badanie dna oka - jakie krople?

Beatka

Adas w wieku ok.3 lat mial badane oczka i przez 5 dni wczesniej dostawal
kropelki umozliwiajace badanie.Żle to znosil, bo zrenice mial baaardzo
rozszerzone juz od 1 dnia, zle znosil swiatlo sloneczne, chodzil jak spiacy
itp.

Teraz szykuje nam sie ponowne badanie, wiem ,ze mozna dac dziecku krople
tylko raz, 1,5 godz przed badaniem - okulistka sama o tym wspomniala, tylko
podobno te 5-dniowe sa lagodniejsze.
Czy na pewno te jednorazowe sa takie straszne? Czy ktos z Was tak robil?
Jakie wrazenia dziecka?
Jakos wydaje mi sie osobiscie,ze lepiej raz dac krople, przemeczyc sie
krocej a nie te 5 dni. Az 5 dni. Jakie macie uwagi? Bede bardzo wdzieczna.
Tylko pospieszcie się, prosze, bo od jutra mam zaczac dawac te 5-dniowe albo
zdecydowac sie na te jednorazowe.

--
Beatka + Adas 17.04.97 + Wojtus 25.06.02

Monique

Użytkownik "Beatka" <bb0...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

[ciach o kroplach do oczu]

Powiem szczerze - jestem mocno zdziwiona:-) Nie raz mialam badanie dna oka,
krople mialam podawane na pol godziny przed badaniem, a i tak zle znosilam
ten czas, kiedy krople dzialaly... A juz pieciu dni z rozszerzonymi
zrenicami to sobie po prostu nie wyobrazam:-( Byc moze u dzieci takie
badanie wyglada jakos inaczej niz u doroslych, ale 5 dni z atropina w
oczach... jak dla mnie koszmar:-(

Pozdr.
Monika

milutka

Nie napisze ci na przykładzie dziecka, ale swoim. Akurat tydzien temu miałam
badania oczu z diagnozą "przedporodową". Badania były szczegółowe, łącznie z
topografią oka itp. Zapuszczono mi krople 20 minut przed badaniem. I teraz
moje spotrzeżenia: uważam ze nie ma sensu męczyć dziecka kilka dni przed
zabiegiem, bo zanim dojdzie do badania bedzie miał juz wszystkiego dość,
jednorazowe krople troche pieką w oko ale to tylko chwila, wrażliwosc na
słońce jest duża, ale szybko mija.
A ogólnie zapuszczanie kropel do oka dziecku wspominam jako horror, bo sporo
sie trzeba nagimnastykowac zeby malucha nakłonić (miałam to niedawno), wiec
chyba RAZ A DOBRZE.

Ewa, Seba (4,5 lata), maleństwo (~16 lipiec br)

ani...@op.pl

> [...]
> podobno te 5-dniowe sa lagodniejsze.
> Czy na pewno te jednorazowe sa takie straszne?

Wiesz nie wiem jak jest u dzieci, ale ja jako dorosła gdy mam badane dno oka
zakraplają atropinę i wcale nie jest to takie straszne, na początku trochę
zaszczypie.

Ania i Monika (3,8l)

ani...@op.pl

> zakraplają atropinę

Zapomniałam dopisać, że na ok. pól godz. przed badaniem, a nie kilka dni

Ania

Dunia

A juz pieciu dni z rozszerzonymi
>zrenicami to sobie po prostu nie wyobrazam:-( Byc moze u dzieci takie
>badanie wyglada jakos inaczej niz u doroslych, ale 5 dni z atropina w
>oczach... jak dla mnie koszmar:-(

Jakis czas temu mialam zapalenie oka i krople rozszerzajace zrenice musialam
brac prawie przez 2 miesiace... Wszystko _da_ sie zniesc, jak sie musi ;)

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

minkapinka

> [...]
tylko
> podobno te 5-dniowe sa lagodniejsze.
> Czy na pewno te jednorazowe sa takie straszne? Czy ktos z Was tak robil?

Moja córcia miała retinopatię wcześniaczą, więc w ciągu pierwszych 4
miesięcy życia badanie oczu miała co 7-10 dni. Za każdym razem krople miała
podawane 3x bezpośrednio przed badaniem (tzn. 3 serie co 10-15 min, ostatnia
10 minut przed badaniem ). Tak było w CZD.
Ostatnio byliśmy na kontroli oczu prywatnie i lekarka zaaplikowała jej
krople tylko 1 raz,
10 min. przed badaniem.

