Fatalne słowa Obamy: "polski obóz śmierci " - a pl.sci.historia milczy symptomatycznie - wstyd Panowie

Jdr

Biały Dom: prezydent się przejęzyczył
Fatalne słowa Obamy: polski obóz śmierci
Autor: pw; Źródło: TVP Info, IAR, PAP

„Polski obóz śmierci” – takich słów użył Barack Obama, podczas wygłaszania
laudacji na cześć Jana Karskiego. Wpadka prezydenta USA miała miejsce
podczas ceremonii pośmiertnego uhonorowania bohaterskiego kuriera polskiego
podziemia Prezydenckim Medalem Wolności. – Poczułem się rozczarowany, że w
chwili, w której chce się uhonorować Polskę i Polaków, dochodzi do takiego
nieprofesjonalizmu – poinformował szef MSZ Radosław Sikorski. Rzecznik
amerykańskiej Rady Bezpieczeństwa Narodowego wyraził ubolewanie z powodu
słów Obamy.

http://tvp.info/informacje/swiat/fatalne-slowa-obamy-polski-oboz-smierci/7515404

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Rd-v24pAg7s&gl=GB

http://www.iol.co.za/news/world/obama-addresses-polish-death-camps-remark-1.1310022#.T8lDttVYt-c

Piotr Meyer

On 2012-06-02, Jdr <jd....@virgin.net> wrote:
> Biały Dom: prezydent się przejęzyczył
> Fatalne słowa Obamy: polski obóz śmierci
[...]

Tak, to straszne. Grupa pl.sci.historia powinna wystosować stanowczy protest.
I choć nie należy spodziewać się - po uzasadnionej wszak krytyce na forum psh
- ustąpienia obecnego Prezydenta USA to jednak zapewne nastąpi zdecydowana
reakcja MSZ RP, Prezydenta RP i polityków. Nie należy zwlekać bo bez jasno
określonych wytycznych z psh nie podejmą oni przecież samodzielnych działań
- a czas leci i milczenie w tej sprawie nie służy naszemu krajowi.

Należy również dogłębnie tu przedyskutować zaskakujący fakt istnienia na tzw.
"Zachodzie" określenia "polski obóz zagłady" oraz zastanowić się nad tym, czy
nie należałoby poinstruować jakiejś fundacji lub naszego MSZ by zaczęła przeciw
temu określeniu protestować.

Wypadałoby również powołać oddzielną podgrupę która omówiłaby szczegółowo ten,
jakże niepokojący i zaskakujący, fenomen niskiej znajomości historii Europy
wśród pracowników Białego Domu. Jest to nietypowe dla przeciętnych mieszkańców
USA i na pewno musi coś oznaczać.

Czy coś pominąłem?

--
Piotr 'aniou' Meyer

Michał Stanisław

Użytkownik " Jdr" <jd....@virgin.net> napisał w wiadomości
> [...]
> Autor: pw; Źródło: TVP Info, IAR, PAP
>
> "Polski obóz śmierci" - takich słów użył Barack Obama, podczas wygłaszania

Pan Obama, powiedział to co mu napisali doradcy. Nie od dziś wiemy,
że w Białym Domu nas Polaków nie lubią.
Prezydent Obama miał przygotowany telepromter / ściąga / Widziałem !
Brak wiedzy, wyczucia, pana Obamy w czasie wręczania pośmiertnie medalu
wolności panu profesorowi Karskiemu to nie pierwsze faux pas.
Na uroczystości nie zaproszono rodziny pana Jana Kozielewskiego, bo tak
brzmi jego prawdziwe nazwisko.
Adresy, telefony rodziny , znała polska Ambasada w USA.

W dniu 17 września, pan Obama, ogłasza rezygnacje z budowy tarczy
antyrakietowej w Polsce.
Dzień podania tej decyzji to zwykły przypadek ?, może złośliwości doradców,
którzy wiedzieli, że 17 września, sowieci napadli na Polskę bez
wypowiedzenia
wojny.
Barak Obama, na spotkaniu z weteranami, powiedział, ze jego wujek
wyzwalał Auschwitz
http://www.youtube.com/watch?v=SV1sxq8mqvA&feature=player_embedded
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,5251798.html

Tak przy okazji. Niemieckiego obozu koncentracyjnego i zagłady w
Auschwitz, nikt niw wyzwalał.
Sowieci wkroczyli do Miasta Oświęcim i niemieckiego obozu zagłady
w Auschwitz, kila godzin, po opuszczeniu go przez Niemców.
Tę informacje potwierdził w rozmowie ze mną były poseł OKP, pan
Kazimierz Świtoń. Podobną informacje podały mi siostry zakonne.Dodały,
że sowieci po wkroczeniu do Auschwitz natychmiast przystąpili do tworzenia
nowego obozu NKWD dla Polaków, Ślązaków.

