Piny w gnieździe sygnałowym - z czego

heby

Cześć.

Jest sobie nietypowe gniazdko w pewnym starym sprzęcie.

Bardzo podobne do tego:

https://content.invisioncic.com/r322239/monthly_04_2019/post-53052-0-32890900-1555916047.jpg

Konstrukcja jest taka, że przypomina męskie (piny) gniazdo DBx.

Piny te są zaraz za tworzywem zgięte do pionu i wlutowane w płytkę.
Średnica 1mm.

Piny są bardzo sztywne i jednocześnie łatwo się lutują. Od strony
wtyczki po prostu wystają w środku osłony.

Moje pytanie: z czego, jakiego drutu, obecnie powinienem je wykonać?
Obudowa gniazda pójdzie z drukarki, to jasna sprawa, ale piny wymagają
uwagi. Powinny być sztywne i lutowalne.

To nie ma być złocone, trwałość czy odporność nie ma nic do rzeczy,
chodzi wyłacznie o przywrócenie starego złomu do wygldu i funkcjonalności.

Srebrzanka i miedź odpadają, za miękkie, łato się zginają. Jest coś
gotowego o sporej sztywnosci i albo lutowalne wprost, albo pokryte czymś
lutowalnym, w handlu?

Robert Wańkowski

W dniu 25.12.2023 o 21:17, heby pisze:
> z czego, jakiego drutu, obecnie powinienem je wykonać?

A wyrwać z innego nowego?

Robert

Zenek Kapelinder

Twardy mosiadz.

PeJot

> [...]
>
> Konstrukcja jest taka, że przypomina męskie (piny) gniazdo DBx.

Religia nie pozwala zamienić całe złącze na DBx ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Robert Wańkowski

Zenek Kapelinder

Po co ci lut jak mozna bez problemu kupić drut?

Zenek Kapelinder

wtorek, 26 grudnia 2023 o 14:53:42 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):
Sprzedawcę spytaj a nie mnie

heby

On 26/12/2023 09:29, PeJot wrote:
> Religia nie pozwala zamienić całe złącze na DBx ?

Nie religia, tylko fakt że "przypomina". Jest większe. Możesz to
wywnioskować choćby na podsatwie średnicy pinu (1mm).

heby

On 25/12/2023 22:30, Robert Wańkowski wrote:
> A wyrwać z innego nowego?

Nie ma. To radziecki klon ZX Spectrum. Nawet w obrebie tego modlu były
stosowane różne gniazdka, co tam akurat na magazynie mieli. W tym akurat
jest takie, ale był też z DIN. Niestety poza opowieścią właściciela i
małym rzutem oka na to co jest do zrobienia, więcej nie wiem.

heby

On 26/12/2023 14:53, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

Nie widzę postu Zenka, więc odpowiem tutaj: zanabyłem półtwardy. Może
będzie wystarczający. Dzięki.

PeJot

W dniu 27.12.2023 o 19:51, heby pisze:
Jakie prądy ?

heby

On 27/12/2023 20:45, PeJot wrote:
> Jakie prądy ?

Sygnałowe. No może pod 100mA, zgaduję.

Zenek Kapelinder

Jan 2, 2024, 10:40:48 PMJan 2
Szkoda ze napisałem jesli nie widzisz. Tego błędu więcej nie powtórzę.