Śrubka do futerka

heby

Jan 14, 2024, 1:42:38 PMJan 14
Cześć.

Jest wietarka, jakaś tania. Wymieniłem futerko na takie dokręcane
ręcznie, jest wygodniejsze w zastosowaniu w jakim ją mam
(stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).

Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś
wiertarki.

No i:
1) Otwór to nie M4 tylko mniejszy
2) Otwór to nie M3 tylko większy
3) Lewy gwint

Przegogolowałem internety i widzę tylko śruby M3 i M4 jako kontry do
futerek. A moja jest jakas pomiędzy. Ma to jakąs nazwę/standard może?

PS. Coś mi się wydaje że to nie może być normalna śrubka z aliexpres, bo
tam jednak łbem udarowo wali w koniec wiertła.

PeJot

Jan 14, 2024, 1:47:38 PMJan 14
W dniu 14.01.2024 o 19:42, heby pisze:
> [...]
> (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).
>
> Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś

3,5 mm to standard w osprzęcie elektrycznym.

> 3) Lewy gwint

:(

> [...]
>
> PS. Coś mi się wydaje że to nie może być normalna śrubka z aliexpres, bo
> tam jednak łbem udarowo wali w koniec wiertła.

A może zamiast tego klej do gwintów, jeżeli to futro na gwincie ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

heby

Jan 14, 2024, 3:30:05 PMJan 14
On 14/01/2024 19:47, PeJot wrote:
> A może zamiast tego klej do gwintów, jeżeli to futro na gwincie ?

Chce to kiedyś wymienić. Te futerka z ręcznym dokręcaniem są słabej
jakości, jedno mi się już sypneło, pękła "osłona" z tworzywa.

Swoją droga mam wiertarkę Kress, mającą ze 25 lat, z takim futerkiem i
ono jest niezniszczalne (i ma pierścień metalowy na przodzie, swobodnie
kręcący się, więc można trzymać koniec palcami ;).

alojzy nieborak

Jan 15, 2024, 8:32:02 AMJan 15
W dniu 2024-01-14 o 19:42, heby pisze:
> Cześć.
>
> Jest wietarka, jakaś tania. Wymieniłem futerko na takie dokręcane
> ręcznie, jest wygodniejsze w zastosowaniu w jakim ją mam
> (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).

Wyrzuć badziewie i kup coś z normalnym mocowaniem np. JT0,
u kitaja masz same mocowania jak i gotowce z silnikiem.

Są też przejściówki z JT0 na wał o określonej średnicy.

OT.
https://pl.aliexpress.com/item/1005001843165697.html
https://pl.aliexpress.com/item/1005001490646964.html

heby

Jan 15, 2024, 4:40:01 PMJan 15
On 15/01/2024 14:32, alojzy nieborak wrote:
> Wyrzuć badziewie i kup coś z normalnym mocowaniem np. JT0,
> u kitaja masz same mocowania jak i gotowce z silnikiem.

Czegoś nie rozumiem. Ja własnie wyrzuciłem futerko na kluczyk i
zastapiłem je wygodniejszym (w tym konkretnym zastosowaniu) któe się
świetnie sprawdza.

Teraz mówisz mi aby znowu założyć takie na kluczyk? Ale ja go nie chce
właśnie ;)

Już pomijam, że rozwarcie kłów wygla na jakies śmiesznie małe, jak do
moich zastosowań.

alojzy nieborak

Jan 15, 2024, 5:39:16 PMJan 15
W dniu 2024-01-15 o 22:39, heby pisze:

> [...]
> świetnie sprawdza.
>
> Teraz mówisz mi aby znowu założyć takie na kluczyk? Ale ja go nie chce

Wydawało mi się że piszesz o jakimś jeszcze mniejszym uchwycie fi
powiedzmy 10 mm.

> Już pomijam, że rozwarcie kłów wygla na jakies śmiesznie małe, jak do
> moich zastosowań.

Max. 4 mm. Do wierteł z chwytem 1/8 cala w sam raz.

J.F

Jan 16, 2024, 7:48:44 AMJan 16
On Sun, 14 Jan 2024 19:42:35 +0100, heby wrote:
> [...]
> (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).
>
> Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś

od czoła tej osi?

> No i:
> 1) Otwór to nie M4 tylko mniejszy
> 2) Otwór to nie M3 tylko większy
> 3) Lewy gwint

Widze, ze M3.5 są używane do mocowania płytek węglikowych ... ale
prawe.

