papier z g

J.F

Zenek Kapelinder

Dlaczego mnie ma się podobać? To jak ciebie pytali jakie gówno robią różne zwierzęta to na wszystkie pytania udzielałes prawidłowej odpowiedzi. A jak spytali kto jest premierem w Zimbabwe to nie wiedziałeś. To raczej z tobą można tylko o gównach pogadać.

J.F

On Wed, 29 Sep 2021 07:17:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> Dlaczego mnie ma się podobać? To jak ciebie pytali jakie gówno robią różne zwierzęta to na wszystkie pytania udzielałes prawidłowej odpowiedzi. A jak spytali kto jest premierem w Zimbabwe to nie wiedziałeś. To raczej z tobą można tylko o gównach pogadać.

Przeciez od dawna pisales, ze czekasz na recykling papieru toaletowego
:-)

W sumie ... nasze krowy nie sa rownie dobrym zrodlem ?

J.

PeJot

W dniu 2021-09-29 o 10:33, J.F pisze:
"Jedno drzewo starcza na wyprodukowanie prawie 17 ryz papieru A4, czyli
niemal 8,5 tysiąca arkuszy"

Dużo to czy mało ? Jakoś tak *odechciewa się* oszczędzać papier do
drukarki, no może za wyjątkiem tonera :)

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

J.F

On Wed, 29 Sep 2021 18:16:05 +0200, PeJot wrote:

> "Jedno drzewo starcza na wyprodukowanie prawie 17 ryz papieru A4, czyli
> niemal 8,5 tysiąca arkuszy"
>
> Dużo to czy mało ?

Ryza 500 arkuszy ma ok 5 cm grubosci,
pudelko 5 ryz czyli 2500 arkuszy ma rozmiar okolo 30x20x25cm ..
wiec jak oni chca zrobic 3 pudelka papieru z "jednego drzewa" ...
jako malo mi sie wydaje, przynajmniej jesli mowa o drzewach o srednicy
30cm lub wiecej.

> Jakoś tak *odechciewa się* oszczędzać papier do
> drukarki, no może za wyjątkiem tonera :)

My to pewnie uzywamy tyle co nic, ale wez jakas Wyborczą, co to miala
30 stron ... i naklad np milion egzemplarzy dziennie.

J.

Jarosław Sokołowski

Pan J.F napisał:

> [...]
> wiec jak oni chca zrobic 3 pudelka papieru z "jednego drzewa" ...
> jako malo mi sie wydaje, przynajmniej jesli mowa o drzewach

Z takich drzew nikt papieru nie robi. Kiedyś mi to znajomy
dendrometra wytłumaczył, że plakaty o zbieraniu makulatury
w celu oszczędzenia namalowanych tam dorodnych drzew, to
bzdura. Papier robi się z "papierówki", czyli cienkich pniaków
powstających przy przecince młodych lasów. Tego w Polsce jest
nadmiar.

> My to pewnie uzywamy tyle co nic, ale wez jakas Wyborczą, co
> to miala 30 stron ... i naklad np milion egzemplarzy dziennie.

Jakie 30, ona miała w porywach chyba ze ze 200!

--
Jarek

Zenek Kapelinder

Na pytanie o pranie papieru toaletowego czekam. Doczekam się.

a a

On Thursday, 30 September 2021 at 02:00:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Japonka mieszkająca w Nowym Jorku za 200 $ miesięcznie powiedziała, że papieru toaletowego nigdy nie kupuje, ani bielizny od 10 lat

Zbiera darmowe serwetki, papierowe ściereczki z publicznych toalet .

A pranie robi pod prysznicem,
nie ma pralki, ani lodówki
a meble pozbierała ze śmietników

Czyli jak się chce, to można zostac ekologiem i nie zaśmiecac środowiska.,