Nazwisko Radomski

agwira

Witam serdecznie,
nie miałam okazji gościć jeszcze na tej grupie, nie mniej liczę na pomoc.
Poszukuję wszelkich informacji na temat nazwiska Radomski. Jest to nazwisko
mojego dziadka. Rodzina zamieszkiwała w Kamieniu Małopolskim koło Sokołowa
Małopolskiego (dawne rzeszowskie) na pewno od 1820 roku. Udało mi się
dotrzeć (nie osobiście) do zapisu w księdze parafialnej o zgonie niejakiego
Jana Radomskiego z Kamienia właśnie w 1820 roku. Z przekazów rodzinnych
wynika, że pierwoprzodkiem był Rafał Radomski, który osiedlił się w Kamieniu
conajmniej 2 pokolenia wcześniej niż owa znaleziona wzmianka o zgonie Jana
Radomskiego. Jak dotąd nie udało mi się natrafić na ślad, skąd mógł przybyć
(gdzieś w internecie znalazłam wzmiankę o Radomskim z Niska nad Sanem, nie
mogę teraz odnaleźć tego materiału). Nisko to bardzo bliskie okolice
Kamienia. Nie mam również pojęcia jaka może być pochodzenie tego nazwiska.
Wydaje mi się, że jest to nazwisko polskie, nie wiem jednak czy pochodzi od
nazwy jakiejś miejscowości czy też jego źródło jest zupełnie inne. Może ktoś
z grupowiczów zetknął si z jakimis danymi na ten temat?
Pozdrawiam i liczę na jakieś wskazówki
Agnieszka z Radomskich Podgórska

Christian Orpel

[...]

No oczywiscie nie udalo sie , bo po prostu nie korzystano z istniejacych
zródel!
Jak mozna wiedziec o istnieniu zapisów parafialnych, a ich po prostu
zignorowac, a zamiast tego "liczyc na pomoc" drugich ?

Chrystian Orpel

agwira

> [...]
> Jak mozna wiedziec o istnieniu zapisów parafialnych, a ich po prostu
> zignorowac, a zamiast tego "liczyc na pomoc" drugich ?

A dlaczego nie liczyć? Gdybym zignorowała owe źródła, pewnie bym do nich w
ogóle nie dotarła i nie miała wiedzy, którą dysponuję. Nie zajmowałam się do
chwili obecnej genealogią, więc szukam nieco na oślep. A chyba nie jest
nietaktem pytanie czy ktoś nie otarł się o inne źródła, zwłaszcza pytanie
poparte wcześniejszymi informacjami. (Mylę się?)Wiec odpowiedź trochę
niekonsekwętna. Ale może się mylę. W każdym razie będę wdzieczna każde
konstruktywne podpowiedzi.
ARP

Christian Orpel

<<< Jak dotąd nie udało mi się natrafić na
ślad, skąd mógł przybyć >>>

Zazwyczaj, mozemy napisac taki wniosek PO poszukiwaniach w ksiegach
parafialnych .

Ale tu czytam : <<< Nie zajmowałam się do

> chwili obecnej genealogią, więc szukam nieco na oślep. >>>

Czyli bez przegladania ksiag parafialnych , jezeli dobrze rozumiem.

Wobec tego, czy zdanie "nie udało mi się natrafić na
ślad, skąd mógł przybyć " jest bardzo konsekwentnym ? ....

agwira

> [...]
>
> Wobec tego, czy zdanie "nie udało mi się natrafić na
> ślad, skąd mógł przybyć " jest bardzo konsekwentnym ? ....

