Kto ma lidar w telefonie?

Robert Wańkowski

Jestem ciekaw na ile to dokładne, ale chcę sam to sprawdzić.
Może komuś będzie się chciało zeskanować kawałek ściany, np. jak na tym
zdjęciu, aby było coś skomplikowanego. Jeżeli RODO, to sama siatka bez
tekstury. :-)
http://img.wybieramprojekt.pl/wp-content/uploads/images/blat-parapet.jpg

Ścianka z prawej, wnęka okna i ściana z lewej. Lub cokolwiek innego...
wnęka pod schodami, albo nawet schody.

Robert

a a

lidar to jest fake
cale przetwarzanie głebi to live video, przetwarzane co 10 klatka

Czyli to nie ma nic wspólnegop z telefonem, a z kamerą video i algorytmem skanowania przestrzeni.

Jest to bardzo popularne i tanie rozwiązanie, uzywane przez roboty sprzątające, że sam skanuje przestrzeń i sam wybiera przestrzeń do wysprzątania.

Robert Wańkowski

W dniu 2022-07-02 o 23:29, a a pisze:
> lidar to jest fake

Czyli zrobili w iPhone pasywny? :-)

Robert

a a

jak się ogryzek przestaje sprzedawac, to Zenki wymyślaja deluzje
i dodają silnik odrzutowy, spadochron i narty wodne do ogryzka

Lidar – Wikipedia, wolna encyklopedia

Lidar (od angielskiego akronimu LIDAR, utworzonego od wyrażenia: Light Detection and Ranging) – metoda pomiaru odległości poprzez oświetlanie celu światłem laserowym i pomiar odbicia za pomocą czujnika. Różnice w czasie powrotu wiązki lasera oraz zmiana długości fali mogą być

...Zobacz więcej
Ogólna zasada działania

Lidar jest połączeniem lasera z teleskopem. Laser wysyła poprzez specjalny układ optyczny bardzo krótkie i dokładnie odmierzone, ale silne impulsy światła o konkretnej długości fali i w określonym kierunku. Światło to ulega

...Zobacz więcej

Nazwa LiDAR to akronim utworzony od angielskiego wyrażenia „Light Detection and Ranging”, które w wolnym tłumaczeniu oznacza „wykrywanie światła i odległości”. W smartfonach iPhone 13 Pro oraz iPhone 13 Pro Max, LiDAR przybiera postać niewielkiego czarnego oczka, które jest umiejscowione na wyspie z aparatami.
LiDAR w iPhone 13 Pro i 13 Pro Max - co to jest? Poznaj funkcje …
lantre.pl/_blog/59-LiDAR_w_iPhone_13_Pro_i_13_Pro_Max_-_co_to_jest_i_jakie_ma_funkcje.html
lantre.pl/_blog/59-LiDAR_w_iPhone_13_Pro_i_13_Pro_Max_-_co_to_jest_i_jaki
Opinia
Inne zapytania
How do I get LIDAR on my iPhone?
Which iPhones have lidar sensors?
What is LIDAR on the iPhone 12 Pro?
Will the iPhone 13 have lidar?
Opinia
What Is LiDAR, and How Will It Work on the iPhone?

02.11.2020 · The LiDAR scanner in the iPhone 12 Pro (and iPad Pro) has an effective range of around 16 feet (5 meters). The primary purpose of LiDAR in …

Zawód: Writer

Szacowany czas czytania: 7 min

Odkrywaj dalej
Which iPhone 13 Has LiDAR? The Complete List For 2021... knowyourmobile.com
How to use the LiDAR scanner in iPhone 12 Pro | AppleInsider appleinsider.com
Your iPhone Pro Has LiDAR: 7 Cool Things You Can Do With It howtogeek.com
What does iPhone 12 Pro's lidar feature actually do? Here it is in ... cnet.com
The Best LiDAR Apps for Your iPhone and iPad | PCMag pcmag.com
Polecane na podstawie tego, co jest popularne • Opinie
LiDAR w iPhone 13 Pro i 13 Pro Max - co to jest? Poznaj …

26.09.2021 · Skaner LiDAR jest przystosowany do działania nawet przy braku dodatkowego oświetlenia. Właśnie dlatego aparaty w smartfonach iPhone 13 z linii Pro wykorzystują LiDAR …
Your iPhone Pro Has LiDAR: 7 Cool Things You Can Do …