Ukłony

michał zieleśkiewicz

Michał Stanisław

Użytkownik "Piotr Meyer" <an...@smutek.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Tak, to straszne. Grupa pl.sci.historia powinna wystosować stanowczy
> protest.
>
> --
> Piotr 'aniou' Meyer

Pan Piotr 'aniou' Meyer

Szanowny Panie,

Wiele organizacji politycznych, społecznych, polonijnych, wielkich portali,
już dawno to zrobiło.
W sieci jest lista, na której można składać protest.
Jak Pan sobie wyobraża składanie podpisów pod protestem za
pośrednictwem pl.sci.historia.

Wystąpienie rezydenta Obamy na charakter polityczny. Jak zaczniemy
pisać prawdę, to moderatorzy w "imię poprawności historycznej"zaczną
nas banować

Fundacja Kościuszkowska, tu można składać podpisy
http://www.thekf.org/events/news/petition/

Strona internetowa Białego Domu, może Pan pisać:
Corresponding with the White House

http://www.whitehouse.gov/contact/submit-questions-and-comments

Problem "hitlerowskich", "nazistowskich" obozów istnieje od lat
sześćdziesiątych kiedy Niemcy za bombę atomową i miliardowe
odszkodowania kupiły sobie Świat,rząd Izraela, by wyeliminować słowo
Niemcy, niemieckie.
Najpierw zastąpiono Hitlerem, a później już określeniem filozoficznym
"nazizm", gdzie słowo to nikomu nic nie mówi.

Proszę postudiować życiorys Matki Obamy, Pani Stanley Ann Dunham

Ukłony

michał zieleśiewicz

Jan Szkudliński

W dniu 2012-06-03 13:10, Michał Stanisław pisze:
> [...]
> Najpierw zastąpiono Hitlerem, a później już określeniem filozoficznym
> "nazizm", gdzie słowo to nikomu nic nie mówi.

Zaczęli to "kupowanie" dość wcześnie, skoro nawet w słynnym wojennym
przemówieniu o "Nielicznych" z sierpnia 1940 roku Winston Churchill z
określenia "Nazi" korzysta obficie.

http://www.winstonchurchill.org/learn/speeches/speeches-of-winston-churchill/113-the-few

W innych przemówieniach dość podobnie.

Z pozdrowieniami,

Jan Szkudliński

Michał Stanisław

Użytkownik "Jan Szkudliński" <rhe...@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>>

> Zaczęli to "kupowanie" dość wcześnie, skoro nawet w słynnym wojennym
> przemówieniu o "Nielicznych" z sierpnia 1940 roku Winston Churchill z

Pan Jan Szkudliński,

Tak, w przemówieniu w Izbie Gmin, premier Wielkiej Brytanii, używa
zwrotu "niemieccy naziści".Zwrot dotyczy niemieckiej broni. Pan Hitler
Czy w odniesieniu do Austriaków, naziści im poprawią byt.
Tyle, że to nie ma nic wspólnego z "nazistowskimi obozami" czy napaścią
bliżej nie określonych nazistów na Polskę.
Proszę pamiętać o bardzo bliskich powiązaniach dynastycznych królów
Wielkiej Brytanii z niemiecką dynastią Koburgów (Coburg),

Ukłony

michał zieleśkiewicz

Jan Szkudliński

W dniu 2012-06-04 07:53, Michał Stanisław pisze:

> [...]
> Tyle, że to nie ma nic wspólnego z "nazistowskimi obozami" czy napaścią
> bliżej nie określonych nazistów na Polskę.

Używa też zwrotu "nazi conquerors", "nazi tyranny", "nazi power" i
"nazidom", całkowicie zamiennie z "German". Jeśli ktoś nie wierzy, może
sobie przeczytać samemu. Równie często wyrazu "nazi" używał amerykański
korespondent William Shirer w swych wydanych w 1941 r. wspomnieniach z
pobytu w Niemczech w latach 33-40.

