Zysk z dotacji unijnych np. w 2016 roku to _6,6%_ Budżetu Polski

_Master_

https://steemit.com/polish/@lokibalboa/unia-europejska-pobiezny-bilans-zyskow-i-strat

"W 2016 roku w całkowitym bilansie otrzymaliśmy z Unii Europejskiej
42,935 mld złotych w formie dotacji. Kwota ta została rozdysponowana na
różne projekty, przykładowo na politykę spójności lub wspólną politykę
rolną.

W tym samym czasie musieliśmy również zapłacić składkę członkowską w
kwocie 19,168 mld złotych. Ogólny bilans to 23,766 mld złotych na plus.
Bardzo ładny wynik można powiedzieć. Ale ile to jest tak naprawdę dla
38-milionowego kraju? Jak kwota niespełna 23,8 mld złotych koresponduje
z całkowitym budżetem naszego kraju w tamtym czasie?
Budżet w 2016 roku wyniósł 360,843 mld złotych po stronie wydatków.
Oznacza to, że nasz budżet w ~6,59% opierał się na środkach unijnych.
Dużo i niedużo za razem jak się spojrzy wyłącznie na udział procentowy.
Teraz chcę przedstawić wam wg mnie najciekawsze zestawienie.

Ponieważ Polski rząd rokrocznie uchwala swój budżet z deficytem, to
obsługa naszego zadłużenia kosztuje. I to nie mało. W 2016 roku, koszt
obsługi długu publicznego wyniósł 32,1 mld złotych. Czyli jak na to
spojrzeć obiektywnie, więcej wydajemy w samych odsetkach od zadłużenia,
niż dostajemy z Uni „na czysto” po odliczeniu składki członkowskiej…
Dlaczego się tak przyczepiłem długu publicznego? Ponieważ, aby móc
skorzystać z dotacji, musimy mieć spory wkład własny do inwestycji.
Wkład własny zazwyczaj jest pokrywany z kredytów, więc koło się zamyka –
dotacje napędzają nasze zadłużenie."

Runt

W dniu 2021-09-23 o 15:57, głąb* _Master_ pisze:
/... bełkot - przekaz do elektoratu PiS/

> "dotacje napędzają nasze zadłużenie."
takie są koszty "okupacji brukselskiej"! ;-)))
genialne! jeżeli komuś daję prezent to go zadłużam.
lenin by tego nie wymyślił! ;-)))

dotacje do twojej unijnej kozy cię zadłużają, ale masz dymanko za
darmochę! czyli bilans na zero! ;-))

wspaniale się żyje pod "okupacją" w 2021 (5 lat później!) ;-))))

--
Runt

* - "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...

> https://steemit.com/polish/@lokibalboa/unia-europejska-pobiezny-bil
Co proponujesz? Krytykujac ten rzad który niesamowicie zmniejszył
inwestycje, postulujesz aby zmiejszyc je jeszcze bardziej?
Nie jestem miłosnikiem załuzania sie ale jeżeli jakies moge
zaakceptować to tylko własnie takie inwestycyjne. Wyciałbym cała
reszte.

Naprawde trzeba byc toba zeby w slepym widzie krytycznosci wszystkiego
co nie nasze, narodowe, w ten sposób spojrzec na inwestycje...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

_Master_

Ty chyba matematyki nie miałeś w szkole.

6 procent całego budżetu Polski to był zysk na koncie z dotacji unijnych
w 1016 roku. A przecież rosniemy w UE i te procenty raczej maleją.
Możemy pominąć kwestie niepieniężne aby było Ci łatwiej.

Podaj inny (lepszy dla UE) przykład to się posmiejemy ;-)

_Master_

W dniu poniedziałek-27-września-2021 o 12:00, Budzik pisze:
> [...]
>
> Naprawde trzeba byc toba zeby w slepym widzie krytycznosci wszystkiego
> co nie nasze, narodowe, w ten sposób spojrzec na inwestycje..

