Listy osób zabitych przez UPA?

Aska

Witam!
Czy ktoś z Was wie może czy jest gdzieś opublikowana lista osób zabitych
przez UPA podczas II wojny światowej (szczególnie teren woj. tarnopolskiego)?
Poszukuję informacji o mojej prababci Józefie Mielniczek, która została
zamordowana około 1942 roku. W sieci znalazłam wypis indeksu osób z ksiązki
pt. "Zbrodnie Nacjonalistów Ukraińskich na Ludności Cywilnej w Południowo-
Wschodniej Polsce (1942-47)" gdzie znajduje się nazwisko Mielniczek. Nie mam
jednak dostępu do tej publikacji. Jeśli ktoś ma ją w swych zbiorach i mógłby
sprawdzić czy wymieniona jest tam moja prababka byłabym bardzo wdzięczna.
Z góry dziękuję za każdą informację, która pomoże mi w poszukiwaniach.
Pozdrawiam
Aśka

Grzegorz Gołębiowski

> [...]
tarnopolskiego)?
> Poszukuję informacji o mojej prababci Józefie Mielniczek, która została

We wrocławskim Ossolineum istnieje bardzo dokładny zbiór informacji o
osobach zamordowanych w tamtych stronach w latach 1943-44. Wprawdzie zbiór
informacji nie dotyczy 1942 r., ale może będzie pomocny.
Zasoby ukryte są m.in. pod sygnaturą 16723 w Dziale Rękopisów.

Poniżej fragment wiadomości, którą opublikowałem swojego czasu na Genpolu
(http://www.genpol.com/displayarticle19.html)
" (...) Znajdują się tam wykazy osób, które zginęły z rąk band ukraińskich w
latach 1943-44. Ktoś włożył w to niemało pracy i stworzył zestawienia
zawierające imię i nazwisko (dla osób zidentyfikowanych), miejsce
zamieszkania (miejscowość), niejednokrotnie okoliczności śmierci (trafiają
się także nekrologii wycięte z lokalnych gazet).
Statystyki dotyczą następujacych województw: lwowskiego, stanisławowskiego,
tarnopolskiego, wołyńskiego i lubelskiego.(...)"

Pozdrawiam,

GG
http://golob.acn.waw.pl

Mielcarek

> Czy ktoś z Was wie może czy jest gdzieś opublikowana lista osób zabitych
> przez UPA podczas II wojny światowej (szczególnie teren woj.
tarnopolskiego)?

W czasopiśmie historyczno-publicystycznym "NA RUBIEŻY", do nabycia w
Ossolineum. Niektóre archiwalne numery można kupić w wydawnictwie (Wrocław,
ul. Oławska 2) w poniedziałki, w godzinach 10-14 (o ile dobrze zapamiętałem) .

Pozdrawiam,
Andrzej Mielcarek
- moja strona Gen.: http://republika.pl/majmm
z nazwiskami: Mielcarek, Owczarzak, Cichaszek, Stachowiak, Rataj, Makała,
Borkowski,
Rybicki, Żarczyński, Marcinkowski, Netyksza...

Aska

Serdecznie dziekuję za wskazówki :) te informacje na pewno przydadzą mi się w
odkryciu losów mojej prababki.
Pozdrawiam
Aśka

Mielcarek

> Serdecznie dziekuję za wskazówki :) te informacje na pewno przydadzą mi się
> odkryciu losów mojej prababki.

Powodzenia!

Jaki jest adres do strony internetowej indeksu osób z książki

pt. "Zbrodnie Nacjonalistów Ukraińskich na Ludności Cywilnej w Południowo-

Wschodniej Polsce (1942-47)" ?

Andrzej

Aska

Adres tej strony to: http://maxpages.com/researchtips/UPA_Murders_WWII_pg_1
Udało mi się dowiedzieć, że egzemplarz tej książki powinien (przynajmniej
teoretycznie)być w Instytucie Historii UJ. Mam zamiar się tam wybrać jeszcze
w tym tygodniu :). Jakieś zlecenia??? :)))
> [...]

