Poszukiwanie szlaku bojowego jednostki Armii Czerwonej (batalionu)

Krzysztof Ciolka

Mar 27, 2012, 9:12:59 AM3/27/12
Witam,

poszukuję informacji na temat 5. brygady artylerii przeciwpancernej
przy froncie Południowo-Zachodnim (5-та артилерійська бригада
протитанкової оборони (ПТО)) dowodzonej przez Alexandra Alexandrowicza
Gusova (А. А. Гусов). Dokładnie chodzi mi o 651 batalion tej brygady,
w którym służył ktoś z dalekiej rodziny i zaginął w akcji. Owa osoba
zaginęła między 22 czerwca 1941 r. a 10 grudnia 1941 r.

Chciałbym zrekonstruować szlak bojowy jednostki aby przynajmniej w
przybliżeniu określić gdzie mógł polec członek rodziny. Zdaję sobie
oczywiście sprawę, że w okresie od czerwca do grudnia jednostki
pokonywały olbrzymie odległości. Warto to jednak sprawdzić.

PS: Na grupę nie zaglądałem już dawno, więc mam pewne obawy czy na
forum da się jeszcze uzyskać normalną informację bez odwoływania się
do katastrofy w Smoleńsku.

pozdrawiam,
Kmieciu

Pawel Gancarz

Apr 11, 2012, 11:40:26 AM4/11/12
W dniu 2012-03-27 16:12, Krzysztof Ciolka pisze:
Na Twoim miejscu zacząłbym od nazwy jednostki po rosyjsku, będzie
większa szansa na znalezienie źródeł (5-я артиллерийская бригада
противотанковой обороны). Ukraińcy mają jakby trochę mniej
sentymentu dla historii Armii Czerwonej.
--
We all go a little mad sometimes.
Norman Bates

Pawel Gancarz

Apr 14, 2012, 12:32:12 PM4/14/12
> [...]
> oczywiście sprawę, że w okresie od czerwca do grudnia jednostki
> pokonywały olbrzymie odległości. Warto to jednak sprawdzić.

Był taki temat dyskusji na rosyjskim forum, może To będzie jakoś
pomocne:
http://wap.imf.forum24.ru/?1-10-20-00000013-000-0-0