Elektroniczna faktura za gaz wysyłana na nieznane PGiN adres email

Robert Tomasik

Feb 5, 2024, 9:17:55 AMFeb 5
Taka ciekawostka. Od dłuższego czasu nie otrzymywałem faktur za gaz.
Nawet nie pamiętam od kiedy, ale pewnie z kilka lat. Otrzymywałem SMS,
że nei zapłaciłem faktury i nie zapłaciłem takiej faktury, więc robiłem
przelew na wskazaną w SMS kwotę i gazu mi nie odcinali. Ale, że dziś
kolejny SMS przyszedł, jak akurat byłem koło ich biura, to wszedłem
ustalić przyczyny.

Dowiedziałem się, że podobno w aplikacji ustawiłem elektroniczną
fakturę. No więc wyjaśniam im, że nie mam tej ich aplikacji. Pan
sprawdził, że faktycznie nie mam i uczynnie pomógł mi ją zainstalować.
Pewnie sam bym dał radę, ale nie lubię instalować śmieci na telefonie.

Ale postało pytanie, gdzie wysyłali tę elektroniczną fakturę. Okazało
się, że nie mieli mojego emaila, zatem nie są w stanie ustalić, gdzie ją
wysyłali. Nie są w stanie ustalić, kto i kiedy ustawił, że ta faktura ma
być elektroniczna. Nie wiedzą również, kto ustawił tę fakturę na
elektroniczną bez podania adresu email. Pan w biurze stwierdził, ze te
dane pewnie były w jakimś starym programie, co to go już nie ma. Nie
dopytywałem, od kiedy nowy działa.

Ja w przeszłości kilka razy pisałem do nich emaile na ogólny adres z
prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,
którego nie mają?
--
(~) Robert Tomasik

Olin

Feb 5, 2024, 9:21:05 AMFeb 5
Dnia Mon, 5 Feb 2024 15:17:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,
> którego nie mają?

Sam widzisz, że nie tylko na komendach mają wywalone na robotę.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: gtracz64[NA]gmail.com

"To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
i absolutnie prawdziwe"
Oscar Wilde

https://sites.google.com/view/gtracz

J.F

Feb 5, 2024, 9:59:17 AMFeb 5
On Mon, 5 Feb 2024 15:17:51 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
> elektroniczną bez podania adresu email. Pan w biurze stwierdził, ze te
> dane pewnie były w jakimś starym programie, co to go już nie ma. Nie

No sam wiesz, jak to jest. Płyta sie złamała, nikt nie wie kiedy i
komu, płyta zniknęła, też nikt nie wie, ktoś pałą przywalił, ale nie
wiadomo kto z jednostki itd :-)

Teraz PGNiG połączone z Orlenem, ale faktury chyba osobne,
pewnie jakis hurt, detal, regiony - pewnie powariować można :-)

> [...]
> prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
> Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

no cóż, możliwosci jest wiele:
-adres gdzies tam jest, zwrotów nie było, bo adres ważny
-zwroty były, ale maja ich dziesiątki tysięcy co miesiąc, nikt nie
czyta,
-zwrotów nie obslugują,

-e-mail pusty, to system nawet nie wysyła. Masz sobie sam obejrzec na
stronie lub w apce.

Kiedys te e-faktury ambitnie wciskali, to moze przypadkiem wyraziłeś
zgodę.

A cos mi się widzi, ze odsetki sumiennie naliczali ...

Nie wiem, czy kto inny nie mógł tego aktywować - czy ktoś z rodziny,
czy zupełnie inna osoba sie pomyliła w numerze klienta.

J.

Robert Tomasik

Feb 5, 2024, 10:28:37 AMFeb 5
W dniu 05.02.2024 o 15:59, J.F pisze:

> no cóż, możliwosci jest wiele:
> -adres gdzies tam jest, zwrotów nie było, bo adres ważny

wątpię. Od lat 90-tych korzystam zasadniczo z dwóch adresów. Miewałem
inne na krótkie okresy czasu, ale raczej bym nie podawał nigdzie takiego
adresu.