Zgadzam się, że niemiecki kontekst wyrazu "nazi" obecnie nie jest,
mówiąc eufemistycznie, tak oczywisty dla wszystkich jak w latach
czterdziestych. Jasne jest, że przeciwko określeniu "Polish death camps"
należy protestować. Ale moim zdaniem nieprawdziwe jest twierdzenie,
jakoby wyraz "nazi" zastąpił wyraz "German" na skutek jakichś
zakulisowych niemieckich intryg, co Pan sugeruje. Jak to naprawdę w
Niemczech wygląda wie każdy, kto kiedykolwiek odwiedził jakieś
niemieckie państwowe muzeum poświęcone II wojnie światowej.

> Proszę pamiętać o bardzo bliskich powiązaniach dynastycznych królów
> Wielkiej Brytanii z niemiecką dynastią Koburgów (Coburg),

Członkowie tej dynastii opowiadający się po stronie Niemiec zostali
pozbawieni swych brytyjskich tytułów jeszcze w 1919 r.

Z pozdrowieniami,

Jan Szkudliński

Michał Stanisław

> pozbawieni swych brytyjskich tytułów jeszcze w 1919 r.
>
> Z pozdrowieniami,
>
> Jan Szkudliński

Wielce Szanowny Panie,

Król Edward VIII, urodził się Koburgiem. Nie ukrywał swych
sympatii do Niemiec.

Ukłony

michał zieleśkiewicz

Jan Szkudliński

W dniu 2012-06-05 07:28, Michał Stanisław pisze:
Szanowny Panie,

sądzę, że zdaje sobie Pan sprawę, że byłego króla de facto trzymanego w
czasie wojny w areszcie domowym na karaibskiej wysepce trudno uważać za
reprezentatywnego przedstawiciela brytyjskiej rodziny panującej. Tym
bardziej nie można go uważać za osobę mającą jakikolwiek związek z
tematem tego wątku.

Z pozdrowieniami,

Jan Szkudliński

Michał Stanisław

> [...]
> reprezentatywnego przedstawiciela brytyjskiej rodziny panującej. Tym
> bardziej nie można go uważać za osobę mającą jakikolwiek związek z tematem

Szanowny Panie,

No dobrze, ma Pan rację, świetą rację; Anglicy nie sprzedawali Polski
w Teheranie, Jałcie i Poczdamie,

Charlie's Angels ! ! !

To my Polacy, Słowianie, nagle zgłupieliśmy i szliśmy w niewolę.

Ukłony

michał zieleśkiewicz

Marcin Stępnicki

Dnia Sun, 03 Jun 2012 08:07:51 +0000, Piotr Meyer napisał(a):

> [...]
> znajomości historii Europy wśród pracowników Białego Domu. Jest to
> nietypowe dla przeciętnych mieszkańców USA i na pewno musi coś oznaczać.

Tak i nie.

Niestety, zaprezentowane przez Ciebie rozumowanie jest dość typowym
przykładem dychotomii - i to nawet uwzględniając jego ironiczny aspekt.

Nie trafia do mnie zazwyczaj używany w takich przypadkach argument
dotyczący geograficznego położenia obozów. Terytorium RP zostało w czasie
II WŚ (spór o dokładne daty zostawiam mądrzejszym ode mnie) włączone do
Rzeszy. Nie budzące mojej wątpliwości sformułowania mogłyby obejmować:
"obozy znajdujące się na okupowanym terytorium Polski", albo nawet
"nazistowskie obozy zagłady zlokalizowane w obecnej Polsce", ale w żadnym
wypadku "polskie obozy zagłady". Czuję się osobiście urażony takim
postawieniem sprawy.

Zaznaczam, iż nie neguję faktów ani istnienia innych hipotez dotyczących
pewnych aspektów antysemityzmu obecnego w Polsce przed i w trakcie II WŚ.
Nie mogę jednak przejść do porządku dziennego nad utrwalaniem w zbiorowej
świadomości całkowicie fałszywego obrazu Polski i prób przenoszenia
odpowiedzialności - nawet jeżeli miałby być tylko niezręcznością językową.

