Oczyszczacz powietrza, nawilzacz, jonizator

Bogdan W.

Chce kupic takie urzadzenie. Prosze o opinie od uzytkownikow. Co kupic i
gdzie, jak wyglada eksploatacja (jak czesta wymiana filtrow, ich cena). Czy
jonizator jest uzyteczny. Co lepsze: oczyszczacz-nawilzacz czy
oczyszczacz-jonizator. Miejsca w sieci o tej tematyce

Szuwarek

Bogdan W. napisał(a) w wiadomości: <700eun$5ea$3...@sunsite.icm.edu.pl>...

Mam w domu od dwóch lat i nawilżacz (Philips) i jonizator-oczyszczacz
(Solac)-z dwustopniową regulacją jonizacji i osobnym włącznikiem na
oczyszczanie. Z jonizatora jestem bardzo zadowolona, ponieważ rewelacyjnie
pochłania dym z papierosów (nawet, gdy palą w pokoju dwie osoby, to wcale
tego nie czuć-sama nie palę) i faktycznie to powietrze jest lepsze. Obecnie
filtr do niego kosztuje ok. 50 zł i nie wiem jak w innych miastach, ale w
Krakowie nie można go dostać nigdzie. Przez dwa lata wymieniałam go 2 razy i
w zupełności to wystarczyło, ale dużo zależy od tego, czy często używasz
urządzenia, w jakim stopniu zanieczyszczenia jest powietrze w pokoju itp.
Ostatnio znalazłam telefon do głównej hurtowni w Warszawie i po prostu mi go
przysłali. Gdy zapytałam dlaczego ich nie ma nigdzie w sklepach
odpowiedzieli, że po prostu sklepy (zwłaszcza Hipermarkety) sprzęt sprzedają
bardzo dobrze ale o filtry nikt się nie dopytuje. Jeśli chodzi o nawilżacz
przez pierwszy rok po zakupie wymieniałam filtr 3 razy w roku. Nie wiem, co
się później stało, ale jedna z części wewnątrz (steropianowe kółko) pokryło
się ciemnymi plamkami i filtr trzeba było zmieniać 2 razy w miesiącu - taki
kosztuje teraz 30 zł i jest dostepny w prawie kazdym sklepie z artykułami
Philips. Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego, że po dwóch tygodniach
używania filtr rozpływa się w wodzie, czernieje i smierdzi, jakby był w
stanie gnilnym. Może ktoś coś poradzi? -( Osobiście nie sądzę, żeby
konieczność tak częstej wymiany byłaby normalnym zjawiskiem.
Do niedawna jeszcze nawilzacz "chodził" na okrągło zwłaszcza, ze w
mieszkaniu mam temp. 23-25 st. C i przy małym dziecku jest to rewelacyjna
sprawa, bo jest mu łatwiej oddychać a poza tym nie ma przy tym urządzeniu
problemu z wysychaniem śluzówki w nosku u dziecka.
Nie wiem, co jest lepsze oczyszczacz nawilżacz czy oczyszczacz-jonizator.
Mogę Ci śmiało polecić to drugie, bo przetestowałam i cały czas używam. Co
do nawilżacza jak widzisz sama teraz mam z tym problem nie mniej jednak,
jeśli okaże się, że urządzenie nie będzie dawało takich efektów jak w
pierwszym roku używania po prostu będę musiała kupić jakiś inny, bo za
bardzo się już wszyscy domownicy od niego uzależnili.
Aśka
la...@nb.com.pl

Lesio

>Z jonizatora jestem bardzo zadowolona, ponieważ rewelacyjnie
>pochłania dym z papierosów
Przepraszam, ale silna sugestia z mojej strony: całkowicie wyeliminować
palenie w domu. Wynocha na balkon, na dwór... Paliłem (rzuciłem 3 lata
temu) przy pierwszym dziecku w domu. Możliwe, że to była jedna z przyczyn,
że raz przy zapaleniu płóc pojawily sie silne objawy astmatyczne i mało
brakowało, możliwe, że zwiazku nie było, ale to "możliwe" powinno być
wystarczjace do całkowitego wyeliminowania palenia z domu.

>Philips. Nie mam pojęcia co jest przyczyn± tego, że po dwóch tygodniach

>używania filtr rozpływa się w wodzie, czernieje i smierdzi, jakby był w

>stanie gnilnym. Może kto¶ co¶ poradzi?
Bakterie. Kiedy¶ tu w USA widzialem taki płyn do dodawania do wody do
dezynfekcji (zimnych) nawilżaczy.

Lesio

Parafianka

wtorek, 13 października 1998 o 09:00:00 UTC+2 Bogdan W. napisał(a):
> [...]
> jonizator jest uzyteczny. Co lepsze: oczyszczacz-nawilzacz czy
> oczyszczacz-jonizator. Miejsca w sieci o tej tematyce

Minęło już wiele lat od roku 1998-go - chętnie przedstawię takie urządzenie jako następne.