> -zwroty były, ale maja ich dziesiątki tysięcy co miesiąc, nikt nie
> czyta,

Jak dostanę fakturę, to prześledzę nagłówek techniczny, Wątpię, by to
rozsyłał ręcznie jakiś pracownik. Podejrzewam, że robi to jakiś automat.

> -zwrotów nie obslugują,

Wygląda na to, że nie mieli gdzie wysłać.

> -e-mail pusty, to system nawet nie wysyła. Masz sobie sam obejrzec na
> stronie lub w apce.

Tylko musiałbym wiedzieć, że wystawili. Oni tego nie wystawiają jakoś
regularnie.

> Kiedys te e-faktury ambitnie wciskali, to moze przypadkiem wyraziłeś
> zgodę.
>
> A cos mi się widzi, ze odsetki sumiennie naliczali ...

Też tak podejrzewam. Noty odsetkowe są od października 2022 roku. 2~8
zł. Podejrzewam, że w tym rejonie musiał ktoś tam coś namieszać. Razem
mi wyszło niecałe 30 zł, to się nie będę pieniaczył.

W informacjach o fakturach jest mój domowy adres. Jak próbuje pdf
podejrzeć, to dostaję komunikat: "Authorization has been denied for this
request.".

> Nie wiem, czy kto inny nie mógł tego aktywować - czy ktoś z rodziny,
> czy zupełnie inna osoba sie pomyliła w numerze klienta.

Z rodziny raczej nie. Przy aktywacji musiałem podać numer klienta i mój
PESEL. Nie twierdzę, ze to jakieś tajne dane, ale po co?

--
(~) Robert Tomasik

io

Feb 5, 2024, 10:58:25 AMFeb 5
A wysyłają?

Robert Tomasik

Feb 5, 2024, 2:12:40 PMFeb 5
W dniu 05.02.2024 o 16:58, io pisze:
> A wysyłają?

Tak twierdził pracownik, ale nie był w stanie znaleźć tego, na jaki
adres. Oczywiście nie mogę wykluczyć, że po prostu ten konkretny
pracownik nie umiał tego znaleźć, ale wiedział, gdzie wpisać mój adres
by teraz przychodziło.

Sprawa jest o tyle intrygująca, że generalnie nie mam z takimi rzeczami
problemu. Po prostu nie lubię faktur przesyłanych emailem, bo czasem nie
mam dostępu do neta, albo coś się zgubi w SPAM, a jak rachunek przyjdzie
do domu, to ktoś z domowników to zapłaci.
--
(~) Robert Tomasik

Shrek

Feb 5, 2024, 2:36:57 PMFeb 5

> [...]
> prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
> Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

Nie było cię to nie wiesz, więc się nie mądrzyj tylko poczekaj na wyniki
ich dochodzenia. Sprawdzą i poinformują cię dlaczego to twoja wina. Na
razie powstrzymaj się od komentarzy - nikt nie lubi internetowych mądrali:P

--
Shrek

Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

Monika Głowacka

Feb 5, 2024, 3:36:02 PMFeb 5

> [...]
> prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej odpowiedzi.
> Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę emailem na adres,

A mają portal do logowania się i oglądania profilu klienta ?

Robert Tomasik

Feb 5, 2024, 4:18:50 PMFeb 5
W dniu 05.02.2024 o 20:36, Shrek pisze:

> Nie było cię to nie wiesz, więc się nie mądrzyj tylko poczekaj na wyniki
> ich dochodzenia. Sprawdzą i poinformują cię dlaczego to twoja wina.
RAczej nikt nie będzie niczego ustalał. Ot taka ciekawostka.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

Feb 5, 2024, 4:19:14 PMFeb 5
W dniu 05.02.2024 o 21:35, Monika Głowacka pisze:

> A mają portal do logowania się i oglądania profilu klienta ?

Tak.
--
(~) Robert Tomasik

Marcin Debowski

Feb 5, 2024, 6:12:18 PMFeb 5
Duża firma, tak powyżej X000 klientów? Oceniając po tym co opisałeś, to
pewnie mają głęboko gdzieś, że im wysłane mejle odbija (o ile tam jest
jakiś adres), lub że ich oprogramowanie umozliwia zaptaszkowanie
elektronicznej faktury bez wypełnienia adresu email. Kolejna mozliwość,
że dostałeś od nich gdzieś/jakoś/dawno temu korespondencję ze zmianami
warunków umowy, gdzie znalazł się p. o przejściu na e-faktury co mogłeś
oprotestować w ciągu dni np. 14.

