Pod Wielbarkiem powstała jedna z największych farm fotowoltaicznych w Polsce

a a

Subscribe

12:45 (now)

Pod Wielbarkiem powstała jedna z największych farm fotowoltaicznych w Polsce

Zajmujący prawie 119 ha teren pod Wielbarkiem w powiecie szczycieńskim teren przekształcony został w farmę fotowoltaiczną. Jaką mocą dysponować będzie jedna z największych tego typu farm i kiedy zostanie uruchomiona?

https://www.onet.pl/informacje/olsztyncom/pod-wielbarkiem-powstala-jedna-z-najwiekszych-farm-fotowoltaicznych-w-polsce/13tbbex,30bc1058

Zaszklono i zniszczono nieodwracalnie 200 ha gruntów rolnych
pod solary
i teraz żywność w Biedronach znów zdrożeje o 100%

Ta bezmyslnośc powinna być zatrzymana, bo cena chleba wzrosnie do 50zł za bochenek

J.F

200ha to tyle co nic w skali kraju.
Ale ... to ma tylko 62MW i to w szczycie.

I sie robi powazna ilosc w skali kraju, gdybysmy o tym powaznie
mysleli.

Zeby bylo ciekawiej - sa ogniwa o znacznie wiekszej
sprawnosci/wydajnosci ... ale widac za drogie. Tylko w kosmos lataja.
Kiedys pewnie potanieją.

Z trzeciej strony - mamy pelno budynkow w miastach, wielkie sklepy,
hale fabryczne, czy nawet ulice w miastach, gdzie przydalby sie cien
na lato ...

A tu jeszcze widzisz - podatek od nieruchomosci dobije inwestycje.
Czas zrobic jakąs prywatną gminę? :-)

J.

a a

--200ha to tyle co nic w skali kraju.

Według statystyk, wydajność dla zbóż ozimych wyniosła:

jęczmień – 37,4 dt/ha
żyto – 24,5 dt/ha
pszenica – 43,2 dt/ha
pszenżyto – 32,9 dt/ha
mieszanki zbożowe – 28,4 dt/ha

Według statystyk, wydajność dla zbóż jarych wyniosła:

jęczmień – 29,9 dt/ha
owies – 23,3 dt/ha
pszenica – 31,6 dt/ha
pszenżyto – 25,2 dt/ha
mieszanki zbożowe – 25,1 dt/ha

---
33,9 dt/ha
Wydajność zbóż ogółem została oszacowana na ok. 33,9 dt/ha, tj. o 8,1 dt/ha (o 19 proc.) mniej w porównaniu do ubiegłorocznych i o ok. 3 proc. mniej niż w szacunku wstępnym. - mieszanki zbożowe 28,4 dt/ha.

Decytona
Decytona [dt] – jednostka miary stosowana w rolnictwie. Zastąpiła ona stosowaną wcześniej jednostkę miary w postaci kwintala. 1 decytona [dt] = 0,1 tony [t] = 1 kwintal = 100 kg. Miara ta podawana jest przede wszystkim przy obliczaniu płodów rolnych.
dt – Wikipedia, wolna encyklopedia
pl.wikipedia.org/wiki/Decytona
pl.wikipedia.org/wiki/Decytona

Czyli 3 tony zboża z 1 hektara

czyli utracono co roku 3t x 200ha = 600 ton zboża, bo to były grunta rolne
a nie skały, piaski, bagna

A 1 hektar stanowi już gospodarstwo, ktore wyżywi 6-osobowa rodzinę

Czyli braknie żarcia dla 1200 osób

a takich farm na świecie powstało 10.000

a mniejszych 100.000

I zabrakło żarcia dla 12 mln. w Afryce
albo 120 milionow na calym świecie

i dlatego
cukier zdrożał w Biedronach o 100%

dzisiaj mleko już po 5zl - podwyżka

A te duraki będą dalej szkliły świat
i żarcie za rok znow mzdrożeje o 50%

i za 10 lat będziemy żrec goofna, jak świnie, aby przeżyć

J.F

On Mon, 1 Aug 2022 08:42:43 -0700 (PDT), a a wrote:

> --200ha to tyle co nic w skali kraju.
>
> Według statystyk, wydajność dla zbóż ozimych wyniosła:
> jęczmień – 37,4 dt/ha
> żyto – 24,5 dt/ha
> pszenica – 43,2 dt/ha
[...]
> czyli utracono co roku 3t x 200ha = 600 ton zboża, bo to były grunta rolne
> a nie skały, piaski, bagna

Ale chyba niskiej klasy.

