Polskie Towarzystwo Genealogiczne

Stanisław Pieniążek

Sep 24, 2004, 4:33:43 AM9/24/04
Komunikat nr.001

Informuję wszystkich zainteresowanych, że dn. 22.IX br. zawiązała się Grupa
Inicjatywna przyszłego Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

W skład tej Grupy weszli:
Jacek Cieczkiewicz, Warszawa;
Marek J.Minakowski, Kraków;
Tomasz Nitsch, Warszawa;
Adam Nojszewski, Warszawa;
Anna Sekulska, Warszawa;
Stanisław Pieniążek, Gdynia;
oraz członek korespondent,
Małgorzata Nowaczyk.

Zakładamy, że ma to być organizacja skupiająca wszystkich chętnych
genealogów. Będzie mógł do niej należeć: amator lub zawodowiec, niezależnie
od wykształcenia i pochodzenia, mieszkający w kraju i za granicą.

Rozpoczęliśmy już działania nad opracowaniem projektu Statutu i zaciągamy
informację na temat rejestracji.
Konsultujemy z prawnikami aspekty prawne rejestracji i zakresu działania
Towarzystwa.
Wszystkie wypowiedzi na listach dyskusyjnych drobiazgowo czytamy i bierzemy
pod uwagę.
Zdecydowaliśmy jednak , że samej Grupy Inicjatywnej nie będziemy w tej
chwili rozszerzać by nie wciągnąć się tylko w dyskusję. Mamy nadzieję , że w
przeciągu dwóch-trzech tygodni uporamy się ze Statutem (wymaga to
konsultacji prawnych) i 'puścimy' go do wszystkich członków założycieli pod
krótką dyskusję. Po rozważeniu i uwzględnieniu ewentualnych poprawek
powinniśmy gdzieś po upływie miesiąca rozpocząć tryb rejestracji
Towarzystwa.

Prosimy zatem o trochę spokoju i rozwagi na listach dyskusyjnych. Chcemy
wypracować charakter Towarzystwa jak najbardziej zbliżony do oczekiwań
wszystkich zainteresowanych.

Wszelkie uwagi i korespondencję w sprawie Towarzystwa a także zgłoszenia
uczestniczenia w grupie Członków Założycieli z podaniem miejsca zamieszkania
( może zaistnieć konieczność przyjazdu do Warszawy, któregoś dnia w
Październiku br.) proszę kierować na mój adres pie...@hot.pl lub
br...@hot.pl

Z upoważnienia Grupy Inicjatywnej przyszłego Polskiego Towarzystwa
Genealogicznego
Stanisław Pieniążek

Pawel Wimmer

Sep 26, 2004, 3:18:10 PM9/26/04
Użytkownik "Stanisław Pieniążek" <pie...@hot.pl> napisał w wiadomości

> Komunikat nr.001
>
> Informuję wszystkich zainteresowanych, że dn. 22.IX br. zawiązała się
Grupa
> Inicjatywna przyszłego Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

Staszku, ja uparcie podsuwam propozycję zaangażowania się wszystkich
zainteresowanych, choć trochę, w rozwój haseł genealogicznych w Wikipedii.
Byłoby to świetne źródło dla wszystkich potencjalnych genealogów, zwłaszcza
domowych. :-)
Paweł