Helikopter na Marsie

WM

Pokazali film z pierwszego lotu.
Trochę za twardo moim zdaniem lądował.
Czy tak miało być, czy coś źle zadziałało?

--
WM

heby

Czy tak bardzo twardo? Fimik, który ja widziałem [1], ma za niskie fps
aby oceniać, ale widać ugięcie tych sprężynujących nóg i przypomniało to
lądowanie typowego drona, u nas.

[1]
https://mars.nasa.gov/resources/25828/first-video-of-nasas-ingenuity-mars-helicopter-in-flight/

Marek

On Tue, 20 Apr 2021 22:51:30 +0200, heby <he...@poczta.onet.pl> wrote:
> Czy tak bardzo twardo? Fimik, który ja widziałem [1], ma za niskie
> fps

Bo to nie był film tylko połączone still frames. Pytanie kiedy z
Marsa będzie prawdziwy film a nie bieda film z łączonych zdjęć.

--
Marek

M M

A co z balonami na Marsie? Jak helikopter może to i balon powinien, a nie
potrzebuje energii na walkę z grawitacją.

Pozdrawiam

J.F

On Tue, 4 May 2021 08:00:48 -0700 (PDT), M M wrote:

> A co z balonami na Marsie? Jak helikopter może to i balon powinien, a nie
> potrzebuje energii na walkę z grawitacją.

Jest male cisnienie, wiec mala wypornosc.

A wodor czy hel przez cienkie folie przenika, wiec to jest rozwiazanie
na pare dni.
CO2 ponoc potrafi przenikac jeszcze lepiej, wiec chyba grozi szybkie
wnikanie.

No i jakby sie tak mial wznosic i opadac - to energii trzeba ..

J.

WM

W dniu 2021-05-04 o 17:00, M M pisze:
Swego czasu lansowano ornitoptery na Marsie.
Podobno niezwykle pasowały energetycznie.
Jeszcze lepiej rzekomo pasowały owado-podobne, np. ze skrzydłami ważki.
Jednak chyba postawiono na sprawdzone na Ziemi rozwiązania.

WM

WM

W dniu 2021-05-04 o 20:38, J.F pisze:
A na podgrzaną atmosferę?
Na Ziemi większość balonów lata z palnikami.
Są też grzane słonecznie, co by pasowało w badaniach wyższych warstw
atmosfery Marsa.

WM