16.10.2021 · Coupled with the software on your iPhone, the LiDAR scanner can be used to create 3D representations of objects and their surroundings. To do this you’ll need the appropriate …

Zawód: Writer

LiDAR w iPhone 12 – czym jest i do czego służy? - Instalki.pl

Kto wie, być może Apple wykorzysta czujnik LiDAR w iPhone’ach 12 także na kilka innych sposobów. Jedne z ciekawszych potencjalnych zastosowań mają związek z rozszerzoną …
Lidar is one of the iPhone and iPad Pro's coolest tricks: …

07.02.2022 · The iPhone 12 Pro and 13 Pro cameras work better with lidar Time-of-flight cameras on smartphones tend to be used to improve focus accuracy and speed, and the iPhone 12 Pro did the same. Apple...
Co to jest LiDAR i jak będzie działać na iPhonie? - newsblog.pl
https://newsblog.pl › co-to-jest-lidar-i-jak-bedzie-dzialac-na-iphonie

Jak iPhone 12 Pro wykorzystuje LiDAR. Apple używa LiDAR-a nieco inaczej niż plac budowy czy speed gun. To ta sama podstawowa zasada – odbijanie światła w celu określenia odległości – ale na mniejszą skalę. Skaner LiDAR w iPhonie 12 Pro (i iPadzie Pro) ma efektywny zasięg około 16 stóp (5 metrów).
Który iPhone 13 ma LiDAR? Pełna lista na rok 2021...

Podsumowując, jedynymi iPhone’ami, które obecnie obsługują LiDAR, są iPhone 12 Pro Max, iPhone 12 Pro, iPhone 13 Pro i iPhone 13 Pro Max. Żaden z podstawowych modeli iPhone'ów …
LiDAR w iPhonie 12 Pro - co to jest i po co? - Spider's Web

13.10.2020 · Lidar oznacza też lepszy aparat. Apple wykorzystał nietypowe zastosowanie lidaru w iPhonie 12 Pro. Jest to ustawianie ostrości w warunkach, w których światła jest bardzo mało. Lidar „widzi” nawet w zupełnej ciemności, …
Best LiDAR apps for your iPhone and iPad in 2022 - iGeeksBlog.com
https://igeeksblog.com › best-lidar-apps

30.06.2022 · Best LiDAR apps for your iPhone and iPad in 2022 1. Snapchat – Editor’s choice. Snapchat is a popular messaging app used around the world. The app is widely loved for... 2. …
Why the iPhone 13 Pro's LiDAR scanner could be its …

22.08.2021 · So far, LiDAR (or 'Light Detection and Ranging') has had a relatively mild impact on the iPhone's photo and video powers. After debuting on the iPad Pro 2020, the depth-sensing tech arrived on the...

J.F

iPhone ma ciekawy skaner 3D na potrzeby rozpoznawania twarzy

https://www.youtube.com/watch?v=g4m6StzUcOw

Dziala to na zasadzie paralaksy, a nie laserowego dalmierza.
Wiec w wiekszą dokladnosc na dalsze odleglosci to bym nie wierzyl.

Dodatkowo ... obiektywy lubia znieksztalcac na brzegach, wiec kuchni
bym tym nie mierzyl :-(

A tu masz przyklady
https://www.youtube.com/watch?v=r26OhSxBUXM

Ciekawy ... demonstrator technologii :)
Moze kiedys w przyszlosci ...

J.

a a

to jest wszystko bełkot i spam marketingowy, gdy rynek ogryzka się załamal

Nawet jak tam wsadza 100 obiektywów to i tak Chińczyk jest lepszy o klasę

A ogryzek tylko dla niekumatych Zenków na odpust

Lidar to jest obrotowy laser a ogryzek się obraca tylko wtedy, gdy spada z jabloni

Nowa generacja Liderów, to mapa punktowa 2D budowana z wykorzystaniem siatki dyfrakcyjnej i jednoczesne skanowanie
od 100 do 1000 punktów, w zaleznosci od mocy lasera i odległosci
i tylko to ma sens.

