NTP

J.F

Sep 19, 2022, 9:49:33 AMSep 19

Czyli Network Time Protocol - internetowy protokół do ustawiania
w miare dokładnego czasu.

Sa w protokole mechanizmy, aby skompensowac czas transmisji pakietow
... ale na moj gust to zaklada sie, ze te czasy sa w obie strony
podobne.

A jak to działa na łączach niesymetrycznych, chocby ADSL?
Predkosc transmisji (bit/s) w obie strony rózne, no to pakiety w jedną
stronę lecą szybciej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol

choc lepszy opis tu
https://en.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol#Clock_synchronization_algorithm

J.

bartekltg

Sep 19, 2022, 1:52:53 PMSep 19
poniedziałek, 19 września 2022 o 15:49:33 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
>
> Sa w protokole mechanizmy, aby skompensowac czas transmisji pakietow
> ... ale na moj gust to zaklada sie, ze te czasy sa w obie strony

Tak.

> A jak to działa na łączach niesymetrycznych, chocby ADSL?

Masz przekłamanie. Tyle.
Jak potrzebujesz bardzo dokłądnego czasu, musisz uzyc innych metod
niż internet.
Pingując pl.pool.ntp.org dostaję od 200ms (wifi, co sie dziwić) do
nawet 35ms.
stpstat domyślnie laczyl sie z USA z keipskim wynikiem
ntpstat
synchronised to NTP server (22.93.180.76) at stratum 3
time correct to within 134 ms
polling server every 64 s

po wpisaniu blizszych serwerow, spadło do 70mn
https://www.pool.ntp.org/zone/pl

Możesz użyć radyjka:
https://en.wikipedia.org/wiki/DCF77#Accuracy
Mikrosekundy, przy dobrze zbudowanym odbiorniku, nie zrobisz tego interenetem.
DCF39 jest blizej i ma wyzszą czestotliwość.

Albo GPSa, jak chcesz zejść w ułamki mikrosekund
https://en.wikipedia.org/wiki/GPS_disciplined_oscillator
https://www.microsemi.com/product-directory/timing-accessories/4190-bc637pcie-gps

> Predkosc transmisji (bit/s) w obie strony rózne, no to pakiety w jedną
> [...]

pzdr
bartekltg

Ghost

Sep 19, 2022, 2:49:57 PMSep 19
W dniu 19.09.2022 o 15:49, J.F pisze:

> A jak to działa na łączach niesymetrycznych, chocby ADSL?
> Predkosc transmisji (bit/s) w obie strony rózne, no to pakiety w jedną
> stronę lecą szybciej.

a to ciekawostka

heby

Sep 19, 2022, 3:15:00 PMSep 19
On 19/09/2022 15:49, J.F wrote:
> A jak to działa na łączach niesymetrycznych, chocby ADSL?

https://kb.meinbergglobal.com/kb/time_sync/time_synchronization_errors_caused_by_network_asymmetries

To chyba nie ma już wielkiego znaczenia - coraz częsciej słyszę, że w
takich zastosowaniach to jednak gps czy jakiś lokalny zegrek typu
gsm/radio jest używany, w dużych serwerowniach.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 3:56:21 PMSep 19
A w ogóle - po co? Przecież Wielki Guru odkrył,
że każdy zegar powinien chodzić sam sobie a
muzom. Mam ściągać czas z jakiegoś serwera?
A toż tam gdzie ten serwer jest czas płynie inaczej!
Na pewno on jest wyżej - albo niżej...