Pozdrawiam,
Marcin

Marcin Stępnicki

Dnia Sun, 03 Jun 2012 08:07:51 +0000, Piotr Meyer napisał(a):

> Czy coś pominąłem?

P.S. A propos mojej poprzedniej wypowiedzi; czy uzasadnione byłoby
mówienie o "amerykańskich zamachach na World Trade Center"? Proszę
zrozumieć, że niezależnie od intencji wypowiadającego takie słowa dla
wielu osób brzmi to równie źle jak "polskie obozy zagłady" - zwłaszcza z
ust prezydenta największego światowego mocarstwa.

QUATTRO

> Szanowny Panie,
>
> No dobrze, ma Pan racj�, �wiet� racj�; Anglicy nie sprzedawali Polski
> w Teheranie, Ja�cie i Poczdamie,
>
> Charlie's Angels ! ! !
>
> To my Polacy, S�owianie, nagle zg�upieli�my i szli�my w niewol�.
>
> Uk�ony
>
> micha� ziele�kiewicz

Taa, mili, spokojni, łagodni, zawsze mądrzy, wierni, uczciwie i
wielkodusznie patriotyczni, sprawiedliwi Słowianie - Polacy i ci
niemili, podstępni, wredni Angole jak i inni - zawsze zawzięci przeciwko
aniołom - Polakom, wredne inne nacje (oprócz Węgrów)

Piotr Meyer

On 2012-06-07, Marcin Stępnicki <mstep...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nie trafia do mnie zazwyczaj używany w takich przypadkach argument
> dotyczący geograficznego położenia obozów. Terytorium RP zostało w czasie

Widzę, że muszę się - niestety - wytłumaczyć. Co troszkę mnie smuci
bo oznacza, że albo moja ironia była zbyt delikatna, źle dobrana albo
też temat wywołuje takie emocje, że prawie nikt jej odczytać nie zdołał.

Cieszę się, że zwróciłeś uwagę na ironiczny aspekt mojej wypowiedzi,
śpieszę jednak dopowiedzieć, że to był jej aspekt jedyny. No bo jak
można zareagować na wypowiedź "prezydent USA użył określenia, a Wy
milczycie"? Skrytykować prezydenta USA i powspierać się w oburzeniu?
Jałowe. Nacisnąć na MSZ, żeby coś zrobił? Ależ oni reagują, mozolnie
i konsekwentnie - i bardzo dobrze. Rozpocząć dyskusję nad pochodzeniem
tej frazy? Świetnie - tylko czy są tu jakieś rzeczy do wyjaśniania?
A może zacząć zastanawiać się nad niskim poziomem wiedzy historycznej
w USA (przynajmniej tak to wygląda)? Ale to też nie jest rewelacja.

No i - oczywiście - możemy rozpocząć jakiś fajny, spiskowy wątek. Kupa
zabawy na długie, wiosenne wieczory i świetnie podbudowuje ego. Ale ja
nie lubię. Bardzo lubię czytać i fantastykę i książki historyczne - i
o ile fantastyce pomaga wspomaganie się historią o tyle historii szkodzi
mieszanie do niej fantastyki, jest fascynująca i bez takich dodatków.

Piotr 'aniou' Meyer

Pawel Gancarz

W dniu 2012-06-07 10:11, Marcin Stępnicki pisze:
> [...]
> "nazistowskie obozy zagłady zlokalizowane w obecnej Polsce", ale w żadnym
> wypadku "polskie obozy zagłady". Czuję się osobiście urażony takim

Dla zwykłego Amerykanina "okupacja" to tylko słowo, którego nie rozumie.
Przy wszystkich rozmowach ta ten temat byłem niezmiennie zaskoczony,
jak skrajnie naiwne pytania potrafią zadawać ("no ale jak to, przecież
były sądy, policja..."). Nie mają obrazu sytuacji, ponieważ ich
społeczeństwo nigdy czegoś takiego nie doznało, a w analogię do
sytuacji czarnych w okresie niewolnictwa ciężko im uwierzyć. "Okupowana
Polska" to dla nich po prostu Polska. Ja tam nie mam żadnych oporów,
by nazywać rzecz po imieniu - niemieckie obozy zagłady, tym bardziej,
że zwolennicy sformułowania "nazistowskie" zazwyczaj mają duże
problemy z precyzyjnym określeniem, kim do cholery byli ci naziści.
Jakiekolwiek próby żonglowania odpowiedzialnością za najohydniejszą
w dziejach, przemysłową filozofię zbrodni uważam za historyczny
bandytyzm.
--
We all go a little mad sometimes.
Norman Bates

