kosmici?

Jacek Maciejewski

"Naukowcy ogłosili, że wykryto kilka sygnałów, ale najsilniejsze z nich
pochodzą z najbliższej po Słońcu gwiazdy, czyli Proxima Centauri.
Znajduje się ona zaledwie 4,2 lata świetlne od Ziemi i posiada one co
najmniej dwie planety, z czego jedna, Proxima B, znajduje się w
ekosferze gwiazdy, co oznacza, że mogą występować na niej warunki do
rozkwitu życia biologicznego.[-]
Odebrane sygnały są bardzo wąskie i na stałej częstotliwości 982 MHz.
Na Ziemi wykorzystujemy je do komunikacji, ale podobnie może odbywać się
na Proxima B."
To cytat z geekweek.pl. Ciekawe kto dokładnie i co odebrał. Może ktoś
wie więcej?
--
Jacek
I hate haters.

heby

On 07/09/2021 10:02, Jacek Maciejewski wrote:
> Ciekawe kto dokładnie i co odebrał.

https://en.wikipedia.org/wiki/BLC1

Jacek Maciejewski

Dzięki. Ciekawe że sygnał był tak wąskopasmowy. Nie ma chyba za wiele
źródeł naturalnych koło 800 MHz? Niestety, nic nie napisano o
ewentualnej modulacji a na dodatek sygnał wystąpił sporadycznie i na
krótko po czym znikł. Czyli kicha :)

heby

On 07/09/2021 10:42, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
> źródeł naturalnych koło 800 MHz? Niestety, nic nie napisano o
> ewentualnej modulacji a na dodatek sygnał wystąpił sporadycznie i na

Napuścić na nich UKE. Pewno jakiś proximańczyk bawi się Baofengiem bez
licencji. U mnie w okolicy to plaga. A UKE nie takie nadaniki potrafiło
namierzyć.

M M

Dlaczego od razu kicha? Być może obca cywilizacja wysłała tam
sondę, a ta gdy sonda doleciała to wysyłała informacje zwrotne.
Jakiś 'pogłos' udało się na Ziemi odebrać.

Pozdrrawiam

Piotrne

W dniu 2021-09-15 o 21:34, M M pisze:

> Dlaczego od razu kicha? Być może obca cywilizacja wysłała tam
> sondę, a ta gdy sonda doleciała to wysyłała informacje zwrotne.
> Jakiś 'pogłos' udało się na Ziemi odebrać.

Minęło dwa i pół roku od tego sygnału i niewiele wiadomo. W skrócie:

- odebrano sygnał, który według wszystkich testów jest "sztuczny"
i pochodzi z okolic tamtej gwiazdy (długotrwały odbiór, wielokrotne
odsuwanie anteny od tego kierunku i ponowne nakierowywanie);
- sygnał wielokrotnie przewyższa "wiarygodnością" słynny "Wow";
- nie opublikowano nagrań sygnału.

Wnioski, jakie wyciągnięto z obserwacji:

- nie wiadomo co to było, ale:
- to na pewno jakieś ziemskie zakłócenie, bo zawsze tak było;
- zasada kopernikańska wyklucza sztuczne pochodzenie sygnału,
bo dlaczego akurat obce źródło miałoby być tak blisko nas,
skoro mogłoby być w tylu innych miejscach.

To trochę słabe wnioski. Szczególnie biorąc pod uwagę, że nasłuch
był prowadzony właśnie w celu znalezienia takiego sygnału. Sygnał
znaleziono po czym stwierdzono, że pewnie to nic takiego.

P.

Marek

On Sat, 2 Oct 2021 13:52:31 +0200, Piotrne <pio...@poczta.onet.pl>
wrote:
> - zasada kopernikańska wyklucza sztuczne pochodzenie sygnału,
> bo dlaczego akurat obce źródło miałoby być tak blisko nas,
> skoro mogłoby być w tylu innych miejscach.

Z takim podejściem to żadne źródło nie będzie sztuczne.

--
Marek