Kalo te mesazhi i parë i palexuar

Simpler

e palexuar
6 korr 2021, 1:48:37 e pasdites6.7.21
për
Człowiek potrafi bardzo długo stać, praktycznie w bezruchu,
ale ile to kosztuje?

Wydaje się że nic, no ale wystarczy spróbować postać sobie na jednej nodze, a wtedy od razu wiać że to nie takie łatwe, niestety -
po minucie większość wysiada,
a rekord to chyb z 10 minut, co pamiętam z ćwiczeń za młodu!

Ewentualnie takie ćwiczenie:
kucamy i sobie tak stoimy.

No i co się dzieje?
Tu od razu to widać: lekkie przechylenie powoduje raptowne naprężenia nóg!

I to jest w zasadzie totalny automat - to się samo robi, nie ma nad tym żadnej kontroli!

bartekltg

e palexuar
6 korr 2021, 2:55:48 e pasdites6.7.21
për
wtorek, 6 lipca 2021 o 19:48:37 UTC+2 Simpler napisał(a):
> Człowiek potrafi bardzo długo stać, praktycznie w bezruchu,
> ale ile to kosztuje?

40-70 k kalorii na godzinę (w porównaniu do siedzenia).

> Wydaje się że nic,

Rozumiem, że siedząca praca, ale nigdy nie stałeś na apelu w szkole, w kościele,
koszmarnie długiej kolejce?

> no ale wystarczy spróbować postać sobie na jednej nodze,
> a wtedy od razu wiać że to nie takie łatwe, niestety -
> po minucie większość wysiada,
> a rekord to chyb z 10 minut, co pamiętam z ćwiczeń za młodu!

Na 10 minut to wypadają nagrania z netu przypadkowych nastolatków.
Rekordem wg ginesa to prawie 77 godzin, ale to pewnie z podpieraniem
się ręką o ścianę. Z drugeij strony, rekord robienia deski to ponad 8 godzin,
a normalni ludzie padają po minucie.

> Ewentualnie takie ćwiczenie:
> kucamy i sobie tak stoimy.
>
> No i co się dzieje?
> Tu od razu to widać: lekkie przechylenie powoduje raptowne naprężenia nóg!

Niektore zwierzęta mają stawy zbudowane tak, by stanie było stabilne
i nie trzeba było utrzymywać napiecia mieśniami i korygować.
Potrafią spać na stojąco. Np koń (układ ustaleniowy).

Ciekawe są też... flamingi. Są stabilny, gdy stoją na jednej nodze,
co biolodzy sprawdzili za pomocą martwego flaminga
https://www.youtube.com/watch?v=JIoE18JYGcM

bartekltg

J.F

e palexuar
7 korr 2021, 6:29:47 e paradites7.7.21
për
On Tue, 6 Jul 2021 10:48:36 -0700 (PDT), Simpler wrote:
> Człowiek potrafi bardzo długo stać, praktycznie w bezruchu,
> ale ile to kosztuje?

troche kosztuje.

> [...]
> po minucie większość wysiada,
> a rekord to chyb z 10 minut, co pamiętam z ćwiczeń za młodu!

Konia spytaj. Cale zycie stoi. Nawet spi na stojaco.

Ptaka mozesz spytac - on tez siedzi/stoi na galezi ...

> [...]
>
> I to jest w zasadzie totalny automat - to się samo robi, nie ma nad tym żadnej kontroli!

Eee tam nie ma, musisz pocwiczyc, tylko na miekkim podlozu.

Wiadomo - rownowaga czlowieka jest chwiejna, nie zareagujesz miesniami
- przewrocisz sie.

J.

J.F

e palexuar
7 korr 2021, 6:32:34 e paradites7.7.21
për
On Tue, 6 Jul 2021 11:55:47 -0700 (PDT), bartekltg wrote:

> 40-70 k kalorii na godzinę (w porównaniu do siedzenia).

> Rozumiem, że siedząca praca, ale nigdy nie stałeś na apelu w szkole, w kościele,
> koszmarnie długiej kolejce?

Ech ci inteligenci - a nigdy nie stales 8h przy maszynie, np tokarce?
Albo w sklepie za ladą ? :-)

J.

bartekltg

e palexuar
7 korr 2021, 7:13:54 e paradites7.7.21
për
Podejrzewasz Simplera o prace przy tokarce? Dawno by sobie łeb ukręcił.

bartekltg

Simpler

e palexuar
7 korr 2021, 9:20:10 e paradites7.7.21
për
wtorek, 6 lipca 2021 o 20:55:48 UTC+2 bartekltg napisał(a):
> 40-70 k kalorii na godzinę (w porównaniu do siedzenia).