Proponuję myśleć i przywiązywać proporcjonalną wagę do zysków
pieniężnych z pobytu z UE. 6% BUDŻETU.

Polacy ze swojej kasy nie inwestowali?

Tylko w mediach i na tablicach te kwoty pomnożono do potęgi entej.

I lemingi paczą i ślepia im wybałuszają DOTACJE UNIJNE

Żałosne

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...
Załosne to sa twoje manipulacje sugerujace ze ten zysk pieniezny jest
jedynym.

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Zenek Kapelinder

Rząd nie jest od inwestowania a od stwarzania warunków żeby były korzystne dla inwestorów. Oczywiscie w strategicznych sektorach rząd może mieć pakiety większościowe ważnych przedsiębiorstw żeby je mieć pod kontrolą. W PRL rząd był największym inwestorem. I wyszedł wtedy kryzys który zakończył się bankructwem Polski. Poza tym jak sobie wyobrażasz inwestowanie w Polsce w przemysł jak skończyli się robotnicy. Ogólnie masz talent do zajebania jak chory w kubeł. Kiedyś wodę chciałeś oszczędzać ale nie wiedziałeś jak i po co. Przed wodą wyartykułowałes ze praca kuriera nie jest latwa. Jak bys napisał że nie jest lekka bo na jesieni jest mnóstwo opon do wniesienia na czwarte piętro to bym się zgodzil. W historii świata nigdy na tragarzy nie szly najwybitniejsze jednostki. Z reguły były to silne przyglupy którym ktoś musiał organizować pracę. Teraz że rząd nie inwestuje. Jeśli nie jesteś w stanie obronić tego co napisałeś to po co piszesz?

Runt

W dniu 2021-09-28 o 00:51, kanalia* Zenek Kapelinder pisze:

> Rząd nie jest od inwestowania a od stwarzania warunków żeby były korzystne dla inwestorów. Oczywiscie w strategicznych sektorach rząd może mieć pakiety większościowe ważnych przedsiębiorstw żeby je mieć pod kontrolą. W PRL rząd był największym inwestorem. I wyszedł wtedy kryzys który zakończył się bankructwem Polski. Poza tym jak sobie wyobrażasz inwestowanie w Polsce w przemysł jak skończyli się robotnicy. Ogólnie masz talent do zajebania jak chory w kubeł. Kiedyś wodę chciałeś oszczędzać ale nie wiedziałeś jak i po co. Przed wodą wyartykułowałes ze praca kuriera nie jest latwa. Jak bys napisał że nie jest lekka bo na jesieni jest mnóstwo opon do wniesienia na czwarte piętro to bym się zgodzil. W historii świata nigdy na tragarzy nie szly najwybitniejsze jednostki. Z reguły były to silne przyglupy którym ktoś musiał organizować pracę. Teraz że rząd nie inwestuje. Jeśli nie jesteś w stanie obronić tego co napisałeś to po co piszesz?

buhahhahahhahahhahahahhahahahahaa! co za bełkot.

wciąż cierpisz na kompleks małego członka?

wynoś się z p.s.p. W O N !!!

Zenek Kapelinder

Idź pizdziak vel runt dziura w dupie przodem. Panie przodem. I ojca po jajach nie kop jak łapę do szczania podnosi.

_Master_

W dniu poniedziałek-27-września-2021 o 23:00, Budzik pisze:
> Załosne to sa twoje manipulacje sugerujace ze ten zysk pieniezny jest
> jedynym.

Gdybyś umiał czytać to wiedziałbyś że same liczby to jedno
(choć w porównaniu z budżetem Polski wyglądają dość miernie)
a zyski z dostępu do rynku, zyski z inwestycji, dostępu do
technologii... To drugie.

A jest jeszcze trzecie bardziej polityczno globalne.
zacofana Polska oddana w jasyr Rosji to moralny wyrzut sumienia.
Nie musieli by teraz wspierać i dotować żeby prowadzić normalne interesy
z sąsiadem.

