Bełkot: Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych

a a

Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych

Szwedzka firma Minesto podłączyła do sieci podwodny latawiec o mocy 100 kW. Elektrownia wykorzystuje moc zgromadzoną w oceanie do produkcji energii za pomocą turbiny pływowej przymocowanej do skrzydła. Rozwój tej technologii jest finansowany przez UE.

https://www.onet.pl/informacje/swiat-oze/szwedzi-uruchomili-podwodny-latawiec-ktory-generuje-energie-z-pradow-oceanicznych/9bhz7xd,30bc1058

Brókselka wyrzuca miliardy euro na badziewne wynalazki, bo się nie zna
i finansuje byle co, byle drogo

Latawiec podwodny, czy nadwodny, nie generuje żadnej energii i to wie każde dziecko.

Ale kasa wyrwana i to najwazniejsze.

Wiesiaczek

W dniu 13.07.2022 o 01:12, a a pisze:
Idź się wysikaj. Z ciebie inżynier jak z koziej dupy trąba.
Nie ma "generować" tylko przetwarzać.
A gdyby nie przetwarzał energii to by się nie wzniósł (mowa o
najprostszym latawcu na wietrze).

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

J.F

Ale jest moc podana. To chyba generuje.
Teraz mozesz sie doszukac jak.

Natomiast ... 100kW Szwecji nie zasili.
Ile sie da z tego wycisnąc ... raczej niewiele.

J.

Marcin Debowski

On 2022-07-13, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:

> Ale jest moc podana. To chyba generuje.
> Teraz mozesz sie doszukac jak.

https://www.offshore-energy.biz/minesto-flies-first-dragon-class-tidal-energy-kite-in-faroe-islands/

Zupełnie rozsądny projekt.

> Natomiast ... 100kW Szwecji nie zasili.
> Ile sie da z tego wycisnąc ... raczej niewiele.

With a total capacity of 120MW tidal energy, generating an estimated
350GWh per year, the arrays would supply 40% of the Faroe Islands’
growing electricity consumption, Minesto informed.

--
Marcin

cef

W dniu 2022-07-13 o 05:55, Wiesiaczek pisze:
> W dniu 13.07.2022 o 01:12, a a pisze:

> Idź się wysikaj. Z ciebie inżynier jak z koziej dupy trąba.

A to wysikanie jakoś pomaga?
Nie zauważyłem ani w pobliżu centrów naukowych ani przemysłowych
rozbudowanej infrastruktury sanitarnej.

Wiesiaczek

W dniu 13.07.2022 o 12:36, cef pisze:
Czasami pomaga, szczególnie jak sadzi na dekiel, co podnosi ciśnienie
pod kopułą.

To, że nie ma tej infrastruktury, może być właśnie przyczyną tego, że
np. w moim nowoczesnym super-smart-telewizorze nie można wyłączyć
komunikatu o wyłączeniu się tegoż za 5 minut.
I w połowie filmu muszę szukać pilota, co by tam nacisnąć dowolny guzik.

Może jakby się odpowiedni człowiek w porę odlał, byłoby lepiej?

a a

Prądy morskie, fale morskie to energia niskiej gęstości
i Department Energioi US co roku oglasza nagrody rzędu 100 mln $ aby jakiś Zenek
pokazał, że da się energie odzyskac w racjonalny sposób i co roku 100 Zenków
pokazuje, że to blaga.

Bo w przypadku hydroelektrowni, liczy się head, czyli wysokośc slupa wody , gdyz tak się poblicza energie potencjalną wody, ktora może zostać zamieniona na energię kinetyczną, a ta na energie elektryczną

Prądy morskie są niestabilne i turbina szybciej się uszkodzi (wirnik) niż cokolwiek wygeneruje.

Wirnik turbiny wiatrowej ma średnicę do 150 metrow i ma zdolnośc obracania się wokól osi, ale cala gondola ma zdolnośc obrotu wokół osi wieży, kierując wirnik prostopadle do kierunku wiatru

A tutaj mamy opis brókselskiego belkotu, jak wyrwac kasę za nic,
bo to kasa publiczna, czyli niczyja, a który Zenek sprytny ten kase wyrwie i się będzie z Europy wyśmiewal

Ale takie jest życie w zacofanej Europce, zarządzanej przez ginekoloszke i księgarza

Toniemy, toniemy
euro spada codziennie i poleci do 1,20 euro za dolara

toniemy

A gdzie elastyczne solary z Wrocławia, reklamowane od 10 lat ?

No gdzie ??

100 nagrod, a solarow niet

Bo to Brókselka tak żonci

WM

> https://www.offshore-energy.biz/minesto-flies-first-dragon-class-tidal-energy-kite-in-faroe-islands/
>
> Zupełnie rozsądny projekt.

