Wezwal do zmiany rezimu

Kostek

O wywieranie presji na ONZ i jej misje rozbrojeniowa w Iraku oskarzyl
prezydenta USA George'a W. Busha i jego administracje byly inspektor
rozbrojeniowy Scott Ritter. W swej najnowszej ksiazce zarzucil on Bushowi
preparowanie pretekstów do wywolania wojny z irackim rezimem i zaapelowal o
"zmiane rezimu w USA" w czasie nastepnych wyborów.
Scott Ritter w zaprezentowanej w poniedzialek w Nowym Jorku swej najnowszej
ksiazce zaatakowal prezydenta USA George'a W. Busha, ONZ i jej sekretarza
generalnego Kofi Annana, a takze szefa misji rozbrojeniowej ONZ w Iraku
Hansa Bliksa. Na konferencji prasowej w siedzibie ONZ Ritter akcentowal
znaczenie misji ONZ w Iraku, podkreslajac, iz inspektorzy robili tam "dobra
robote".
Ritter, który byl inspektorem w Iraku niemal przez 7 lat (w latach
1991-1998), zarzucil Bushowi dokonanie bezprawnego, opartego na falszywych
argumentach ataku na Irak i zaapelowal o "zmiane rezimu w USA" w czasie
nastepnych wyborów. Annanowi zarzucil natomiast "brak odwagi, by
przeciwstawic sie Bushowi", a bylego szefa misji inspekcyjnej Hansa Bliksa
nazwal - z tego samego powodu - "moralnym i intelektualnym tchórzem".
Ritter powiedzial, ze napisal swa ksiazke, zatytulowana "Sprawiedliwosc
Pogranicza - bron masowej zaglady i bushowanie Ameryki", przede wszystkim po
to, by ludzie poznali fakty o sprawie irackiej. Zdaniem Rittera, Waszyngton
nigdy nie chcial, by inspektorzy ONZ doprowadzili do konca swa misje w
Iraku. - W polityce USA wobec Iraku nigdy nie chodzilo o rozbrojenie.
Motorem dzialan bylo obalenie rezimu - odsuniecie od wladzy Saddama
Husajna - twierdzi byly inspektor. Zdaniem Rittera, nie ma zadnych dowodów
na to, by Irak posiadal, produkowal lub ukrywal bron atomowa, chemiczna czy
biologiczna.
W czasie gdy Ritter byl jeszcze inspektorem ONZ w Iraku, Bagdad oskarzyl go
o szpiegowanie na rzecz USA, a takze izraelskiego wywiadu wojskowego.
JS, PAP, Reuters

kasandr@

"Kostek" <kos...@mail.com.ne> wrote in message

> [...]
> Hansa Bliksa. Na konferencji prasowej w siedzibie ONZ Ritter akcentowal
> znaczenie misji ONZ w Iraku, podkreslajac, iz inspektorzy robili tam

Ciekawe czy Saddam płacił mu dniówkę czy ryczałtem???

--
Kasandr@
"Ten dzień jest wyjątkowy, bo jest pierwszy z tych które mi jeszcze

podatnik

Użytkownik "kasandr@" <dz1...@yahoo.com> napisał w wiadomości

Czyli udowodniles ze Saddam wciaz zyje ...

Pozdrawiam,
Grzegorz

hazz

"kasandr@" wrote:

Raczej nie Saddam ale Panowie z MOSAD'u. Szczerze powiedziawszy na calej
awanturze
Irackiej stracily glownie dwa kraje Arabia Saudyjska i Izrael, teraz bedziemy
patrzec
izraelscy Zydzi usiluja uwalic Busha.

Pozdrawiam!
hazz