KSEF demo jakie opinie?

Krzysztof 'kw1618'

Jan 16, 2024, 3:23:16 PMJan 16
Czy ktoś z Was już logował się do DEMO KSeFu ?
Jakie wrażenia?
Jakie opinie?

cef

Jan 16, 2024, 4:53:04 PMJan 16
W dniu 2024-01-16 o 21:23, Krzysztof 'kw1618' pisze:
> Czy ktoś z Was już logował się do DEMO KSeFu ?
> Jakie wrażenia?
> Jakie opinie?

Wrażenia z kontaktu z Ksef mam takie,
że nawet nie wiem co zrobiłem tam.

Krzysztof 'kw1618'

Jan 17, 2024, 1:26:05 AMJan 17
W dniu 2024-01-16 o 22:53, cef pisze:
Moje wrażenie jest takie, że bardzo dużo jest tam różnych rubryk. Jako
wystawiający sporadycznie jakąś fakturę, nie miałem pojęcia, że jest
tyle opcji, ale domyślam się, że to wszystko było, i są podatnicy,
którzy korzystają z tego co tam jest do zaznaczania.
I jeszcze jedno, najprostsza faktura, gdzie firma firmie sprzedaje towar
lub usługę, jest tak nazwana, że trzeba długo się domyślać, czy to jest
ta opcja, czy jednak ta druga czy piąta.

cef

Jan 17, 2024, 4:55:30 AMJan 17
W dniu 2024-01-17 o 07:26, Krzysztof 'kw1618' pisze:
Od wielu lat formę moich faktur wymuszają a to urzędy celne
a to wymagania do jpk i zawsze robiłem tak, żeby dokument dla odbiorcy
zawierał te dane, których on oczekuje i był dla niego czytelny.
Jednak ze względu na te cudactwa w naszych systemach podatkowych
format mojej faktury wymaga załaczników, bo nie będę klepał 300 pozycji
do systemu. Ja wlazłem tam, rozejrzałem się i stwierdziłem, że obłsuże Ksef
przez program księgowy tak jak obsługuję jpk
(a klientowi wyślę i tak fakturę mailem - bo mam głównie zagranicznych
odbiorców)
Obawiam się, że cała ta platforma zawiesi się już w obliczu użycia
podpisu elektronicznego. A winę za zamieszanie (burdel organizacyjny,
byc może kary dla podatników, wzrost cen obsługi księgowej dla
przedsiębiorców) i tak poniesie Tusk...

Adam

Jan 17, 2024, 6:05:36 PMJan 17
Dnia Wed, 17 Jan 2024 10:55:28 +0100, cef napisał(a):

> [...]
> Jednak ze względu na te cudactwa w naszych systemach podatkowych
> format mojej faktury wymaga załaczników, bo nie będę klepał 300 pozycji

Ja u swoich klientów przygotowuję struktury w XML i w ten sposób wymieniają
się fakturami. Plik w PDF jest teżgenerowany, ale tylko w celu wizualizacji
faktury, aby ewentualnie skontrolować poprawność.

Problemy bywają z fakturami, na których należy umieszczać np. świadectwa
pochodzenia, "paszporty", terminy, certyfikaty, partie produkcji, ważności
atestów, gramatury i czasem jeszcze kilkanaście innych pierdół.
Natomiast faktury po kilkaset pozycji to nie jest jakaś ogromna rzadkość, w
okresie zatowarowania (np. środki ochrony roślin lub nawozy) to dośćczęsto
zdarzają się takie kobyły.

Wpisanie z palca takiej faktury to kilka godzin, stąd przyjęło się robić to
elektronicznie, co trwa sekundy i eliminuje pomyłki.

> [...]
> przez program księgowy tak jak obsługuję jpk
> (a klientowi wyślę i tak fakturę mailem - bo mam głównie zagranicznych

Nie korzystasz z EDI/ECOD?

> [...]
> podpisu elektronicznego. A winę za zamieszanie (burdel organizacyjny,
> byc może kary dla podatników, wzrost cen obsługi księgowej dla

Jeszcze nie przyglądałem się KSEF. Systemy, które obsługuję, mają obsługę
tego wynalazku już od pewnego czasu, więc tylko wrzuca się certyfikat i
token.
Ale mam wrażenie, że KSEF to jakby wynaleziony na nowo ogryzek z systemu
EDI/ECOD który jest w Europie i Polsce już od blisko 30 lat.
W tym właśnie systemie firmy najczęściej wymieniają się fakturami.