> A 1 hektar stanowi już gospodarstwo, ktore wyżywi 6-osobowa rodzinę

Ja tam slyszalem od rolnika, ze dopiero 50ha.
Tzn 1 ha moze i wyzywi, ale do utrzymania trzeba znacznie wiecej.

> Czyli braknie żarcia dla 1200 osób

A coz to jest w 40 mln kraju ...

> a takich farm na świecie powstało 10.000

Sie nie martw o swiat, sie martw co bedzie, ja u nas powstanie
10 tys, a są potrzebne.

> a mniejszych 100.000
> I zabrakło żarcia dla 12 mln. w Afryce
> albo 120 milionow na calym świecie

Wystarczy, ze sobie 7 mld ludzi od ust 2% odejmą :-)

> i dlatego
> cukier zdrożał w Biedronach o 100%

Wcale nie dlatego.

> dzisiaj mleko już po 5zl - podwyżka

5 zl, wow.

> A te duraki będą dalej szkliły świat
> i żarcie za rok znow mzdrożeje o 50%
> i za 10 lat będziemy żrec goofna, jak świnie, aby przeżyć

No ale co proponujesz?
Ropa i wegiel sie kiedys skonczą, i to calkiem szybko, uran tez,
i wrocimy do sredniowiecza :-)

J.

a a

> Zeby bylo ciekawiej - sa ogniwa o znacznie wiekszej
> sprawnosci/wydajnosci ... ale widac za drogie. Tylko w kosmos lataja.
> Kiedys pewnie potanieją.

Nie ma
w kosmos lata to samo
Krzem is krzem

a a

Nie ma potrzeby czegokolwiek proponować, bo świat się rozwiją elastycznie a nie dynamicznie.

Tam się rodzą dzieci, gdzie sa warunki i kobieta, matka dzieci nie musi pracować, bo chłop utrzyma cała rodzinę.

Czyli od razu wiadomo, że depopulację czeka Europkę i Hamerykę
bo warunki cięzkie,m wysokie koszty utrzymania i kobiety muszą pracowac, bo chłopy marnie zarabiają

A jak depopulacja, to mniej ludzi i energii mniej potrzeba i problem rozwiązany.

Afryka szybko dobiegnie do 4 mld ludności

Ale ma słonce i wodę słodka pod Saharą, dużo wody

i ma plonowanie 4 x rocznie
czyli się wyżywią

Depopulacja czeka Australię, bieda, depopulacja i stare spoleczenstwo
bo tam nadal 26 mln. ludności i jedyny przyrost to emigrancji z Azji
ale oni szybko uciekają

No i pozostaje Kanada, w której również depopulacja, a mrozy spotykane jeszcze w sierpniu i emigranci nie chca tam jechać

No i przyszłość populacyjna to Hameryka Poludniowa

Energii elektrycznej jest na świecie za dużo, skoro w Biedronach świeci 10.000 ledów i to w jednej a blask jak na planie filmowym

Stare buty, stare meble, stare opony, plastiki, szmaty, to wszystko spalają elektrownie od lat, tylko ludziom ściemniają, że promują ekologię

Tak dlugo jak będa ludzie to będą opony, plastiki, czyli elektrownie przemyslowe nie zbankrutują, bo dostają paliwo za frico.

Powiedziałem w ONZ w Nowym Jorku, że szklenie solarami milionów hektarów gruntów rolnych
to największy syf, bo żywnośc drożeje rok do roku o 20-50%

i solary są przyczyną głodu a nie dobrobytu,
bo kasę z dotacji i sprzedazy energii wyrywa energetyka przemysłowa, czyli grupa trzymająca władzę a nie społeczenstwo

A mleko w Biedronach podrożało 100%, cukier 100% w ciągu pół roku

J.F

On Mon, 1 Aug 2022 09:55:51 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
>
> A mleko w Biedronach podrożało 100%, cukier 100% w ciągu pół roku

Z zupelnie innych przyczyn.