--
Marcin

J.F

Feb 6, 2024, 4:45:26 AMFeb 6
On Mon, 5 Feb 2024 16:28:33 +0100, Robert Tomasik wrote:

> wątpię. Od lat 90-tych korzystam zasadniczo z dwóch adresów. Miewałem
> inne na krótkie okresy czasu, ale raczej bym nie podawał nigdzie takiego
> adresu.

Nie masz e-maila do celów prywatnych?

A oni nie mieli wcale emaila, czy mieli jakis, ale nie znasz ?

> Jak dostanę fakturę, to prześledzę nagłówek techniczny, Wątpię, by to
> rozsyłał ręcznie jakiś pracownik. Podejrzewam, że robi to jakiś automat.

Dokladnie, tylko wiesz jak to jest z emailami.
Serwer albo odpowie, że nie zna takiego adresata, albo "proszę
spróbować później", albo wcale nie odpowiada.

Tak czy inaczej - prędzej lub później wiadomo, ze e-mail jest
niedostarczony ... no i co dalej jest robione?
Możliwe, że nic.

> Wygląda na to, że nie mieli gdzie wysłać.

Gdyby mieli, to jak wyżej - trzeba jeszcze oprogramować, co z tym
zrobić. Najprosciej - nic nie robić :-)

> Tylko musiałbym wiedzieć, że wystawili. Oni tego nie wystawiają jakoś
> regularnie.

IMO - bardzo regularnie. Co roku, co pół roku, co miesiąc - rózne są
umowy.
SMS dostawałeś, więc faktury były wystawiane..
Ale jak nie było podanego e-maila, to system nie mógł wysłać, moze
nawet nie próbował, więc i żadnych błędów nie było.

No chyba ze ... sms od oszusta? :-)
Wysłac milionom sms o niedopłacie, podac nr konta, pewnie iles tysięcy
zapłaci.
Ciekawe, po jakim czasie się dowiecie, a po jakim zareagujecie :-)
Albo czy bank zareaguje.

> [...]
>
> Z rodziny raczej nie. Przy aktywacji musiałem podać numer klienta i mój
> PESEL. Nie twierdzę, ze to jakieś tajne dane, ale po co?

A może sam kiedys dawno chciałes zobaczyc swoje rachunki na www,
i nieopatrznie zgodziłeś się na e-fakturę ?

Jak pamiętam, to włączało się bardzo łatwo.

J.

Robert Wańkowski

Feb 6, 2024, 7:16:43 AMFeb 6
> Pan w biurze stwierdził, ze te dane pewnie były w jakimś starym
> programie, co to go już nie ma.

Może przy podpisywaniu umowy podałeś? Skoro podałeś nr telefonu, to i
pewnie chcieli maila.

Robert

Olin

Feb 6, 2024, 7:20:22 AMFeb 6
Dnia Mon, 5 Feb 2024 20:12:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
> adres. Oczywiście nie mogę wykluczyć, że po prostu ten konkretny
> pracownik nie umiał tego znaleźć, ale wiedział, gdzie wpisać mój adres

Nie wiem jak jest z aplikacją na smartfona, ale ja loguje się na moje konto
PGiN przez stronę www na PC i w ustawieniach mam "Login eBOK" czyli emalię,
na którą przychodzą powiadomienia o nowych fakturach, a w historii zmian
stary adres, który kiedyś używałem.
Jesteś bystrzakiem, więc tym bardziej dasz radę.

Monika Głowacka

Feb 6, 2024, 9:28:22 AMFeb 6
To trzeba się logować i patrzeć.