Zyski zachodu i jego firm z wejścia Polskie do UE przewyższają te marne
srebrniki do których na tablicach przy drogach modlą się eurofile.

To tyle w temacie innych zysków niepieniężnych o których zacząłeś pisać.

W końcu takie pojęcie wypłynęło z Twojej klawiatury.
BRAWO BRAWO ;-)

Budzik

> [...]

> (choć w porównaniu z budżetem Polski wyglądają dość miernie)
> a zyski z dostępu do rynku, zyski z inwestycji, dostępu do

Gdybyś umiał czytać to byś wiedział ze dokładnie to napisalem powyzej.

> A jest jeszcze trzecie bardziej polityczno globalne.
> zacofana Polska oddana w jasyr Rosji to moralny wyrzut sumienia.
> Nie musieli by teraz wspierać i dotować żeby prowadzić normalne
> interesy z sąsiadem.

I dlatego lepiej byłoby nam poza ue. Ty to jestes geniusz po prostu :)

> Zyski zachodu i jego firm z wejścia Polskie do UE przewyższają te
> marne srebrniki do których na tablicach przy drogach modlą się
> eurofile.

Dlaczego tak jest?
BO TAK! Bo master tak poweidział zeby pokazac ze unia jest zła! Brawo!

I wzajemnie!

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Budzik

Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...

> [...]
> organizować pracę. Teraz że rząd nie inwestuje. Jeśli nie jesteś w
> stanie obronić tego co napisałeś to po co piszesz?

Dziekuje ci za ta kolejna porcje truizmów i kolejny przykład kultury
dyskusji wyniesionej z domu.
Pozdrawiam serdecznie.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

_Master_

W dniu wtorek-28-września-2021 o 14:59, Budzik pisze:
> I dlatego lepiej byłoby nam poza ue.

Po przeliczeniu i pomyśleniu nie można dać sobą POMIATAĆ

_Master_

W dniu wtorek-28-września-2021 o 14:59, Budzik pisze:
> Gdybyś umiał czytać to byś wiedział ze dokładnie to napisalem powyzej.

Chwila CWANIACZKU.
Napisałeś że coś takiego istnieje dopiero jak porównałem
zysk z dotacji unijnych do Budżetu Polski.

Dla przypomnienia: 6,6% (w 2016 r.)

Jesteś Manipulantem i kłamliwą szują. ;-)

Wielokrotnie posiłkowałeś się czystym stanem konta po rozliczeniu
dotacji. Przedstawiałeś to jako OGROMNE sumy które wpłynęły na dobrobyt.

Teraz kiedy nawet naukowcy odważają się na obliczenia CAŁOŚCIOWE (ułomne
może subiektywne ale CAŁOŚCIOWE) raptem pasuje Ci narracja o zyskach
NIEMATERIALNYCH.

I CIACH Na tym się przejechałeś

Warto było dociągnąć wątek do tego momentu ;-)

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...

> Po przeliczeniu i pomyśleniu nie można dać sobą POMIATAĆ

Jak to ktos celnie podsumował ostatno - dobrze ze wielka brytania
wstała z kolan wychodzac z uni.
Bo teraz beda musieli isc pieszo...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...

> Chwila CWANIACZKU.
> Napisałeś że coś takiego istnieje dopiero jak porównałem
> zysk z dotacji unijnych do Budżetu Polski.
>
> Dla przypomnienia: 6,6% (w 2016 r.)
>
> Jesteś Manipulantem i kłamliwą szują. ;-)

Skoncz juz z tymi projekcjami...

> Wielokrotnie posiłkowałeś się czystym stanem konta po rozliczeniu
> dotacji. Przedstawiałeś to jako OGROMNE sumy które wpłynęły na
> dobrobyt.

Poprosze o konkretne linki bo nigdy tak nie myslałem wiec trudno by mi
było pisać o tym tak liniowo.

