Brygada Węgierska w WP w 1939r?

turpin

Brnąc pzez fatalnie napisaną książkę o stosunkach polsko-słowackich w
przeddzień II Wojny Światowej i udziale Słowacji w agresji na Polskę (ISBN:
9788360682357), natrafiłem na wzmiankę o Brygadzie Węgierskiej, rzekomo
tworzonej w ramach Wojska Polskiego latem/jesienią 1939r. Mimo, że książka
owa składa się głównie z opasłych przypisów, na ten temat brak akurat
jakichkolwiek szczegółów.

Czy ktoś potrafi powiedzieć coś więcej o Brygadzie Węgierskiej?

ps. Pana M de Z proszę uprzejmie acz stanowczo o niewklejanie cytatów szeroko
opisujących I Republikę Słowacką, Zgrupowanie 'Bernolak', przyjaźń
polsko-węgierską, geografię Beskidu Niskiego, etc. Na temat proszę :)

Michał Stanisław

Użytkownik " turpin" <tur...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

Nie zamierzałem i nie zamierzam zabierać głosu, wkejać nie wiem co ?.
Byłem pierwszym, który napisał o agresji Słowacji na Polske współnie
i w porozumieniu z Niemcami.
Był to temat tabu.

michał zieleśkiewicz