Mam znajomą, która zna znajomą, która jest pomagającą osobom wykluczonym
cyfrowo. To w Łodzi i obok. Każda z tych osób ma profil w firmie
telefonii GSM, konto w wspólnocie, gminie za podatek od nieruchomości,
gaz, węgiel, wodociągi, prąd i wiele innych. Każdy ma swój profil, login
hasło, ona się loguje kontroluje, bierze pieniądze i pomaga płacić.
Ostatnio nawet dla uproszczenia sprawy każdej z tych osób, a jest ich
kilka, zaproponowała założenie drugiego konta bankowego i na pierwszym
koncie ustawiła stałe zlecenie "na opłaty" a tym drugim dysponuje w celu
zrobienia opłat. Najczęściej robi to albo przelewem albo kartą.
Przy okazji robi czasem zakupy.

Robert Tomasik

Feb 6, 2024, 10:47:56 AMFeb 6
W dniu 06.02.2024 o 10:45, J.F pisze:

> Nie masz e-maila do celów prywatnych?

Mam.

> A oni nie mieli wcale emaila, czy mieli jakis, ale nie znasz ?

No nie mieli wcale, a twierdzili, ze na email wysyłali rachunki.

> Dokladnie, tylko wiesz jak to jest z emailami.
> Serwer albo odpowie, że nie zna takiego adresata, albo "proszę
> spróbować później", albo wcale nie odpowiada.

Ja używam prywatnie w gmail.

> [...]
> zapłaci.
> Ciekawe, po jakim czasie się dowiecie, a po jakim zareagujecie :-)

W SMS była tylko kwota, a ja zawsze płaciłem na ten rachunek, co miałem
poprzednio.

> A może sam kiedys dawno chciałes zobaczyc swoje rachunki na www,
> i nieopatrznie zgodziłeś się na e-fakturę ?
>
> Jak pamiętam, to włączało się bardzo łatwo.

ale nawet, gdybym to zrobił, to bym podał swój adres i by przychodziły.

--
(~) Robert Tomasik

Shrek

Feb 6, 2024, 10:55:16 AMFeb 6

> RAczej nikt nie będzie niczego ustalał. Ot taka ciekawostka.

Taki lajf... Wiec nie było cię na miejscu to nie komentuj. Nie bądź pismak;P

Robert Wańkowski

Feb 6, 2024, 11:24:05 AMFeb 6
W dniu 06.02.2024 o 15:28, Monika Głowacka pisze:
> Mam znajomą, która zna znajomą, która jest pomagającą osobom wykluczonym
> cyfrowo. To w Łodzi i obok.

To pewnie za parę dni Zenek się zwróci o pomoc, bo będzie wykluczony
cyfrowo. :)

Robert

J.F

Feb 6, 2024, 12:54:22 PMFeb 6
On Tue, 6 Feb 2024 16:47:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Mam.

To skąd wiesz, ze byś im go nie podał?

> No nie mieli wcale, a twierdzili, ze na email wysyłali rachunki.

Dziwne troche twierdzenia, ale informatyka zna nie takie przypadki.
W jednym miejscu sie zaznacza "wysyłać emailem", a w drugim wpisuje
e-mail :-)

> Ja używam prywatnie w gmail.

To zakładamy, ze serwer jest i zazwyczaj działa.

Od roku nie masz faktur?

https://www.dts24.pl/nie-otrzymywaliscie-faktur-za-gaz-pgnig-wyjasnia-dlaczego-i-kiedy-zostana-wyslane/

> W SMS była tylko kwota, a ja zawsze płaciłem na ten rachunek, co miałem
> poprzednio.

Ale jakby podano nr rachunku w SMS ... nikt by się nie nabrał?

Juz nie pamietam - ale kojarzy mi się, ze którys dostawca ma osobny
rachunek do odsetek.

P.S. Oszustwo?
https://www.money.pl/gospodarka/dostal-rachunek-za-gaz-zapalila-mu-sie-czerwona-lampka-przeplacilbym-6879529098718016a.html

> ale nawet, gdybym to zrobił, to bym podał swój adres i by przychodziły.

Mogłes sie pomylic w adresie - w użytkowniku lub serwerze.

Wczesniej mogło to nie miec znaczenia, a przy migracji mogli wpasc na
pomysł, ze klientom z e-mailem zmienią na eko-fakturę :-)

w Pgnig chyba tego nie było, ale np w Tauronie uzytkownikiem do
logowania jest adres e-mail.

J.

