Mówią Wieki - bitwy epoki napoleońskiej

Piotr Meyer

Znalazłem reklamę w "Mówią Wieki" - a że wygląda to ładnie, to dodam
od siebie kilka detali o których wydawcy nie wspomnieli lub których
nie podkreślili:

1. Format elektroniczny bez zabezpieczeń: PDF z możliwością wyszukiwaniaa
i kopiowania. Jak dla mnie olbrzymi plus za jedno i drugie - gdy
zobaczyłem rozmiar dokumentu byłem przekonany, że w środku znajdę
osadzone skany stron, więc zostałem bardzo przyjemnie zaskoczony.

2. W środku dużo reprodukcji obrazów, rycin, mapek i ilustracji.

3. Dla orientacji wkleję spis treści pierwszego zeszytu (temat, strona),
jak widać jest to bardziej pozycja popularyzatorska a nie szczegółowa
monografia danej bitwy:

* NAPOLEON – WIELKI WÓDZ, POLITYK, BOHATER MITU
Bóg wojny. Rozmowa z dr. hab. Jarosławem Czubatym, 13
Thierry Lentz, Napoleon. Próba portretu politycznego, 25
Andrzej Nieuważny, Cesarz wiecznie żywy, 32

* TULON 1793 – PIERWSZY SUKCES WOJSKOWY BONAPARTEGO
Jarosław Krawczyk, Narodziny Tytana, 36
Podkomendni „małego kaprala” – rubryka Michała Mackiewicza i Marka Szyszki:
„Allobrogowie” pod Tulonem, 37

* Oblężenie Tulonu:
Bogdan Borucki – Napoleon wkracza na scenę historii, 39
W epoce bohatera dwóch wieków – rubryka Jarosława Czubatego:
Heros zarażony świerzbem, 54

* Napoleonica – rubryka Bogdana Boruckiego:
Kariera piśmiennego sierżanta, 56
Wydarzenia na świecie, w Europie i na ziemiach polskich, 57

--
Piotr 'aniou' Meyer