Poszukiwanie sygnałów laserowych od E.T.

robe...@poczta.onet.pl

Witam.

Skleciłem takie coś jak na załączonym schemacie.

http://img26.imageshack.us/img26/2329/transmisja.gif

Panel słoneczny może służyć jako fotodetektor.
(przykład na schemacie działa całkiem dobrze, zwłaszcza w zaciemnionym miejscu)
Zaletą jest możliwość stosowania dużych powierzchni,
a tym samym odbiór bardzo słabych sygnałów.
Światło widzialne jest tylko w niewielkim stopniu tłumione przez atmosferę.
Zmodulowane sygnały laserowe z gwiazd powinny być łatwe do znalezienia.
Do ich odbioru mógłby służyć zestaw paneli słonecznych o możliwie duzej powierzchni
połączonych ze wzmacniaczem audio oraz rejestratorem i analizatorem widma.
Zestaw należałoby umieścić w miejscu
gdzie niebo nocą jest całkowicie czarne (brak łuny od miast, dróg).

Czy takie lub podobne rozwiązania są stosowane w poszukiwaniu sygnałów od E.T.?

Sergiusz Rozanski

Dnia 31.08.2011 robe...@poczta.onet.pl <robe...@poczta.onet.pl> napisał/a:
> Witam.
>
> Skleciłem takie coś jak na załączonym schemacie.

[..]

> Czy takie lub podobne rozwiązania są stosowane w poszukiwaniu sygnałów od E.T.?

A to fale elektromagnetyczne dla nas widzialne to są jakieś uprzywilejowane?
Bo poszukwiania na różnych długościach fal są prowadzone - od kiedy je
chyba odkryto. Sądzisz że to co my widzimy ma jakieś specjalne przywileje?
Już zwierzęta na ziemi widzą inaczej :)

Stanislaw Sidor

Użytkownik <robe...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
>
> Skleciłem takie coś jak na załączonym schemacie.
>
> http://img26.imageshack.us/img26/2329/transmisja.gif
>
> Panel słoneczny może służyć jako fotodetektor.

Sprawdziles, jaki sygnal daje w nocy?

--
(STS)
Czlowiek nie jest w Nieskonczonosci jedyna istota