Awaria rury

WM

Feb 8, 2024, 5:25:20 PMFeb 8
Pękła mi w kuchni (za ekranem) rura od ciepłej wody (z plastiku). Słyszałem huk jakby coś spadło, ale zbagatelizowałem, bo szum wycieku pojawił się dopiero następnego dnia rano.
Przyszła ekipa, wycięli kawałek rury i wstawili nowy.
Dziura była mała (blisko zamocowania do ściany) i wyciek niewielki.
Zastanawiam się jak powstało punktowe uszkodzenie?
W miejscu wycieku rura była wygięta, więc może to stworzyło naprężenie które zadziałało destrukcyjnie w czasie?
Rury ze stalowych na plastiki wymieniano mi ok. 20 lat temu.
Kawałek wymienianej rury zostawili i zauważyłem osad czarny w jej środku.
Ciekawe co to jest? Jeżeli coś organicznego, to musi być odporne na temperaturę.
Ciepłej wody używa się do mycia, a nie picia, więc raczej nie szkodzi.

WM