Kasia, Zosia 14 mies. (bez wady wzroku)

Beatka

Użytkownik "Monique" <muf...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

>... A juz pieciu dni z rozszerzonymi
> zrenicami to sobie po prostu nie wyobrazam:-(

Dla mnie tez to dziwne i dlatego pytam - tym bardziej,ze juz raz przez to
przechodzilismy....

>Byc moze u dzieci takie
> badanie wyglada jakos inaczej niz u doroslych

Wg mnie tak samo jak u doroslych.Ja raz badalam sobie raz Adasiowi.

> ale 5 dni z atropina w
> oczach... jak dla mnie koszmar:-(

Tez mi sie tak wydaje.
Juz drugi okulista tłumaczy mi,ze dla dzieci te 5-dniowe sa "lagodniejsze".
Czy te jednorazowe szczypia??? Ja nie pamietam jak to u mnie bylo...

Monique

> Juz drugi okulista tłumaczy mi,ze dla dzieci te 5-dniowe sa
"lagodniejsze".
> Czy te jednorazowe szczypia??? Ja nie pamietam jak to u mnie bylo...

No trochę niestety szczypią:-( Ale nie jakos tak strasznie:-)

pozdr.
Monika

Manatka

Użytkownik "Beatka" <bb0...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Beatko, najlepiej zadzwon do lekarza! Zebys potem nie zalowala, ze cos
zrobilas zle i np, badanie trzeba bylo przesunac. Moja mala tez jako
wczesniak musiala miec kilkakrotnie badane oczka. Zawsze krople podawala jej
pielegniarka przed badaniem 3x co 10 minut. Ostatnim razem gdy bylismy na
kontroli bylo podobnie, z tym, ze kazano nam sie zglosic za tydzien na
badanie, ktore mialo okreslic czy dziecko nie jest czasem daleko lub
bliskowidzem. Poniewaz taki maluch Ci nie powie... maja swoje sposoby. Z
okazji tego badania kazano nam przygotowac mala, wlasnie podajac jej przez 5
dni po kropli atropiny do kazdego oczka. Co prawda, my zrezygnowalismy z
tego badania wlasnie przez ta atropine i jeszcze pare innych faktow, ale Ty
sie lepiej upewnij. Zycze jak najmniej stresu dla Malego i dla Ciebie (cos o
tym wiem...)

Anna, mama Natalii (25.07.2001)

kameljanda

> [...]
> Tylko pospieszcie się, prosze, bo od jutra mam zaczac dawac te 5-dniowe

W czwartek czeka moją Kamelię to samo badanie.
Mamy zakraplać oczy od poniedziałku.
Moja córka będzie stopniowo miała porażaną akomodację oka i stopniowo z niej
"wyjdzie", więc nie będzie tak dużego stresu jaki ja przeżywałam przez dwa
dni(będąc dzieckiem), po jednorazowym zakropleniu oczu. Nic nie widziałam
wyraźnie, ciągle gdzieś na coś wpadałam. Ogólnie samopoczucie miałam
fatalne.

Kamelia ze względu na epilepsję będzie potraktowana łagodniejszymi kroplami,
ponadto dziecku, które nie chodzi do szkoły czy przedszkola nieco łatwiej
będzie znieść problemy z oczkami.
--
kameljanda; K(6 lat)&K(1 rok)

efka

Użytkownik <ani...@op.pl> napisał

> Wiesz nie wiem jak jest u dzieci, ale ja jako dorosła gdy mam badane dno
oka
> zakraplają atropinę

Na atropinę u dzieci trzeba uważac. Mój mały rok temu mial po 1 kropli do
jednego oka wstrząsową reakcję uczuleniową w ciągu 10 minut po podaniu. Całe
szczescie, że na pogotowie mam blisko... Nigdy tego nie zapomnę i nikomu nie
życzę... To był koszmar!
efka i michał 2 lata

arletka...@gmail.com

Zamiast przez 5 dni męczyć siebie i dziecko zakraplaniem atropiny dla mnie osobiście lepszym wyborem są krople cyklopentolat, które zakrapla się tylko raz na 30-45 minut przed badaniem. Poza tym cyclopentolat rozkłada się w organizmie kilkukrotnie szybciej niż atropina co znacznie upraszcza całą sprawę.