Szukam krenych i przodków

Jakub Sobieralski

Szukam krewnych i przodków w celu uzupełnienia rodzinnego drzewa.
Interesują mnie nazwiska : Sobieralski, Michałowski, Reda, Walkowiak,
Chłopicki, Piotrowski
--
Wysłane z serwisu Genealogia Polska -> http://www.GenPol.com

Krzysztof Borowski

Jakub Sobieralski napisał:

> Szukam krewnych i przodków w celu uzupełnienia rodzinnego drzewa.
> Interesują mnie nazwiska : Sobieralski, Michałowski, Reda, Walkowiak,
> Chłopicki, Piotrowski

W Polsce według danych z 1992 roku jest:
751-sobieralskich
14003

Krzysztof Borowski

Jakub Sobieralski napisał:

> Szukam krewnych i przodków w celu uzupełnienia rodzinnego drzewa.
> Interesują mnie nazwiska : Sobieralski, Michałowski, Reda, Walkowiak,
> Chłopicki, Piotrowski

W Polsce według danych z 1992 roku zamieszkiwało
14003-Michałowskich
751-Sobieralskich
1321-Reda
9654-Walkowiaków
321-Chłopickich
57934-Piotrowskich
Jak możemy jeszcze pomóc?
Krzysztof

Tomek Klakla

Aby uprzedzić dalsze ironiczne odpowiedzi podpowiem Ci jak zacząć.... bo sam
nie tak dawno podobnie nieudolnie zacząłem, pytanie o nazwisko ma sens
jeżeli jest ono tak mało popularne jak na przykład Fruncza, powiedz lepiej z
jakich parafii pochodzą Twoi dziadkowie, z której części Polski się wywodzą,
przeczytaj dokładnie chociaż kilka artykułów na genpolu, zajrzyj do stron z
linkami, kup jakąś dobrą książkę (np. Pani Małgorzaty Nowaczyk), wpisz w
google wyrażenie "drzewo genealogiczne" i poszukiwane nazwiska, otwórz
stronę http://www.wirtualnafrancja.com/telefony/, zapytaj o jedno nazwisko
co kilka dni w kontekście etymologicznym, pooglądaj te mapy:
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/3felmeres.htm, sprawdź
rozmieszczenie nazwisk http://www.herby.com.pl/herby/indexslo.html, .... i
nie dawaj za wygraną - szukaj....

Pozdrawiam, Tomek
________________
www.tka.prv.pl

Użytkownik "Krzysztof Borowski" <ego...@wp.pl> napisał w wiadomości

Jakub Sobieralski

Moi pradziadkowie ze strony ojca nosili nazwisko Chłopicki, mieszkali w
Wielkopolsce, w Kiszkowie. Pochodizmy od gen. Józefa Chłopickiego, tzn nie
dokładnie od niego, ale od jego brata. Również w tych okolicach mieszkali
Walkowiakowie, teraz mieszkają tez na Dolnym Śląsku, i Sobieralscy.
Piotrowscy, Reda i Michałowscy pochodzą z okolic Warszawy i z z samej
Warszawy również.

Pan Jarecki

> stronę http://www.wirtualnafrancja.com/telefony/, zapytaj o jedno nazwisko

Moim zdaniem znacznie bardziej przydatna (jeśli chodzi o abonentów TPSA)
jest książka telefoniczna na stronie:
http://www.ksiazkatelefoniczna.prv.pl/ - nie ogranicza do jednego miasta,
pozwala na wyszukanie dowolnego ciągu znaków (link: szukanie
zaawansowane), np. po numerze telefonu.

> http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/3felmeres.htm, sprawdź

Fantastyczna strona, nie znałem jej!

Pozdrawiam,

Jarek Nirski

Jakub Sobieralski

No a poza tym, od wielu miesiecy przeszukuję internet, i zacząłem od
pańskich porad, książek też pełno przeglądałem, żadne cherby mnie nie
interesują, szukam tylko informacji i konkretnych osób.