J.

alojzy nieborak

matoł1333 napisał(a):

> https://www.łonet.pl

Widzę matoł1333 dalej łazi po grupach i wciska pod pozorem "zagadania"
linki do axela szpringera.

Standardowa odpowiedź.

O niemieckich mediach dla polaków:
historycznie:
https://www.antykorupcja.gov.pl/ak/czy-wiesz-ze/4689,Gadzi-fundusz-Bismarcka.html
współcześnie:
Koncentracja kapitału w mediach i jej zapobieganie we Francji oraz w Niemczech
https://instytutstaszica.org/2020/08/20/dekoncentracja-mediow-warto-siegnac-po-analizy-instytutu-staszica/

+

> Stokrotka 644 litwa/niemce
> Biedronka 3031 portugalia
> Lidl 732 niemce
> Kaufland 213 niemce
> Tesco/Netto 350 UK->Dania
> Rossmann 1395 niemce
> Selgros 18 niemce
> Carrefour 900 francuz
> Aldi 140/132 niemce
> Auchan 106 francuz
> E.Leclerc 47 francuz
> Makro 30 niemce
> Odido 2530 niemce
> ABC 8531 portugalia
> Piotr Paweł 66 rpa
> https://youtu.be/BgoaKww7fYA

+

https://youtu.be/hqQhGYH-Pv8?t=1025

Czyja fujarka, tego melodia. Niemieckie media więc i niemiecka fujarka/melodia.

a a

Mleko w Biedronach zdrożało o 100%
bo w Hameryce zabrakło mlecznego koncentratu dla dzieci, zwanego formułą,
gdyż Chiny zablokowały eksport mleka w proszku

Wtedy zaczęlo się wykupywanie mleka w proszku z Europy,
przez co zabrakło mleka świeżego na rynku i mleka w proszku, używanego do produkcji mleka dla dzieci.

Polski Zucker wykupiła Europa Zachodnia, jako energetyczną rezerwę strategiczną, po odłączeniu dostaw gazu przez Nord Stream 1, bo to najtansze paliwo dla elektrowni, o wysokiej kaloryczności, czyste i bezemisyjne
i w hurcie było bardzo tanie 1000zł/ tonę vs. 3000zł/tonę węgiel

a a

On Monday, 1 August 2022 at 20:17:24 UTC+2, alojzy nieborak wrote:
Pomuszta nieborakowi
bo znów się zesrał i nie potrafi sobie doopy wytrzeć

Robert Wańkowski

W dniu 2022-08-01 o 16:26, J.F pisze:
> Zeby bylo ciekawiej - sa ogniwa o znacznie wiekszej
> sprawnosci/wydajnosci ... ale widac za drogie. Tylko w kosmos lataja.
> Kiedys pewnie potanieją.

Ja czekam z niecierpliwością na perowskity, te z Wrocławia.

Robert

J.F

Nie wiem czy tak szybko sie doczekasz,
ale widze ze na swiecie wyrosla konkurencja.

Hm, czyzbys sie doczekal?
https://www.wroclaw.pl/en/the-worlds-first-perovskite-factory-opens-in-wroclaw

https://sauletech.com/product/

Fabryka jest, a cennika nie ma ... hm

J.

a a

Wszystko co drukowane jest nietrwałe
i każdy to wie.
Krzem to krzem i jest twardy i odporny na dzialanie UV, tem peratury, kwasów, wody

W internecie znalazlem, że ta firma zajmuje się operacjami finansowymi, a niekoniecznie produkcją

Cenówki solarne sa znane od 100 lat pod nazwą solarnych kalkulatorów po 2$ u Chinczyka

W markecie solarne cenówki wymagaja doświetlenia, a panel o przyzwoitej rozdzielności nie jest tani i do tego łącznośc RF Bluetooth za krótka a wifi będzie się mieszało z wifi klientów , podczas aktualizacji.

