Wykaz rodzin na Wołyniu do 1943 r.

AndrzejM

Pomału, ale sukcesywnie buduje mi się baza danych z nazwiskami rodzin
mieszkających przed 1943 r na Wołyniu.
Obecnie w wykazach występują takie nazwiska:
1. ADAMCZYK
2. ADAMEK
3. ADAMOWICZ
4. ADAMSKI
5. ADASZYŃSKI
6. AGAPIEJEW
7. ANDRZEJCZAK
8. BAGIŃSKI
9. BAKUŁA
10. BAŁABAN
11. BARAN
12. BARAŃSKI
13. BARTKIEWICZ
14. BARTONIN
15. BARWINSKI
16. BASIKOWSKI
17. BASIUK
18. BASZAN
19. BASZUN
20. BATKA
21. BAYER
22. BAZYLIAŃSKI
23. BĄK
24. BEDNARSKI
25. BEKIESZCZUK
26. BERNACKI
27. BESZED
28. BETKOWSKI
29. BIELAK
30. BIELAWSKI
31. BIELCZENKO
32. BIELECKI
33. BIELSKI
34. BIENIADA
35. BIHUN
36. BILSKA
37. BINIEWSKI
38. BLIŹNIAKIEWICZ.
39. BŁASZCZYK
40. BŁAŻEJCZYK
41. BOBER
42. BOCHIŃSKI
43. BOCZKOWSKI
44. BODA
45. BOHORODYCZ
46. BOJKOWSKI
47. BOLESTA
48. BOLESZCZUK
49. BOŁTUNIEWICZ
50. BORECKI
51. BORKOWSKI
52. BORNIK
53. BOROWIEC
54. BOROWSKI
55. BOŻYCZKO
56. BRACIK
57. BRENKO
58. BRODECKI
59. BRONOWICKI
60. BRUSIŁO
61. BRZEZIŃSKI
62. BUBEŁA
63. BUCZKOWSKI
64. BUDZIŃSKI
65. BUDZISZEWSKI
66. BUHAJCZUK
67. BUHAJEWSKI
68. BUJAK
69. BUŁYGA
70. BURCZYŃSKI
71. BURZYŃSKI
72. BUSZ
73. BZDYRA
74. CHABASIŃSKI
75. CHARYTON
76. CHMIELEWSKI
77. CHMIELNICKI
78. CHODAKOWSKI
79. CHODOROWSKI
80. CHOIŃSKI
81. CHOLEWIŃSKI
82. CHOŁODECKI
83. CHOMICZ
84. CHORĄŻY
85. CHORĄŻYCZEWSKI
86. CHUDZIK
87. CHWALISZA
88. CICHOCKI
89. CIELECKI
90. CIELEŃKOWSKI
91. CIEŚLAK
92. CINIAK
93. CISZ
94. CYBULSKI
95. CYKOŃ
96. CYLKA
97. CYRKLEWICZ
98. CZEKALSKI
99. CZERMAK
100. CZERNIAWSKI
101. CZERWIŃSKI
102. CZERWONY
103. CZUŁOWSKI
104. CZYRKA
105. CZYŻEWSKI
106. ĆMIL
107. DACZKOWSKI
108. DANIELUK
109. DANOWSKI
110. DANYLUK
111. DAWIDOWICZ
112. DAWIDOWSKI
113. DĄBROWSKI
114. DEMCZUK
115. DEMIDOWICZ
116. DEUTCHER
117. DĘBICKI
118. DĘBOWIECKI
119. DOBROWOLSKI
120. DOMALEWSKI
121. DOMAŃSKI
122. DONIZA
123. DRASZEK
124. DRĄŻKOWSKI
125. DROZDOWSKI
126. DRZEWIECKI
127. DUDA
128. DUFIK
129. DULEWICZ
130. DYMARSKI
131. DZIEKAŃSKI
132. DZIEMBOWSKI
133. DZIUBA
134. ECKHERT
135. EMMA
136. FALIKOWSKI
137. FASOWICZ
138. FELIKOWSKI
139. FELIŃSKI