> [...]
> o zyskach NIEMATERIALNYCH.
>
> I CIACH Na tym się przejechałeś
>
> Warto było dociągnąć wątek do tego momentu ;-)

Mam wrazenie ze dyskutujesz z własnymi urojeniami i na ich koncu
obwieszczasz sukces.
Syndrom 27:1? ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Runt

_Master_

W dniu środa-29-września-2021 o 06:59, Budzik pisze:
> Jak to ktos celnie podsumował ostatno - dobrze ze wielka brytania
> wstała z kolan wychodzac z uni.
> Bo teraz beda musieli isc pieszo...

To dziwny kraj ;-)

Każdy kraj jest inny.

Napisz Mistrzu jakich to pracowników zabraknie w Polsce po wyjściu z UE? ;-)

To już chyba Błaszczak szybciej by wyprowadził na ulice wojskowe cysterny?

Ci Angole to się chyba zarżnęli socjalem ;-)

Uwaga. PiS idzie w tym kierunku (cały świat idzie) ale skutek nie musi
być taki sam a na pewno potrwa to dojście BARDZO DŁUGO aż Tusk wygra
wybory ;-)

_Master_

W dniu środa-29-września-2021 o 06:59, Budzik pisze:
> Syndrom 27:1? ;-D

Zawsze to lepszy stosunek niż 6,6 do 100 ;-)

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...

> To dziwny kraj ;-)
>
> Każdy kraj jest inny.
>
> Napisz Mistrzu jakich to pracowników zabraknie w Polsce po wyjściu
> z UE? ;-)

W Polsce juz teraz ciezko znaleźć pracownika ale ponieważ zaciag
przychodzi ze wzschodu i z azji to raczej tu wiele by sie nie zmieniło.

> To już chyba Błaszczak szybciej by wyprowadził na ulice wojskowe
> cysterny?

Wiadomo. W koncu do szpitali tez wprowadzili wojsko dzieki czemu
mielismy 2 miesjce w zgonach... Moze bez wojska byłoby pierwsze?

Uwaga przy otwieraniu lodówki...

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

_Master_

W dniu środa-29-września-2021 o 12:59, Budzik pisze:

> W Polsce juz teraz ciezko znaleźć pracownika ale ponieważ zaciag
> przychodzi ze wzschodu i z azji to raczej tu wiele by sie nie zmieniło.

A ja napisałem coś przeciwnego? ;-)

> Uwaga przy otwieraniu lodówki...

Może wyskoczyć sędzia tsue i wymachiwać ZABEZPIECZENIEM ;-)

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...

> Zawsze to lepszy stosunek niż 6,6 do 100 ;-)

To zalezy jak ktos bardzo chce manipulowac liczbami...
Ja wole dostac mnostwo korzysci plus jeszcze prawie 7% kasy niz
przegrać z kretesem. Ale, jak to mowia - jeden woli córke a drugi
tesciowa...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Budzik

Użytkownik _Master_ Mas...@z.pl ...

> A ja napisałem coś przeciwnego? ;-)

Ty pytałes... Ale ze z teza to potwierdziłem twoje watpliwości.

> Może wyskoczyć sędzia tsue i wymachiwać ZABEZPIECZENIEM ;-)

Tobie? Zdecydowanie Tusk albo junia

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

_Master_

W dniu czwartek-30-września-2021 o 06:59, Budzik pisze:

> Ty pytałes... Ale ze z teza to potwierdziłem twoje watpliwości.

To cieszę się że wartości NIE MATERIALNE nie są Ci obce ;-)

> Tobie? Zdecydowanie Tusk albo junia

O pewnych rzeczach trzeba pisać. Jak Ktoś BEZCZELNIE KŁAMIE ŻE DZIĘKI
UNIJNYM DOTACJOM MAMY DOBROBYT to trzeba go gasić 6,6 -> 100 ;-)

Jak nam zabiorą a się nawet nie odgryziemy w składkach to i ta kto PIKUŚ
w porównaniu z tym co Polska może zrobić SAMA.
Fakt że PiS mógłby być bardziej radykalny ale dzięki takiej faktycznej
unijnej potulności ta kasa spłynie bo Niemcy umieją liczyć ;-)