Czyli najtaniej kupić u Chinczyka miliony tanicch smartfonów z dużymi wyświetlaczami i podłaczyć na ladowanie do solarów

Smartfony mają duże ekrany i mają łacznośc radiową i sa obecnie bardzo tanie
i nie potrzeba niczego produkować, bo wszystko jest gotowe i wystarczy wgrać oprogramowanie.

A co do Perowsików to może być tak, że produkcja nigdy nie ruszy, bo jest nieoplacalna, a wokól miliony tanich solarów z Chin

Duńczyk drukuje solary od lat na drukarkach atramentowych dla szkół, ale nigdy nie były tanie.

Japonczyk produkował folie solarną jako papę na dachy
ale cala produkcja poszla do utylizacji i wyprzedaz jest w Holandii na ebayu,
bo napięcie nominalne 380V
czyli niebezpieczne

a a

On Monday, 8 August 2022 at 17:30:45 UTC+2, J.F wrote:
The world’s first perovskite factory opens in Wroclaw
Redakcja www.wroclaw.pl 01-06-2021

Robert Wańkowski

W dniu 2022-08-08 o 17:30, J.F pisze:
Jak tłumaczyli z rok temu, to oni tylko dają technologię i linię
produkcyjną, którą podłączasz do swojego procesu. Sami nie mają produkować.

Robert

a a

To jest bardzo dziecinne tlumaczenie,
gdy nikt perowsikowych solarów nie widzial, nie testowal, nie starzył i nie sprawdzil, że się w ogóle do czegokolwiek nadają i mają jakieś parametry w slońcu, temperaturze jako nowe i po roku, dwóch.

Nikt nie zapłaci 1 feniga za wirtualny produkt./

Oni nie dają linii produkcyjnej, bo drukarki atramentowe produkują zewnętrzne firmy.

Jeżeli sami nie maja zaufania do swojej technologii i niczego nie wyprodukowali
to jak ktoś może cos kupowac w ciemno i drogo i po co ryzykować,
gdy solary krzemowe, elastyczne są coraz tansze i nie potrzeba kupować fabryki, bo Chinczyk dziennie milion solarów produkuje i rozsyła na cały świat.

Reklamują 2 produkty

1. cenówki solarne

i 2. dachy solarne na wiatach nad samochodami.

Ale takie cewówki może produkować Chinczyk i to miliard rocznie , bo ma tanie solary i ma elektronikę, ma wyświetlacze
a gdy w markecie będzie niedoświetlona półka to cenowki przestana działać
i firma je zdemontuje, bo za dużo kłopotu

Kalkulatory solarne mają 50 lat

--
Dach solarny nad wiatą samochodowa musi byc sztywny i trwały, bo grad go uszkodzi mechanicznie, bo perowsiki będą drukowane na folii, a folia nie ma odporności udarowej i dlatego Chinczyk od lat produkuje szklane solary na dachy, bo trwałe, wydajne i odporne na warunki atmosferyczne

Czyli 2 wirtualne pomysły
a można takich setki wymyślać.

Na okna się perowsiki nie nadają, bo blokują widocznośc
na zasłony się nie nadają, bo nietrwale i nie mają sztywności

Kto kupi wirtualny produkt, wirtualna technologię
którą od lat reklamują, a produktu jak nie było tak nie ma,
poza tym co w głowie.

Jeżeli nie wyprodukują setek perowsików , nie pokazą że działaja, są mrozoodporne, są przydatne, mają sprawność
nie udostepnią do publicznych testów, to nie przetrwają

Poza tym problemem jest związek ołowiu w atramencie do drukowania.
Unia zakazała produkcji i dystrybucji produktów zawierających rakotwóreczy ołów

Czyli sklad atramentu musi zostac zmieniony a ołów wyeliminowany.

Czy to jest możliwe ?

Należy to sprawdzić

J.F

On Wed, 10 Aug 2022 04:23:46 -0700 (PDT), a a wrote:

> To jest bardzo dziecinne tlumaczenie,
> gdy nikt perowsikowych solarów nie widzial, nie testowal,

Chyba jednak widzieli i testowali ..