Wg. mnie jest. Ale może wyjaśnię obszerniej. Nie zajmowałam się do chwili
obecnej genealogią. I to prawda. Zajmował się nią natomiast mój niedawno
zmarły członek rodziny (amatorsko oczywiście) , który przez bardzo wiele lat
pracował w urzędzie Stanu Cywilnego i to na wspomnianym przeze mnie terenie.
W związku z wykonywaną pracą miał z pewnością większe możliwości dotarcia do
źródeł, niż ja i dlatego napisałam, że nie ja osobiście odnalazłam źódła,
które podaję. Przecież nie będę sobie przypisywać zasług innych. Ponieważ
była to osoba solidna, nie mam powodu by nie wierzyć w wynik jego
poszukiwań. Na wspomnianej wzmiance skończył się ślad. W tych okolicach nic
więcej na temat nazwiska Radomski nie udało się znaleźć. Stąd moje pytanie
na grupie. Mój genealog amator był człowiekiem leciwym, z pewnością nie
posługiwał się w swoich poszukiwaniach internetem, ale za to doskonale
orientował się we wszystkich innych źródłach. Skoro ślad urwał się w tym
własnie miejscu, to może jednak warto zapytać innych, czy przy okazji swoich
poszukiwań nie natrafili gdzieś kiedyś na takie nazwisko. A może(?). Drugie
moje pytanie dotyczył materiału o który otarłam się na jakiejś stronie
internetowej, której w tej chwili nie udaje mi się odszukać. A tego już z
całą pewnością nie uda mi się znaleźć w księgach parafialnych. No i na
koniec pochodzenie nazwiska Radomski. Zwyczajnie jestem ciekawa opini osób
bywających na tej grupie, mających z pewnością większe niż ja doświadczenie
od czego ich zdaniem może to nazwisko pochodzić. Być może mój pierwszy post
nie był dośc precyzyjny.
Pozdrawiam

Christian Orpel

Teraz rozumiem lepiej ... Wcale Pani nie szuka na oslep, bo opiera sie na
poprzednich badan krewnego ...

Co do nazwiska Radomski, K. Rymut pisze w Nazwiskach Polaków : "od nazwy
miasta Radom, niektóre formy od imienia zlozonego Radomir".

A same nazwy miast Radom, Radomsko pochodza od tego imienia zlozonego ...
Pierwszy czlon rad- (rad, radowac sie ...)

Pozdrawiam

agwira

> [...]
>
> A same nazwy miast Radom, Radomsko pochodza od tego imienia zlozonego ...
> Pierwszy czlon rad- (rad, radowac sie ...)

Czy wobec tego, zdaniem Pana, warto szukać jakichś śladów właśnie w
okolicach Radomia czy Radomska? Czy też może to ślepa uliczka?
ARP

Christian Orpel

<<<< Czy wobec tego, zdaniem Pana, warto szukać jakichś śladów właśnie w
okolicach Radomia czy Radomska? Czy też może to ślepa uliczka?
ARP >>>>

Moim zdaniem, nie warto albo za wczesnie , zeby badac w tym kierunku.
Co dokladnie wiadomo o Rafale Radomskim ? slub? zgon? Co zawieraja metryki na
temat jego pochodzenia? Skad byly chrzestni, swiadkowie ? Czy wszyscy z
Kamienia ?

agwira

> [...]
na
> temat jego pochodzenia? Skad byly chrzestni, swiadkowie ? Czy wszyscy z

Dziekuję serdecznie za podpowiedzi. Zadawałam sobie, szczerze mówiąc te same
pytania, które Pan powyżej. Rzeczywiście o Rafale Radomskim nie wiem nic
poza przekazem rodzinnym, nie popartym żadnymi dokumentami. Tylko z tego
przekazu można dowiedzieć się, że osiadł on (jako pierwszy Radomski) w
Kamieniu, przy dworku (dworze?) Batorówka. To zbyt mało danych. Zastanawiam
się, jaki mogłabym przyjąć punkt zaczepienia, aby szukać dalej.
Pozdrawiam
APR

Marek Jerzy Minakowski

Nazwisko wygląda na dosyć popularne.

Nie wiem, czy szukane przez Panią osoby należały do szlachty czy nie, ale
poszukałem w moich zbiorach genealogii szlacheckich. Może coś się Pani
przyda.

