Kierunek wirowania galaktyki spiralnej

WM

To dla mnie zaskoczenie, że galaktyka spiralna kręci się odwrotnie niż
myślałem.
Załóżmy, że wygięcie galaktyki spiralnej jest analogiczne jak łopatek w
pompie wirowej.
To galaktyka spiralna kręci się w przeciwną stronę niż wirnik pompy wodnej.
Dlaczego tak jest?
https://youtu.be/g6Y7ClHOpyc?t=1579

To nie jest wir taki jak w tornado, gdzie szybsze wirowanie jest w środku.

--
WM

Jacek Maciejewski

Ha, dla mnie też zaskoczenie :) Ale wiedziałem że ramiona Galaktyki to
fale stojące.
--
Jacek
I hate haters.

WM

Cały film jest ciekawy, bo informuje o planach NASA.
Będzie misja balonowa na Wenus i eksploatacja komercyjna Księżyca.
Pada orientacyjna data postawienia stopy człowieka na Marsie.
Jednak Musk , jako osoba prywatna, może tam być pierwszy, bo w misji
straceńczej.
Wprawdzie za cenę własnego życia, ale prawo nie może mu tego zabronić i
np. ubezwłasnowolnić.

> Ha, dla mnie też zaskoczenie :) Ale wiedziałem że ramiona Galaktyki to
> fale stojące.

Dobrze, ale jak wytłumaczyć wygięcie ramion takiej galaktyki pod prąd?
Sądziłem, że najpierw wirował obłok gazu.
Szybciej przy osi, wolniej na obrzeżach.

WM

Unknown

WM <cie...@poczta.onet.pl> wrote:

> Cały film jest ciekawy, bo informuje o planach NASA.
> Będzie misja balonowa na Wenus
Ekhem. Jak to możliwe?

WM

W dniu 2022-06-24 o 16:15, ydziO pisze:

> Ekhem. Jak to możliwe?

Balon ma być nadmuchany i wypuszczony po dotarciu sondy kosmicznej na Wenus.
Jest szansa, w przyszłości, na założenie załogowej bazy balonowej na Wenus.
Ma to się odbyć na takiej wysokości, gdzie jest ciśnienie 1 bar.
Najpierw jednak trzeba jakoś zabezpieczyć bazę przed deszczami z kwasu
siarkowego, które tam padają.

WM

Freja Draco

Ale - z tego, co pamiętam - to one nie są stojące. To normalne fale
poprzeczne, tylko propagują się w iście kosmicznym tempie.

--
Freja Draco

Szkarłatnych karłów taniec dogasa
Scena płonie świtem
A ja - z oczu zmywam sen

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 3 Jul 2022 12:02:16 +0200, Freja Draco napisał(a):

> Ale - z tego, co pamiętam - to one nie są stojące. To normalne fale
> poprzeczne, tylko propagują się w iście kosmicznym tempie.

Niee, stojące. Kątowe prędkości orbitalne gwiazd galaktyki są zupełnie
inne niż kątowe prędkości ramion. Gwiazdy z jednej strony ramienia
wpływają do niego a z drugiej wypływają. Więc mówiąc o obrocie Galaktyki
wypadałoby sprecyzować jaki obrót ma się na mysli :)

Unknown

Aaa. To tak to zrobią. Przyznam że z pierwszego opisu zrozumiałem że balon
tam poleci. Zacząłem się zastanawiać jak to zrobią, ale teraz już jasne.
Najpierw sonda a z niej balon. Tak jak helikopter w misji marsjańskiej.