Jan Szkudliński

W dniu 2012-06-06 18:32, Michał Stanisław pisze:
> [...]
> w Teheranie, Jałcie i Poczdamie,
>
> Charlie's Angels ! ! !
>
> To my Polacy, Słowianie, nagle zgłupieliśmy i szliśmy w niewolę.

po pierwsze, nie wspominałem słowem o Teheranie, Jałcie ani Poczdamie,
ani też o kwestii postępowania zachodnich aliantów tamże, więc niech Pan
będzie łaskaw nie sugerować, jakobym się na ten temat wypowiadał w tym
wątku. Nie jest to niestety pierwszy przypadek, w którym Pan robi tego
typu rzeczy. By odświeżyć Pańską pamięć, która widać szwankuje - wciąż
czekam, by Pan zechciał cytatami udowodnić zarzuty, jakie postawił Pan
wobec ostatniej książki dra Jochena Boehlera.

Po drugie, kwestia konferencji w Teheranie, Jałcie i Poczdamie nie ma
nic wspólnego ani z rzekomymi proniemieckimi sympatiami przesycającymi
brytyjski dom panujący, które Pan tu sugerował, ani tym bardziej z
kwestią określenia "naziści", ani z tematem tego wątku.

Z pozdrowieniami,

Jan Szkudliński

Alexander Sharon

On Jun 3, 1:06 am, "Michał Stanisław" <jm...@op.pl> wrote:

> [...]
> brzmi jego prawdziwe nazwisko.
> Adresy, telefony rodziny , znała polska Ambasada w USA.

Jan Karski nie mial dzieci, rodzenstwo jego zmarlo przed jego
smiercia, a zreszta we wszystkich publikacjach o Karskim podaja, ze o
swojej rodzinie z jakiegos powodu nigdy nie wspominal.
Jedyna osoba, ktora uwielbial i przezywal bardzo jej smierc, byla Jgo
ukochana malzonka. tancerka i choreograf Pola Nirenska (Nirensztajn),
ktora zmarla tragicznie w 1992 r.

> [...]
> Dzień podania tej decyzji to zwykły przypadek ?, może złośliwości doradców,
> którzy wiedzieli, że 17 września, sowieci napadli na Polskę bez

Jezeli doradcy nie wiedzieli kto zalozyl obozy smierci na terenie
Polski, dlaczego mieliby nagle pamietac, kiedy sowieci napadli na
Polske?

> [...]
> Sowieci wkroczyli do Miasta Oświęcim i niemieckiego obozu zagłady
> w Auschwitz, kila godzin, po opuszczeniu go przez Niemców.

I coz z tego?

Podobnie bylo ze zdobycza klasztoru Monte Cassino.

> Tę informacje potwierdził w rozmowie ze mną były poseł OKP, pan
> Kazimierz Świtoń. Podobną informacje podały mi siostry zakonne.

Switon i siostry byly wiezniami obozu smierci Auschwitz?
Nowosc dla mnie.

> że sowieci po wkroczeniu do Auschwitz natychmiast przystąpili do tworzenia
> nowego obozu NKWD dla Polaków, Ślązaków.

Nie na terenie obozu smierci Auschwitz. I skad historia o wiezieniu
Polakow?

Czy nie moglby pan, p. Zieleskiewicz trzymac sie faktow historycznych?

Krzysztof Tabaczyński

Użytkownik "Alexander Sharon" <olek....@gmail.com> napisał w wiadomości
> On Jun 3, 1:06 am, "Michał Stanisław" <jm...@op.pl> wrote:

[cut]

> Nie na terenie obozu smierci Auschwitz. I skad historia o wiezieniu
> Polakow?

Być może stąd:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_obozy_koncentracyjne_tworzone_przez_NKWD_w_latach_1945-1948

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Michał Stanisław

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <ktabac...@wp.pl> napisał w wiadomości
Pan
Krzysztof Tabaczyński,

Dziękuję

Ukłony

michał zieleśkiewicz

Alexander Sharon

On Jun 10, 7:11 am, "Krzysztof Tabaczyński" <ktabaczyn...@wp.pl>
wrote:

> [cut]

> Być może stąd:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_obozy_koncentracyjne_tworzone_pr...
>
> Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Dzieki Panie Krzysztofie za link.