"Herbarz" Niesieckiego podaje TRZY RÓZNE rodziny tego nazwiska, nie licząc
Radońskich i Radomyskich:

"Radomski herbu Brodzic, w ziemi Warszawskiej. N. Radomska, była za Prokopem
Łuszczewskim.

Radomski herbu Pobóg, w Krakowskiem województwie. Z tych był Jan Radomski za
czasów Paprockiego.

Radomski herbu Prus 3tio, ale z tą różnicą, że na wierzchu podkowy barkiem
do góry postawionej, kładą półtora krzyża: Są zaś familianci tego imienia w
Brzeskiem Litewskim, województwie. Paprocki i Okolski o nich nie pisał."

W "Herbarzu" Bonieckiego nie ma Radomskich (bo nie doszedł do R), ale to
nazwisko pojawia się 6 razy, w następujących kontekstach:

Michał, subdelegat, Jerzy, burgrabia grodzki lwowski i Paweł, synowie
Andrzeja, skarbnika gostyńskiego i Maryanny Sobolewskiej, wnukowie Rudolfa,
rotmistrza królewskiego i Anny Wąsowskiej, prawnukowie Andrzeja, rotmistrza,
i Krystyny z Polańskich i Jan i Dominika, dzieci ich brata Tadeusza,
podstarościego lwowskiego z Katarzyny Radomskiej, udowodnili pochodzenie
swoje szlacheckie, w sądzie ziemskim lwowskim 1782 r. Tadeusz, z drugiej
żony, Teresy Błażowskiej, 2-o v. Romanowskiej, nie miał potomstwa. Jan zmarł
1791 r.; po Jerzym, z Agnieszki Ryszczewskiej, 1-o v. Morawskiej, pozostał
syn Michał i córki: Rozalia Józefowa Pawłowska i Teresa.

Andrzej, piszący się z Prawkowic, wspólnie z Hieronimem Leżeńskim otrzymał
w 1513 r. konsens królewski, na odstąpienie starostwa ryczywolskiego
Radomskiemu (M. 28 f. 84). W 1502 r. został chorążym sieradzkim, z którego
urzędu rezygnował 1511 r. W tym ostatnim roku był podstarościm, a 1515 r. i
poborcą sieradzkim. Następnie otrzymał starostwo bolesławskie, a 1518 r. i
brzeźnickie. Umarł w 1522 r.; a brat jego Jan wystawił mu nagrobek w
katedrze krakowskiej (Star. Mon.). Był on po ojcu dziedzicem Morawian (M. 46
f. 7). Po jego śmierci królowa Bona chciała zająć starostwa, ale się król
wymówił w liście do niej pisanym, że musi je oddać w długu bratu jego.
Dostał zatem starostwo brzeźnickie i bolesławskie Piotr Dunin, dworzanin
królewski, piszący się 1496 r. z Ujazdu, 1512 r. z Morawian, 1533 r. z
Prawkowic, zmarły 1535 r., którego siostra, Katarzyna Paczołtowska, a zatem
trzecia córka wojewody, kwitowała Krupkowę z Krakowa (Zs. Krak. 4 f. 34; 43
f. 814, 819; 44 f. 427).

7) Jana; po którym z Anny z Żerebeckich, Antoni, Gabryel, Andrzej, Mikołaj
i Anna za Radomskim. Gabryel, zmarły 1828 r. w Jaśniskach, żonaty 1-o v. z
Anną Żerebecką, 2-o v. 1800 r. z Maryą z Kulczyckich, 1-o v. Ignacową
Jarmółowicz Łozińską, zostawił z pierwszej: Mikołaja i Jana, a ten, z
Eudoksyi z Żerebeckich, Bazylego. Wszyscy oni, po ojcach dziedzice cząstek w
Jaśniskach i Łozinie, udowodnili pochodzenie swoje szlacheckie w ziemstwie
lwowskiem 1782 r. i w Stanach galicyjskich 1834 roku, jako Gołąbkowie h.
Złotogoleńczyk.

