Effective February 22, 2024, Google Groups will no longer support new Usenet content. Posting and subscribing will be disallowed, and new content from Usenet peers will not appear. Viewing and searching of historical data will still be supported as it is done today.

Mówią Wieki - bitwy epoki napoleońskiej

Piotr Meyer

Znalazłem reklamę w "Mówią Wieki" - a że wygląda to ładnie, to dodam
od siebie kilka detali o których wydawcy nie wspomnieli lub których
nie podkreślili:

1. Format elektroniczny bez zabezpieczeń: PDF z możliwością wyszukiwaniaa
i kopiowania. Jak dla mnie olbrzymi plus za jedno i drugie - gdy
zobaczyłem rozmiar dokumentu byłem przekonany, że w środku znajdę
osadzone skany stron, więc zostałem bardzo przyjemnie zaskoczony.

2. W środku dużo reprodukcji obrazów, rycin, mapek i ilustracji.

3. Dla orientacji wkleję spis treści pierwszego zeszytu (temat, strona),
jak widać jest to bardziej pozycja popularyzatorska a nie szczegółowa
monografia danej bitwy:

* NAPOLEON – WIELKI WÓDZ, POLITYK, BOHATER MITU
Bóg wojny. Rozmowa z dr. hab. Jarosławem Czubatym, 13
Thierry Lentz, Napoleon. Próba portretu politycznego, 25
Andrzej Nieuważny, Cesarz wiecznie żywy, 32

* TULON 1793 – PIERWSZY SUKCES WOJSKOWY BONAPARTEGO
Jarosław Krawczyk, Narodziny Tytana, 36
Podkomendni „małego kaprala” – rubryka Michała Mackiewicza i Marka Szyszki:
„Allobrogowie” pod Tulonem, 37

* Oblężenie Tulonu:
Bogdan Borucki – Napoleon wkracza na scenę historii, 39
W epoce bohatera dwóch wieków – rubryka Jarosława Czubatego:
Heros zarażony świerzbem, 54

* Napoleonica – rubryka Bogdana Boruckiego:
Kariera piśmiennego sierżanta, 56
Wydarzenia na świecie, w Europie i na ziemiach polskich, 57

--
Piotr 'aniou' Meyer