140. FIJAK
141. FILICZKOWSKI
142. FILIŃSKI
143. FILIPAN
144. FIŁYP
145. FLIEGER
146. FLISZEK
147. FLORCZAK
148. FLORCZYK
149. FROJKO
150. FURDANOWICZ
151. GABRYK
152. GADOWSKI
153. GAJEWSKI
154. GAJZLER
155. GALA
156. GALICKI
157. GARBALIŃSKI
158. GARDY
159. GAWEŁ
160. GAWORSKI
161. GĄGAŁA
162. GIEMZA
163. GILEWSKI
164. GLIŃSKI
165. GLIWIŃSKI
166. GŁADKOWSKI
167. GŁĄB
168. GŁOWACKI
169. GNITECKI
170. GODLEWSKI
171. GORZKIEWICZ
172. GOTLIEB
173. GÓRAJEWSKI
174. GÓRALNIK
175. GÓRSKI
176. GRABOWSKI
177. GRENZA
178. GROCHOWSKI
179. GROMCZYŃSKI
180. GRUDZIŃSKI
181. GRUSZCZYŃSKI
182. GRYNIEWICZ
183. GRZEBIENIAK
184. GRZEWIŃSKI
185. GRZYBOWSKI
186. GRZYWNA
187. GUZIEWICZ
188. GWOZDEK
189. HABIŃSKI
190. HAJDAMOWICZ
191. HAJNISZ
192. HALCZUK
193. HANUSZEWICZ
194. HERMASZEWSKI
195. HILDEBRAND
196. HNITECKI
197. HODUN
198. HOLCZYK
199. HOŁODECKI
200. HOŁUBECKI
201. HOŁUBOWICZ
202. HORDOWSKI
203. HOROSZKIEWICZ
204. HORYŃCZUK
205. HRYNIAK
206. HRYNIEWIECKI
207. HURYN
208. HYCEWICZ
209. INACH
210. IWANICKI
211. IWAŃCZUK
212. IWASZCZYSZYN
213. JABŁOŃSKI
214. JACH
215. JACHOAWA
216. JADOWSKI
217. JAKUBOWSKI
218. JANCEWICZ
219. JANCZEWSKI
220. JANKIEL
221. JANKIEWICZ
222. JANKOWSKI
223. JASIŃSKI
224. JASKÓŁOWSKI
225. JASTRZĘBSKI
226. JAWORSKI
227. JELIŃSKI
228. JEWGIEJUK
229. JĘDRZEJCZYK
230. JON
231. JORDANOWSKI
232. JURACKI
233. KACPER
234. KACPERSKI
235. KACZMAREK
236. KACZMARSKI
237. KACZORSKI
238. KADŁUBOWSKI
239. KALATYŃSKI
240. KALICIŃSKI
241. KAMINSKI
242. KAMKOWSKI
243. KARASIEWICZ
244. KARCZEWSKI
245. KARKOCKI
246. KARP
247. KARPICKI
248. KASZUBA
249. KIJ
250. KIJEK
251. KITOWSKI
252. KLEPUSZEWSKI
253. KLUKOWSKI
254. KŁĘBEK
255. KOBYLIŃSKI
256. KOCHANOWSKI
257. KOCHAŃSKI
258. KOCZY
259. KOĆMA
260. KOFER
261. KOGUT
262. KOKOSOWSKI
263. KOKSANOWICZ
264. KOLASIŃSKI
265. KOŁODYŃSKI
266. KOŁODZIEJ
267. KOŁOSOWSKI
268. KONDRACKI
269. KONEFAŁ
270. KONONIEC
271. KONONIUK
272. KONOPIŃSKI
273. KONSEWICZ
274. KOPIJ
275. KORCZYCA
276. KORDA
277. KORKUŚ
278. KORZENIOWSKI
279. KOSARZECKI
280. KOSOWICKI
281. KOSPA
282. KOŚCIŃSKI
283. KOT
284. KOTECKI
