Geografia nazwisk

Zielnik

Nowe źródło pokazujące gęstość rozkładu nazwisk na mapie Polski:
http://www.moikrewni.pl/mapa/

EljotNes

czy to z danych prof.Rymuta z 2002 roku - baza PESEL?

Użytkownik "Zielnik" <zie...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

s.zagorowicz

To baza 2002

Maciej Róg

W dniu 2008-02-10 17:55, Fronczak_W pisze:

> Szkoda, że autorzy tej stronki tego nie podają. Jak dla mnie, to co najmniej
> gruby nietakt.

Nie podali, bo nie ma to znaczenia. Mapki mają tylko ściągnąć
internautów, także dosłownie (przez wyszukiwarki). I na tym ich rola
POWINNA się kończyć, bo jak dla mnie zrównanie powiatu XXX z
miejscowością XXX (podpowiedź: 2002) jest tak samo co najmniej
nieświadomym błędem.

Pozdrawiam serdecznie,
MR
--
S Z U K A M R O D Z I N Y o nazwiskach: Chałupczyński,
Chmielowiec, Kokot, Lipczak, Kozdęba, Padowicz, Rodzeń, Wojnas

EljotNes

Zgadzam się przyzwoitość nakazuje podawać, z jakiego źródła się korzysta

ktoś przecież wykonał tyle pracy a teraz inni bez zahamowań korzystają z
tego i nawet nie raczą podać, że to dzięki komuś mogą podać takie dane

a tak na własnym przykładzie mogę podać, że te dane nie do końca są
wiarygodne tz. są miejscowości/powiaty podane gdzie od dawna nie żyję nikt o
takim nazwisku i są takie, których nie podano a takie nazwisko występuje tam
od dawna

ale cóż nikt nie jest nieomylny a dane są i tak bardzo pomocne w
poszukiwaniach

Pozdrawiam wszystkich

Grzegorz Eljasiak Olsztyn

Użytkownik "Fronczak_W" <foxalW...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Szkoda, że autorzy tej stronki tego nie podają. Jak dla mnie, to co
> najmniej
> gruby nietakt.

Zielnik

Brak informacji o źródle to nie tylko nietakt i olewanie praw autorskich. Taka
informacja pozwala zainteresowanemu samodzielnie ocenić wiarygodność i błąd
danych.
Od ostatniego spisu minęło już kilka lat i błąd narasta naturalnie. Nadto wyniki
spisu obarczone są błędem. W przypadku Kowalskich czy Zielińskich utrata kilku
osób znaczy względnie niewiele. Ale dla Eljasiaków to może być już poważny
problem.

przem...@gmail.com

awchimieni