Ale ogryzek to produkt konsumpcyjny klasy AGD i żaden high-tech, to skąd ma o tym wiedzieć

spadek akcji o 30% od maksimum to wielka klęska

https://www.marketwatch.com/investing/stock/aapl?mod=search_symbol

Jedyne co ogryzek ma wspólnego z Polską
to symbol na gieldzie

AAPL czyli AA.PL

Robert Wańkowski

W dniu 2022-07-04 o 15:12, J.F pisze:
> [...]
>
> Dziala to na zasadzie paralaksy, a nie laserowego dalmierza.
> Wiec w wiekszą dokladnosc na dalsze odleglosci to bym nie wierzyl.

Ale film pokazuje przedni "LIDAR", szukam potwierdzenia, że ten tylny
działa tak samo.
Jakoś nie mogę znaleźć.
Tu niby jest napisane, że jest laser, ale czy mierzy odległości czy
tylko wyświetla matrycę?
https://www.howtogeek.com/695823/what-is-lidar-and-how-will-it-work-on-the-iphone/

Robert

J.F

niby napisane, ze dziala tak samo, tzn czas przelotu swiatla,
ale z nazwy "scanner" i przeznaczenie (Augmented R), to wnioskuje, ze
nie.

J.

Robert Wańkowski

W dniu 2022-08-11 o 14:46, J.F pisze:
A jak praktycznie można to jednoznacznie sprawdzić? Czego nie zeskanuje
fotogrametria iPhona a Lidar tak?
Może nieruchomego obrazu iPhon nie zeskanuje?

Robert

J.F

Lidar, ktory pewnie znasz, mierzy odleglosc do jednego punktu.
I wymaga specjalnej elektroniki, lasera, fotodiody wycelowanej
w ten punkt.

Jakby Apple chcial tym wiekszy obszar skanowac, to by musial jakis
faktyczny scaner dorobic, i trwalo by to chyba godzinami.

Niby mozna by z lasera czy fotodiody szeroki impuls wyslac,
i na kamerze od razu powrot z wielu miejsc odczytac, ale nie - kamery
nie są takie szybki, zeby z tego czas powrotu zmierzyc z dokladnoscią
do ułamkow ns.

J.

a a

Ajfon nie ma żadnej fotogrametrii, to wszystko jest marketing

Lidar to obracający się laser i mierzy odległości i fotogram,etria jest op[arta na dokladnych odległościach.

Ale ponieważ używanie lasera w miejscach publicznych jest zakazane
to wynaleziono triangulacyjną fotogrametrię, opartą na oświetlaniu przedmiotow siatka punktów 2D
i modyfikacja odległości między punktami z array a punktami w obrazie, pozwala odzyskać, glebię obrazu, czyli to forma triangulacji i tak działa kamera Kinect do xboxa

Jest jeszcze szkoła goglarkowa i street view i jeździ ssamochód i ma wiele kamer
i odzyskuje efekt 3D z wielu obrazow tej samej sceny z wielu kamer

I jest jeszcze fotogrametria mikroskopowa, ktora skleja wiele obrazów w 1 o dużej rozdzielczości, gdy operator przesuwa probkę pod mikroskopem w osi X/ Y, a wszystkie widziane/ przesuniete obrazy sa sklejane w jeden duży

i tym się teraz zajmuję
ale z wykorzystaniem do termografii wysokiej rozdzielczości
bo skamery termograficznej dużej rozdzielczości są nadal bardzo drogie
a można je zastąpić kamerą małej rozdzielczosci która będzie skanowała caly budynek obiektywem wąskokątnym (duże powiększenie) plus obróbka i powstanie mapa termograficzna budunku w rodzielczości 4K

I obraz video będzie mniej live, bo każda klatka będzie inna, do sklejenia, ale będzie o wysokiej rozdzielczości, i do dokumentacji technicznej będzie miał bardzo duża wartość

Kamera oczywiście na statywie ze sterownikiem

Robert Wańkowski

W dniu 2022-08-11 o 17:22, J.F pisze:
Czyli "Lidar" iPhonowy oświetla chmurą punktów na zasadzie projektora a
program z tych 2D punktów obliczy resztę?