285. KOTEWSKI
286. KOTWICA
287. KOTWICZ
288. KOWALCZYK
289. KOWALEWSKI
290. KOWALSKI
291. KOWNACKI
292. KOZA
293. KOZAK
294. KOZAKIEWICZ
295. KOZAKOWSKI
296. KOZIŃSKI
297. KOZŁOWSKI
298. KRACZKOWSKI
299. KRAJEWSKI
300. KRASICKI
301. KRASINKIEWICZ
302. KRASNOWOLSCY
303. KRASZEWSKI
304. KRAWCZYNSKI
305. KROSS
306. KROTEWICZ
307. KRÓL
308. KRUKOWSKI
309. KRUPA
310. KRUPIŃSKI
311. KRYNICKI
312. KRYWORUCZKO
313. KRZYSZTOFIAK
314. KSIĘŻOPOLSKI
315. KUBA
316. KUBACKI
317. KUBICZ
318. KUCHARCZUK
319. KUCHARSKI
320. KUCIŃSKI
321. KUCKIEWICZ
322. KUCZER
323. KUCZYŃSKI
324. KUKLINOWSKI
325. KULIGOWSKI
326. KULIKOWSKI
327. KULIŃSKI
328. KUNICKI
329. KUPRYS
330. KURCZYK
331. KURIATA
332. KUSIAK
333. KUTASIEWICZ
334. KUTZ
335. KWIATKOWSKI
336. LASKOWSKI
337. LASOTA
338. LAUBE
339. LECH
340. LECHMAN
341. LENIEWICZ
342. LESZCZUK
343. LEWANDOWSKI
344. LEWICKI
345. LINIEWICZ
346. LINKIEWICZ
347. LISIECKI
348. LISOWSKI
349. LISTOWSKI
350. LIŚNIEWSKI
351. LITKA
352. LUBAS
353. LUDWICZAK
354. LYSZCZARZ
355. ŁABĘDZKI
356. ŁASZCZEWSKI
357. ŁAZUCKI
358. ŁEWCZUK
359. ŁOŚ
360. ŁOZINSKI
361. ŁOZOWICKI
362. ŁOZOWSKI
363. ŁUCYK
364. ŁUKASIAK
365. ŁUKASIK
366. ŁUKIAN
367. ŁUKOMSKI
368. ŁUPIŃSKI
369. ŁUSZCZYŃSKI
370. MACIELIŃSKI
371. MACIUK
372. MACIUSZKIEWICZ
373. MAGIER
374. MAGIERCZUK
375. MAJKO
376. MAJKOWSKI
377. MAJTRUK
378. MAKOWSKI
379. MAKSYMOWICZ
380. MAKUSA
381. MALARZ
382. MALEC
383. MALIGRANDA
384. MALINOWSKI
385. MALTAŃSKI
386. MAŁECKI
387. MAŃKOWSKI
388. MARCINKOWSKI
389. MARCZUK
390. MARKIEWICZ
391. MARKOWSKI
392. MASALSKI
393. MASZKOWSKI
394. MATUSIEWICZ
395. MATWIEJCZUK
396. MATYJASZCZUK
397. MAZURKIEWICZ
398. MĄCIK
399. MICHALSKI
400. MICHAŁKIEWICZ
401. MICHAŁOWSKI
402. MICHNIEWICZ
403. MICKIEWICZ
404. MIELCZAREK
405. MIELNICZUK
406. MIELNIK
407. MILEWSKI
408. MIŁOPOLSKI
409. MINIUK
410. MISIEWICZ
411. MISIUNA
412. MIŚ
413. MITURA
414. MŁYŃCZAK
415. MOCHOROWSKI
416. MOKRZYCKI
417. MOŁODECKI
418. MORAWSKI
419. MOSKAL
420. MUL
421. MYCZKOWSKA
422. MYSZKA
423. MYŚLIŃSKI
424. NARCYCKI
425. NIEDŹWIEDZKI
426. NIETUPSKI
427. NIEWIADOMSKI
