PIECHOWSKI

Dirschauer

Nawiążę kontakt z osobami noszącymi nazwisko (von/de) Piechowski (Pichowski,
Piekowski itp.) lub spokrewnionymi z tą rodziną. Ród wywodzi się z
miejscowości Piechowice (Piechowitz) pod Kościerzyną w Kraju Kaszubów,
używał herbu Leliwa (Monstern) i jest licznie rozgałęziony po całej Polsce,
w Niemczech, USA i innych krajach. Będę także wdzięczny za informacje o
osobach noszących to nazwisko, o napotkanych nagrobkach itp.

Z poważaniem

Tomasz Żuroch-Piechowski

PS Oczywiście znam stronę www.piechowski.de

tyburski

Mieszkam w Lęborku (Kaszuby) Znam osobiście trzech Piechowskich (w tym dwóch
Tadeuszy, którzy nie są krewniakami)
Tyburski
Użytkownik Dirschauer <dirsc...@NOSPAM.wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bh5lfj$h1m$1...@ultra60.mat.uni.torun.pl...

Dirschauer

tyburski wrote:
> Mieszkam w Lęborku (Kaszuby) Znam osobiście trzech Piechowskich (w
> tym dwóch Tadeuszy, którzy nie są krewniakami)

Dziękuję za odpowiedź. Pewnie jeden z tych Tadeuszy to policjant? Nie znam
osobiście, ale dwukrotnie jakiś TP z Lęborka wygrywał plebiscyt na
najlepszego policjanta w Polsce. Wszyscy Piechowscy są spokrewnieni ze sobą,
tylko nie wszyscy o tym wiedzą. Tutaj znajdzie Pan mój artykuł o rodzinie
potwierdzający tę tezę:
http://www.kaszubia.com/pl/teksty/piechowscy/piechowski.pdf

Chętnie nawiążę kontakt emailowy lub inny z w/w osobami. Mój adres to:
dirsc...@NOSPAMwp.pl [trzeba wyciąć NOSPAM z adresu].

Pozdrówczi dla wszetczich Kaszebów z Laborga!

Tomasz

Wladyslaw Moskal

Panie Tomaszu,
Pana strona jest naprawde ciekawa - jest Pan historykiem ?
Czy spotkal sie Pan z nazwiskiem Brzezinski ?
Czy moglby Pan pomoc Pani z USA, ktorej przodkowie nosili
takie nazwisko? Polski, Kaszubski, Lacina i Niemiecki to
czasem za duzo dla znajacych tylko Angielski.
Pozdrawiam,
Wladyslaw

PS
Przepraszam za te pytania.. tak sie zlozylo.

Dirschauer

Wladyslaw Moskal wrote:

> Pana strona jest naprawde ciekawa - jest Pan historykiem ?

Jestem historykiem, pisze doktorat o szlachcie kaszubskiej. Stronę stworzył
mój kolega - nie ja.

> Czy spotkal sie Pan z nazwiskiem Brzezinski ?

Są Brzezińscy z Brzeźna Szlacheckiego na tzw. Gochach (subregion Kaszub,
okolice Bytowa).

> Czy moglby Pan pomoc Pani z USA, ktorej przodkowie nosili
> takie nazwisko? Polski, Kaszubski, Lacina i Niemiecki to
> czasem za duzo dla znajacych tylko Angielski.

Mogę pomóc, pod warunkiem że ktoś będzie pośredniczył. Znam angielski na
tyle, żeby sobie radzić ze zrozumieniem tekstu, ale pisać po angielsku się
nie odważam.

Pozdrawiam!

Tomasz

mar...@wytnijtopoczta.onet.pl

W elektronicznej książce telefonicznej tepsy z 1996 jest 68 osób o tym nazwisku
(z dokladnymi adresami) a w branżowych książkach pkt i pf znajdziesz następnych
kilkanaście osób prowadzących firmy .W swojej książce telefonicznej znalazłem
von Piechowskiego z Tczewa.
Mariusz

Mielcarek

> Nawiążę kontakt z osobami noszącymi nazwisko (von/de) Piechowski
(Pichowski,
> Piekowski itp.)

Czy w ramach tego "itp" mieści się również nazwisko Piechocki?

Andrzej

Wladyslaw Moskal

Witam,
i dziekuje za odpowiedz.

