Witald i Kornel Stefanus

Marek

szukam informacji o ziemianinie Stefanus Witold jego syn Kornel Stefanus
mieszkal przed wojna w miejscowosci Czernica woj.Stanisławowskie

co sie z nimi stało po wojnie???????????????

Moj ojciec przed wojna mieszkal w tej samej miejscowosci Czernica i znał
Nelo(ojciec rocznik 1924)raczej z widzenia bo to byla roznica klas
spolecznych chociaz rodzina ojca do biednych nie nalezala.Pamieta jak nelo
ladowal samolotem RWD na łące.Rodzina Nelo miala w Czernicy 3000 ha ziemi
(2000ha lasu i 1000ha ziemi)i Nelo był jedynym dzieckiem.

Bede wdzieczny za jakies informacje dotychczasowe poszukiwania są bezowocne

marek

Marek

Drogi Panie Marku,

Podaję niżej pozycję Stefanusa Kornela, ktora figuruje w pierwszym i drugim
wydaniu mojej książki. Przypuszczam, ze brak tego nazwiska na liście nazwisk
gdzie jest brak dalszych informacji, ktore poszukuję.

P-0664 Stefanus Kornel Roman ur. 02.04.1909 + 24.03.1942

zginął w wieku 31 - por. / F/O Pilot 3(P)AFU

>1942 zginął - RAF South Cerney - został zabity przez

lądujący samolot na lotnisku Bibury, Cirencester.

- pochowany na cmentarzu w Cirencester (EEE/15) UK

Dziękuję za informację i rad jestem, ze moja praca jest zauważona.

Pozdrowienia z dalekiej Północnej Walii (UK) Tadeusz Krzystek

W WYKAZIE IMIENNYM PERSONELU

POLSKICH SIŁ POWIETRZNYCH W WIELKIEJ BRYTANII W LATACH 1940 - 1947

wojs...@gmail.com

Mam interesujące Pana informacje. Jak się z Panem skontaktować.

alexande...@gmail.com

Hello Marek!

I am currently writing the biography of my grandmother, who was born in Czernica in 1925. I would very much like to get in contact with you.

Best regards,
Alexander

alexande...@gmail.com

(With Google translate)

Cześć Marek !

Obecnie piszę biografię mojej babci, która urodziła się w 1925 roku w Czernicy. Ja bardzo chciałbym, aby skontaktować się z Tobą.

Alexander

kot...@autograf.pl

kot...@autograf.pl

On Thursday, August 28, 2008 at 12:48:31 PM UTC+2, Marek wrote:
Witam,

Powtórzę te same wiadomości ale może im więcej źródeł tym lepiej. Podaję cytat z książki Wacława Króla pt. "Zgłaszam zestrzelenie Me-262" dotyczący p. Kornela Stefanusa: "Por. pil. Kornel Stefanus, ochotnik z Brazylii, który bardzo chciał walczyć, trafił do ośrodka wyszkolenia w Bibury koło Cirencester w hrabstwie Gloucester. 23 marca 1942r. zginął w wypadku lotniczym podczas lądowania po wykonaniu lotu treningowego w nocy na samolocie myśliwskim Gloster F 5/34. Por.pil. Kornel Stefanus zostal pochowany na cmentarzu Cirencester". Cytat ze str. 33-34 wspomnianej książki, która została wydana w roku 1985 przez wydawnictwo MON w serii "Żółty tygrys".
Pozdrawiam

kos-a...@mail.ru

Czesc...mieszkam w czernize...I bardzo chzial by z panom porozmawiac an ten temat?
Message has been deleted

kos-a...@mail.ru

Mieszkam w czernice!

Paweł Górka

wtorek, 14 kwietnia 2020 o 14:58:29 UTC+2 kos-a...@mail.ru napisał(a):
> Mieszkam w czernice!
Dzień dobry, byłem w zeszłym roku w Czernicy.
Chciałbym jeszcze raz ją odwiedzić.
Widziałem, że chyba rozebrana została ruina tego kościoła?