428. NIKITIUK
429. NIKITYN
430. NIKLEWICZ
431. NITECKI
432. NITUPSKI
433. NIŻNIK
434. NIŻYŃSKI
435. NOGALEWSKI
436. NOSKO
437. NOWACZOK
438. NOWAK
439. NOWAKOWSKI
440. NOWOSIELECKI
441. NYGA
442. OBODZIŃSKI
443. OLECH
444. OLEJNICZAK
445. OLEKSIEJCZUK
446. OMELCZUK
447. ONISZCZUK
448. ONUCHOWSKI
449. OPANAS
450. OPARA
451. ORZECHOWSKI
452. OSICKI
453. OSIŃSKI
454. OSTROWSKI
455. OWERKO
456. OŻAROWSKI
457. PACZKOWSKI
458. PAKOWSKI
459. PAKUŁA
460. PAŁAMARCZUK
461. PANAS
462. PANASIUK
463. PANECKI
464. PANEWSKI
465. PAŃCZUK
466. PARADOWSKI
467. PASIKOWSKI
468. PASZKOWSKI
469. PAWEŁCZYK
470. PAWICKI.
471. PAWLAK
472. PAWŁOWSKI
473. PEJSACH
474. PERCZAK
475. PERFIKOWSKI
476. PERSTYK
477. PESZYŃSKI
478. PETRYCZUK
479. PIECZKA
480. PIETERCZAK
481. PIETNOWSKI
482. PIŃCZUK
483. PIOTROWICZ
484. PIOTROWSKI
485. PISKORZ
486. PISKUSZ
487. PIWCZUK
488. PIWOWARSKI
489. PŁOMIŃSKI
490. PODDĘBNIAK
491. POLAK
492. POLANOWSKI
493. POLEWIAK
494. POLIKOWSKI
495. POLIWKA
496. POPŁAWSKI
497. POŻARKO
498. PROKOPCIUK
499. PRUS
500. PRZYBYSZ
501. PRZYCHODŹKO
502. PRZYJEMSKI
503. PRZYKRY
504. PUCZKOWSKI
505. PUSZKIN
506. PUTNO
507. RABUSZ
508. RACHWAŁ
509. RADOŃ
510. RADZIEWICZ
511. RAJSNER
512. RAKOWSKI
513. RESIAK
514. RESZCZYŃSKI
515. RESZETYŁO
516. REZLER
517. RĘCZKOWSKI
518. RĘKACZ
519. ROCH
520. RODZIEWICZ
521. ROGALSKI
522. ROGULA
523. ROMAN
524. ROMANIEWICZ
525. ROMANIUK
526. RORBACH
527. ROSENSWEIN
528. ROSIAK
529. ROSIŃSKI
530. ROSŁANIEC
531. ROZKOWIŃSKI
532. ROZNERSKI
533. RÓWIENIEC
534. RUCZYLSKI
535. RUDNICKI
536. RUNKOWSKI
537. RUSIŃSKI
538. RUSKIEWICZ
539. RUZALSKI
540. RYBACZOK
541. RYBICKI
542. RYCHTER
543. RYCZKOWSKI
544. SAGAN
545. SAMEK
546. SAWCZUK
547. SAWICKI
548. SĄCZKOWSKI
549. SEMIENIUK
550. SERAFINOWICZ
551. SEWRUK
552. SIEDLECKI
553. SIERADZKI
554. SIEROCIŃSKI
555. SINIAKIEWICZ
556. SINICKI
557. SKIERBEK
558. SKIEREWSKI
559. SKIREWSKI
560. SKIRZYŃSKI
561. SKOCZKA
562. SKRZYPCZAK
563. SKURZYŃSKI
564. SŁAWIŃSKI
565. SŁODKOWSKI
566. SŁOWIKOWSKI
567. SŁOWIŃSKI
568. SOBOLEWSKI
569. SOBOŃ
570. SOKALSKI
571. SOKOŁOWSKI
572. SOŁAWIECKI