Jesli Pan zerknie na kopie listu do mnie, zorientuje sie
Pan gdzie jest problem. Ja nie znam niemieckiego i nie wiem
w jakiej formie taki dokument mogl byc napisany. Wiem, gdzie
to jest, ale .. nie wiem gdzie dalej szukac [ Borzyzin ?], moze
to jest Brzezno?

Z powazaniem,
dr inz Wladyslaw Moskal
Dear Wladyslaw,
Today I was able to make a copy of Franz Brzezinski and Marriane Szyca's
marriage, and I am haveing problems translating it.
I can send it to you, but this is what I can make out.
first line Jan 29, 1848
second line says Franz Brzezinski Briefen Borzyzin schafer I understand a
schafer is a shephard, Would Briefen Borzyzin, which I am not sure I am
spelling it correct be the town where he is from?
then it says Maryanna Szyca from Kielpin
Also where the wedding bands are it says Konarzsyn, which I know is the
parish, which they are married in then the word again Borzyzin.

Dirschauer

Wladyslaw Moskal wrote:
> [...]
> Also where the wedding bands are it says Konarzsyn, which I know is
> the parish, which they are married in then the word again Borzyzin.

Kaszubi na 150%!

Konarzsyn to "Konarzyny", wś parafialna, byłem tam tydzień temu.
Kielpin to Kiełpin.
Zapis "Borzyzin" jest strasznie zdefektowany, może to być Brzeźno (od
Konarzyn kilka km), ale też inna wieś musiałby ieć maę sztabową przed
oczami.

Szyca i Szuca to też typowo kaszubskie nazwiska.

W wolnej chwili napiszę coś więcej.

T.

Dirschauer

Użytkownik wrote:
> W elektronicznej książce telefonicznej tepsy z 1996 jest 68 osób o
> tym nazwisku (z dokladnymi adresami) a w branżowych książkach pkt i
> pf znajdziesz następnych kilkanaście osób prowadzących firmy .

Czy ta książka jest dostępna on-line?

Jeśli nie, to czy mógłbyś mi podesłać wynik wyszukiwania w pliku doc
ewentualnie innym, na priv?

> swojej książce telefonicznej znalazłem von Piechowskiego z Tczewa.

To mój tata, tylko nr tel. już nieaktualny.

Pozdrawiam

Tomasz

Dirschauer

Mielcarek wrote:

> Czy w ramach tego "itp" mieści się również nazwisko Piechocki?

Tutaj byłbym ostrożny. Wielu Piechockich występuje w Wielkopolsce i nie mam
dowodów że coś ich łączy z moją rodzina. Natomiast mam informację o jednej
zmianie nazwiska z Piechowski na Piechocki. Poza tym nazwiska te są na tyle
podobne fonetycznie, że istnieje możliwość takiego zapisu, sam otrzymałem
kilka druków urzędowych na nazwisko "Tomasz von Piechocki".

T.

kamil...@gmail.com

Jest w elblagy brzezinski i ska

werner zurek

Gazety > XIX wiek > Część 1
61489 (Dziennik Poznański) 1887
Synek Kazio w niedz. 14/VIII. + Cm. stary farny. Julian Piechowski z żoną (nr 186)

6708 (Dziennik Poznański) 1889
Córeczka Władzia 12/III. + Cm. stary farny. Julian Piechowski z żoną (nr 61)

Gazety > XIX wiek > Część 2
2358 (Dziennik Poznański) 1916
31/III. + Lucyan Piechowski, doktor prawa i referednariusz, 23 l., poległ na polu walki Podp. Julian Piechowski z żoną i dziećmi Niesiecki w dodatku 5 stron pisze o Piechowskich h. Monsztern

Grodzkie i ziemskie > Gniezno > Część 1
15301 (Nr. 109) 1782
Andrzej Żuroch Piechowski chorąży wojsk kor. kwituje Józefa Koszkowskiego podwojewodzego gr. radziejowskiego posesora miasta Żernik z przyl. z 3. 790 złp. z sumy większej 7. 200 złp. z kompl. spis. w Żernikach 1781.6/VIII. między zezn. i Koszk. (f. 3)

15406 (Nr. 109) 1782
Walenty Błędowski i Marianna z Lubomęskich, c. ol. Mikołaja i Jadwigi z Gablińskich małż., ona w tow. męża i syna Pawła Bł., z I i Andrzej Żuroch Piechowski chorąży wojsk kor. z II punkta sprzedaży części Giewartowa p. gn. (f. 88). Sprzedaż wedle kontr. spisanego 20/VII r. b. za sumę 9. 500 złp. (f. 88v)