--
Pozdrawiam.

Adam

cef

Jan 18, 2024, 2:25:31 AMJan 18
W dniu 2024-01-18 o 00:05, Adam pisze:

> Ja u swoich klientów przygotowuję struktury w XML i w ten sposób wymieniają
> się fakturami. Plik w PDF jest teżgenerowany, ale tylko w celu wizualizacji
> faktury, aby ewentualnie skontrolować poprawność.

Ja też przygotowuję w xml, bo tak mi najwygodniej poukładać,
kontrolować sumy, pozycje itd.

> [...]
>
> Wpisanie z palca takiej faktury to kilka godzin, stąd przyjęło się robić to
> elektronicznie, co trwa sekundy i eliminuje pomyłki.

Raz ją trzeba wygenerować - te iles pozycji, a że ileś lat temu jak przy
odprawie celnej zaczęto każdą część traktować osobno,
to przeszedłem na fakturowanie kompletów części wg nr zamówienia.
I klient ma ma fakturze jedną pozycję czy dwie i załacznik w pdf z
setkami pozycji.
I tak samo zrobiłem do programu do fakturowania, którego używam jedynie
do wystawienia faktury (na wypadek gdyby zażądano pliku jpk-faktura)
a z całej reszty programu - magazyny, stany, kasy w ogóle nie korzystam,
bo nie są to przydatne informacje i na wprowadzanie danych, żeby to
pokazało cokolwiek sensownego zmranowałbym pół zycia. Wystarczy jak na
raz na rok zrobię taki dopasowany do stanu remanent.

> Nie korzystasz z EDI/ECOD?

Jeśli odbiorca korzystałby z systemów umozliwiających transfer danych z
pliku faktury,
to mógłbym mu to kliknąć, ale nawet Ci najwięksi moi klienci nie
korzystają z tego.
Mają jakieś swoje własne systemy. Czasami jak jest więcej pozycji, to
żeby ułatwić sobie pracę wymieniamy się plikami w xml, ale to tylko tyle
ułatwień.

> Jeszcze nie przyglądałem się KSEF. Systemy, które obsługuję, mają obsługę
> tego wynalazku już od pewnego czasu, więc tylko wrzuca się certyfikat i
> token.

Sam podpis też się jakoś strukturalnie zmieniał (wymagane były jakieś inne
dane wewnątrz i sposób szyfrowania czy coś tam było zmieniane) i wtedy
większość
platform urzedowych nie nadążała za tymi zamianami i nie dało się nic
zrobić podpisem
kwalifikowanym a zaufany profil klikał to. Tak było przez jakiś czas np
w UDT czy BDO.
Na podatkowym mf.gov tez coś nie działało, w okresie kiedy potrzebowałem
skorzystać,
potem naprawili.

> Ale mam wrażenie, że KSEF to jakby wynaleziony na nowo ogryzek z systemu
> EDI/ECOD który jest w Europie i Polsce już od blisko 30 lat.
> W tym właśnie systemie firmy najczęściej wymieniają się fakturami.

Jakoś się nawet nie otarłem o te rozwiązania, choć wiem, że są.
Może nie dla maluczkich.

Monika Głowacka

Jan 18, 2024, 6:54:17 AMJan 18
To jak to będzie? Jeśli będę kupowała na fakturę firmie coś w sklepie,
to podam NIP, a faktura będzie w KSeF? Wydrukują mi to?

A paragony z NIPem do 400ileśtam? Teraz od razu mam, idę do księgowej i
mi oddaje pieniądze, a jak wejdzie KSeF?

Krzysztof 'kw1618'

Jan 19, 2024, 2:53:37 PMJan 19
W dniu 2024-01-16 o 21:23, Krzysztof 'kw1618' pisze:
> Czy ktoś z Was już logował się do DEMO KSeFu ?
> Jakie wrażenia?
> Jakie opinie?

Pojawiły się komunikaty medialne, że w KSeF są jakieś krytyczne błędy,
więc termin wdrożenia 1.lipca będzie przesunięty.

J.F

Jan 22, 2024, 6:06:15 AMJan 22
Czyzby efekt masowego testowania?

J.