> [...]
>
> PS. Coś mi się wydaje że to nie może być normalna śrubka z aliexpres, bo
> tam jednak łbem udarowo wali w koniec wiertła.

Hm:
-podejrzewam, ze ma nie wystawać.
-u Ciebie udaru nie będzie ...

J.

heby

Jan 16, 2024, 8:26:22 AMJan 16
On 16/01/2024 13:48, J.F wrote:
> od czoła tej osi?

Wewnątrz futrka, poza gwintem, jest równiez otwór. Śrubę kręca się w oś
wiertarki od strony szczęk futerka.

> Hm:
> -podejrzewam, ze ma nie wystawać.

Stanowi "dno" futerka. Bez tego masz otwór w futerku i co gorsza otwór w
osi. Małe wiertło nie ma się o co oprzeć i wchodzi bardzo głeboko. Ten
sam problem z futerkiem na kluczyk. Obejrzałem tez inne wiertarki w
sklepach i znalazłem jedną tanią też bez tej śruby. Czyli mogłem jej
nigdy nie mieć.

> -u Ciebie udaru nie będzie ...

U mnie nie będzie, ale ponieważ u innych będzie, to przyszło mi do
głowy, że to śruba specjalna o specjalnej nazwie i dlatego nie potrafię
jej znaleźć.

J.F

Jan 16, 2024, 10:18:16 AMJan 16
On Tue, 16 Jan 2024 14:26:18 +0100, heby wrote:

> [...]
>
> Stanowi "dno" futerka. Bez tego masz otwór w futerku i co gorsza otwór w
> osi. Małe wiertło nie ma się o co oprzeć i wchodzi bardzo głeboko. Ten

Małe wiertła są z reguły też krótkie, i nawet w zwykłym uchwycie
często nie mogą dochodzic do dna, bo za mało będzie wystawać.

> sam problem z futerkiem na kluczyk. Obejrzałem tez inne wiertarki w
> sklepach i znalazłem jedną tanią też bez tej śruby. Czyli mogłem jej
> nigdy nie mieć.

Możliwe, bo w zwykłych wiertarkach jakoś nie przypominam sobie takich
srubek.

> U mnie nie będzie, ale ponieważ u innych będzie, to przyszło mi do
> głowy, że to śruba specjalna o specjalnej nazwie i dlatego nie potrafię
> jej znaleźć.

Ze ona jakas specjalna, to juz widac (hm, 1/8"=3.175 mm .. za mało?),
ale czy specjalnie nazywana ?

Ha, są sruby do uchwytów wiertarskich, np
https://atmo.com.pl/pl/p/Sruba-do-uchwytu-wiertarskiego-M5/2088

Lewe, ale M5, M6,

Ha - są i sruby specjalne
https://allegro.pl/oferta/makita-2704-sruba-nr-281-kod-911238-1-14758223457
https://allegro.pl/oferta/makita-czesc-zamienna-do-hr4500c-sruba-nr-117-ko-14203143686
itd.

Ale te bez danych, i chyba prawe.

A ta też bez danych i bez nazwy :-(
https://allegro.pl/oferta/adapter-na-uchwyt-wiertarski-3-8-cal-14262727907

Czy jednak dane są i to 3/8" UNC?

Ha - to moze byc gwint nr 6-32 UNC - 3.505 mm
https://werbus.pl/pl/c/No6-3%2C505mm-UNC%2C-UNF/281

ale nie ... nie wiem skąd oni wzięli to 3.505.
Bo w ofercie chyba nie ma.

ale teoretycznie 3.505mm
https://www.gewinde-normen.de/en/unified-coarse-thread.html

J.

Robert Wańkowski

Jan 16, 2024, 10:59:59 AMJan 16
W dniu 16.01.2024 o 16:18, J.F pisze:
> Możliwe, bo w zwykłych wiertarkach jakoś nie przypominam sobie takich
> srubek.

Chyba w tych co mają lewe-prawe obroty.

Robert

PeJot

Jan 16, 2024, 2:35:59 PMJan 16
W dniu 16.01.2024 o 16:18, J.F pisze:

> Możliwe, bo w zwykłych wiertarkach jakoś nie przypominam sobie takich
> srubek.

Wystarczy że wiertarka ma przełącznik kierunku obrotów prawe/lewe i już
do mocowania futerka występuje śruba z lewym gwintem, w osi obrotu.