Takiego latawca można łatwo odciąć i odholować (ukraść).
Mogą to zrobić ekomatoły, którzy np. stwierdzą, że foki od tego tracą
ruję. :)

> With a total capacity of 120MW tidal energy, generating an estimated
> 350GWh per year, the arrays would supply 40% of the Faroe Islands’
> growing electricity consumption, Minesto informed.

Oceany i morza są potencjalnym źródłem rozmaitych energii.
https://en.wikipedia.org/wiki/Marine_energy
Jedną z ciekawszych jest energia osmotyczna.
Jest to energia dostępna z różnicy w stężeniu soli między wodą morską a
wodą rzeczną .
https://en.wikipedia.org/wiki/Osmotic_power

WM

alojzy nieborak

Wiesiaczek napisał(a):

> Idź się wysikaj. Z ciebie inżynier jak z koziej dupy trąba.
> Nie ma "generować" tylko przetwarzać.
> A gdyby nie przetwarzał energii to by się nie wzniósł (mowa o
> najprostszym latawcu na wietrze).

matoł1333 zasrywa każdą grupę wklejkami z axela szpringera.
Taki fach. Im strona ma więcej linków zewnętrznych, tym jej wartość
jest wyższa. Paczaj wycena stron. A łośki myślą że matoł1333 porusza jakiś
temat i chce pogadać:)

Wiesiaczek

W dniu 13.07.2022 o 13:26, a a pisze:
> [...]
>
> Bo w przypadku hydroelektrowni, liczy się head, czyli wysokośc slupa wody , gdyz tak się poblicza energie potencjalną wody, ktora może zostać zamieniona na energię kinetyczną, a ta na energie elektryczną

Dupa nie słupa :)

Elektrownie wiatrowe nie potrzebują żadnego słupa a prąd dają :)

> Prądy morskie są niestabilne i turbina szybciej się uszkodzi (wirnik) niż cokolwiek wygeneruje.

Chyba masz jakieś lęki? Coś Cię w nocy straszy?

a a

On Wednesday, 13 July 2022 at 16:43:02 UTC+2, Wiesiaczek wrote:
> [...]
Ty gadasz jak ta Szwedka, co mówi,
że jest rodowita Szwedka od 5 lat

Płynie rzeka u was na wsi, wsadź latawiec i wygeneruj troche energii, niech zasili leda.

Jak sprawdzisz i się naumisz to nie będziesz zawracal doopy

Szwecja to biedny kraj zaludniony emigrantami, tam nie ma żadnej nauki, inzynierów.
Co było to wykupił Chińczyk i to działa, a co szwedzkie to lipa i badziewia.

Wiadomo,. że ten podwodny latawiec to fake i nigdy nie będzie działał

US Department of Energy wydal już 3 miliardy zielonych na ścieme odzyskiwania energii fal morskich i było 100 projektówe i wszystkie do doopy, bo Zenki kombinuja jak wyrwac kasę.

A energia fal morskich ma tak niska energię, że nigdy nie będzie opłacalna i każdy to wie, to head w przypadku fal morskich to 1-2-5 metrów maksymalnie, a potrzeba 50 metrów slupa wody aby to zadziałało.

Bralem udział w projekcie US Department of Energy i chcieli zaplacić 10 mln. zielonych aby przyspieszyć budowę hydroelektrowni.

Obecnie od pomysłu, fazy projektowej, do realizacji i oddania hydroelektrowni pod klucz upływa 40 lat
i chc ieli ten okres skrócić do 20 lat.

Ale sprawdziłem wszystkie rzeki w Hameryce i tam nie ma wody, nie ma możliwości spietrzenia wody, budowy tam, bo brak wody i nigdy nie zbudują żadneju nowej hydroelektrowni, bo nie znajda wody do jej napędzenia.

I tak wygląda życie w realu

Marcin Debowski

On 2022-07-13, WM <cie...@poczta.onet.pl> wrote:

> Takiego latawca można łatwo odciąć i odholować (ukraść).
> Mogą to zrobić ekomatoły, którzy np. stwierdzą, że foki od tego tracą
> ruję. :)

Zasadniczo to nie są aż tak małe obiekty, nawet przy tych prototypach.
Wiatrak też można łatwo zneutralizować. No i czy na pewno tak łatwo? Nie
jest to kotwiczone pod wodą?

> [...]
> Jedną z ciekawszych jest energia osmotyczna.
> Jest to energia dostępna z różnicy w stężeniu soli między wodą morską a

Czy czasami nie łatwiej byłoby pozyskać energię tradycyjnymi sposobami z
tej samej rzeki, nawet przy relatywnie niewielkich spadkach?

--
Marcin

a a

Jedyna znana metoda pozyskiwania energii kinetycznej plynącej wody to jej spiętrzenie, czyli uzyskanie różnicy poziomów ( head)
Woda w rzece może napędzac koło mlynskie, albo turbinki zanurzone w korycie, ale to jest zabawa a nie energia.

