Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?

a a

Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?

Akumulatory 7Ah 12V z UPS-a
trzymaja napięcie, ale żarówki nie zaświecą

Czy kto regenerowal dolewając do cel wody destylowanej ?

a a

Napisałem do Panasonica, bo to są akumulatory żelowe do profesjonalnych UPS-ów
i powinny wytrzymać 3 lata, ale Japończyk się ociąga z odpowiedzią

ten model i mają 2 lata a nie 10

Model No. UP-PW1245P1 (12V)

i były prawidłowo eksploatowane w UPS-ie i padły

trzymają napięcie, ale nie dają prądu i żarówki 12V nie zaświecą

J.F

kiedys z ciekawosci sprobowalem - nic to nie dalo.

Innym razem sprobowalem zmierzyc napiecie pod obciazeniem zarowkami
... i jak wczesniej ten amper jeszcze dawal, tak za moment przestal -
czyzby korozja polaczen ?

Tak wiec mechanizm uszkodzenia mnie ciekawi, ale na sekcje to nie
bardzo mam ochote ... ot, padaja w UPS szybko, i chyba nic sie na to
nie poradzi.

Jak masz dobra wage - zwaz nowe aku przed wsadzeniem - ciekawe czy da
sie ten ubytek masy zwazyc.
Tylko co - jeszcze sobie jakis odwaznik wzorcowy zachowac ?

J.

J.F

On Tue, 28 Sep 2021 04:42:38 -0700 (PDT), a a wrote:

> Napisałem do Panasonica, bo to są akumulatory żelowe do profesjonalnych UPS-ów
> i powinny wytrzymać 3 lata, ale Japończyk się ociąga z odpowiedzią
> ten model i mają 2 lata a nie 10

Japonczyk ma cie ... w glebokim powazaniu.
Ale moze znajdzie czas, aby grzecznie odpisac ... ze 3 lata, to jest
żywotnosc orientacyjna, i duzo zalezy od warunkow - chocby czy UPS
je prawidlowo laduje, albo temperatury w obudowie.
I ze gwarancja to 2 lata :-)

> Model No. UP-PW1245P1 (12V)
> i były prawidłowo eksploatowane w UPS-ie i padły

Czy tak prawidlowo to nie wiesz.
A chocby - ile bylo wylaczen pradu, bo niektore olowiowe nie lubia
glebokich rozladowan.

A z innej beczki - jaki moc tego UPS, ile akumulatorow, a jakie
parametrytry rozladowania podaje Panasonic w katalogu ?

P.S. Test UPS wazna rzecz, bo nawet nie wiesz, czy jeszcze
podtrzymuje, czy juz nie ...

J.

Jacek

W dniu 27.09.2021 o 22:45, a a pisze:
> Czy kto regenerowal dolewając do cel wody destylowanej ?
Ja tak robiłem z całkiem dobrym skutkiem. Akumulatory były chińskie i
miały zamknięcia w formie gumowych kapturków dostępnych po odklejeniu
podłużnej płytki. Żyły potem jeszcze co najmniej rok.
Jacek

a a

Tak zrobię
ale nie wiem ile dolać wody destylowanej do aku 7A / 12V
aby się wchlonęła w żel i nie obniżyła znacznie pH
Takich aku jest w UPS-ie 15 lub 30 i jak padnie kilka, to się wymienia wszystkie, jak leci

Ale bardzo dobry pomysł to ważenie aku
Szkoda, że producent nie podaje wagi nowego w gramach, wtedy byłoby wiadomo, czy woda wyparowala.

a a

tutaj znalazłem na elektrodzie ten temat

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3200233.html

bo kupiłem 2 używane aku YUASA
SWL1800FR

https://www.yuasa.co.uk/swl1800fr-swl1800fr.html

i stały przez rok, bo nie miałem siły nosić je do prostownika na piętro

ale przeniosłem i kupiłem zasilacz regulowany niemiecki 0-30V/0-2,5A
czyli słaby a dodatkowo wyświetlacz amperowy nie działa
no i ładuję je maksymalną mocą

Na maksie, pięcie ladowania 15,21 V ale i tak limit prądu

Gdy odłączę zasilacz napięcie spada do 13V
zatem chyba tym zasilaczem nigdy nie osiągnę naładowania do 13,5V

2,4V x 6 = 14,4V zalecane napięcie ładowania

C zyli problem trudny, ale poszukam wagi i zważę oba aku, czy znacznie się różnią.

J.F

> Czyli problem trudny, ale poszukam wagi i zważę oba aku, czy znacznie się różnią.

Ale co - jeden dobry, a drugi zly?
Bo tak z katalogu, to sie raczej masy nie dowiesz - taka "srednia"
podana, ile bylo na poczatku - nie wiadomo dokladnie.