> nie starzył i nie sprawdzil, że się w ogóle do czegokolwiek nadają i
> mają jakieś parametry w slońcu, temperaturze jako nowe i po roku,
> dwóch.

Taka aktualna wersja - perowskity maja problem z trwałoscią.

> Nikt nie zapłaci 1 feniga za wirtualny produkt./

Kwestia ceny. Ludzie i w Lotto grają :-)

> Oni nie dają linii produkcyjnej, bo drukarki atramentowe produkują zewnętrzne firmy.

To niekocznie jest argument.
Ta drukarka pewnie sie sklada z wielu elementow kupowanych.

> [...]
> gdy solary krzemowe, elastyczne są coraz tansze i nie potrzeba kupować fabryki, bo Chinczyk dziennie milion solarów produkuje i rozsyła na cały świat.

Co? daj linka. A - etykiety/pudelka z cenami.
Nie zwrocilem uwagi, ze bez baterii.

> [...]
> a gdy w markecie będzie niedoświetlona półka to cenowki przestana działać
> i firma je zdemontuje, bo za dużo kłopotu

No fakt, cena fotoogniwa w tej "cenówce" to tylko drobna część,
konkurencji się tak nie wygra.
Choc jak dojdzie do przetargu, to i 1% sie moze liczyc :-)
A klientowi sie niekoniecznie powie, ze to ma trwalosc 3 lata :-)

Za to wiaty ... to ogolnie moze byc przyszlosc na parkingach,
ale znow masz racje - moga byc tez krzemowe.

J.

a a

Ja chcę aby odnieśli sukces, ale żeby cokolwiek wyprodukowali
w realu, a nie w wirtualu, na animacji
i żeby to miało znaną cenę
i żebym to mógl kupić.

In general inkjet solar cells are made by using an inkjet printer to put down the semiconductor material and electrodes onto a solar cell substrate. Both organic and inorganic solar cells can be made using the inkjet method. Inkjet printed inorganic solar cells are mainly CIGS solar cells.
Inkjet solar cell - Wikipedia
en.wikipedia.org/wiki/Inkjet_solar_cell
en.wikipedia.org/wiki/Inkjet_solar_cell
Czy ta odpowiedź była pomocna?
Inne zapytania
What is a printable solar cell?
How much does it cost to print a solar cell?
What is the inkjet printing of solar cells?
Can you print solar panels on paper?
Opinia
Obrazy Printed Solar cell
bing.com/images
Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło: www.youtube.com
Printing Australia's largest solar cells - YouTube
Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło: www.solarquotes.com.au
Printed Solar Cells - Are We There Yet? - Solar Quotes Blog
Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło: www.architectureanddesign.com.au
New solar cells offer you the chance to print out solar panels and ...
Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło: scitechdaily.com
Printing Solar Cells on Thin Films for Cheaper and More Efficient Solar ...
Obraz znaleziony dla: Printed Solar cell. Rozmiar: 176 x 170. Źródło: www.solarchoice.net.au
Quiet innovations keeping screen printed solar cells on top - Solar Choice
Zobacz wszystko
Zobacz wszystkie obrazy
Eksploruj
Solar Panels
Home with Solar Panels
Solar Panel Close Up
Photovoltaic Cells
Solar Power
Solar Windows
Solar Panels On Houses
Sollar Panels
Construction Photovoltaic Panel
Organic Solar Cells
Perovskite Solar Panels
Solar Panels On the Roof
Screen Printed Solar Cells | PVEducation
https://www.pveducation.org/pvcdrom/manufacturing...

