Przykład wkładu nauki polskiej w kolonizowanie Marsa...

mk

Już tyle w życiu widziałem, dlaczego ja się wciąż złoszczę na rzeczy jak
poniżej?

Praca "Marsjański kalendarz liturgiczny" dra Piotra Karockiego z UPJPII.

Wstęp:
[[
W artykule tym zarysowuję skalę problemów związanych z tworzeniem
ewentualnego kalendarza liturgicznego dla kolonii marsjańskiej, która to
kolonia (wedle dzisiejszych zapowiedzi) ma zostać utworzona w 2024
roku.Najpierw uzasadnię potrzebę założenia siedzib ludzkich poza Ziemią
i zarysuję w skrócie historię tworzenia ziemskiego kalendarza. Następnie
wykażę ścisłą zależność kalendarza liturgicznego od środowiska
ziem-skiego oraz zaprezentuję ideę cywilnego kalendarza marsjańskiego, a
na koniec zestawię problemy związane z kalendarzem liturgicznym
dosto-sowanym do warunków pozaziemskich.Taką kolejność i zakres
uzasadniam tym, iż kalendarz liturgiczny op-arty jest o kalendarz
cywilny z uwzględnieniem zjawisk astronomicz-nych oraz
biologicznych, zaś aby zrozumieć kalendarz cywilny, należy
prześledzić, choćby w skrócie, dzieje jego powstania. Tak więc dopiero
po cofnięciu się do początków tworzenia kalendarza cywilnego można
stworzyć cywilny kalendarz dla Marsa, bez którego nie można tworzyć
kalendarza liturgicznego.
]]

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjZ3PimnsfvAhW1AxAIHcdwBBEQFjAAegQIAhAD&url=http%3A%2F%2Fcejsh.icm.edu.pl%2Fcejsh%2Felement%2Fbwmeta1.element.ojs-doi-10_21906_rbl_24%2Fc%2F24-26.pdf&usg=AOvVaw0ZB7OIUPqUpt-B7ykCtxdv

pzdr
mk

heby

On 23/03/2021 21:33, mk wrote:
> Już tyle w życiu widziałem, dlaczego ja się wciąż złoszczę na rzeczy jak
> poniżej?

"wszystkie konfe-rencje naukowe, także ta, która miała miejsce w dniach
27–28 listopada 2014 roku w Krakowie pod hasłem Meet the Space63,
zajmują się jedynie aspektami technicznymi"

Wspaniała obserwacja, faktycznie samo dolecenie tam to jakies nieistotne
pierdoły. Prawdziwe wyzwanie to określenie w którym kierunku jest Mekka
i wyliczenie współczynnika Genesis, czyli po ilu dniach marsiańskich
powstałą Ziemia, bo wymaga to przedruku.

Czekam teraz na publikacje Gessler "rzucanie garnkami w warunkach
ciążenia Marsa", oraz "metody usztywniania flag narodowych w warunkach
braku sensownej atmosfery" (praca zbiorowa) bo przecież każdy może coś
dorzucić cennego do kolonizacji.

Co tam z naszymi rakietami? Już pobiliśmy hobbystów z za oceanu w
wysokości lotu?

Oli

W dniu 2021-03-23 o 21:33, mk pisze:
> Już tyle w życiu widziałem, dlaczego ja się wciąż złoszczę na rzeczy jak poniżej?
>
> Praca "Marsjański kalendarz liturgiczny" dra Piotra Karockiego z UPJPII.

Nie wiem dlaczego się złościsz?. Praca zawiera popularnonaukowy opis kalendarza
ziemskiego oraz abstrakcyjne dywagacje. Takie dywagacje na dowolny temat rodzi się
kilkaset lub nawet kilka tysięcy rocznie. Powstają, znikają i nic z tego nie
wynika. To nawet lepsze od teorii spiskowych, które też zaludniają internet.