Andrzej, syn Jana, z Anny Żerebeckiej, zaślubił 1792 r. Krystynę z
Piekarskich (metr. u Św. Maryi Magdaleny we Lwowie), z którą się atoli
rozwiódł i umarł we Lwowie 1810 r. bezpotomny, przekazując swe mienie bratu
Mikołajowi i siostrzeńcowi Mikicie Radomskiemu. Michał, syn Mikołaja i
Anastazyi Żerebeckiej, zmarły 1812 r., zostawił z Anny z Kaszczaków
Jaśniskich, zmarłej 1819 r., Wawrzyńca; Jana, który jako wdowiec, zaślubił
1826 r. Maryannę Strusówną-Łozińską; Józefa; Tacyannę, 1-o v. Eliaszowę
Jarmółowicz-Łozińską, 2-o v. Janowę Strus-Łozińską; Anastazyę, od 1820 r.
wdowę po Andrzeju Zgałat-Łozińskim i wreszcie Maryę, za Janem
Zgałatem-Łozińskim. Brat zaś jego Teodor, dziedzic części w Jaśniskach,
Łozinie i Rokitnie, żonaty z Tacyanną z Zakałużnych Żerebeckich, umarł 1815
r., zostawiając tylko córkę Melanię, 1-o v. za Damianem Zakałużnym
Żerebeckim, później 2-o v. za Jezierskim (M. D. Wąs. z A. Lwows. For. Nob.).

Katarzyna, Zofia i Petronella, siostry Kalińskie i Maciej z Żabna, student
krakowski, mają 6 grzyw. u Troji Radomskiej 1498 r. Ten Maciej, ale pisany z
Kalinia, zyskał 1507 roku stopień bakałarza filozofii na uniwersytecie
krakowskim.

Prokop, według rodowodu syn Florjana, zmarły przed 1609 r., z Potencjanny
Radomskiej, miał synów: Andrzeja i Wacława. Córka Andrzeja, Marjanna Ganowa,
sprzedała 1638 r. część Łuszczowa Komorowskiemu.

agwira

> Nie wiem, czy szukane przez Panią osoby należały do szlachty czy nie, ale
> poszukałem w moich zbiorach genealogii szlacheckich. Może coś się Pani
> przyda.

Dziękuję bardzo. Przyda mi się z całą pewnością i dziękuję za poświęcony
czas. Właśnie dlatego, że nazwisko jest dość popularne, a ja jak dotąd nie
zajmowałam się genealogią w ogóle, trudno mi to wszystko ogarnąć. Wychodzę
jednak z założenia, że im więcej danych, tym łatwiej będzie mi znaleźć coś,
co pozwoli mi na obranie właściwego kierunku w moich poszukiwaniach. Rodzina
zamieszkiwała tereny Galicji, więc możliwe, że któraś z podanych przez pana
wskazówek okaże się powiązana z tym własnie rodem. Jeśli chodzi o
szlacheckie pochodzenie mojego rodu, również nie doszukałam się jeszcze
żadnego popartego dokumentami potwierdzenia. Opierając się na wspomnianym
przekazie rodzinnym, który został spisany przez mojego krewnego, wnioskuję,
że ród ten mógł należeć do szlachty, ale sądzę, że czeka mie długa droga
poszukiwań, aby to potwierdzić. Wzmianki te są bardzo niejasne. W zapisie o
ostatnim udokumentowanym przodku, Janie Radomskim, nie znalazłam nic, co
wskazywałoby na jego pochodzenie. Jedynie, tak jak pisałam wcześniej,
odnotowany zgon w 1820 roku i informacje o jego żonie, która urodziła się w
Kamieniu i tu zmarła. Jeszcze raz serdecznie dziękuję.
APR

kamb...@op.pl

Witam mój dziadek ma to nazwisko Władysław Radomiński Pochodził z pod Warszawy dokładni z Łukowa po wojnie poznał babcie która pochodziła z Lwowa przeprowadzili się do Złocieńca w Zachodniopomorskim jak będę mógł jakoś pomóc proszę ko kontakt na kamb...@op.pl pozdrawiam .
Message has been deleted