> Jaki jest adres do strony internetowej indeksu osób z książki
> pt. "Zbrodnie Nacjonalistów Ukraińskich na Ludności Cywilnej w Południowo-

Marek Jerzy Minakowski

Polecam W. i E. Siemaszko, "Ludobójstwo dokonane przez nacjonalistów
ukraińskich na ludności polskiej Wołynia 1939-1945", wyd. von Borowiecky,
t.1/2
Do nabycia tu:
http://www.ksiegarnia.wysylkowa.pl/index.php?c=8&nr=250814

Coś o sprawie wiem, bo 5 osób z mojej rodziny poszło do kościoła w
Kisielinie pamiętnej niedzieli i żywi stamtąd nie wyszli...

MJM

Stanisław Pieniążek

Gołębiowski - to nazwisko (ani zbliżone) nie występuje w książce. Nie znaczy
to , że osoba (y) o takim nazwisku nie zostały zamordowane przez Ukraińskich
Nacjonalistów. W wielu przypadkach jest podane , że w takiej a takiej wiosce
banda UPA zamordowała tyle a tyle osób (bez podania nazwisk!).

Seredyński- Dnia 14.07.1944 Banda UPA zamordowała we wsi STEFKOWA, pow.Lesko
3 mieszkańców tej wsi:
1.Seredyński Władysłąw lat 46 - kolejarz
2.Sobór Eugeniusz lat 32 - młynarz
3.Sobór Józefa lat 29
więcej nazwisk Seredyński lub zbliżonych w książce nie występuje
Pozdrawiam
Stanisław Pieniążek,Gdynia

Użytkownik "Grzegorz Go3ebiowski" <grzegorzg...@acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:bqi0fj$1t23$1...@news2.ipartners.pl...

Stanisław Pieniążek

Grzegorz napisał:

> Jeśli to możliwe, czy mogłabyś zwrócić uwagę na nazwisko "Gołębiowski" i
> "Seredyński". Za wszelkie informacje będę wdzięczny.

Mam jeszcze jedną wiadomość z tamtych okolic.
Otóż w książce Przewodnik Po Miejscach Pamięci Narodowej Wijewództwa
Przemyskieho pisze:
W miejscowości Wielkie Oczy jest tablica pamiątkow a na miejscowym kościele
pw.Niepokalanego Poczęcia NMP na której jest lista pomordowanych i
zaginionych w latach 1939 mieszkańców tej wsi.
Występije tam nazwisko : Serdyński Marian lat 28 ur.10.09.1213 w Wielkich
oczach, zginał w Oświęcimiu.
Stanisław Pieniążek,Gdynia

Grzegorz Go³êbiowski

Dziękuję za informacje. A napisali coś o osobach zamordowanych w
miejscowości Podhajce woj. tarnopolskie?

Pozdrawiam,

GG
http://golob.acn.waw.pl

Aśka

Stanisław Pieniążek <pie...@hot.pl> napisał(a):

> Gołębiowski - to nazwisko (ani zbliżone) nie występuje w książce. Nie

znaczy....

Widzę, że nie muszę już iść do bibloteki IH :)
Pozdrawiam
Aśka

Mielcarek

> W książce Wł. i Ewy Siemaszko lista jest niestety, niepełna, a może ktoś
> zna inne źródła.
> Marian Grzelak

Trochę nazwisk znalazłem na stronie:
http://www.kki.krakow.pl/piojar/polemiki/rubiez/ofiary/ofiary.html

Andrzej

p4g4j

Użytkownik "Marek Jerzy Minakowski" <mi...@portal.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bqi2po$4bp$1...@news.onet.pl...

> Polecam W. i E. Siemaszko, "Ludobójstwo dokonane przez nacjonalistów
> ukraińskich na ludności polskiej Wołynia 1939-1945", wyd. von Borowiecky,
> t.1/2

Użytkownik "Mielcarek" <NieS...@k.pl> napisał w wiadomości

troche rowniez tutaj :

http://kresowianie.prv.pl/ relacje swiadkow i nietylko

http://genocide007.webpark.pl/index.html przedmowa do pracy

W. i E. Siemaszko, "Ludobójstwo dokonane przez nacjonalistów
ukraińskich na ludności polskiej Wołynia 1939-1945",

oraz kilka zdjec

pozdrawiam Przemo

anetta.w...@sp4.elblag.pl

Podczas rzezi wołyńskiej zginęła rodzina mojej babci BRONOWICCY. Siostra i matka mojej babci zostały bestialsko zamordowane. Może ktoś też szukał osób o tym nazwisku?
Message has been deleted

Urszula Knicz