Bełkot: Elektrownia jądrowa pod Legnicą. Zbudują "10 małych reaktorków"

a a

Bełkot: Elektrownia jądrowa pod Legnicą. Zbudują "10 małych reaktorków"
Subscribe

00:27 (now)
Wszystko wskazuje na to, że w Polsce powstanie pierwsza działająca na pełną skalę elektrownia atomowa. W czwartek podpisano list intencyjny w sprawie budowy kompleksu składającego się z 10 małych reaktorów jądrowych o łącznej mocy 200 MW. Elektrownia ma powstać pod Legnicą (woj. dolnośląskie).

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/pod-legnica-ma-powstac-polska-elektrownia-jadrowa-podpisano-porozumienie/kpv9mjq,79cfc278

Pod Legnica nigdy nie powstaną żadne eksperymentalne male reaktorki w liczbie 10, bo się mieszkancy nigdy na to nie zgodzą.

Bo 20 reaktorków oznacza, że zagrożenie awarią i napromieniowaniem terenu wzrasta o 2000%

I gdy nastąpi awaria jednego z 20 reaktorów, to skażeniu ulegnie caly teren i wszystkie reaktorki będą musialy zostac wyłaczone jak w Czarnobylu czy Fukushimie

i teren zostanie skazony na 100 lat

J.F

On Fri, 29 Jul 2022 15:29:33 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
> Wszystko wskazuje na to, że w Polsce powstanie pierwsza działająca na pełną skalę elektrownia atomowa. W czwartek podpisano list intencyjny w sprawie budowy kompleksu składającego się z 10 małych reaktorów jądrowych o łącznej mocy 200 MW. Elektrownia ma powstać pod Legnicą (woj. dolnośląskie).

A to juz nie NuScale ?

> Pod Legnica nigdy nie powstaną żadne eksperymentalne male reaktorki
> w liczbie 10, bo się mieszkancy nigdy na to nie zgodzą.

Moze nie beda musieli sie zgadzac - KGHM ma troche terenu,
ciekawe czy moze postawic i nikogo sie nie pytac.

Jesli to takie małe ... moze nie trzeba fundamentow i pozwolenia na
budowe :-)

Klimat spoleczny dla elektrowni atomowych podobno byl ostatnio
sprzyjający ... ale jestem pewny, ze sie jakis aktywista znajdzie, i
bedzie protestowal :-)

Ile to - 20 MW na reaktor?
Ciekawe, czy takie malenstwa oplacalne są ...

> [...]
> I gdy nastąpi awaria jednego z 20 reaktorów, to skażeniu ulegnie
> caly teren i wszystkie reaktorki będą musialy zostac wyłaczone jak

Ale tez skoro to mały reaktor, to i zasieg i "siła" skazenia mogą byc
małe. A przy okazji wyłączy sie pozostale 19.

Przy czym w Czernobylu po wybuchu jednego reaktora pozostałe działaly
jeszcze wiele lat.
Ba - do tej pory ludzie w elektrowni pracują, choc prądu to ona juz
nie produkuje.

Zdaje sie, ze maja troche zajęcia przy dystrybucji mocy, bo
elektrownia ma troche linii.

Pod latarnią najciemniej :-)

A tak ogolnie ... wydaje sie, ze paru duzych elektrowni atomowych nie
unikniemy. No chyba, ze setka malych ...

Na razie kraj zimą potrzebuje ok 25GW, i watpie aby OZE mogly to
zastapic.

J.

a a

zimą energia generowana przez solary redukuje się do 10% znamionowej

a wiatraki w wodach szelfowych ciągle w budowie

i to tyle w temacie OZE, czy BZE

Było w Europie 100 fabryk produkujących kolektory solarne grzejące wodę,
ale to była wyrwa na kasę z Brókselki, bo dostawały po 100 mln euro na rozruch
a po 5 latach znikały

I w Polsce kolektory kosztowaly 5000zł a w Indiach 500zł

A poza tym po co komu wrzątek latem w upaly, gdy woda do mycia i tak droga
a zimą wydajność 10% i woda letnia

Czyli to byl kolejny brókselski fake
aby wybrane Zenki z Mimiec wyrwały miliardy euro z budżetowej kasy UE

A redaktorki nigdy nie powstaną, bo to jest fake na wyrwanie kasy, gdy technologia kiepska, niebezpieczna i nigdzie nie przetestowana, a jedna awaria zamknie Legnicę io miedź na amen

I wojsko mysli strategicznie i nigdy sie nie zgodzi na lokalizację, która zagraża przemyslowi miedziowemu, wydobyciu złota i srebra

Ale ta lokalizacja to idealny plan zniszczenia polskiego zagłebia miedziowego w przyszlości przez napromieniowanie