Uzupelnienie mojegopoprzedniego watku

wajda...@gmail.com

Z powodu niedowidzi i tgo co mozna nazwac lokalnym patriotyzmem uzupelniam wyliczenie, w ktorymwartosc srenia liczona blednie metoda bieglych sadowych wynosi w= 6.25 zl/ar
Liczenie srdnich wartosci jednostkowych uwazam za bledne gdyz w tym przypadku wartosci sa zlozone z dwoch niezaleznych wielkosci.
Przykladem podobnego jest bledne obliczanie np predkosci jako predkosc srednia z tych dwoch predkosci? Np kierowca samochodu jadacy z miasta A do miesta B odleglego o 60 km jechal tam z predkoscia 60 km a w drodze powrotnej jechal z predkoscia 30 km/gpdz. Obliczanie predkosci sredniej jako srednia arytmetyczna z tych predkosci jest rowniez bledne. Predkosc srednia nalezy liczyc jako sume drog tam i z powrotem podzielona przez sume czasow jazdy tam i z powrotem. Bo predkosc jest wartoscia zlozona z dwoch wielkosci.
Liczac poprawnie wychodzi 120 km podzielone przez 3 godziny rowna sie 40 km/godz. A ta sama wielkosc liczona metodami bieglych sadowych wyszlaby rowna W sr = (60 km/h + 30 km/h) : 2 = 45 km/h. Ktora wartosc jest poprawna?
Gdy bylem w USA moglem kupic za jedyne 15 dolarow ksizke zatytulowana "1000 Polish Jokes" Sa tam m.in.opisane sposoby w jaki Polacy wymieniaja spalona zarowke a widzialem rowniez gadzet wielkosci pudelka po papierosach z napisem Polish kalkulator czy computer. W tym ostatnim, po nacisnieciu guzika z pudelka wyskakuja cztery pace. Nastepnym razem jak dozyje, zakupie kilka tych kalkulatow; jeden wysle do Ministertwa Edukacji i Nauki, czy jak to ministerstwo sie terz nazywa..
Bylbym wdziecny za informacje czy metpda liczenia srednich ze srednich jest stosowana tylko w rejonach poludniowych kraju czy juz sie rozpowszechnila wszedzie.
Pozsrowienia stary Tornad

J.F

On Fri, 10 Jun 2022 22:12:51 -0700 (PDT), wajda...@gmail.com wrote:

> [...]

> Gdy bylem w USA moglem kupic za jedyne 15 dolarow ksizke zatytulowana "1000 Polish Jokes" Sa tam m.in.opisane sposoby w jaki Polacy wymieniaja spalona zarowke a widzialem rowniez gadzet wielkosci pudelka po papierosach z napisem Polish kalkulator czy computer. W tym ostatnim, po nacisnieciu guzika z pudelka wyskakuja cztery pace. Nastepnym razem jak dozyje, zakupie kilka tych kalkulatow; jeden wysle do Ministertwa Edukacji i Nauki, czy jak to ministerstwo sie terz nazywa..

Te polish jokes sa ciekawe ... sami glupole do USA z polski
emigrowali? No nie - niekoniecznie sami, widac duzo.
A moze efekt nieznajomosci jezyka?
Czy emigracji z biednego kraju, gdzie ani pradu, ani zarowki,
ani samochodu?

> Bylbym wdziecny za informacje czy metpda liczenia srednich ze srednich jest stosowana tylko w rejonach poludniowych kraju czy juz sie rozpowszechnila wszedzie.

No coz, niby masz racje. Ale ... mowa o wycenie dzialek ...
-przepis nakazuje użyc "przecietne ceny w danej miejscowosci".
-dzialki sa rozne, lepsze, gorsze - to i ceny rozne,
-dzialki sa róznej wielkosci, wiec i roznej ceny. Wydaje sie, ze cena
metr kw to dobry pomysl,
- nie wiem jak w dzialkach, ale np w mieszkaniach im mniejsze tym m2
drozszy. W koncu kosztuja sciany i instalacje, a nie powietrze w
srodku.