Screen-printed solar cells were first developed in the 1970's. As such, they are the best established, most mature solar cell fabrication technology, and screen-printed solar cells currently dominate the market for terrestrial photovoltaic …
Printable solar cells for lightweight energy - CSIRO
https://www.csiro.au/.../Printed-Solar-Cells

The Challenge
Our Response
The Results

Printable solar cells that are flexible and lightweight
We're developing new materials and processes to produce thin, flexible and semi-transparent solar cells based on printable 'solar inks'. These inks are deposited onto flexible plastic films using a range of processes including, micro-gravure coating, slot-die coating and screen printing. We'v…

Zobacz więcej tutaj: csiro.au
What Are Printable Solar Cells & How Are They Made?
https://www.momentumenergy.com.au/blog/printable-solar-cells

Towards commercially viable printed solar cells Currently, printed solar cells have the life span of only six months and only reached about 10 per cent efficiency, whereas traditional silicon solar PV cells are closer to 25% efficient. …
What is a printable solar cell?
Zobacz ten i inne tematy dotyczące tego wyniku
What Are Printed Solar Cell Panels? | Charge Around Australia
https://chargearoundaustralia.com/what-are-printed-solar-cell-panels

09.02.2021 · How are printed solar cell panels made? Physicist and solar energy researcher Professor Paul Dastoor, together with his team at the Centre for Organic Electronics at the University of Newcastle, Australia, have pioneered the development of water-based solar ink. This suspension of OPV materials in water can be printed at high speed to produce very large …
Flexible printed solar cells – a new manufacturing frontier?
https://energypost.eu/printed-flexible-solar-cells...

24.09.2018 · So the key cost and power parameters are as follows. A printed OPV solar cell would cost less than €6.19 per square metre, which would scale …

Szacowany czas czytania: 11 min

While you’re up, print me a solar cell | MIT News
https://news.mit.edu/2011/printable-solar-cells-0711

11.07.2011 · The researchers continue to work on improving the devices. At present, the paper-printed solar cells have an efficiency of about 1 percent, but the team believes this can be increased significantly with further fine-tuning of …
Inkjet solar cell - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Inkjet_solar_cell

Inkjet solar cells are solar cells manufactured by low-cost, high tech methods that use an inkjet printer to lay down the semiconductor material and the electrodes onto a solar cell substrate. This approach is being developed …
(PDF) Printable Solar Cells - ResearchGate
https://www.researchgate.net/publication/313635290_Printable_Solar_Cells

30.03.2017 · Printable photovoltaic modules, along with other printed electronic devices, such as light-emitting diodes, thin film transistors, capacitors, coils, resistors, etc., are a …
Saule Technologies – Inkjet-Printed Perovskite Solar Cells
https://sauletech.com

Saule Technologies is a high-tech company that develops innovative solar cells based on perovskite materials. We have pioneered the use of inkjet printing for the production of flexible, lightweight, ultrathin, and semi-transparent …

===

https://www.bing.com/search?q=printed+solar+cell&form=QBLH&sp=-1&pq=printed&sc=10-7&qs=n&sk=
-----

Solary drukowane na folii są znane od lat i produkowane od lat na świecie

https://www.bing.com/images/search?q=printed+solar+cell&qpvt=printed+solar+cell&tsc=ImageHoverTitle&form=IGRE&first=1

==

Problemem są związki ołowiu, zakazane na terenie UE

--

Perowskitowe ogniwo słoneczne (PSC) jest rodzajem ogniwa słonecznego, które zawiera związek o strukturze perowskitu, najczęściej hybrydowy organiczno-nieorganiczny materiał na bazie halogenków ołowiu lub cyny, jako warstwę aktywną zbierającą światło.[1][2] Materiały perowskitowe, takie jak metyloamoniowe halogenki ołowiu i nieorganiczne halogenki ołowiu cezu, są tanie w produkcji i proste w wykonaniu.

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

---

Materiały
Struktura krystaliczna perowskitów CH3NH3PbX3 (X=I, Br i/lub Cl). Kation metyloamoniowy (CH3NH3+) otoczony jest oktaedrami PbX6.[12]

