Czy czesc kosztow I komunii mozna odliczyc od podatku?

1 view

ąćęłńóśźż

Nie mam na myśli kosztów prywatnych jak strój i przyjęcie dla dawno niewidzianej rodziny (okazja spotkania podobna do weseli, świąt,
pogrzebów), lecz opłatę ("składkę"):
(nie mam nic przeciw opłatom, pytanie jest podatkowe czy i co można ująć jako darowiznę na cele kultu religijnego)

"Wyliczona już została składka na potrzeby organizacji uroczystości komunijnej.
Wszystkie koszty liczone są wspólnie na 3 (godz.10) i 4 (godz.12) turę.
Obejmuje ona:
oprawa muzyczna (organista + schola) - 500 zł
kwiaty (dekoracja przy ołtarzu i dekoracja ławek) - 2500 zł
sprzątanie kościoła - 500 zł
pamiątki dla dzieci (różaniec, ikonka, pamiątka a la dyplom, ewangelia w wydaniu kieszonkowym) - ok. 3500 zł
intencja mszalna - 700 zł
dar dla kościoła (proboszcz ma coś wybrać i zakupić za daną kwotę) - 3500 zł
prezenty dla księży i pani katechetki (zestawy herbaciane z miodami) - ok. 600 zł

Składka na 1 dziecko to 170 zł.
Bardzo proszę o wpłatę do piątku"

J.F

On Tue, 25 Apr 2023 11:40:05 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
> (nie mam nic przeciw opłatom, pytanie jest podatkowe czy i co można ująć jako darowiznę na cele kultu religijnego)

Prawie wszystko?

Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

> [...]
> Obejmuje ona:
> oprawa muzyczna (organista + schola) - 500 zł
> kwiaty (dekoracja przy ołtarzu i dekoracja ławek) - 2500 zł

ksiadz za sprzątanie płaci, czy sprzątają wierni zgodnie z
grafikiem/społecznie?

> pamiątki dla dzieci (różaniec, ikonka, pamiątka a la dyplom, ewangelia w wydaniu kieszonkowym) - ok. 3500 zł

no, tu bym sie zastanowil, ale skoro ksiadz przyjmie darowizne i
postanowi tak ją wydać ... to chyba jego sprawa, darowizna była :-)

> intencja mszalna - 700 zł
> dar dla kościoła (proboszcz ma coś wybrać i zakupić za daną kwotę) - 3500 zł

A dary z poprzednich komunii widać ?

> prezenty dla księży i pani katechetki (zestawy herbaciane z miodami) - ok. 600 zł
>
> Składka na 1 dziecko to 170 zł.

J.

Robert Tomasik

W dniu 25.04.2023 o 15:27, J.F pisze:
> Prawie wszystko?
> Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
> odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

Religia w szkole chyba nie jest obowiązkowa.

> [...]
> no, tu bym sie zastanowil, ale skoro ksiadz przyjmie darowizne i
> postanowi tak ją wydać ... to chyba jego sprawa, darowizna była :-)

Pytanie, kto to zbiera, bo z rozpiski wnoszę, ze skoro są pieniądze dla
księdza, to nie ksiądz. Tu widzę "słabe ogniwo" tego przedsięwzięcia.
Top jest po prostu taka składka, jakbyśmy się zbierali "na piwo". Wydaje
mi się, że nie jest w żaden sposób unormowane w prawie.
--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 25.04.2023 o 11:40, ąćęłńóśźż pisze:
> nie mam nic przeciw opłatom, pytanie jest podatkowe czy i co można ująć
> jako darowiznę na cele kultu religijnego
Moim zdanie nie można, bowiem to nie jest darowizna na cele kultu
religijnego. Przecież nie przekazujesz jej kościołowi, tylko jakiemuś
"komitetowi organizacyjnemu".
--
Robert Tomasik

cef

W dniu 2023-04-25 o 15:27, J.F pisze:

> Prawie wszystko?
>
> Ale ... skoro to przedmiot szkolny, to czy nie ma mozliwosci
> odliczenia po tej linii, w koncu wydatek obowiązkowy :)

Konkretnie jaka to linia podatkowo?

J.F

No wlasnie nie wiem, ale tak mi sie wydaje, ze do szkoły musze cos
dopłacic, to powinna być na to ulga podatkowa

Na komitet rodzicielski nie ma, na komputer i internet do zdalnego
nauczania na było ...

J.

J.F

Mozesz kiedzu przekazac, na cele kultu ...

J.

J.F

On Tue, 25 Apr 2023 16:15:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

> Religia w szkole chyba nie jest obowiązkowa.

Ale tez nie zajęcia pozalekyjne ..

> [...]
> Top jest po prostu taka składka, jakbyśmy się zbierali "na piwo". Wydaje
> mi się, że nie jest w żaden sposób unormowane w prawie.

No owszem, ale ... komitet rodzicielsko-komunistyczny?
Moze i łatwo znalezc aktywistow.

Czy jednak jakas rada parafialna ... a to juz wyglada na organ
koscielny :-0

Ale przeciez wystarczy, aby skladke wplacic na konto parafii, i
odpowiednio zatytułowac :-)

J.

Robert Tomasik

W dniu 25.04.2023 o 22:16, J.F pisze:
> [...]
> wyglada na organ koscielny :-0 Ale przeciez wystarczy, aby skladke
> wplacic na konto parafii, i odpowiednio zatytułowac 😄

Mało kto będzie wpłacał. Choć powiedzmy komitet może tak zrobić i sobie
sam od podatku odliczyć. Mnie ogólnie te wszystkie rozliczenia
okołoszkolne zawsze z lekka wkurzały. Ale to temat na dłuższa dyskusję i
akurat z Kościołem Katolickim mało powiązany.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 25.04.2023 o 22:08, J.F pisze:
> Mozesz kiedzu przekazac, na cele kultu ...
Ale chyba tego odliczyć nie można. Nigdy tego nie zgłębiałem.
--
Robert Tomasik

ąćęłńóśźż

Czy naprawdę musisz wyskakiwać z każdej lodówki???
MUSISZ???

-----
> "Robert Tomasik" wrote

J.F

Odliczenie darowizny na cele kultu funkcjonuje.

Ksiedzu czy parafii przekazane, na cel organizacji uroczystosci
religijnej, to chyba sie kwalifikuje "na cele kultu"? :-)

Gorzej jakby ktos zgłebił kosztorys ... prezenty dla księży i
katechetki chyba sie niezbyt kwalifikują ... choc jak papież
przyjezdza, to prezenty przyjmuje kultowo :-)

Ale czy ksiadz sie musi rozliczac jak pieniądze wydał?
Najwyzej zamiast zestawów herbacianych sie kupi wino mszalne, to juz
nikt sie nie bedzie mogł przyczepic :-)

J.