po co jest sen?

Simpler

Kiedyś mówiono że sen jest pozostałością
po pradawnych przodkach - tych z ewolucji,
znaczy z 200 mln lat temu.

Wtedy dominowały gady, czy inne te zmiennocieplne,
czyli ich aktywność była uzależniona od Słońca:

jest ciepło, no to działamy;
a w nocy zimno, więc trzeba się wyłączyć - leżeć i czekać.

No i te stałocieplne jakoś tak przechwycili ten nawyk,
pomimo że to leżenie w nocy jest kompletnie bezużyteczne
w ich przypadku, bo są grzani z automatu - wystarczy żreć.

Zatem postanowiłem zapytać:
jak obecnie ta sprawa ze spaniem wgląda:
po co to jest - jak to tłumaczą współcześni medycy, specjaliści?

Wladek

Simpler, ale Ty masz problemy :).
Nie śpij ze trzy dni i i noce z rzędu a odpowiesz nam na to pytanie, bez oglądania się na współczesnych medyków :).

Pozdr. Władek.

Simpler

wtorek, 31 maja 2022 o 23:54:57 UTC+2 Wladek napisał(a):
> Simpler, ale Ty masz problemy :).
> Nie śpij ze trzy dni i i noce z rzędu a odpowiesz nam na to pytanie, bez oglądania się na współczesnych medyków :).

Kiedyś był film o gościu, który po wypadku, nie spał wcale.

Zatem nie jest potrzebne - strata czasu.

Wladek

No, wiesz ile można zarobić pracując po dwie szychty w ciągu doby? :).
Tylko jak się odzwyczaić spać? Może taki wypadek właśnie.
Jeden gościu miał konia i chciał go oduczyć jeść.
Skarżył się potem sąsiadowi, że już prawie go oduczył, ale zdechł :).

Pozdr. Władek.

ansaj...@polbox.com

Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 1 Jun 2022 05:09:59 -0700 (PDT)
doszła do mnie wiadomość
<5099ac47-83d3-4243...@googlegroups.com>
od Simpler <also...@gmail.com> :
Ile dni tak wytrzymał? Brak snu dość szybko zabija, szczury
wytrzymywały dwa tygodnie zanim zdychały.
Podczas snu układ nerwowy się regeneruje i oczyszcza ze zbędnych
danych, regenerują się też inne układy organizmu.
Szwambuł Trantiputl
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy

Simpler

Tworzysz sobie jakieś sztuczne dogmaty.

Ja pytam jedynie: jaką rolę ma sen,
czyli utrata, wyłączenie świadomości i leżenie rzez kilka godzin - po co to?

Sama regeneracja organizmu, po pracy,
nie potrzebuje takiego totalnego wyłączania - może to być robione normalnie... znaczy na chodzie.

Sam sen bywa i tak męczący - koszmary itd. zatem co to za odpoczynek.

Jakieś zwierzęce pozostałości z gadów... zatem trzeba to zwyczajnie naprawić - wyłączyć i tyle!

Simpler

środa, 1 czerwca 2022 o 15:49:53 UTC+2 ansaj...@polbox.com napisał(a):
> [...]
> Podczas snu układ nerwowy się regeneruje i oczyszcza ze zbędnych
> danych, regenerują się też inne układy organizmu.

Bzdury.
Ten facet 20 lat nie spał wcale - no i co?

Sam się zwierzał, że ciężko mu z tym żyć,
bo gdy inni gniją w nocy, on nie wie co ze sobą zrobić...
rozwiązywał krzyżówki i robił inne takie beznadziejne pierdoły - dla zabicia czasu!

WM

W dniu 2022-06-01 o 15:50, ansaj...@polbox.com pisze:
> [...]
> Podczas snu układ nerwowy się regeneruje i oczyszcza ze zbędnych
> danych, regenerują się też inne układy organizmu.