573. SOROCZYŃSKI
574. STACHOWSKI
575. STACHURSKI
576. STANISZEWSKI
577. STANKIEWICZ
578. STAWARZ
579. STAWIERAJ
580. STELCZYK
581. STELMASZCZYK
582. STEPANIUK
583. STĘPNIAK
584. STĘPNIEWSKI
585. STOLARCZYK
586. STRUCZEK
587. STRUCZYŃSKI
588. STRZELECKI
589. SUCHODOLSKI
590. SUKACZ
591. SULIKOWSKI
592. SYDOR
593. SZACHNIEWICZ
594. SZAFRAN
595. SZANTROCH
596. SZAPIRO
597. SZATKOWSKI
598. SZCZAWLIŃSKI
599. SZCZEPANIAK
600. SZCZEPKOWSKł
601. SZCZUROWSKI
602. SZCZYGIEŁ
603. SZEFER
604. SZENHER
605. SZEWCZYK
606. SZMYŁYK
607. SZNAJDER
608. SZNAJDERSKI
609. SZNECKI
610. SZPECHT
611. SZPRYNGIEL
612. SZRAMEK
613. SZTANDARA
614. SZTATHAUZ
615. SZTOK
616. SZTRAUCH
617. SZTYMON
618. SZUBA
619. SZULC
620. SZULEWSKI
621. SZUMSKI
622. SZYDŁOWSKI
623. SZYK
624. SZYLIK
625. SZYMAŃSKI
626. ŚCIWIARSKI
627. ŚLEDZIŃSKI
628. ŚLEDZIŃSKI
629. ŚNIECHOWSKI
630. ŚPIEWAK
631. ŚWINARSKI
632. TAŁASZCZUK
633. TARATUŁA
634. TARGONI
635. TERESZKO
636. TETERA
637. TKACZ
638. TKACZYK
639. TOKARSKI
640. TOMASIK
641. TOMCZYK
642. TRAKSA
643. TROCHIMCZUK
644. TRUSIEWICZ
645. TUNICKI
646. TUREWICZ
647. TYSZECKI
648. UNISZCZUK
649. URBANOWICZ
650. UŚCIA
651. WACHOWSKI
652. WAJDA
653. WALCZYŃSKI
654. WARUMZER
655. WARWARA
656. WASILEWSKI
657. WAWRUN
658. WAWRZEŁA
659. WĄSOWICZ
660. WĄTROBA
661. WERESZCZYŃSKI
662. WERESZKO
663. WĘGŁOWSKI
664. WICHUCKI
665. WICIŃSKI
666. WIECZOREK
667. WIELEUS
668. WIELGOMAS
669. WIERZBICKI
670. WIĘCKOWSKI
671. WIKTOR
672. WIKTOROWICZ
673. WILCZYŃSKI
674. WILUSZ
675. WIŚNIEWSKI
676. WIT
677. WŁAS
678. WOJDAT
679. WOJEWÓDZKI
680. WOJTALIK
681. WOLAK
682. WOLSKI
683. WOŁOCH
684. WOŹNIAK
685. WOŹNIUK
686. WOŻNICKI
687. WÓJCIK
688. WYCHOWANIEC
689. WYSOCKI
690. WYSZYŃSKI
691. ZABŁOCKI
692. ZAHANIUK
693. ZAJADLAK
694. ZAJĘCKI
695. ZAKRZEWSKI
696. ZALEWSKI
697. ZAPOLSKI
698. ZAREMBA
699. ZARĘBA
700. ZARĘBIŃSKI
701. ZARZYCKI
702. ZEJDA
703. ZERUK
704. ZIELENKIEWICZ
705. ZIELIŃSKI
706. ZIENTA
707. ZIĘBOWSKI
708. ZIMNY
709. ZIÓŁKOWSKI
710. ZSMYRGAŁA
711. ZYCH
712. ŻABCZYK
713. ŻABURA
714. ŻARCZYŃSKI
715. ŻOŁĘDZIEWSKI
716. ŻURAWSKI
717. ŻYGADŁO