Nazwa "perowskitowe ogniwo słoneczne" pochodzi od struktury krystalicznej ABX3 materiałów absorpcyjnych, określanej jako struktura perowskitowa, gdzie A i B to kationy, a X to anion. Stwierdzono, że kationy A o promieniach od 1,60 Å do 2,50 Å tworzą struktury perowskitowe.[13] Najczęściej badanym absorberem perowskitowym jest trójchlorek metyloamoniowo-ołowiowy (CH3NH3PbX3, gdzie X jest jonem halogenowym, takim jak jodek, bromek lub chlorek), który ma optyczną przepaść pasmową pomiędzy ~1,55 a 2,3 eV, w zależności od zawartości halogenków. Trójhalek ołowiu formamidyny (H2NCHNH2PbX3) również okazał się obiecujący, z pasmami pomiędzy 1.48 a 2.2 eV. Jego minimalna pasmo przenoszenia jest bliższe optymalnemu dla ogniwa jednozłączowego niż trihalku ołowiu metyloamoniowego, więc powinien być w stanie osiągnąć wyższą wydajność.[14] Pierwsze zastosowanie perowskitu w półprzewodnikowym ogniwie słonecznym miało miejsce w ogniwie uwrażliwionym na barwniki, wykorzystującym CsSnI3 jako warstwę transportującą dziury typu p i absorber. [15] Częstym problemem jest włączenie ołowiu jako składnika materiałów perowskitowych; ogniwa słoneczne skomponowane z absorberów perowskitowych na bazie cyny, takich jak CH3NH3SnI3, również zostały zgłoszone, choć z niższą wydajnością konwersji mocy.[16][17][18][19]

https://en.wikipedia.org/wiki/Perovskite_solar_cell

Czyli tak dlugo, jak perowsiki będą oparte na związkach ołowiu, tak długo ich produkcja i dystrybucja na terenie Europy będzie zakazana

A jak podano wyżej,
zastąpienie ołowiu cyną, radykalnie redukuje ich wydajnośc,
czyli biznes sie nie zamyka

Robert Wańkowski

W dniu 2022-08-08 o 17:30, J.F pisze:
Może masz za rogiem, podszedłbyś i coś się dowiedział z pierwszej ręki? ;-)

Robert

J.F

> Ja chcę aby odnieśli sukces, ale żeby cokolwiek wyprodukowali
> w realu, a nie w wirtualu, na animacji
> i żeby to miało znaną cenę
> i żebym to mógl kupić.

Ilez wynalazkow mnie zaciekawilo, a potem sie okazywalo, ze to jakis
demonstrator technologii do ulepszenia ..

A mialy byc juz za chwileczke, juz za momencik.

J.

a a

Jako jednorożec, ten od Igi, za rogiem mam narośl rogową

Ale skoro oglosili że otwarli fabrykę, to fabryka powinna coś wyprodukować

Wiadomo, że czas zarazy jest trudny dla każdego i te primery do drukowania trzeba zamówić
a w międzyczasie konkurencja rośnie.

Nawet jak unia zakazała dystrybucji produktów zawierających ołów
to sa inne rynki, Afryka, Hameryka Poludniowa, Azja
i trzeba szukać kontrahenta

Mają jakiegos japonskiego inwestora, ale dzisiaj Japonia to bida z nędzą
i robotniki pracuja do 80 roku życia, aby oplacic czynsz, bo yen kiepsko stoi
a co drugi zadlużony

Podoba mi się produkcja foli solarnej

https://www.infinitypv.com/

Produkują folię solarną na kilometry i kup0ujesz tyle metrów ile potrzebujesz i nożyczkami odcinasz ile ci potrzeba
i kapslujesz zakonczenia i już masz elastyczny foliowy panel solarny

i na takie rozwiązania świat czeka

https://youtu.be/4SJuIl-gd8g

czyli na gotowy produkt

cef

W dniu 2022-08-10 o 18:37, a a pisze:
A czym się to różni od tego z Wrocławia?
Też nadruk na folię.

Ta SauleTech we Wrocławiu fabryka to taka trochę prototypownia,
ale z tego fimiku podlinkowanego wcześniej i z innych materiałów wynika,
że Saule Technologies idzie bardziej w masówkę i podpisują kontrakty
z takimi jak Scanska czy liderzy deweloperki, którzy całe płachty kupują
i mają prąd ze ściany czy z witryny i raczej idą w hurt a nie w rozwiązania
dla detalistów. Sieć detalistów, którzy ten produkt delikatnie zazbroją,
ubiorą w jakieś ramki, czy przystosują do danego typoszeregu urządzeń
to jest dopiero przyszłość.
Dlatego nie znajdziesz cen ani żadnej oferty na dzisiaj.
Nie wiadomo tylko czy zdążą, bo na tym
rynku jest spora konkurencja i firmy od elektroniki użytkowej mogą wcześniej
wypuścić swoje dedykowane arkusze/ramki solarne do telefonów czy
oswietlenia itp

J.F

Skanska chyba jeden budynek wyposazyla i to eksperymentalnie.