P.S. Duzy moze więcej

https://www.money.pl/gospodarka/mala-huta-uwolnila-sie-od-monopolisty-czy-w-slad-za-nia-pojda-inne-firmy-6876786675968832a.html

Monika Głowacka

Feb 6, 2024, 1:04:31 PMFeb 6
Nie sądzę, bo zdaje się ona to robi dla znajomych i sąsiadek i nigdzie
nie ogłasza swoich usług.

Monika Głowacka

Feb 6, 2024, 1:06:01 PMFeb 6
Teraz bez telefonu komórkowego do SMS czy bez emaila to trudno jest mieć
jakieś usługi.

Monika Głowacka

Feb 6, 2024, 1:10:31 PMFeb 6

> że wysyłają fakturę emailem na adres, którego nie mają?

Tak przy okazji tej sprawy, to zauważyliście, że czy tu, czy tam chcą
aby podawać email. Zazwyczaj ludzie zakładają adresy email na serwerach
darmowych, ale jaka jest gwarancja, że firma ta będzie za 5,10 czy 20lat?
A jeśli firma się zwinie, to cała historia emaili zniknie? Wiem,
powiecie, aby drukować lub nagrywać na dysk ważniejsze emaile. Kto tak robi?

Zbynek Ltd.

Feb 6, 2024, 1:23:38 PMFeb 6
Monika Głowacka napisał(a) :
Kto drukuje? Chyba nikt. Kto ma na dysku? Niewykluczeni cyfrowo
level II ;-)
Ba, z dysku można jeszcze robić kopię archiwalną na płycie, czy
innym dysku. Kto tak robi? Na przykład ja. To podstawa
bezpieczeństwa danych i płynności operacji na komputerze.

Już nie licząc tego, że można korzystać z programu pocztowego na
komórce i mieć te maile w telefonie.

Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Robert Tomasik

Feb 6, 2024, 1:56:35 PMFeb 6
W dniu 06.02.2024 o 18:54, J.F pisze:

> To skąd wiesz, ze byś im go nie podał?

Podał bym, ale cały czas do takich celów używam jednego i tam nic nie
przychodzi.

> To zakładamy, ze serwer jest i zazwyczaj działa.
> Od roku nie masz faktur?
> https://www.dts24.pl/nie-otrzymywaliscie-faktur-za-gaz-pgnig-wyjasnia-dlaczego-i-kiedy-zostana-wyslane/

Dobre, ale ja nigdy na email ich nie dostawałem. Natomiast to może być
wyjaśnienie, ze pracownik

> Ale jakby podano nr rachunku w SMS ... nikt by się nie nabrał?

Czasem w tych fraudowych podają linki do agregatorów płatności. Są takie
oszustwa.

> Juz nie pamietam - ale kojarzy mi się, ze którys dostawca ma osobny
> rachunek do odsetek.

No przynajmniej ja nie :-)

> Mogłes sie pomylic w adresie - w użytkowniku lub serwerze.
> Wczesniej mogło to nie miec znaczenia, a przy migracji mogli wpasc na
> pomysł, ze klientom z e-mailem zmienią na eko-fakturę :-)

Teoretycznie mogłem.

--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

Feb 6, 2024, 2:15:27 PMFeb 6
W dniu 06.02.2024 o 13:20, Olin pisze:
> [...]
> na którą przychodzą powiadomienia o nowych fakturach, a w historii zmian

Za;logowałem się tak, ale nie znalazłem tam nigdzie miejsca do wpisania
adresu email. Są zgody marketingowe.
--
(~) Robert Tomasik

io

Feb 7, 2024, 6:04:40 AMFeb 7

> [...]
> adres. Oczywiście nie mogę wykluczyć, że po prostu ten konkretny
> pracownik nie umiał tego znaleźć, ale wiedział, gdzie wpisać mój adres
MZ to podlega pod RODO więc jeśli wysyłają a nie wiedzą na jakiej
podstawie i dokąd to mają problem, który można i zasadniczo należy
eskalować.

> Sprawa jest o tyle intrygująca, że generalnie nie mam z takimi rzeczami
> problemu.

Co jedno ma do drugiego?