15526 (Nr. 110) 1783
Andrzej Żuroch Piechowski chorąży kawalerii narodowej, s. ol. Jana i Justyny z Usztarbowskich, wedle kontr. spis. 25/VI wieś Giewartowo w p. gn. kupioną od Lubomęskich i Błędowskich sprzedaje Maurycemu Scibor Mościckiemu za 43. 000 złp. (f. 73)

15811 (Nr. 112) 1785
Andrzej Żuroch Piechowski i Joanna Wodecka wdowa po ol. Janie Żółtowskim, 2-o voto żona tegoż P-o, chorążego kawalerii narodowej, kwitują Kajetana Jarmułtę Mlickiego cześnika płockiego dziedzica Siernicza W. z 24. 000 złp. (f. 51v)

Grodzkie i ziemskie > Kcynia
3788 (Nr. 148) 1772
Jakub Żuroch Piechowski kwit. z Danielem Jeszką (f. 41)

Grodzkie i ziemskie > Nakło > Część 1
4549 (Nr. 227) 1654
N. Jan Piechowski, ol. Stanisł. syn i ol. Jana P. bp. +-go siostrzeniec rodzony, kwituje Elżbietę Krupocką wdowę po ol. Janie Lutomskim wuju rodzonym, jako zaspokojony z testam. ol. wuja (f. 179)

Grodzkie i ziemskie > Poznań > Inskrypcje > XVII/XVIII wiek
30 (Nr. 1111 I) 1686
G. Michał Piechowski s. o. Stanisł. z Zofji Lankowej, jedyny spadkob. rodziców, mianuje plentem X. Jerzego Lank prob. z Gromadna, wuja swego rodz. do spraw wsi cz. Piechowa w p. skarszew. woj. malbor. (f. 21)

9646 (Nr. 1375) 1787
Wojciech Leon Piechowski podkomorzy JKMci, plent Józefa Anastazego Łochockiego rotmistrza kawal. narod. kwit. Bonawenturę z Błociszewa Gajewskiego rotm. kaw. narod. (f. 8) z 36. 000 złp., z s. większej 130. 000 złp. z racji sced. stwa powidzkiego, dokonanego przez zezn. im. mocodawcy w Gnieźnie 1787. 5/VI (f. 8)

9809 (Nr. 1357) 1788
Wojciech Leon Ignacy Piechowski podkomorzy JKMci, s. ol. Jana Skoczka Piechowskiego cześnika żytomierskiego, z ol. Barbary Lidziąnki, Józefa Anastazego Łochowskiego rotmistrza kawal. narod. obecnego dz-a Gowartowa w p. gn. kwit. z 52. 000 z kontr. sprzed. tych dóbr między zezn. i Łochowskim (f. 349)

17630 (Nr. 1365) 1788
Wojciech-Leon-Ignacy Piechowski podkomorzy JKMci, s. o. Jana Skoczek P. cześnika żytomier. z ol. Barbary Lidzianki, wedle kontr. z 26/6 1788., Giewartowo p. gn. Józefowi Anastazemu Łochockiemu rotm. kawal. narod., s. o. Wojc. generała w. k. z ol. Anny de Kalksztyny, za 52. 000 złp., sprzed. (f. 475)

Metrykalia > Katolickie > Część 2
9820 (Pniewy)
1696.1/III. (Konin) MD. Jan Kostura x M. Anna Marszewsczanka -- MGD. Jakub Piechowski i Kaz. Pilchowski, Adam Strębowski

13098 (Stęszew)
1751.7/2. Jan Maciejewski x G. Marjanna Palczewska V. -- D. Marcin Cierniewski ekonom i GD. Józef Piechowski z Plewisk

Metrykalia > Katolickie > Część 3
21154 (Ostrowo n. Gopłem)
1849.15/1. (Popowo) G. Juljan Piechowski mł. l. 24, ekonom s. G. Karola Bogusława i Julji Cigielskiej x Ludwika Prasinowska v., l. 24, c. G. Franc. Xaw. i Eleonory z Zanieckich -- G. Ryszard trzciński Walentyn Trzciński

Metrykalia > Katolickie > Część 9
56377 (Kuchary)
1788.15/6. G. Wawrzyniec Piechowski mł., chor. wojsk kor., s. Szymona x N. i Spect. Agn. Okalińska, c. Adama O. ob. kalis. -- G. Roch Machciński ek. w Kuch., D. Paweł Koszewski