> Rozumiem, że siedząca praca, ale nigdy nie stałeś na apelu w szkole, w kościele,
> koszmarnie długiej kolejce?

To jest jakiś psychologiczny efekt.

Podczas rozmowy dzieciaki potrafią stać godzinami,
a na apelu niektórzy mdleją po 10 minutach.

I podobnie jest z pracą, np. operator tokarki, czy innej maszyny,
stoi praktycznie przez kilka godzin - bez specjalnych problemów.

Simpler

e palexuar
7 korr 2021, 9:33:26 e paradites7.7.21
për
środa, 7 lipca 2021 o 12:29:47 UTC+2 J.F napisał(a):
> troche kosztuje.

Chodzenie wymaga pewnie z 10 razy więcej,
i można przecież spacerować godzinami,

a teraz stań sobie w bezruchu, no i zaraz pękniesz, hehe!

Po prostu człowiek musi zawsze coś robić -
bezczynność jest śmiertelnie niebezpieczna!

> Wiadomo - rownowaga czlowieka jest chwiejna, nie zareagujesz miesniami
> - przewrocisz sie.

chyba po 2 litrach bimbru.

Simpler

e palexuar
7 korr 2021, 9:36:32 e paradites7.7.21
për
Pewnie że robiłem przy tokarce - w szkole na praktyce.

Przy piłach tarczowych, frezarkach, itd. - rozrywka.

Albo np. taka robota ślusarza:
stoisz przy imadle i piłujesz pilkiniem bryłę żelastwa... z precyzją 0.01 mm!

J.F

e palexuar
7 korr 2021, 9:58:53 e paradites7.7.21
për
On Wed, 7 Jul 2021 06:33:25 -0700 (PDT), Simpler wrote:

> Chodzenie wymaga pewnie z 10 razy więcej,
> i można przecież spacerować godzinami,
>
> a teraz stań sobie w bezruchu, no i zaraz pękniesz, hehe!

No sam widzisz - apel, kosciol, czasem pociag, albo praca przy
maszynie ...

> Po prostu człowiek musi zawsze coś robić -
> bezczynność jest śmiertelnie niebezpieczna!

Raczej bym pomierzyl ten wydatek energetyczny w staniu i chodzeniu -
powolnym chodzeniu.

> chyba po 2 litrach bimbru.

Po prostu miesnie pracuja - nawet podswiadomie.

Ale w odroznieniu od krowy - nie usniesz na stojaco.
Tzn usniesz ... i sie przewrocisz :-)

J.

WM

e palexuar
7 korr 2021, 10:58:14 e paradites7.7.21
për
W dniu 2021-07-07 o 15:58, J.F pisze:
(...)

> Ale w odroznieniu od krowy - nie usniesz na stojaco.
> Tzn usniesz ... i sie przewrocisz :-)

Można spać w marszu, o czym przekonałem się na studium wojskowym w
czasie nocnego przemarszu.
To był sen niepełny, bo kontrolowałem swoją pozycję w szyku czwórkowym.
Przy zakręcie pod kątem prostym nastąpiła istotna zmiana sytuacji, co
wyraźnie odczułem jako przebudzenie i powrót do pełnej kontroli sytuacji.

WM

J.F

e palexuar
8 korr 2021, 5:32:01 e paradites8.7.21
> [...]
>
> a teraz stań sobie w bezruchu, no i zaraz pękniesz, hehe!
>
> Po prostu człowiek musi zawsze coś robić -
> bezczynność jest śmiertelnie niebezpieczna!

Ale o co chodzi - uslyszales, ze ktos zemdlal na apelu i sie
zastanawiasz ile energii wymaga stanie ?

J.

J.F

e palexuar
8 korr 2021, 5:33:08 e paradites8.7.21
për
mnie tam jakos nigdy taka precyzja nie wychodzila, ale moze sa lepsi
fachowcy.

J.

Simpler

e palexuar
8 korr 2021, 6:25:44 e paradites8.7.21
për
czwartek, 8 lipca 2021 o 11:33:08 UTC+2 J.F napisał(a):

> mnie tam jakos nigdy taka precyzja nie wychodzila, ale moze sa lepsi
> fachowcy.

Ja kiedyś piłowałem taki sześcian z bryły żelaza: 1cm x 1cm x 1 cm.

Potem suwmiarką nie można było stwierdzić błędu,
no bo ja używałem suwmiarki przecież, więc zrobiłem tam perfekt 1cm z błędem zero wg pomiaru...
czyli z precyzją poniżej 0.02 mm.