Robert

Robert Wańkowski

> [...]
> i na kamerze od razu powrot z wielu miejsc odczytac, ale nie - kamery
> nie są takie szybki, zeby z tego czas powrotu zmierzyc z dokladnoscią

Przeczytaj proszę to. Jednak mierzy czas.
https://www.pocket-lint.com/phones/news/147024-what-is-a-time-of-flight-camera-and-which-phones-have-it

Robert

Robert Wańkowski

I to.
FaceID z przodu a z tyłu coś innego.

https://www.ifixit.com/News/45482/how-lidar-works-and-why-its-in-the-iphone-12-pro

Robert

a a

to sa spamerskie linki, kradnące cokiz, szkoda czasu
gdy
Prędkość światła w zależności od kontekstu może oznaczać:

prędkość fali elektromagnetycznej w próżni i wynikającą z tego stałą fizyczną (c = 299 792 458 m/s ),

Czujnik musiałby mieć zegar terahercowy aby zmierzyć różnice 10 cm
a to czujnik, a przetwarzanie, a przesył danych, a buforowanie pamięci
no i duża czulość

Jest sezon ogorkowy to Zenki usiłują kit z okien sprzedac niekumatym Bolkom.

Ajfon to niszowy sprzęt i jak Chinczyk tego nie potwierdzi, to szkoda czasu na dywagacje.

Znana jest triangulacja i działa z oświetlaczem punktoym i bez, gdy obiektyw się przesuwa.

Oświetlacz i obiektyw kamery są wzajemnie przesunięte
osiami i dlatego triangulacja jest możliwa

Kolejny algorytm analizuje intensywnośc odbitej plamki z chmury punktowej
i czym obiekt dalej tym mniej światła odbitego powraca i rozmycie większe

I jest algorytm wykrywający odległości i robiący mapy 3D z rozmycia ruchomego obrazu, gdyż odleglejsze punkty przesuwają się szybc iej, gdy obracamy kamerą io wywolują efekt rozmycia.

Zatem algorytmów jest wiel
ale najtaniej kupic używana kamerę Kinect za 20zł i podłaczyć do telefonu

i będzie oświetlacz chmurą punktową i analiza ruchu, głebi, wszystko w jednym, za grosze
i zbudujemy skaner 3D za 50zł ( dodając dodatkowe zasilanie kamery Kinect)

Robert Wańkowski

W dniu 2022-08-11 o 22:46, a a pisze:
> to sa spamerskie linki, kradnące cokiz, szkoda czasu

Grupa techniczna, to trzymajmy się faktów.
To, że ma ToF, to już chyba przesądzone.
Tylko co to jest? Jak to działa?
https://www.pcworld.pl/news/iPhone-12-Pro-pierwszym-smartfonem-od-Apple-z-kamera-ToF,419746.html

Robert

a a

On Thursday, 11 August 2022 at 23:29:28 UTC+2, robertw...@gmail.com wrote:
> [...]
To nie są żadne fakty a spamerskie linki reklamowe, czyli syfy.
Dzwoń do Ogryzka do Hameryki i niech przyślą opficjalny raport
bo nikogo nie interesuje
co Zenki myślą, deluzje, wieści dziwnej treści

Czujnika terahercowego w matrycy kamery nie ma
Kamer terahercowych nigdy nie bylo

Zatem nie mierzy, bo nie ma czym
bo to jest prędkośc światla
a nie korka od butelki w stawie

---Prędkość światła w zależności od kontekstu może oznaczać:

--prędkość fali elektromagnetycznej w próżni i wynikającą z tego stałą fizyczną (c = 299 792 458 m/s ),

gdyby telefonem dalo sie mierzyć prędkośc światła
to by milicja nie kupowała radarów
a mierzyła prędkość samochodów na drogach telefonami.

Ogryzek to niszowa firma, niszowy produkt
i nawet gdyby miał klimę, skrzydla, to i tak nie kupię nawet za 1 $

bo kiedys dostalem za frico
i aby grac muzykę, to trza było ładować przez peceta

i jedyne to ostrzegałem Stefka aby nigdy nie trzymał ogryzka na brzuchu, bo dostanie raka od mikrofal

(w Turzy Śląskiej 20 zmarło na raka wokół nadajnika komórkowego)

Ale Stefek był uparty, bo z reklamy żyl
i dostal raka trzustki z przerzutami
latał po całej Hameryce za przeszczepem

Przeszczep się udał, ale pacjent z przerzutami niestety zmarł.

