dieta - przetwarzanie warzyw i owoców.

M M

Są sobie świeże warzywa z dobrej uprawy, takie jak np. buraki czerwone,
marchew, sałata, seler. Wyciskamy z tego sok w wyciskarce wolnoobrotowej.
Następnie sok suszymy w niskiej temperaturze, np. w 28 stopniach. Tak
przygotowany susz przechowujemy do roku czasu. Moje pytanie jest
następujące: jaki procent witamin i minerałów zostanie w suszu po tym
roku czasu? Będzie to raczej 90% 50% 10% czy może zaledwie 1%? Czy
takim suszem można zastąpić świeże warzywa czy zdecydowanie nie?

Pozdrawiam

ąćęłńóśźż

Może lepiej liofolizować próżniowo?

-----

M M

On Wednesday, March 11, 2020 at 4:33:15 PM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
> Może lepiej liofolizować próżniowo?

Chodzi o to, że przez suszenie soku masz też wygodny koncentrat.

Pozdrawiam

Pacia Ciak

Podłączę się pod wątek, z pytaniem o to czy osławiony zielony jęczmień (tj. https://dbamozdrowie.org/mlody-zielony-jeczmien/ ) to taki zwykły jęczmień tyle że niedojrzały? Można taki rwać i korzystać z dobroczynnych właściwości?

a a

On Friday, 18 June 2021 at 09:33:54 UTC+2, Pacia Ciak wrote:
> Podłączę się pod wątek, z pytaniem o to czy osławiony zielony jęczmień (tj. https://dbamozdrowie.org/mlody-zielony-jeczmien/ ) to taki zwykły jęczmień tyle że niedojrzały? Można taki rwać i korzystać z dobroczynnych właściwości?
Koncentrat się zagęszcza a nigdy suszy
Wyciskarka wolnoobrotowa się nie nadaje do produkcji koncentratu bo nie mieli warzyw na
miazgę o drobnym ziarnie, bo jest wolnopobrotowa i nie ma tarki.

A poza tym koncentrat z warzyw to produkcja przemysłowa a nie domowa i do niepotrzebny produkt czy wyrób

Sałata nie daje żadnego soku bo jest sucha, buraki, marchew mamy cały rok i robimy sok, kiedy chcemy, a selera nikt nie wypije bo jest obrzydliwy.

Niemondre pomysły aby wciskać drogie wyciskarki, zamiast atrakcyjnych i tanich sokowirówek.

andal

sok z sokowirowki podlega gwaltownemu utlenianiu wiec traci na wartoci,
trzeba go spozywac zaraz po przygotowaniu