Jestem rowniez z Gornego Slaska, a odwiedzalem oboz w Oswiecimiu-
Brzezince nieraz, na poczatku z szkolna wycieczka, a pozniej juz jako
dorosly, oficjalnie.
Nie wiedzialem, ze istnial tam powojenny oboz NKWD/UB, sreszta nikt o
tym nie wiedzial, oprocz wiezniow lub ich rodzin.
O tym, ze wieziono po wojnie Slazakow w obozach rozmieszczonych na
Gornym Slasku, nie bylo tajmnicy. Nam tlumaczono, ze byli to zolnierze
Rzeszy lub zaciekli reich- lub folksdojcze.
Moje pytanie zas dotyczylo Polakow, nie Slazakow.

BTW, nie wiem, czy pan sie orientuje, ale Zydowski pawilion w obozie
zostal zamkniety w okresie bliskowschodniej Wojny Szesciodniowej w
czerwcu 1967 r.(wlasnie dokladnie 45 lat temu). Malo znana ciekawostka
malostkowego rewanzu rzadu PRL przeciwko pozostalym w Kraju polskim
Zydom, ktorych zreszta pozbyto sie po kampanii marcowej.

Pawilion otwarto znowuz w r.1978, przede wszyskim, azeby sciagnac
zydowskich turystow ze Stanow.

Alex

Micha� Stanis�aw

U�ytkownik "Alexander Sharon" <olek....@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci

> [...]
> malostkowego rewanzu rzadu PRL przeciwko pozostalym w Kraju polskim
> Zydom, ktorych zreszta pozbyto sie po kampanii marcowej.

W wi�kszo�ci wypadk�w, obywatele polscy narodowo�ci �ydowskiej,
dobrowolnie opu�cili Polsk�, manieni dobrobytem w Izraelu, tworzeniem
nowego pa�stwa Izrael,
By� mo�e cz�� tak zwanej "�ydokomuny" z UB, wymiaru sprawiedliwo�ci
opu�ci�a Polsk�, bo obawia�a si� rozlicze� za czyny niegodne cz�owieka
Wielu wysokiej rangi urz�dnikom MBP, wytaczano procesy za przekraczanie
uprawnie�, przemoc fizyczn�, tortury, kapturowe wyroki.
S�dzono i skazano, cho� p�niej awansowano na dyrektora radio, pu�kownika
J. R�a�skiego i wielu innych.
Uciek� do Izraela kat z Mokotowa, �mieta�ski. Uciek� Morel,oskar�any o
zbrodnie, poszukiwany listem go�czym.
Stefan Michnik, Woli�ska.
Ci kt�rzy chcieli wiedzie�, wiedzieli o nowych obozach NKWD, UB dla Polak�w.

Krzysztof Tabaczy�ski

> [...]
> Rzeszy lub zaciekli reich- lub folksdojcze.
> Moje pytanie zas dotyczylo Polakow, nie Slazakow.

No w�a�nie.
Prawdopodobnie wi�kszo�� tych �l�zak�w czu�o si� Polakami,
nawet jak s�abo m�wili po polsku. Po za tym byli wi�zieni harcerze,
�o�nierze AK i NSZ...

> [...]
> Zydom, ktorych zreszta pozbyto sie po kampanii marcowej.
>
> Pawilion otwarto znowuz w r.1978, przede wszyskim, azeby sciagnac

Nie wiedzia�em o tym.
Ja by�em jeden, jedyny raz w 1976 roku.
Na drugi raz nie by�em w stanie tam wej�� i tak ju�
zosta�o do dzisiaj, cho� mieszkam przez las z obozem.
Tym niemniej, przez te lata, zawioz�em do Auschwitz najpierw
Niemca, a ostatnio nawet Rosjanina. Nie wiem tylko po co.
Niemiec, m�ody ch�opak z NRD stwierdzi� w 1984 roku,
�e Auschwitz musi by� sowieck� fa�szywk�, a Rosjanin,
w 2008 powiedzia�, �e Auschwitz jest przereklamowany,
bo on ma pod Krasnojarskiem wi�ksze obozy...