annra...@gmail.com

Witam, właśnie zaczęłam budowanie drzewa genealogicznego mojej rodziny... noszę nazwisko Radomska, mój ojciec Robert Radomski, dziadek Albin Radomski (zachodniopomorskie, Złocieniec - tam się wychował i tam też żyje rodzina. Wien tyle, że dziadek miał 5 sióstr. Urodził się w 1939. ) pradziadkowie nazywali się Zinaida i Józef Radomscy.
Proszę o kontakt w razie jakichkolwiek powiązań :) annra...@gmail.com

geniar...@gmail.com

Feliks urodzony 1910okolice lukowa kierzkowka

francisz...@gmail.com

Jest to nazwisko szlacheckie z herbu Brodzic.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Brodzic_(herb_szlachecki)

werner zurek

Gazety > XVIII wiek
57 (Gazeta Warszawska) 1786
9/8 Warsz. Deputaci na przyszły Tryb. Kor.: z wojew. krak. -Małachowski, star. opocz. Z pozn. -Niegolewski, star. powicki; z sandom. -Mikułowski pis. ziem radomski; z kal. -Wilkonski kasztelanic; z gnieźn. -Zakrzewski -pisarz gr. kościański; z sieradz. -Tymowski; z łęczyck. -Trzciński; z brzesk. kuj. -Słubicki, namiestn. Kawal. Nar.; z kij. -Popiel; z ziemi dobrz. -Paprocki; z chełm. -Łopuski; z woj. wołyń. -Rohoziński; z podolsk. -Swiejkowski, kasztelanic kamien.; z lub. -Suchodolski, szamb., z płock. -Racat, z mazow. -Jabłoński, Pisarzewicz łomż.; Klicki, cześn. rożań.; z podolsk. -Zalewski, sędzia ziemski drohicki; z rawsk. -Łączyński, por. Gwardii P. K.; z bracł. -Janczyński, sędzia gr. lubelski; z czerniech. -Skąpski (nr. 63) Sęstwo ziem lubelskie (po śp. Jacku Trembińskim) -Andrz. Koźmian, podsęd. ziem. lub. (s. nr. 63)

144 (Gazeta Warszawska) 1788
Warsz. 15 marca. Wojstwo większe pow. radom. w woj. sieradz. (po śp. Janie Trepce) dostał Franc,. Zabicki mieczn. tego pow.; mieczn. po nim -Wojc. Zaremba, wojski mn. radomski; wojstwo mniejsze po nim -Stan. Tymowski; łow. pow. pilznińsk. w woj. sandom. (po postąp. Mik. Siedleckiego na stoln. pilzn.) -Piniążek, szambelan.

191 (Kurier Polski) 1756
Z Piotrkowa (bez bliższej daty, m-c styczeń) zmarł Mostowski, kaszt. płocki (nr. 130). Na imię Teodor (nr. 131). Patrz także dalej Kurier P. nr. 139 W Książnikach pod Pacanowem zmarł 14 st. Russocki jenerał major Wojska Kor. (nr. 131) W Derczycach (wiad. z Opatowa) zmarł 15 st. z Korwinów Kochanowski, kaszt. radomski. (nr. 131) Z Wilna 24 st. Rudminowa, podkomorzyna brasławska z/d. Suszczyńska zmarła w 91 roku życia w Duksztach dobrach podkomorzego brasł. swego syna. (nr. 133) Dn. 1 lutego Łukasz Krzyżanowski, podstoli mozyrski zmarł w Piorkowie, półtrzeciej mili od Opatowa (nr. 134)

465 (Kuryer Polski) 1759
Z Warsz. 28 list. Archydj. warsz. kolegiaty nadana Szembekowi ...., kan. krak., kancl. królewiczów. Koadjutoria opactwa płock. -Turski ...., oficj. warsz. (po śm. Grzegorzewskiego ....) Szamb. -Stan. Łuba, star. stawiszyński (nr. 48) Z Warsz. 19 gr. gen. maj.w W. Kor. -Chrząstowski ...., pułk. (nr. 51) Z Warsz. 26 gr. Kaszt. czechow.-Kochanowski ...., kasztelanic radomski (nr. 52) Oberstlejtn. w. W. Kor. -Odrzywolski w regim dragonii wieś Hniodowa (po śm. Stępkowskiego ....) -Pruszyński (j. w. nr. 52)