Krzysztof Borowski

I to jest właśnie miłe, że porad zaczynają udzielać nie tylko "starzy"
grupowiecze, do których siebie nie zaliczam.

Tomek słusznie napisał, że należy zacząć od poradników a najlepiej
przeczytać książkę Małgosi.
Dodam tylko, że należy korzystać ze wszystkich dostępnych wyszukiwarek,
wpisując nazwiska i obok nich tłumaczenia na inne języki słowa genealogia,
nazwy miejscowości jakie obowiązywały w zaborach w ich oryginalnym brzmieniu
W ten sposób sam trafiłem na już gotowe dwa drzewa.
Pozostała tylko kwestia ich połączenia z moim.
I udało się reszta zależy od pomysłowości poszukiwacza - mam na myśli jakie
hasła wpisywać.

Zyczę sukcesów Krzysztof

Jacek Cieczkiewicz

http://www.ksiazkatelefoniczna.prv.pl/ - nie ogranicza do jednego miasta
--------------
Jest coś, co tę stronę, moim zdaniem, dyskwalifikuje. W nagłówku pojawia się
komunikat o niepoprawnym wyświetleniu strony. Niestety, ten komunikat jest
oszustwem, a pod nim ukrywa sie ordynarny spam. Na dokładkę w komunikacie
jest też błąd gramatyczny i interpunkcyjny. Sporo, jak na dwa krótkie zdania.
Jacek

Tomek Klakla

Dlatego ja używałem http://www.wirtualnafrancja.com/telefony a w polu
miejscowość wystarczy wpisać znak procenta (%), jest to ta sama baza, dane z
tego samego okresu, jakby kogoś interesowało mam tę bazę w accesie i txt
(1,491GB) - nazywa się to TP edycja 2004 - wszystkie województwa, osoby
prywatne i firmy

Użytkownik "Jacek Cieczkiewicz" <ajc...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dcq033$gha$1...@inews.gazeta.pl...

Pan Jarecki

Dnia Wed, 03 Aug 2005 08:43:15 +0000, Jacek Cieczkiewicz napisał(a):

> [...]
> jest też błąd gramatyczny i interpunkcyjny. Sporo, jak na dwa krótkie zdania.

Adres, który podałem, jest po prostu aliasem strony:
http://manta.univ.gda.pl/~mdrwota/ktel/ , która jest prostym interfejsem
do bazy TPSA z 2004 r., dostępnej zresztą w postaci txt pod adresem:
http://phreak.hack.pl/pliki/inne/ditel/ (wszystkie linki znalezione na
grupie pl.misc.telefonia).

Nie pojawia mi się komunikat, o którym wspominacie. Szczerze mówiąc, w
ogóle nie wiem, o czym Pan pisze :)

Wskazówka o możliwości wpisania znaku % na stronie
http://www.wirtualnafrancja.com/telefony/ jest bardzo cenna - z taką
funkcjonalnością rzeczywiście ta strona jest wystarczająca dla
genealogów. Bo możliwość wyszukiwania po numerze telefonu przydaje
się, ale w innych okolicznościach.

Pozdrawiam,

Jarek Nirski

Jakub Sobieralski

Jeśli chodzi o nazwisko Sobieralski, to interesują mnie następujące
miejscowości w Wielkopolsce, w pobliżu Gniezna: miasteczka; Kiszkowo,
Sroczyn, Klecko, Skoki, Pobiedziska; wioski: Łubowice, Łubowiczki,
Pomarzanowice, Karczewo i Popowo Kościelne.

monik...@gmail.com

Ja za pannę nazywałam się Chłopicka , i rodzina od taty strony tak się nazywają . pozdrawiam:)

monik...@gmail.com

moja rodzina nazywa się Chłopicka / Chłopicki i są to okolice między Kłeckiem i Kiszkowem pozdrawiam :)