Nie jest znana na świecie przemyslowa technologia pozyskania energii kinetycznej wody płynącej w rzece, bez jej spiętrzenia tamą
Można żyć deluzjami, ale życie jest real;ne

Wiesiaczek

W dniu 13.07.2022 o 22:22, a a pisze:
W realu to wyglądasz na debila który sam sobie odpowiada.
Po kiego chuja cytujesz swój tekst wycinając starannie moją odpowiedź?

WM

Opracowano membrany, które umieszcza się między komorą ze słodką i słoną
wodą.
Pod wpływem osmozy wytwarza się duża różnica poziomów wody między
komorami, co wykorzystuje się do napędu turbiny.
Ciekaw jestem jakie jest ciśnienie osmotyczne dla Bałtyku i Wisły?
Raczej małe, bo Bałtyk słabo zasolony.
Morze Martwe i Jordan to już duży efekt osmotyczny.
https://wikipredia.net/pl/Salinity_gradient

WM

a a

On Thursday, 14 July 2022 at 05:09:29 UTC+2, Wiesiaczek wrote:
> W dniu 13.07.2022 o 22:22, a a pisze:
Podobno na pierwsze imię masz
Pierre
a na drugie
Dolnięty

a a

Membran nie trza opracowywac bo sa znane od 100 lat

One nie wywolują różnicy poziomów wody a jedynie ciśnienie osmotyczne, które jest rownoważone przez wysokośc slupa wody.

Nie mówiąc juz o tym, że sól zatyka membrany osmotyczne i wymagane jest odwrotne, cisnieniowe płukanie.

Nie istnieje żadna technologia przemysłowego wykorzystania energii fal morskich

To sa wszystko deluzje i nieuctwo Zenków, wyrywających kasę publiczną od Bolków na fake.

J.F

W zasadzie masz racje ...

> To sa wszystko deluzje i nieuctwo Zenków, wyrywających kasę publiczną od Bolków na fake.

Ale ta energia w falach jest. Nie sprobujesz jej wyciagnac,
to na pewno nie wyciagniesz :-)

wiec czy wyrywanie kasy, czy badania ... naukowo-rozwojowe?

Wiec raczej bym sie skupil na tym, ze w niedalekiej przyszlosci
duzej energii z tego nie bedzie.
A kto chce badac ... niech bada za wlasne, lub szuka sponsora.

J.

a a

Ja już pisałem
Department of Energy US finansuje c hallenges i ma 100 mln. zielonych do wydania na dziwne projekty energetyczne
i od lat chce finansować energię fal morskich, prądów morskich, ale
nikt dotychczas nie pokazal nic interesującego.

Jedyne miejsce na odzyskanie dużej ilości energii to ciesniny dunskie, przez które woda wyplywa z Baltyku

Ale tam pływają statki o budowa tam, śluz bedzie kosztowała nie miliard euro a tysiąc miliardów euro

Ja bym w to zainwestował, bo Europa innej opcji nie ma.

Wiatraki w morzu się kiedyś skonczą, za 10 lat zardzewieją i zaczną sie palić, przewracać
i stana się niezwykle niebezpieczne dla żegługi.
\

Szklenie milionow hektarów solarami to patologia bo cena żywnosci się podwaja o 100% co 5 lat
\i pod solary ida pola uprawne, grunta rolne, a nie żadne nieużytki, bo rolniki wola kasę z dzierżawy pola pod solary niz robote w polu.

Ale jak kto zainterespowany kasa z Department Energy US na energie fal morskich to znajdę linki do tych challenges

Marcin Debowski

Ja rozumiem zasadę, a powątpiewam trochę w sens praktyczny, tj.
ekonomiczny. Taka membrana to mnóstwo problemów i kosztów, a na końcu i
tak rzecz sprowadza się do różnicy poziomów, czyli do zjawiska, które i
tak zawsze towarzyszy słodkiej wodzie wpadającej do słonego morza.

--
Marcin

WM

W dniu 2022-07-14 o 13:20, J.F pisze:
15% energii w Gibraltarze jest z fal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gibraltar_Wave_Farm

WM

Wiesiaczek

W dniu 14.07.2022 o 12:56, a a pisze:
I znowu to samo:
Wyglądasz na debila który sam sobie odpowiada.
Po kiego chuja cytujesz swój tekst wycinając starannie mój tekst?

Chyba że to do ciebie się odnosi ten "Pierre"?

Jednak jesteś debilem.

Jeśli nie musisz, to proszę, nie odpowiadaj.

a a

wypierdzielaj idioto z mojego wątku
idx sie leczyć gdzie indziej
tu nie poradnia
Message has been deleted

a a

On Friday, 15 July 2022 at 05:27:02 UTC+2, Wiesiaczek wrote:
> W dniu 14.07.2022 o 22:08, a a pisze:
i znów się zesrałeś w galoty bo śmierdzi okropnie