Chinczyk doda Lidara do każdego smartfona za 10 $
i skonczy się temat, bo tam sa innowacje, kasa i produkują miliard smartfonów rocznie

bye bye spam ogryzkowych handlarzy

J.F

Ale tak to napisali, "czujnik ToF", ze nie wiem jak rozumiec -
kazdy piksel moze zmierzyc, czy maja jeden dalmierz laserowy,
i moga zmierzyc odleglosc do jednego punkty.

https://fikiri.net/czym-lidar-iphone-12-rozni-sie-od-czujnikow-tof-w-smartfonach-z-androidem/

To tez niewiele wyjasnia :-)

J.

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 13:46:12 -0700 (PDT), a a wrote:

> [...]
> no i duża czulość
> Jest sezon ogorkowy to Zenki usiłują kit z okien sprzedac niekumatym Bolkom.

Przejdz sie np do Castoramy, gdzie za ~300 zl nabedziesz dalmierz
laserowy, ktory mierzy nawet dokladniej, a takiego zegara nie ma ..

J.

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 23:29:30 +0200, Robert Wańkowski wrote:
https://www.patentlyapple.com/2020/10/apple-advances-their-next-gen-time-of-flight-tof-camera-for-idevices-providing-superior-3d-modeling-for-face-id-and-more.html

i film z tamtad - niekonieczenie zwiazany iphone, bo AD
https://www.youtube.com/watch?v=6wxCubFExsE

To mnie rozwoj elektroniki zaskoczyl kolejny raz.

Rozdzielczosc czasowa ponizej 1ns potrzebna ... ale co sie dziwic w
czasach 3GHz zegarow w procesorach.

J.

ptoki

Mysle ze to jest podobnie jak w tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=MUdro-6u2Zg

Mysle ze analizujac takie mieszanie na lepszym czujniku z dobra optyka mozna sobie relatywnie szybko pomierzyc odleglosci.
Nie wiem jak apple zrobilo swoje czujniki ale mysle ze wrzucenie jakichs 1-2Mpix jak sie umie trawic taka drobna optyke nie powinno byc problemem. Tyle ze linia do tego kosztuje a ostatnio nikt nie chce robic nowych linii jak nie wie czy sprzeda 100mln sztuk...

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 11:01:29 -0700 (PDT), ptoki wrote:

> Mysle ze to jest podobnie jak w tym filmie:
> https://www.youtube.com/watch?v=MUdro-6u2Zg

Zdecydowanie nie - za dokladnie. I odleglosci nie ustalisz.

Czas przelotu, jak sugerują inne filmy i patenty.

https://www.analog.com/en/applications/technology/3d-time-of-flight.html
ale to konkurencja ... i tu tez kiepsko wyjasnili.

J.

a a

koledzy obliczyli

GHz ASIC
3E-9 second per meter

co dla dokładnosci 1 cm da
100 GHz taktowanie zegara

a poniewaz tam nie ma elementu mechanicznego obrotu głowicy laserowej jak w Lidarze

to dla 100 punktów x 100 punktów

dochodzimy do THz i to wielu

a tego ogryzek nie posiada

Ok, może być skanująca linijka, ale tego tez ogryzek nie posiada
a z pojedynczym punktem, bez obrotu to Lidar nigdy nie będzie.

No chyba że sie komuś bardzo trzęsą ręce w osi X i Y

i zamieni punktowy, laserowy miernik odleglości w skaner odleglości 2D

Miałem dzisiaj taki laserowy miernik odległości kupic aby sprawdzić
jaki jest czas odświeżania pomiaru

J.F

Ale mierzy ten cm, a THz zegara nie posiada.

Podobnie np stare GPS.
Dokladnosc jak dobrze pojdzie ze 2m.
2m radio przebywa w 7ns.

A urzadzenie oszczedne, zegar tam moze 40MHz ... czyli 25ns/cykl.

A dane niektorzyych kosci mowily nawet 5MHz. Cud.