Większość to rodziny polskie, ale są też Ukraińcy, Żydzi, Niemcy, Czesi,
chociaż w zdecydowanej mniejszości (z braku żródeł).

Pozdrawiam
Andrzej Mielcarek
STRONY O (przedwojennym) WOŁYNIU
http://wolyn.republika.pl

Adam Nojszewski

Lucyna wrote:

> a przypadkiem nie było takiego nazwiska jak Prokopiec??

A przypadkiem nie można by wyciąć 749 linii tekstu jak się odpowiada?

Adam Nojszewski ad...@nojszewski.com
Wejdź, zobacz, pamiętaj! -- 63 dni chwały... -- http://www.1944.pl

AndrzejM

> a przypadkiem nie było takiego nazwiska jak Prokopiec??

Jakoś jeszcze nie było. Mam już obiecany wykaz rodzin z Antonówki, ale nie
wiem której, bo na Wołyniu było 9.
Może tam pojawi się to nazwisko. Proszę zaglądać na strony o Wołyniu, a póki
co, zapraszam do wpisania się na "Tablicy Adresów" zainteresowanych
konkretną miejscowością na Wołyniu.

Dariusz

Ze starych dokumentów ,które zostały po moich rodzicach można odczytać
kilkanaście lub kilkadzisiat nazwisk z Wołynia rejonu Krzemieniec-ale czy to
nie będzie naruszenie prawa?
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Marcin Kołodziej

> Pomału, ale sukcesywnie buduje mi się baza danych z nazwiskami rodzin
> mieszkających przed 1943 r na Wołyniu.

Witam!
Mam kopie oryginalnych dokumentów dotyczących mojej rodziny - GRONDOWSCY
(GRĄDOWSCY) h. Oksza, którzy mieszkali na Wołyniu w następujących
miejscowościach: Minkovcy(Mińkowce) Andruśevka, Lyasovka (Lasówka), Pavelky,
Kotelnia, Stara Kotelnia - miejscowości między Berdyczewem a Żytomierzem. Mam
potwierdzone dokumenty z Archiwum Ukraińskiego za okres 1772-1900.
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin Kołodziej

AndrzejM

> Ze starych dokumentów ,które zostały po moich rodzicach można odczytać
> kilkanaście lub kilkadzisiat nazwisk z Wołynia rejonu Krzemieniec-ale czy
> nie będzie naruszenie prawa?

Nie będzie.

Pozdrawiam
Andrzej

AndrzejM

> [...]
Mam
> potwierdzone dokumenty z Archiwum Ukraińskiego za okres 1772-1900.

Tylko pozazdrościć.

Pozdrawiam serdecznie,
Andrzej Mielcarek

Marek Jerzy Minakowski

> Pozdrawiam serdecznie,
> Andrzej Mielcarek

Bardzo dziękuję. Dzięki Pańskiemu mailowi (który zaprowadził mnie do
Pańskiej strony) odnalazłem prawdopodobnego kuzyna spod Kisielina w powiecie
horochowskim... Ma takie samo nazwisko jak mój dziadek urodzony w Kisielinie
(Kraszewski) i choć pokrewieństwa ustalić się nie da bo księgi się nie
zachowały - miło znaleźć swojaka :-)

MJM

Marcin Kołodziej

Dziękuję.
Wiem, że forma, w jakiej to napisałem może budzic podejrzenia o chwalipięctwo,
ale nie było to moim zamiarem:-) Chciałem jedynie uzupełnić listę o te
nazwiska, i w razie potrzeby udokumentować, bo wiem, że nazwisko to, bardzo
rzadko obecnie spotykane, nie występuje w liście przez Pana stworzonej.

AndrzejM

> [...]
Kisielinie
> (Kraszewski) i choć pokrewieństwa ustalić się nie da bo księgi się nie

Takie słowa s± najlepsz± zapłat± za moje trudy.

Dziękuję i pozdrawiam,

AndrzejM

Żytomierzem.

Jeżeli jest Pan w stanie dostarczyć materiały do opracowania kolejnych
miejscowości na Wołyniu (nawet z jedną swoją rodziną w "wykazie"), to ja
bardzo proszę. Adres do mnie jest na Stronach o Wołyniu.

Pozdrawiam serdecznie,

AndrzejM

>... miło znaleźć swojaka :-)
>
> MJM

Nie zawsze tak jest. Otrzymałem listy z których wynikało, że dzięki tej
stronie, już kilka osób dotarło do swoich bardzo dalekich krewnych o których
wcześniej nawet nie wiedzieli.

2004wi...@gmail.com

pelan...@gmail.com

janinka...@gmail.com

W dniu wtorek, 21 września 2004 18:01:16 UTC+2 użytkownik AndrzejM napisał:
Brzozowscy, Słowikowscy

a.zy...@gmail.com

W dniu wtorek, 21 września 2004 18:01:16 UTC+2 użytkownik AndrzejM napisał:
Zapraszam do https://www.facebook.com/groups/Zygadlo/
Message has been deleted

ZIMNY1972

Był jeszcze Zięba Wojciech i Zięba Franciszek, zamieszali w kolonii Leonówka