A moze juz dwa?
Bo cos niby sie zaczelo w 2018
https://www.wnp.pl/budownictwo/fotowoltaika-i-perowskity-pochlonely-skanske,448347.html

i cos zrobilo w 2021
https://www.muratorplus.pl/technika/fasady/perowskity-pierwsza-instalacja-z-perowskitami-uruchomiona-aa-hcyN-diVZ-yBmb.html

Warszawa, Lublin ...

https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/saule-technologies-olga-malinkiewicz-ogniwa-perowskitowe-11130.html

Miejmy nadzieje, ze za pare lat nie padną masowo.

No ale wielkosc budynkow sugeruje juz w miare seryjna produkcje.

J.

a a

A czy ktoś widział ich gotowy produkt i sprawdził, jakie ma parametry ?

Chinka produkuje od lat elastyczne panele solarne
i pokazala mi cala fabrykę, cala produkcję, powiedziała z czym mieli problemy, z jakimi foliami
i produkują solarne dachy do samochodów, produkują solary na maski samochodow.
Powiedziała z czego wynika cena, jaka jest pracochłonność
i taki standard można spogtkac na targach Intersolar w Monachium

Przyjeżdżaja producenci solarów i pokazują swoje produkty, próbki, wersje demo
i mozna kupić, bo to żadna tajemnica.

Pani Olga mowi, że potrzebuje pinioncow, dużo pinionców,
ale przecież zaczyna się od maloseryjnej produkcji i dostaje się pin ionce ze sprzedaży
i rozkręca biznes.

Można byc finansowanym Capexem, jak w Hameryce, że bank daje miliard dolarów do wyprania w biznesie
no i buduje się fabrykę, cos tam produkuje, sprzedaje
i oddaje bankowi, gdy się zarobi.

Ale w każdym przypadku produkt jest realny, mozna go dotknąć, sprawdzic, pomierzyć.
\
No bo inaczej, to Zenki by gadały, że produkują poduszkowce z poduszki, do latania po łóżku

cef

W dniu 2022-08-10 o 22:52, a a pisze:
A jesteś pewny, że to ten sam produkt?.

> [...]
> i taki standard można spogtkac na targach Intersolar w Monachium
>
> Przyjeżdżaja producenci solarów i pokazują swoje produkty, próbki, wersje demo

Wskaż tych dostawców perovskitów na Intersolar 2023 - jest lista wystawców.

> Pani Olga mowi, że potrzebuje pinioncow, dużo pinionców,

A to inny temat, też lubię pinionce.

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 07:05:48 +0200, cef wrote:

[...]
> A jesteś pewny, że to ten sam produkt?.

Chyba nie, ale jesli krzemowy, to lepszy.

Przy czym cienkie/foliowe ogniwa sloneczne krzemowe sa znane od lat,
sprawdzone, w najlepszej technologii maja znakomitą sprawnosc ... i
kosmiczną cenę. Bo tez i w kosmos latają.

Po perowskitach swiat spodziewa sie:
-niskiej ceny,
-może wyzszej sprawnosci niz tanie krzemowe - jak dopracują.
zwykle krzemowe maja ok 15-20%.
Ale na razie to chyba bój szedl o cene, choc krzemowe tanieją.

> Wskaż tych dostawców perovskitów na Intersolar 2023 - jest lista wystawców.

> A to inny temat, też lubię pinionce.

Jak bedzie mogla konkurowac z Chinczykami, to i pieniadze sie znajdą.
Tylko trwałosc - to na razie perowskity martwi.

J.

a a

Problem jest taki, że wyższą sprawnośc maja perowsiki ołowiane, których produkcja i dystrybucja w Europie jest zakazana.

Perowsiki cynowe mają sprawnośc nawet o 50% niższą

I tu jest problem