> Po prostu nie lubię faktur przesyłanych emailem, bo czasem nie
> mam dostępu do neta, albo coś się zgubi w SPAM, a jak rachunek przyjdzie
> do domu, to ktoś z domowników to zapłaci.

To do domu emaila niech wysyłają.

io

Feb 7, 2024, 6:43:39 AMFeb 7
W dniu 06.02.2024 o 19:10, Monika Głowacka pisze:
No chyba ten, kto chce je zachować. Tradycyjną pocztę też ludzie
wyrzucają. Widać niewystarczająco chcecie, że na takie darmowe serwery
kierujecie korespondencję kierowaną do Was. No i że jej nie archiwizujecie.

Jak dla mnie większym problemem jest, że różne urzędy ale nie tylko one,
za pocztę elektroniczną uważają swoje systemy i wywodzą z tego skutki
prawne.

io

Feb 7, 2024, 6:46:38 AMFeb 7
W dniu 06.02.2024 o 19:23, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
> Ba, z dysku można jeszcze robić kopię archiwalną na płycie, czy innym
> dysku. Kto tak robi? Na przykład ja. To podstawa bezpieczeństwa danych i

Dysk, dysk ... a co to jest? :-)

> Już nie licząc tego, że można korzystać z programu pocztowego na komórce
> i mieć te maile w telefonie.

To w końcu na komórce czy w telefonie? :-)

Komórka żyje krótko i jak przestaje to się zaczyna temat, czemu w
chmurze nie ma moich danych :-)

Monika Głowacka

Feb 7, 2024, 6:57:17 AMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 12:46, io pisze:

> To w końcu na komórce czy w telefonie? :-)
>
> Komórka żyje krótko i jak przestaje to się zaczyna temat, czemu w
> chmurze nie ma moich danych :-)

A chmura to co to takiego?
Kiedyś widziałam taką chmurę, stoi pod stołem w gabinecie podłączona do
prądu i do internetu.

Monika Głowacka

Feb 7, 2024, 7:01:24 AMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 12:43, io pisze:
> Jak dla mnie większym problemem jest, że różne urzędy ale nie tylko one,
> za pocztę elektroniczną uważają swoje systemy i wywodzą z tego skutki
> prawne.

Już tu było na grupie, że xerokopia, skan, pdf, email nie jest
dokumentem, ale już podpisane ePuapem czy kwalifikowanym już jest.
Tak samo ktoś kiedyś pisał, że oryginał jest tylko jeden, a cała reszta
to kopie lub odpisy.
Aby było więcej oryginałów to musi być napisane na każdym z nich:
"... dokument sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach"

J.F

Feb 7, 2024, 7:50:57 AMFeb 7
Mozna miec program pocztowy, i wszystko w plikach u siebie ...

J.

J.F

Feb 7, 2024, 9:01:47 AMFeb 7
On Wed, 7 Feb 2024 12:04:29 +0100, io wrote:

> MZ to podlega pod RODO więc jeśli wysyłają a nie wiedzą na jakiej
> podstawie i dokąd to mają problem, który można i zasadniczo należy
> eskalować.

Skonczy sie na tym, ze ustalą, że nie wysyłają, wiec RODO nie
naruszają.
Ale jak wpadnio giodo na kontrole, to tyle innych nieprawidłowosci
znajdzie ... ze da spokój ?

> To do domu emaila niech wysyłają.

Ale nie da się tak, ze papier do domu, a kopia na emaila :-)

J.

Budzik

Feb 7, 2024, 11:59:55 AMFeb 7
Użytkownik Robert Tomasik robert....@gazeta.pl ...

> [...]
> z prośbą o przesłanie faktury, ale nigdy nie dostałem żadnej
> odpowiedzi. Ale że nikt się mnie zorientował, że wysyłają fakturę

Kiedys wyłączyli mi prąd bo gdzies przeleciał rachunek.
Dzwonie.
- Dlaczego mnie panstwo nie powiadomili.
- Wysłalismy pismo.
- Poleconym?
- Nie, zwykłym.
- No to nie dotarło.
- A telefon?
- Dzwonilismy.
- Dodzwoniliscie sie?
- Nie, bo probowalismy tylko raz.
- To moze chociaz maila wysłaliscie.
- Tak mam odnotowane w systemie ze była proba wysłania.
- A jaki macie adres mailowy?
- Nie mamy zadnego. Dlatego proba wysłania okazała sie nieskuteczna.

