Serce - które z badań zrobić ?

univ...@wp.pl

Chcę na własny koszt zrobić badanie serca i w grę wchodzą: Tomografia Komputerowa i Rezonans Magnetychy. Jestem po zawale ( 12 lat), oraz po bypassach - 11 lat. Mam więc pytanie : które z tych badań da lepsze informacje lekarzowi. Jest jeszcze coś takiego jak USG serca i Test Wisiłkowy.
Proszę o jakieś podpowiedzi co mam zrobić.

PiteR

in <news:ae7fa9cd-10a4-404e...@googlegroups.com>
user univ...@wp.pl pisze tak:
Tomograf to jest rentgen czyli napromieniowanie i kontrast.
Chyba tylko na skierowanie od lekarza.

Rezonans to trzeba wiedzieć dokładnie co ma być obserwowane w sercu.
Wady budowy. Można chybić i pieniądze wydać.

Najwięcej chyba powie echo serca i test wysiłkowy.
Tylko testu wysiłkowego nie chcą robić bez skierowania
bo się boją niewiadomej w jakim stanie jest pacjent.
Czy nie padnie im w trakcie.

Poza tym koronografia zobrazowanie tętnic wieńcowych z kontrastem
dużo mówi ale na to się idzie do szpitala na dwa dni.

ja bym poszedł do kardiologa na echo i zapytał co zrobić więcej.

--
Piter

univ...@wp.pl

czwartek, 9 lutego 2023 o 21:51:00 UTC PiteR napisał(a):
[..]
> ja bym poszedł do kardiologa na echo i zapytał co zrobić więcej.

Dziękuję - i tak zrobię.