Wiec moze ten system nie jest taki zly, jak sie matematykom wydaje.

J.

WM

W dniu 2022-06-11 o 07:12, wajda...@gmail.com pisze:
(...)
> [...]
> Bylbym wdziecny za informacje czy metpda liczenia srednich ze srednich jest stosowana tylko w rejonach poludniowych kraju czy juz sie rozpowszechnila wszedzie.

Historycy zbadali genezę tych żartów etnicznych i od dawna wiadomo kto i
po co je rozpowszechniał.
Dowcipy te pochodzą z czasów, gdy Polska była pod zaborami.
Zaborcy chcieli jakoś uzasadnić, dlaczego wyzyskują Polaków, więc
zrobili to co robią wszyscy złodzieje, zwalając winę na poszkodowanego.
Wymyślili sobie, że nie przestępca jest winien, tylko ofiara i to im
pozwalało pozbyć się resztek wyrzutów sumienia.

WM

J.F

Zaborcy rozpowszechniali żarty w USA?

J.

WM

W dniu 2022-06-11 o 10:16, J.F pisze:
Raczej ówcześni emigranci niemieccy przywozili ze sobą do USA
nastawienie silnie antypolskie.
To było rezultatem polityki ludzi pokroju Bismarcka.

WM

Wladek

Na pytanie, ile jest kawałów o milicjantach,
odpowiedź brzmiała - ani jednego,
bo to wszystko jest prawdą :).
Jeśli mi ktoś powiedział w USA, że jest dużo kawałów o Polakach,
to odpowiadałem - dobrze, że to tylko kawały.
I nie opowiadali mi ich :).
No ale tak samo i w Polsce się dzieje.
Mało jest kawałów o Rusach i Ickach? :)

> J.

Władek.

Simpler

Akurat amarykanie mają chyba najwięcej tego badziewia wieśniaczego,
bo to jest zbieranina palantów z całego świata -
nie ma tam żadnej solidnej kultury, ani tradycji rodzimej...

Kultura wybitnie bandycka - indiańców wytłukli... itd.
Hiszpanie podobnie.. te ich inkwizycje w amer. płd.
Francja nie inaczej...

- czysty kryminał tu rządzi i tyle.

Wladek

Ano nie ma, jednak jakoś potrafią żyć razem.
Ja mam pięciu sąsiadów z Bośni (muzułmanów), jednego murzyna,
jednego ze Szwecji i kilku Amerykanów (niewiadomego pochodzenia)
Jeśli nikt z boku nie próbuje mieszać, to spokojnie żyjemy i jeden drugiego szanuje.

> Kultura wybitnie bandycka - indiańców wytłukli... itd.
> Hiszpanie podobnie.. te ich inkwizycje w amer. płd.
> Francja nie inaczej...
>
> - czysty kryminał tu rządzi i tyle.

To tylko w filmach :).
No, ale są i tacy, jak piszesz.

Pozdr. Władek.

Simpler

Nie wiem czy tylko w filmach był ten... Kunta Kinte, ktremu jaj nie obcięto,
zakazy dla murzynów grać w kosza, jeździć białymi autobusami do szkoły, itd.

Przecież w USA jest nieustanna wojna - to prawie Ukraina! haha!

Polacy tolerowali żydów nawet przed wojną...
to żadna sztuka... wjebać kruka...
sztuka wyruchać jeża i się nie pokaleczyć!

Simpler

i jeszcze: sprawa wielkiej potęgi USA...

W Nowym Jorku centrum było super...
wystarczyło zjechać na obrzeża - i co tam było?
Syf, brud, stery śmieci, ruiny, slamsy... itd.

Obstawiam 10 kg... słoniny polskiej!, że tam nadal tak jest.

Moskwa wygląda tak samo... haha!

To ma być wielka Cywilizacja?
Cywilizacja jest... ale prędzej na wiochach - nie w tych metropoliach zaszczanych i zasmrodzonych,
ewentualnie Eskimosi i Aborygeni.