Aby stwierdzić błąd był potrzebny mikromierz, bo to mierzy do 0.001 mm.

Tak się pracuje... frajerzy!

J.F

e palexuar
8 korr 2021, 6:36:05 e paradites8.7.21
për
Tylko z nazwy. Tzn owszem - sa i takie, ale drogie.
Zwykle mierza do 10um
https://sklep-arkom.net.pl/analogowe-mitutoyo-mikrometr-analogowy-25-50-0-01mm-103-138,c79,p2883,39578d898b9001b08,pl.html

hm, nie takie znow drogie
https://sklep-arkom.net.pl/z-wzorcowaniem-accud-mikrometr-elektroniczny-0-25-0-001-mm-swiadectwo-wzorcowania-312-001-03-wzorc,c525,p7540,pl.html

> Tak się pracuje... frajerzy!

Gdybym ci uwierzyl, to bym cie podziwial.

Ale po tylu postach z sufitu, cos ci nie wierze :-)

A jak uzyskales rownoleglosc i prostopadlosc scian?

J.

Simpler

e palexuar
8 korr 2021, 9:49:37 e paradites8.7.21
për
czwartek, 8 lipca 2021 o 12:36:05 UTC+2 J.F napisał(a):

> Gdybym ci uwierzyl, to bym cie podziwial.
>
> Ale po tylu postach z sufitu, cos ci nie wierze :-)
>
> A jak uzyskales rownoleglosc i prostopadlosc scian?

Wszystko było perfekt - żaden pomiar nie mógł wykazać błędu od 1cm!

Podczas piłowania płaskich powierzchni
zwykle otrzymasz błąd na krawędziach -
bo gdy jedziesz tym pilnikiem, wtedy on się przechyla - nie jedzie idealnie prosto...

żelazo:
|----------------|
|----------------|

i pilnik się przechyla lekko podczas przesuwania,
więc z tego otrzymasz lekki łuk, zamiast prostej, bo na brzegach więcej zedrzesz, aniżeli w środku.

no ale mistrz wie o tym... więc takich banalnych błędów nie popełnia, haha!

Wladek

e palexuar
8 korr 2021, 3:01:22 e pasdites8.7.21
për
Kostkę 1x1x1 cm łatwiej jest połozyć na pilniku i "doszlifować" do płaskości niż połować pilnikiem w imadle. :).

Pozdr. Władek.

Simpler

e palexuar
9 korr 2021, 5:17:33 e paradites9.7.21
për
czwartek, 8 lipca 2021 o 21:01:22 UTC+2 Wladek napisał(a):
> Kostkę 1x1x1 cm łatwiej jest połozyć na pilniku i "doszlifować" do płaskości niż połować pilnikiem w imadle. :).
>
> Pozdr. Władek.

Mało sensowne: takim doszlifowywaniem w ręce
spartoliłbyś raczej całą robotę, bo pozaokrąglałbyś tylko te krawędzie, i tyle..

Aby uzyskać super płaskość, należałoby to dokończyć np. strugiem,
bo to chodzi idealnie po prostej, więc nadaje się doskonale do poprawienia tych błędów na krawędziach.

Ręcznie można sobie potem to wypolerować, ale też bez przesady.

Wladek

e palexuar
9 korr 2021, 9:22:08 e paradites9.7.21
për
Właśnie o ręcznej robocie piszę, bo strugarki i frezarki, robią to precyzyjnie.
Sam ręcznie zrobiłem całą swoją aparaturę i widzisz z jaką precyzją pracuje :).

Pozdr. Władek.

Simpler

e palexuar
14 korr 2021, 3:33:00 e pasdites14.7.21
për

Simpler

e palexuar
14 korr 2021, 3:38:06 e pasdites14.7.21
për
Może byk albo i krowa... cię ocieliła.

Ale wiem skąd to przewracanie dzieciaków na apelach:
to jest statystyka.

po prostu 1 na 10000 mdleje po 10 minutach powiedzmy - z głogu, choroby, itd.

zatem gdy ustawimy 10000 ludzi, wtedy tam po godzinie padnie nie jeden,
lecz kilkadziesiąt... zgodnie z rozkładem Poissona.

robot

e palexuar
21 korr 2021, 3:12:29 e pasdites21.7.21
për
W dniu 06.07.2021 o 19:48, Simpler pisze:
> Człowiek potrafi bardzo długo stać, praktycznie w bezruchu,
> ale ile to kosztuje?

No to juz zależy od człowieka.
Ja biore 5 zł za 6 minut.
0 mesazhe të reja