I prezesi z nadania partyjnego w takich firmach zarabiaja miesiecznie
tyle co ja rocznie.
Nosz kurwa...

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

io

Feb 7, 2024, 12:10:41 PMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 15:01, J.F pisze:

> Ale nie da się tak, ze papier do domu, a kopia na emaila :-)

Email do domu, niech ktoś w domu czyta i płaci :-)

J.F

Feb 7, 2024, 12:28:42 PMFeb 7
On Wed, 7 Feb 2024 16:59:53 -0000 (UTC), Budzik wrote:
> Kiedys wyłączyli mi prąd bo gdzies przeleciał rachunek.

Ale to chyba nie jeden?

> Dzwonie.
> - Dlaczego mnie panstwo nie powiadomili.
> - Wysłalismy pismo.
> - Poleconym?
> - Nie, zwykłym.
> - No to nie dotarło.

Wiekszosc zwykłych dociera, ale wiadomo - gwarancji nie ma.

> [...]
> - Nie mamy zadnego. Dlatego proba wysłania okazała sie nieskuteczna.
>
> I prezesi z nadania partyjnego w takich firmach zarabiaja miesiecznie

Mnie sie kiedys marzyło zostać dyrektorem wodociągów.
Odciął bym takim wodę, i "nie mamy w systemie płatnosci od panstwa".
"to niech prezes przyjdzie do BOK z dowodem osobistym i potwierdzeniem
przelewu".

J.

Robert Tomasik

Feb 7, 2024, 12:57:05 PMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 17:59, Budzik pisze:
> I prezesi z nadania partyjnego w takich firmach zarabiaja miesiecznie
> tyle co ja rocznie.
> Nosz kurwa...

Dlatego ograniczyłem się do napisania tu. To czasem trudno komentować.
Mam nie odparte wrażenie, że kiedyś oni sami sobie pobierali tę kasę z
rachunku. i chyba t6ę funkcjonalność wyłączyli.
--
(~) Robert Tomasik

Robert Tomasik

Feb 7, 2024, 12:58:10 PMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 18:10, io pisze:
> Email do domu, niech ktoś w domu czyta i płaci 🙂

Oprogramować, ze jak przyjdzie, o ma się wydrukować na drukarce :-)
--
(~) Robert Tomasik

Zbynek Ltd.

Feb 7, 2024, 5:52:31 PMFeb 7
Monika Głowacka napisał(a) :
Odkurzacz w stacji ładowania?

Marcin Debowski

Feb 7, 2024, 6:48:24 PMFeb 7
MZ błędne postrzeganie sprawy. Dokumentem (dowodem w sprawie) jest to co
sąd uzna za taki dowód, a ma tu dużą dowolność. Niekoniecznie oznacza
to, że nienotarialny czy niepodpisany epaupem jest g. warty. Trudniej
coś tu będzie dowodzić, ale jest to możliwe. W końcu ustne umowy też
istnieją i są jak najbardziej prawnie wiążące.

No chyba, że z jakiejś umowy lub przepisów wynika konieczność konkretnej
formy oświadczenia woli czy innych atrakcji.

--
Marcin

Robert Wańkowski

Feb 7, 2024, 7:11:11 PMFeb 7
W dniu 07.02.2024 o 18:28, J.F pisze:
> Ale to chyba nie jeden?

W ENEA wystarczy jeden. W umowie jest 30 dni, w praktyce w dniu
płatności następnego (60 dni).

Robert

Budzik

Feb 11, 2024, 8:00:02 AMFeb 11
> [...]

> komentować. Mam nie odparte wrażenie, że kiedyś oni sami sobie
> pobierali tę kasę z rachunku. i chyba t6ę funkcjonalność

Jak im na to pozwoliłes to pobierali.
To sie nazywało polecenie zapłaty czy jakos tak.

Ale ja tylko wskazuje na poziom niekompetencji i bezczelnosci
jednoczesnie.

Niestety to nie tylko w ZE...

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć