zupełnie nowe pojęcie trzeba stworzyć dla zupełnie nowej działalności.
Nie przesadzaj z fałszywą skromnością, zadanie jest ogromne.

--
Jotte

kam

Jan 10, 2008, 3:47:11 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> [...]
> przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
> odmawia sprzedaży takiego towaru,podlega karze grzywny.

jeśli nie widzisz różnicy między odmową sprzedaży a odmową zapoznania
się z ofertą (obojętnie co to znaczy), to nie mamy o czym rozmawiać

KG

Marcin

Jan 10, 2008, 3:54:22 PM1/10/08
Ja moze dodam od siebie ze w sklepach typu MAKRO sprawa sie komplikuje
bo nie są one publicznie dostępne dla każdego (oferta jest skierowana do
wybranych). Jak sie nie spodobasz właścicielowi to ci zablokuje karte i
juz nie wejdziesz.

Innym przypadkiem jest regulamin obowiązujący w sklepie. Oczywiscie musi
byc on zgodny z polskim prawem, czyli nie mozna ci zabronic zakupu lub
zapoznania sie z ofertą. Ale co do robienia zdjęć to miałbym juz
wątpliwości (jest to jednak coś więcej niż tylko zapoznawanie się z ofertą).

Pozdrawiam
Marcin

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:03:32 PM1/10/08
Użytkownik kam napisał:

Naswietlij mi roznice, o medrcu.

Bo ja chce kupic rondel, ale musze wejsc do marketu poogladac i wybrac
rondel taki jaki mi bedzi epasil.

Ktos kto mi odmawia wejscia do marketu po rondeluniemozliwia mi kupno
rondla.

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:04:50 PM1/10/08
Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
> bo nie są one publicznie dostępne dla każdego (oferta jest skierowana do
> wybranych). Jak sie nie spodobasz właścicielowi to ci zablokuje karte i

Tak. To wiem.

> [...]
> zapoznania sie z ofertą. Ale co do robienia zdjęć to miałbym juz
> wątpliwości (jest to jednak coś więcej niż tylko zapoznawanie się z

No doibrze, ale czy np. dotykanie patelni to nie jest cos wiecej jak
zapoznawanie sie z ofertą? Moze nalezy wprowadzic prawo "towar dotkniety
uwaza sie za sprzedany" ::>

kam

Jan 10, 2008, 4:08:08 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:

> Bo ja chce kupic rondel, ale musze wejsc do marketu poogladac i wybrac
> rondel taki jaki mi bedzi epasil.
>
> Ktos kto mi odmawia wejscia do marketu po rondeluniemozliwia mi kupno
> rondla.

karalna jest odmowa sprzedaży, a nie jej uniemożliwienie
odmowa sprzedaży może nastąpić tylko wtedy, jeśli wyrazisz chęć jej
dokonania

KG

castrol

Jan 10, 2008, 4:09:59 PM1/10/08
kam pisze:

> jeśli nie widzisz różnicy między odmową sprzedaży a odmową zapoznania
> się z ofertą (obojętnie co to znaczy), to nie mamy o czym rozmawiać

A co za roznica? Mozna przyjac ze chce wejsc do sklepu aby cos kupic.
Rozumiem ze wg Ciebie po wejsciu do sklepu, juz nie mam prawa wyjsc bez
kupienia czegokolwiek?

Jacek

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:10:46 PM1/10/08
Użytkownik kam napisał:

wyrazam chec kupna rondla.

kam

Jan 10, 2008, 4:12:18 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:
> wyrazam chec kupna rondla.

fotografując go czy też oglądając? nie żartuj
chęć wyrazisz, gdy powiesz że chcesz kupić

KG

castrol

Jan 10, 2008, 4:11:08 PM1/10/08
kam pisze:

> karalna jest odmowa sprzedaży, a nie jej uniemożliwienie
> odmowa sprzedaży może nastąpić tylko wtedy, jeśli wyrazisz chęć jej
> dokonania

ALe zeby wyrazic chec jej dokonania to najpierw musze wejsc do sklepu
prawda? Czy wg CIebie ta chec moge wyrazic np stojac przed sklepem? Tyle
ze wtedy nie mam czego kupic poniewaz cala oferta wystawiona na widok
publiczny znajduje sie w sklepie.

Jacek

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:14:00 PM1/10/08
Użytkownik kam napisał:

no to mowie, chce kupic rondel, musze tylko wejsc, dotknac, powachac,
poczytac metki, zobaczyc ceny i wybrac.

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:14:59 PM1/10/08
Użytkownik castrol napisał:

Co gorsza, wchodxzac do sklepu musisz miec zdefiniowana liste rzeczy,
ktore kupisz. Nie mozesz kupic nic spoza listy, anie niczego z tej listy
nie kupic. ;))))))))))))))

castrol

Jan 10, 2008, 4:15:07 PM1/10/08
kam pisze:

> fotografując go czy też oglądając? nie żartuj
> chęć wyrazisz, gdy powiesz że chcesz kupić

A jak ktos jest niemowa?
A jak robie zdjecie dla niepelnosprawnej zony, ktora porusza sie na
wozku inwalidzkim i zrobienie zdjecia jest jedyna mozliwoscia aby
pokazac zonie interesujacy mnie towar?

Caly czas jest to zapoznawanie sie z oferta wystawiona na widok
publiczny i ze chce to zrobic w zaciszu domowym to sklepikarzowi nic do
tego i prawa zabronic tego nie ma.

Jacek

castrol

Jan 10, 2008, 4:18:28 PM1/10/08
Marcin pisze:

> Ja moze dodam od siebie ze w sklepach typu MAKRO sprawa sie komplikuje
> bo nie są one publicznie dostępne dla każdego (oferta jest skierowana do

A od kiedy MAKRO jest ogolnie dostepnym sklepem? Wydaje mi sie ze, aby
moc tam kupowac nalezy miec dzialalnosc

Jacek

kam

Jan 10, 2008, 4:22:12 PM1/10/08
castrol pisze:

> [...]
>
> Caly czas jest to zapoznawanie sie z oferta wystawiona na widok
> publiczny i ze chce to zrobic w zaciszu domowym to sklepikarzowi nic do

nudni jesteście
a ja nie mam czasu bawić się kolejny raz w tę samą dyskusję
pojęć prawa karnego (i wykroczeń) nie interpretuje się rozszerzająco,
odmowa sprzedaży to odmowa sprzedaży a nie uniemożliwienie dokonania
innych czynności, nawet jeśli związane są ze sprzedażą

KG

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:23:28 PM1/10/08
Użytkownik kam napisał:

> nudni jesteście
> a ja nie mam czasu bawić się kolejny raz w tę samą dyskusję

to daj link do poprzedniej.

castrol

Jan 10, 2008, 4:24:07 PM1/10/08
kam pisze:

> odmowa sprzedaży to odmowa sprzedaży a nie uniemożliwienie dokonania
> innych czynności, nawet jeśli związane są ze sprzedażą

Wiec, wg Ciebie mozna odmowic zapoznania sie z oferta, bo to zgodne z
prawem w przeciwienstwie do odmowy sprzedazy? Nie uwazasz ze jedno jest
scisle zwiazane z drugim i nie da sie nabyc towaru bez zapoznania sie z
oferta?

Jacek

Jotte

Jan 10, 2008, 4:30:15 PM1/10/08
W wiadomości news:fm61qm$3rc$4...@news.onet.pl Misia Puchatka
<adam_mi...@amorki.pl> pisze:

> no to mowie, chce kupic rondel, musze tylko wejsc, dotknac, powachac,
> poczytac metki, zobaczyc ceny i wybrac.

Kam napisał wyraźnie - chęć wyrazisz gdy _powiesz_ że chcesz kupić.
Niemowa wg niego nie kupi.
No, ale to kam tylko, chcecie wierzcie, nie chcecie - nie wierzcie...

--
Jotte

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 4:41:38 PM1/10/08
Użytkownik Jotte napisał:

> Kam napisał wyraźnie - chęć wyrazisz gdy _powiesz_ że chcesz kupić.
> Niemowa wg niego nie kupi.
> No, ale to kam tylko, chcecie wierzcie, nie chcecie - nie wierzcie...

;)

666

Jan 10, 2008, 5:19:19 PM1/10/08
Jak sklepowa daje od tyłu, to robienie zdjęć jest grzechem.
JaC

-----

> moze odrazu zakaz oddychania?

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 4:30:10 PM1/10/08
Olgierd pisze:

> Art. 193 kk ;-)
> zważ, że sama napisałaś, że dom, mieszkanie i lokal są tam wymienione
> osobno.

Oraz wspomniana jest osoba uprawniona, a nikt nie jest uprawniony do
wyrzucania ze sklepu w godzinach pracy.

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 4:28:31 PM1/10/08
Misia Puchatka pisze:
> Witam,
>
> Chciałabym w sklepie wprowadzic zakaz fotografowania ekspozycji i
> produktów, a kazdego, kto go złamie po prostu wyrzucac za drzwi.

A ja bym chciał, żeby żadna kobieta nie mogła mi odmówić ;->

> Jak moge to poprzec aktami prawnymi, tak, zeby zawsze racja była po
> mojej stronie?

Musisz ogłosić secesję i założyć własne państwo.

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 4:29:20 PM1/10/08
Johnson pisze:

> No i generalnie, oszołomy mają rację.

W mieszkaniu - mają. W sklepie - nie mają.

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 4:32:11 PM1/10/08
Johnson pisze:

> Jak robisz zdjęcia w sposób oczywisty znaczy [nie rozdwoisz się ;) ], że
> nie robisz zakupów.
> A skoro nie robisz zakupów można cię wyprosić.

Biedaku... Jak coś piszesz to przestajesz oddychać, bo dwie czynności
naraz cię przerastają?

> Robienie zdjęć nie jest czynnością konieczną dla zakupów :)

Jest. Zapoznawanie się z ofertą oraz dokonywanie wyboru konsumenckiego
(chcę sobie np. porównać towar i ceny u konkurencji).

Johnson

Jan 10, 2008, 5:23:52 PM1/10/08
Andrzej Lawa pisze:

> Jest. Zapoznawanie się z ofertą oraz dokonywanie wyboru konsumenckiego
> (chcę sobie np. porównać towar i ceny u konkurencji).

Czyli przyznajesz, że robiąc zdjęcia nie chcesz niczego kupować tylko
porównać ceny :)

--
@2008 Johnson

"Koniec świata się zbliża ..."

Misia Puchatka

Jan 10, 2008, 5:25:17 PM1/10/08

> Czyli przyznajesz, że robiąc zdjęcia nie chcesz niczego kupować tylko
> porównać ceny :)

Pozwij mnie! ;)

Johnson

Jan 10, 2008, 5:26:34 PM1/10/08
Jotte pisze:

> Kam napisał wyraźnie - chęć wyrazisz gdy _powiesz_ że chcesz kupić.

Nie bądź taki dosłowny, tzn. głupi.
Wyrażasz "chęć zakupu" gdy składasz swoje oświadczenie woli, w każdy
sposób jaki przewiduje prawo. To chyba są podstawy prawa ?

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 5:53:30 PM1/10/08
kam pisze:

Kupuję rondel dla żony. Jak kupię zły - dostanę w łeb tym złym rondlem.
Więc trzeba zrobić zdjęcie rondla, przesłać żonie MMSem i poczekać na
akceptację ;)

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 6:01:16 PM1/10/08
kam pisze:

> nudni jesteście

A ty odporny na wiedzę i trudny do zarąbania.

> [...]
> odmowa sprzedaży to odmowa sprzedaży a nie uniemożliwienie dokonania
> innych czynności, nawet jeśli związane są ze sprzedażą

Aha. Czyli jeśli sprzedawca założy słuchawki i zacznie udawać, że nie
słyszy klienta, to też wg. ciebie prawa nie złamie, bo on nie odmawia
sprzedaży, a tylko udaje, że nie słyszy?

zkruk [Lodz]

Jan 10, 2008, 6:55:55 PM1/10/08
Misia Puchatka wrote:

> Dobra, przyznam sie. Na pregu jest dyskusja (czy raczej flejm).
> Jestem w opozycji do grupy oszolomow, ktorzy twierdza mniej wiecej

dzieki - dawno sie tak nie usmialem podczas czytania :)

> [...]
> żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega
> grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

oszolomow jest duzo na swiecie
ja zadaje pytanie zwykle takie ochronie
a ktory to punkt regulaminu mowi o zakazie fotografowania
od tej pory panuje cisza, bo zaden nie zna tego regulaminu
wiec informuje, ze moga isc sobie przeczytac go i przyswoic a potem
pogadamy - bo ja w przeciwienstwie do nich znac go nie musze...

jak wroca to trzeba zadac pytanie o konstytucje - czy to nie sprzeczne
oczywiscie panowie nie wiedza - wiec kontynuowac

oni doskonale wiedza ze nie moga
ale ich zdanie polega na prewencyjnym przeszkadzaniu i utrudnianiu,
psychicznym utrudnianiu, dzieki czemu ktos pierwszy zrezygnuje - zwykle -
fotograf...
jeszcze 3 lata temu miski odsylali mnie do przechowalni plecakow - odziwo
teraz juz nigdy sie nie zdarza - dlaczego?
bo ludzie nauczyli ich zeby nie pieprzyli glupot...

w kwestii fotografowania tez tak bedzie

> Robienie zdjec w miejscach publicznych nie jest karalne. Wiec nie
> widze podstawy do opisanego powyzej "wyrzucenia" robiacego zdjecia z
> takiego np. sklepu Saturn czy inny MediaMarkt...

BTW: w kwestii pl.preg - bylo tam haslo, ze nie robie zdjec wlascicielowi
czy sprzedawcy
jemu tez mozesz zrobic - ochrona wizerunku dziala na publikacje a nie na
fakt zrobienia zdjecia
wiesz kazdemu kto znajduje sie w miejscu publicznym mozesz zrobic zdjecie,
ale opublikowac tylko za zgoda lub gdy prawo na to zezwala (ustawa)

Andrzej Lawa

Jan 10, 2008, 6:40:38 PM1/10/08