Bałkany w trakcie IIWŚ

Maciek Babcia

Moglibyście polecić jakieś pozycje książkowe dotyczące wojny na
Bałkanach w drugiej połowie wojny? Większość autorów koncentruje się na
początku działań na tamtym teatrze kończąc zwykle na upadku Krety.
Potem - jeśli już - skupiają się na Jugosławii pomijając to co działo
się w Grecji czy na wyspach. Literatura najchętniej po polsku ale jeśli
będzie po angielsku czy rosyjsku to nie problem.

Zdrówko

Maciek Antecki

A może "Wojna na Bałkanach" Piekałkiewicza? Jest jeszcze Glantz
"rumuński". Ponadto "Das Ende auf dem Balkan 1944/45. Die militärische
Räumung Jugoslaviens durch die deutsche. Wehrmacht." Karla Hnilicki. O
wyspach (a właściwie o tym jak Brytyjczycy próbowali zachachmęcić
conieco po kapitulacji Włoch) było niedawno w OW albo MSiO (sprawdzę w
domu). O! Jeszcze takie coś: Der Endkampf auf dem Balkan; die
Operationen der Heeresgruppe E von Griechenland bis zu den Alpen. acz
wiekowe (1955). Autor tego nazywa się Erich Schmidt-Richberg.

Maciek Babcia

Dnia 2012-10-10, o godz. 15:17:47
Maciek Antecki <maci...@bambus.com> napisał(a):

> A może "Wojna na Bałkanach" Piekałkiewicza? Jest jeszcze Glantz

Mam. Ale Piekałkiewicz mocno skupia się właśnie na pierwszej połowie
wojny a dalsze traktuje po macoszemu. :-(

> [...]
> auf dem Balkan; die Operationen der Heeresgruppe E von Griechenland
> bis zu den Alpen. acz wiekowe (1955). Autor tego nazywa się Erich

Niestety nie znam niemieckiego ale może uda się znaleźć tłumaczenia o
ile były. I bardziej chodzi mi o Grecję i wyspy bo o Rumunii, Bułgarii
czy Jugosławii można coś skompilować z innych źródeł.

Zdrówko