Też tak uważam.
Informacje i doświadczenia pozbierane danego dnia, mózg musi ocenić i
posortować.
Ponadto przewidując, że coś ważnego będziemy robić jutro, wyszukuje
przydatne do tego informacje z zakamarków pamięci.
Zapewne przeprowadzane są nocne gry symulacyjne w postaci marzeń, które
są ważnym treningiem dla wyrobienia odpowiednich odruchów.
Wieczorem człowiek uczy się wiersza z kiepskim efektem, a rano recytuje
go gładko.

WM

Simpler

środa, 1 czerwca 2022 o 16:44:39 UTC+2 WM napisał(a):

> [...]
> są ważnym treningiem dla wyrobienia odpowiednich odruchów.
> Wieczorem człowiek uczy się wiersza z kiepskim efektem, a rano recytuje

Masz śmieszne wyobrażenia...
widziałeś komputery, które muszą się wyłączać w celu analizy zebranych danych?

Mózg wyłącza organy - motory w nocy, bo tam nadal wisi ten ten demon historyczny:
w nocy nie ma Słońca, więc trzeba zwolnić obroty... bo energii nie wystarczy na utrzymanie systemu!

W przypadku ssaków, a zwłaszcza ludzi, to nie ma żadnego sensu -
trzeba wykasować ten program, bo on jest już zbyteczny - robi z nas cyklicznych inwalidów tylko!

alojzy nieborak

Simpler napisał(a):

> Zatem postanowiłem zapytać:
> jak obecnie ta sprawa ze spaniem wgląda:
> po co to jest - jak to tłumaczą współcześni medycy, specjaliści?

Pewnie w celu oszczędzania zasobów.

Po co są wirusy?

WM

W dniu 2022-06-03 o 17:38, alojzy nieborak pisze:
To nie jest regułą, bo są takie osoby co prowadzą nocne życie dla
zdobycia zasobów :)

> Po co są wirusy?

Po to by wywoływać choroby wirusowe :)

WM

Simpler

Słońce nie śpi - i sam widzisz jak dobrze się trzyma!

> Po co są wirusy?

To jest chyba podstawa życia -
coś atom w fizyce martwej materii.

Ghost

W dniu 01.06.2022 o 15:58, Simpler pisze:

> Bzdury.
> Ten facet 20 lat nie spał wcale - no i co?

No i urban legend, kretynie.

Ghost

W dniu 01.06.2022 o 16:44, WM pisze:
Nie sadze by to powyzej mialo cokolwiek wspolnego z rzeczywistoscia.
Mozg w nocy nie pracuje, a wlasciwie pracuje z minimalna moca. Niczego
nie analizuje.

alojzy nieborak

WM napisał(a):

> Po to by wywoływać choroby wirusowe :)
>

> WM

Po co wywoływać choroby wirusowe?

OT.
https://www.rmf.fm/magazyn/news,48928,na-ziemi-zyje-niesmiertelna-meduza-jak-to-mozliwe.html

WM

W dniu 2022-06-05 o 18:12, alojzy nieborak pisze:

> Po co wywoływać choroby wirusowe?

Wszelkie infekcje towarzyszą ludziom od wieków.
Do ich zwalczania mamy układy ochronne, które nas przed nimi bronią.
One są dostrojone do średniego zagrożenia populacji.
Jeżeli żyjemy w zbyt sterylnych warunkach, to układy ochronne zbytnio
zwiększają czułość i czasem zaczynają własne tkanki rozpoznawać jako obce.

WM

WM

W dniu 2022-06-05 o 16:48, Ghost pisze:
"Sny łagodzą bolesne wspomnienia i tworzą wirtualną rzeczywistość, w
której mózg łączy nową i nabytą wcześniej wiedzę, by pobudzać kreatywność."
Cytat z:
https://www.swiatksiazki.pl/dlaczego-spimy-odkrywanie-potegi-snu-i-marzen-sennych-6496643-ksiazka.html

WM

Ghost

W dniu 05.06.2022 o 19:35, WM pisze:
dołóż jeszcze frojda

WM

W dniu 2022-06-05 o 19:51, Ghost pisze:
Nie da się ich porównywać, bo Walker stosuje naukowe metody.
Tu przykład jego badań nad snem i zapamiętywaniem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Walker_(scientist)#Harvard_University

WM

Ghost

W dniu 05.06.2022 o 20:05, WM pisze:
Jeszcze napisz, ze naukowe metody w psychologii.