570 (Kuryer Polski) 1745
Komisarze na Tryb. Kor. radomski na dzień 10 maja z woj. pozn.: Sapieha ...., woj. smoliński; z woj. kal. Kacper Miaskowski, podstoli pozn. (nr. 440)

Gazety > XIX wiek > Część 1
808 (Dziennik Poznański) 1865
K. Radomski 12/VII. + Żona z dziećmi (nr 158)

Gazety > XIX wiek > Część 2
945 (Dziennik Poznański) 1908
1908.6/IX. Z nr. 205/08 Dziennika Poznańskiego Folwark miejski Trzemeszno, przeszło 200 mórg, kupił Radomski z Trzemeszna od Władysława Zieleśkiewicza

Grodzkie i ziemskie > Gniezno > Część 1
12407 (Nr. 97) 1745
Franciszek Wolski skarbnik bydgoski, dziedzic Osowca, p. gn. z I i ks. Jan Mlicki, kanonik metropol. gn. i kat. płocki, archidiakon uniejowski, proboszcz radomski z II kontrakt sprzedaży dóbr Osowiec z 23/VII r. b. s. v. 14. 000 zł. (f. 749)

Grodzkie i ziemskie > Kcynia
2988 (Nr. 139) 1740
Stef. ze Skrzynna Dunin sędzia surrog. i podstar. gr. radomski zap. 10. 000 zł. ojc. i mac. synowi Romualdowi zrodz. z Anny Walknowskiej (f. 126v)

3162 (Nr. 139) 1742
Stefan ze Skrzynna Dunin sędzia surrog. gr. radomski, zrzeka się opieki nad Janem i Małgorzatą Trzcińskimi dziećmi ol. Józefa z Apolonji de Giterzbergi (f. 316)

Grodzkie i ziemskie > Konin
14028 (Nr. 78) 1748
M. Franc. Leszczyc Dobrzycki sędzia surrog. gr. kalis. obec. komis. z wojew. pozn. na Tryb. Radomski, dz. dd. m. Rychwał z przyl. w p. kon. i pos. ws Pscinno z przy. w p. radziejow., na wsi Pscinno M. Marcinowi Perełka z Choynat Choynackiemu, komornikowi gran. woj. inowrocł., s. o. Jana Ch. z ol. Katarzyny Łosiówny, zap. s. 30. 000 złp. (p. 206)

Grodzkie i ziemskie > Kościan > Inskrypcje
3011 (Nr. 258) 1578
Andrzej Zborowski M. N. K. sta radomski introm. do m. Kiebłow, wsi i folw. Widzim, Wroniawy, Byrzyna, Niałek, Szolec, Strady, zastaw. sobie za 11. 000 złp. przez Katarzynę z Krotoszyna ż. Jana Hlebowicza klana miń., radoszkowsk. tenut., (f. 164v)

9765 (Nr. 320) 1739
Wojc. Miaskowski stolnik wschowski, sta gembicki, komisarz obrany na Tryb. Skarb. Radomski, pułk. chor. usar. królewicza Fryderyka, a dawniej por. chor. pancer. ol. Józefa Mycielskiego stol. kor.; Barbara z Zakładzkich po ol. Aleks. Gniewoszu podstolim bielskim, rotm. tejże chor. panc., matka małol. Arnulfa Gn. (p. 377)

11106 (Nr. 334) 1782
Roch Dunin w im. sw. i brata rodz. Klemensa D., kwit. Wiktorję z Zbijewskich, wd. po ol. Marcinie Zarembie generale w. k. (f. 153v). Ich ojciec ol. Romuald D. sędzic radomski