J.

a a

GPS nie ma żadnej dokladności 10-15-20 metrów
to co widzisz to uśrednienie

włacz na smartfonie tryb GPS raw
i punkt po mapie skacze jak dziki kot

Podobnie GPS nie nadaje się jako wzorzec dokładnego czasu,
bo czas jest przesyłany sentencjami NMEA
w cyklu 1Hz 5Hz
i w zaleznosci od zastposowanego algorytmu, czas jest odczytywany
z dokladności do 1s - 1/5s

Dokladny jest jedynie GPS referencyjny RTK
który koryguje lokalizację w oparciu o błąd jonosferyczny, przesylany radiowo/ przez internet, ze stałej stacji bazowej

ptoki

piątek, 12 sierpnia 2022 o 13:14:51 UTC-5 J.F napisał(a):

> Zdecydowanie nie - za dokladnie. I odleglosci nie ustalisz.

No wlasnie ustalisz. Anton to wyjasnia pod koniec

> Czas przelotu, jak sugerują inne filmy i patenty.

IMHO nie. Sugeruja bo nie rozumieja o czym pisza.

> https://www.analog.com/en/applications/technology/3d-time-of-flight.html
> ale to konkurencja ... i tu tez kiepsko wyjasnili.

Obstawiam ze zrobili mieszanie w tym chipie majac dokladna informacje o tym jak laser mruga.
Tak po prostu jest prosciej. A mierzyc odleglosc daje sie relatywnie prosto choc nie szybko.

a a

On Saturday, 13 August 2022 at 06:55:47 UTC+2, ptoki wrote:
tutaj koledzy podpowiedzieli

https://en.wikipedia.org/wiki/Tellurometer
i ostatni link z powyżej

https://en.wikipedia.org/wiki/Laser_rangefinder

Pawel "O'Pajak"

W dniu 2022-08-11 o 17:36, a a pisze:
> będzie skanowała caly budynek obiektywem wąskokątnym

A taka zwykła optyka szklana to z IR "termicznym" sobie radzi?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

J.F.

Dnia Fri, 12 Aug 2022 21:55:45 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

> No wlasnie ustalisz. Anton to wyjasnia pod koniec

Efekt jest, ale tez wyjasnia, ze kalibracja tego jest bardzo trudna.
a mnie sie wrecz wydaje niemozliwa.

> [...]
> Tak po prostu jest prosciej. A mierzyc odleglosc daje sie relatywnie prosto choc nie szybko.

ale tak jak czytam i ogladam, to raczej zapalaja diode na krótko,
i "otwieraja kamere" tez na podobnie krotko. Ile swiatla przejdzie,
zalezy od opoznienia przelotu.

Tylko musza takich zdjec zrobic kilka, bo przeciez refleksyjnosc
obiektow jest rozna.

J.

a a

Kinect v2 się reklamował że ma kamerę Time-of-Flight (ToF)

-Kinect v2 Time-of-Flight (ToF) camera + remote IR Laser Projector - to get 2D laser range meter
-https://www.dfki.de/fileadmin/user_upload/import/8767_wasenmuller2016comparison.pdf

---The Kinect v1 measures the depth with the Pattern Projection principle, where
a known infrared pattern is projected into the scene and out of its distortion
the depth is computed. The Kinect v2 contains a Time-of-Flight (ToF) camera
and determines the depth by measuring the time emitted light takes from the
camera to the object and back. Therefore, it constantly emits infrared light with
modulated waves and detects the shifted phase of the returning light [17, 18]. -In
the following, we refer to both cameras (Pattern Projection and ToF) as depth
camera

Pytałem Zenków, ale to prehistoria sprzed 10 lat
a nikogo nie znalazłem, aby przerobiłł Kinecta do skanowania z dużejh odległości.

Nie znalazłem też nikogo kto my rozebrał laserowy projektor podczerwieni w Kinect
i powiedział, czy tą mapę punktową generuje obraz wypalony w soczewce, przysłonie, filtrze
bo punktów sa miliony i świecą nie w rzędach

A poniewaz obraz jest stały to nie jest generowany przez komputer
a pewnie projektor składa się z lasera na podczerwień i przysłony
jak w laserach z siatką dyfrakcyjna po 5 zł od Chińczyka

Szukam serwisu konsoli, może będą mieli złom do wyrzucenia z Kinecta i rozwalę młotkiem ten projektor laserowy i zobaczę co jest w środku

A jak w środku jest dioda laserowa na podczerwień to ją wymienię na diodą o większej mocy, aby oświetlała ściany
punktami z większej odległości

Może 20-30-40 metrów

Dzisiaj Kinect kosztuje grosze, bo to antyk