> Tu przykład jego badań nad snem i zapamiętywaniem.
> https://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Walker_(scientist)#Harvard_University

Przebijam.
https://atujestlinkzczymkolwiek.aleskorolink.tomoznagouzycjakoargument.nacokolwiek

Zieeeeew... standardowo, nie chce mi sie z toba gadac.

ansaj...@polbox.com

Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Jun 2022 16:48:36 +0200
doszła do mnie wiadomość <629cc244$0$494$6578...@news.neostrada.pl>
od Ghost <Gh...@heaven.net> :
Zbyt kategoryczne, mózg w czasie nocy pobiera połowę mniej energii
średnio, niż w czasie czuwania, natomiast jego aktywność nie zanika,
czasami wręcz przeciwnie.
Stare, ale, jak mi się wydaje, aktualne:
https://www.polityka.pl/niezbednik/1540653,1,co-mozg-robi-podczas-snu.read

Podziel się czymś konkretnym, bo teksty w stylu "nie chce mi się z
tobą gadać" nie robią na mnie wrażenia.

Szwambuł Trantiputl.

WM

W dniu 2022-06-05 o 21:06, Ghost pisze:
Nawzajem.

WM

maluw...@gmail.com

Borchardt (kapitan i pisarz) miał wielomiesięczną całkowitą
bezsenność, bo oberwał po łbie kiedy Niemcy zatopili jego
statek. Nie wspominał tego mile i wyszedł z tego, ale była.

Ghost

W dniu 05.06.2022 o 21:29, ansaj...@polbox.com pisze:
Noihuj noiczesc, i jaka jest teraz procedura?

btw To nie jest kraj (pl.sci.fizyka) dla powaznych rozmow.

Simpler

Urban dupa.

produkują programy naukowe na temat snu,
w którym badają faceta nieśpiącego 20 lat...
po zapakowaniu do łóżka,
facet leżał z tydzień z aparaturą na łbie,

no i stwierdzili że on faktycznie spał...
ale tylko kilka minut na 24h, i zapadając bezpośrednio w tę fazę głębokiego snu.

Masz frajerze racjonalne uzasadnienie snu?

Nie?
No to nie kompromituj się swoimi głupkowatymi wyobrażeniami... do tego: nabytymi od dinozaurów.

maluw...@gmail.com

I to głównie z powodu takich jak ty.

Ghost

W dniu 06.06.2022 o 14:45, Simpler pisze:

> Urban dupa.

Mozesz byc i urban dupa.

Ghost

W dniu 06.06.2022 o 14:53, maluw...@gmail.com pisze:
z powodu simplerow tornadow wozniakow i reszty foliarskich plaskoziemcow
milego zycia

Simpler

idź spać przygłupie .

maluw...@gmail.com

Z powodu takich jak ty oszołomów, święcie przekonanych,
że aby być elitą intelektualną nie trzeba nic umieć czy
wiedzieć, wystarczy oklaskiwać Wielkiego Guru.
A jedynym znanym mi płaskoziemcem w okolicy jest
akurat twój kumpel JF, też debil.

Ghost

W dniu 06.06.2022 o 22:13, maluw...@gmail.com pisze:

> być elitą intelektualną

No i mamy wyjaśnienie źródła pierdolca foliarza - trywialny kompleks
niższości. Nawet w tym jesteś mierny.

maluw...@gmail.com

Niższości w stosunku do ciebie, niby? Biedny
narcystyczny gówienkowy przygłupek. No ale
tak was G tresuje, to nie twoja wina.