Grodzkie i ziemskie > Poznań > Inskrypcje > XVII/XVIII wiek
661 (Nr. 1112 VIII) 1686
Franciszek z Bieniewic Bieniecki komornik radomski z I i Kaz. ze Słup Wałdowski burgr. zs. nakiel., w im. sw. i Teresy z Niewieścina Łąckiej matki swej z II kwit. się (f. 39)

7045 (Nr. 1315) 1755
Romuald Dunin sędzic radomski, plent Marjanny de Godzkie, ż. ol. Michała z Werbna Pawłowskiego klanica biechowsk. (3) Jakób Komorowski adjutant buł. Pol. i Antonina Pawłowska, c. tegoż Michała P. małż., ona urodz. z tejże Godzkiej

7084 (Nr. 1315) 1755
Eleonora Grodzicka panna, c. o. Tom. z Kotulina Grodzickiego dziedzica Roznowa z przyl. z ol. Joanny z Buzenina Marszewskiej c. o. Konstantyna klana przemęckiego z Marjanny Naramowskiej w tow. Stanisława z Kotulina Grodzickiego pisarza komisji woj. pozn. i kalis. brata swego rodz., tegoż Stanisława, Zygmunta generała JKMci i RP. sędziego elekta naa Tryb. Radomski, Zofję z Tomickich wd. po Józefie z K. Grodzic. matka Jana Nepomuc. i Józefa synów jej, Roznowa obec. dz-ów, oraz Aleksandra i Stefana braci m. s. rodz. i bratanków Grodzickich, ol. Tomasza synów i nepotów, swoich zaś braci i siostrzeńców z sum kwit. (f. 81). Teresa G. panna jej siostra rodzona (f. 82) Stanisław z Kot. G. ich brat rodz., dz. Chwalszyc w p. pyzdr., panna Franciszka G., ich siostra rodz. (f. 84) Stefan z Kot. Grodzicki ich brat rodz. (f. 84v) dziedzic dóbr Grochowicko Pańskie

10643 (Nr. 1210/IV) 1727
Zofja Dobrogoyska, c. o. Marcina D. z ol. Doroty Zagórskiej wdowa po Chryzostomie Gablińskim, s. 2. 000 złp. z sumy 7. 000 złp. zapisanej sobie kontr. zast. między wtedy świeckim teraz księdzem Maciejem Swierczyńskim kanonikiem kamienieckim, prob. ryczywolskim, dz-em wsi Czeluścina, i Skieresewa, w p. gn. i. ol. żoną jego Petronelą Żakowską z I i zezn. i Dorotą Zarucką matką jej z II w r. 1700, ceduje Konstancji Modlibowskiej, ż. Jakuba Rokossowskiego, siostrze rodz. Kaspra M. sędziego dep. na T. Radomski (f. 96v)

11487 (Nr. 1369) 1792
Ksawery Kwilecki, s. o. Konstantego chorążego poznańsk. dziedzica maj. Spławskiej, z I i Klemens z Skrzynna Dunin sędzia radomski z II punkta do kontr. sprzed. dóbr Spławia, Chełkowa, Karmina, folw. Karminka zw., oraz Parski, Zydowa, Lasa, Dębowiec, Łąki Mielęgowskiej w pow. kość. (f. 403)

Grodzkie i ziemskie > Poznań > Relacje > XVIII wiek
93 (Rel. C. Posn. T. 1107) 1785
Wyciąg z ksiąg metrykalnych kościoła w Bałtowie (Baltoviensis): Dn. 1731. 29/XII. Ks. Mikołaj Szaniawski, proboszcz kościoła w Bałtowie ochrzcił syna Tomasza, Piotra Dunin Wolskiego i Teofili z Ożarowskich małżonków. Rodzicami chrzestnymi byli Kaźmierz Chomentowski, skarbnik radomski i Katarzyna Zaleska skarbnikówna nurska (nurensis), panna. Wydano dn. 1783. 12/XII. Podpis Mikołaj Charzewski proboszcz bałtowski (k. 34)