Bernoulli

Robert Wańkowski

https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/164/PDF/wah_5_5.pdf

Przedostanie równanie.
Co to jest R? Stała gazowa?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stała_gazowa

No i szukałem, ale nie znalazłem reszty tego skryptu, bo to chyba
książka czy podręcznik nie jest.

Robert

Konrad Anikiel

Tak, w tym wzorze jest stała gazowa R, ale w rachunku użyto błędnej wartości. Powinno być 8.314, a jest (dwukrotnie!) 29.28.

Całość jest tu https://bcpw.bg.pw.edu.pl/dlibra/publication/92/edition/164

cef

Dalszy ciąg jest na następnej stronie:

https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/164/PDF/wah_5_6.pdf

ale tam już nowy temat.

Sprawdź jednostki, to się zorientujesz co to może być

J.F.

Jednostki wydaja sie byc SI, czyli dobre.

Ale jesli dobrze widze, to oni zastapili P1/ro1 przez
gRT1.

Rownanie gazowe to pV=nRT
gdzie n = liczba moli gazu, wiec do gestosci gdzies nam chyba brakuje
masy molowej. Tylko mi nadal cos nie pasuje z wartosciami.

Moze w innych rozdzialach wyliczyli to R dla powietrza ?

Ale skad im sie tam g wzielo ?

hm, 29.28*29*9.81 = 8329.
z grubsza sie zgadza, ale czy to poprawnie wyliczone ..

A swoja droga - tego mi kiedys brakowalo, widac zle studia konczylem.
Tylko jaki z tego wniosek?
ze juz przy cisnieniu ok 2x wiekszym niz otoczenia, predkosc masowa
wycieku jest stala i od cisnienia w zbiorniku nie zalezy?

J.

Robert Wańkowski

W dniu 2021-10-18 o 14:16, J.F. pisze:
> Ale skad im sie tam g wzielo ?

I co z prędkością gdy g=0?

Robert

J.F.

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup

>I co z prędkością gdy g=0?

To g tam IMO nie na zastosowania.

Moze gdzies w poprzednich rozdzialach liczyli w atm, czyli kG/cm^2

J.