Odsetki od spłaty podatku w kilku ratach

1 view

Adam

Witajcie.

Taki problem: brak całej kwoty na zapłacenir VAT.
Klient płaci częściowo w terminie, później w kolejnych 2 lub 3 krokach.

Jest jakiś kalkulator do wyliczenia odsetek do tego typu spłaty?

--
Pozdrawiam.

Adam

J.F

On Thu, 5 Oct 2023 10:29:29 +0200, Adam wrote:
> Taki problem: brak całej kwoty na zapłacenir VAT.
> Klient płaci częściowo w terminie, później w kolejnych 2 lub 3 krokach.
>
> Jest jakiś kalkulator do wyliczenia odsetek do tego typu spłaty?

Odsetki ustawowe, ale w przypadku CIT to jakos wyjątkowo niekorzystnie
US liczy (dwa dni spóżnienia, a licza za cały rok),
ciekawe jak to przy VAT wychodzi ..

J.

Adam

Ok, odsetki ustawowe.

Ale jak policzyć, jeśli przykładowo VAT do 25 maja był 5000 do zapłaty, z
czego zapłacono 1200, 12 czerwca poszło 1500, 28 czerwca kolejne 1000.
Resztę klient spłaca 10 lipca - ile?
Liczyć odsetki od sum częściowych z ich datami?

--
Pozdrawiam.

Adam

J.F

Tak mi chodzi po głowie, ze 12 czerwca to oni liczą "należalo sie do
dzis 50zl odsetek od zaleglosci 3800, obywatel te 50zl wplacil,
a 1450 ksiegujemy na splate zagleglosci głownej".
28 czerwca podobne przeliczenie dla zaleglosci juz tylko 2350, itd.

Ale czy oni dokladnie tak liczą ... moze jednak spytac w US ile im
wychodzi ...

J.

Adam

Spytać można, podadzą kwotę. Zresztą w tym u.s. siedzą sympatyczne i
komunikatywne osoby.
Ale mi chodzi o algorytm, a to już może być poza wiedzą osoby z u.s. - ale
popytać trzeba - za to się nie płaci ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Robert Tomasik

W dniu 05.10.2023 o 14:41, J.F pisze:

> [...]
> 28 czerwca podobne przeliczenie dla zaleglosci juz tylko 2350, itd.
> Ale czy oni dokladnie tak liczą ... moze jednak spytac w US ile im

Na pewno tak się liczy przy cywilnych rozliczeniach. Zdaje się, ze przy
skarbowych też.

--
(~) Robert Tomasik