lampka

J.F.

Chce przerobic lampke.

na oko wyglada to tak, jakby w blaszanej obudowie byl otwor, przez
niego przeprowadzona nagwintowana tulejka,
z typowym "oprawkowym" gwintem, cos chyba M10x1,
i nakrecona nakretka, z podkladką.

Tylko ... nie moge nakretki odkrecic.
Staram sie srednio - dla plaskiego klucza jest kiepskie podejscie,
nasadowy mam za płytki, ale tez nie chce jakies nadmiernej sily
przylozyc i zniszczyc.

Czy to mozliwe, ze oni te nakretki jakos przygrzali, zeby miec stały
gwint w obudowie?
Czy tylko przykrecili jakims wielkim momentem i teraz "ani drgną" ?

J.

Konrad Anikiel

On Thursday, 23 September 2021 at 13:40:05 UTC+2, J.F. wrote:

> Czy to mozliwe, ze oni te nakretki jakos przygrzali, zeby miec stały
> gwint w obudowie?

Zależy kto to byli ci oni. Jedni nakręcają palcami, drudzy mają pneumatyczne klucze jak u mechanika samochodowego.
WD40 znasz? A jak tam dostał się kiedyś jakiś syf to się galanto zapiekł, możesz potrzebować jakiegoś acetonu albo nitro.
Ta nakrętka ma raptem z 1.5 zwoja gwintu, trochę ją ugniesz i masz cały gwint spartolony. Nie siłuj się z nią, zwracaj się do niej grzecznie.
Blaszany klucz od roweru masz? Tak żeby złapał wszystkie sześć boków, a nie tylko dwa, i to bez ściskania.

PeJot

W dniu 2021-09-23 o 13:40, J.F. pisze:
> [...]
> Staram sie srednio - dla plaskiego klucza jest kiepskie podejscie,
> nasadowy mam za płytki, ale tez nie chce jakies nadmiernej sily

Zabytek jakiś ? :)

> Czy to mozliwe, ze oni te nakretki jakos przygrzali, zeby miec stały
> gwint w obudowie?
> Czy tylko przykrecili jakims wielkim momentem i teraz "ani drgną" ?

A może klej do gwintów ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

WM

Ja miałem podobny problem. Wytwórca rozkielichował , czy też spęczył rurkę, by się nie gibała.
Nową musiałem kupić. Kosztuje parę złotych w hipermarkecie.
https://www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/gniazda-wtyczki-akcesoria/oprawki/lacznik-gwintowany-oprawki-e14-e27-2szt-elektro-plast,p42358,l1058.html?gclid=CjwKCAjwy7CKBhBMEiwA0Eb7avLdK8HUWeA_v6XeunC94xsD4mNktm7hni6MjBFEvmKOKo3WRl9H2BoCN1EQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

J.F

On Thu, 23 Sep 2021 07:35:00 -0700 (PDT), WM wrote:

> [...]
> https://www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/gniazda-wtyczki-akcesoria/oprawki/lacznik-gwintowany-oprawki-e14-e27-2szt-elektro-plast,p42358,l1058.html?gclid=CjwKCAjwy7CKBhBMEiwA0Eb7avLdK8HUWeA_v6XeunC94xsD4mNktm7hni6MjBFEvmKOKo3WRl9H2BoCN1EQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Znam, mam, ale ... nie moge odkrecic nakretek :-)

J.

J.F

On Thu, 23 Sep 2021 07:13:30 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> Zależy kto to byli ci oni.

Zapewne made in China :-)

> Jedni nakręcają palcami, drudzy mają pneumatyczne klucze jak u mechanika samochodowego.

> WD40 znasz? A jak tam dostał się kiedyś jakiś syf to się galanto zapiekł, możesz potrzebować jakiegoś acetonu albo nitro.

Na to nie wyglada, ale kto ich tam wie.

> [...]
> Blaszany klucz od roweru masz? Tak żeby złapał wszystkie sześć boków, a nie tylko dwa, i to bez ściskania.

Takim kluczem nie badzo daje sie podejsc.
Nasadowe ... musze poszukac jakiegos dluzszego, bo mi ta tulejka
przeszkadza, a w dodatku one miewaja skosy na krawedzi, a nakretka
cienka.

J.

Sir_Robak

W dniu 2021-09-23 o 16:57, J.F pisze:
> Znam, mam, ale ... nie moge odkrecic nakretek:-)

https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/klucze-reczne/klucze-nasadowe/klucz-rurowy-10-11-mm-dexter,p600760,l2628.html

powinien dać radę ;)

Robak

J.F

O to to to ... tylko potrzebna 14, a takiej nie maja ..

J.

J.F

On Thu, 23 Sep 2021 13:40:01 +0200, J.F. wrote:
> Chce przerobic lampke.

No i znalazlem tam inny przyklad - uchwyt wyraznie nakrecony na
nagwintowana rurke, bo widac gwint wewnetrzny w uchwycie.

I znow nie jestem w stanie odkrecic.

Tylko sile/moment ograniczam, bo jak znam zycie, to uchwyt zrobiony
z ZnAl, a to slabe jest.

Co oni zrobili:
-gwinty skleili?
-zespawali ?
-zapieklo sie ze starosci? a to nowka sztuka ze sklepu jest,
-mieli jakies rozkalibrowane gwintowniki, i skrecili na chama?

- ... unijna norma, ze klienowi nie wolno samemu rozkrecic ?

Jest tam jeszcze pare innych srubek, typowych,
ktorych tez nie jestem w stanie srednią siłą/momentem odkrecic ...
na nich mi nie zalezy, ale jak juz zaczalem sprawdzac ...

pojsc do warsztatu samochodowego i sprobowac kluczem udarowym?

J.