Jak kupiles uzywane, a potem jeszcze rok staly, moze w dodatku
nienaladowane, to ich stan jest nieokreslony. Moze byc bardzo zly.

Napiecia w miare typowe - jak odlaczysz akumulator od prostownika,
to napiecie spada - i dosc szybko osiaga 13.2V.
Miernik masz dokladny? to jest 13.0V czy 13.2V.

Teraz przeczytaj datasheet.
Napiecie ładowania "float" 13.75V. "cyclic" 14.5V.

Cykliczne, to taki tryb, gdzie rozladowujesz, ładujesz, i odlaczasz
prostownik.
"Float" - zapewne maja na mysli dlugotrwale pozostawanie pod
napieciem.
Zbyt wysokie napiecie szkodzi, bo sie wodor wydziela, a dolac wody nie
ma jak.

Te akurat maja rekombinacje gazow, to im ta elektroliza tak bardzo
przeszkadzac nie powinna.

J.

J.F

On Wed, 29 Sep 2021 06:05:39 -0700 (PDT), a a wrote:

> Tak zrobię
> ale nie wiem ile dolać wody destylowanej do aku 7A / 12V
> aby się wchlonęła w żel i nie obniżyła znacznie pH

pH to akurat nie obnizysz. Zostaw troche miesca w celi na ekspansje -
-czyli zobaczac ile wolnego i dolej wody do polowy.

> [...]
>
> Ale bardzo dobry pomysł to ważenie aku
> Szkoda, że producent nie podaje wagi nowego w gramach, wtedy byłoby wiadomo, czy woda wyparowala.

Pewnie ma za duzy rozrzut masy.
No i ... jemu wcale nie zalezy na tym, abys uzupelnil wode - jemu
zalezy, abys kupil 30 nowych :-)

J.

a a

Hurrraaaa

Dostałem odpowiedź od Panasonica
i szczegółowy manual

a w międzyczasie ładowałem 2 aku
i cały dzień, napięcie 14,4V, max 2,5A (na rozruch)
i 1. się naładował ponad 12V, ale się sam rozładowuje juz jest 12V

ale najwazniejsze, że mała żarówka samochodowa 12V świeci

2-gi, ładowany podobnie, już 2-gi dzień trzyma ponad 13V

podłączyłem żarówkę i świeci, napięcie spadło do 12,9V

ale znów wzrosło do 13V

Czyli one są niejednorodne i chyba się nie nadają do UPS,
bo w stringu jedne się przeładują, a inne nie doładują

Nie wiem skąd on trzyma te 13V
bo ładowałem wiele użytków i jednak max napięcia, stabilny po naładowaniu
to około 12,5V

Szukam wagi to porównam na ile się różnią w gramach.

Zenek Kapelinder

Wagę znajdziesz w każdym dużym markcie. Ze trzy dychy kosztuje elektroniczna do 3-5 kg. Jak sie nie da zapierdolic to nabędziesz drogą kupna.

a a

mam wagę kuchenna sprężynową, mało dokładna

mam 2 wagi elektroniczne, kuchenne, ale dokladnośc nie do grama
mam wagę do ważenia człowieka i ona też nie ma dokładności do grama

Jak się zgodzą to zawiozę do marketu, postawię na wage elektroniczna i mi wydrukuje wagę, powinna znaleźc róznicę, ale chyba do 1 dkg a nie do grama

czyli problem trudny, bo na wagę jubilerską aku się nie zmieści

Zenek Kapelinder

Działaj, działaj. Im więcej będzie cię w realu tym mniej na grupach.

a a

Ty Zenek, jak już coś powiesz, to koń by sie uśmiał

Znajomy pracował w Holandii w fabryce akumulatorów
i pytałem się jak je ładowali

Pod sufitem była instalacja elektryczna i zwisały z góry kable do ladowania
i oni przyłączali, aku się ladowały,
a od czasu do czasu sie gotowały, wodór zapalał i leciały do góry pod sufit

Miałem klienta prawnika i polski producent aku, dostarczył dużą partię na Węgry
i tam je zalewali, ładowali i cała partia okazała się wadliwa i kasa do zwrotu.

Zatem, aku to wazniejszy temat od polityki
Bo każdy używa i codziennie sa problemy a rozwiązania nikt nie zna.

Rozbieram, 10 baterii od la[ptopów i
jedna calkowicie rozładowana, litówki brudne, zabrudzone na brązowo, czyli był wyciek

a przecież tam jest tona elektroniki, balancery
a jednak aku padają

P{rzeraża mnie jazda elektrykiem i siedzenie tyłkiem nad tymi g... aku