Rozważania Karockiego nie mają sensu bo w IMHO NIGDY nie powstanie ludzka kolonia
marsjańska. To tylko PR różnych hochsztaplerów. No chyba, że uznamy kolonię
robotów za kolonię marsjańską, ale one nie potrzebują kalendarza.

--
Olisadebe

J.F.

Użytkownik "Oli" napisał w wiadomości grup
Nigdy nie mow nigdy :-)

Ale owszem - jestem sklonny sie zgodzic, ze w przewidywalnej
przyszlosci nie powstanie.

Najpierw musimy jakis tani transport miedzyplanetarny wymyslec.
Bo przy obecnej technice ... bezsensowna ta kolonia i zdecydowanie za
droga ...

J.

WM

W dniu 2021-03-24 o 13:38, J.F. pisze:
Prędzej doczekamy mszy odprawionej na ziemskiej stacji kosmicznej :)

WM

mk

W dniu 24.03.2021 o 12:57, Oli pisze:

> [...]
> Powstają, znikają i nic z tego nie wynika. To nawet lepsze od teorii
> spiskowych, które też zaludniają internet.

Jeśli dr Karocki snuje sobie takie rozważania przy piwku po pracy i za
prywatne pieniądze, to nie mam z tym większego problemu (choć i tak
byłoby to do obnażenia, czym zajmuje się "nauka" zwana teologią).

Problem dostrzegam w tym, że czasopismo w okresie ukazania się artykułu
o którym mowa było na liście czasopism naukowych *punktowanych* (na
podstawie danych z wyszukiwarki https://www.punktacjaczasopism.pl/rez.php)
Takie publikacje w punktowanych czasopismach, to baza do zdobywania
kolejnych stopni naukowych. Tym zajmują się co poniektóre uczelnie w
Polsce, które są finansowane z publicznych pieniędzy... Tak, złości mnie to.

pzdr
mk

opluk

W dniu 23/03/2021 o 21:33, mk pisze:
To jeszcze nic.
Pomysl sobie jakie problemy musieby miec muzulmanie na Marsie.
Patrzylem w internecie czy sa jakies fatwy na ten temat ale nie
znalazlem nic ciekawego.

opluk

WM

W dniu 2021-03-23 o 21:33, mk pisze:
> Już tyle w życiu widziałem, dlaczego ja się wciąż złoszczę na rzeczy jak
> poniżej?
>
> Praca "Marsjański kalendarz liturgiczny" dra Piotra Karockiego z UPJPII.

Muzułmanie wcześniej zajęli się problemem religii w Kosmosie.
https://kopalniawiedzy.pl/muzulmanin-Miedzynarodowa-Stacja-Kosmiczna-Mekka-kierunek-ablucje-modlitwa-Malezja-Kuala-Lumpur-Sheikh-Muszaphar-Shukor-podrecznik,3507

WM

Marek

Tekst z linka nic nie wnosi do wyjaśnienia jak wskazują kierunek
Mekki na stacji.

--
Marek

WM

W dniu 2021-03-26 o 15:43, Marek pisze:
Jest kilka zaleceń do kolejnego wyboru.
https://en.wikipedia.org/wiki/Qibla#Outer_space
Najbardziej zalecany jest kierunek będący prostym odcinkiem Mekka -
statek kosmiczny, w momencie zaczęcia modlitwy.
Gdy nie wiadomo jak wyznaczyć kierunek, to można przyjąć dowolny.

WM

Marek

On Fri, 26 Mar 2021 16:15:11 +0100, WM <cie...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> statek kosmiczny, w momencie zaczęcia modlitwy.
> Gdy nie wiadomo jak wyznaczyć kierunek, to można przyjąć dowolny.

"I śmieszno i straszno".

--
Marek

J.F.

Czemu - prosta realizacja zalecen religijnych.
Chyba to lepsze, niz zydowsko-ortodoksyjne zakazy szbatowe.

A i nasz zakaz handlu w niedziele mozna by rozwazyc ...

J.